انواع روش‌های بازاریابی و تبلیغات آموزشگاه‌ها


کدام یک از جملات زیر را تابه‌حال شنیدید؟!

  • زنگ زدم. تلفن اشغال بود. یک ساعت پشت سر هم زنگ زدم بگم کلاس این هفته لغو شده!
  • من اینجا نمی‌توانم به تک‌تک 500 نفر بچه‌های آموزشگاه زنگ بزنم و بگم مابقی شهریه را واریز کنند!
  • منشی ما 5 بار هفتۀ گذشته تماس گرفته که بگوید استاد روز کلاس را تغییر داده، اما جواب ندادید.

موسسات آموزشی و آموزشگاه‌ها با شاگردان زیادی در ارتباط هستند. اطلاع‌رسانی لغو کلاس یا تغییر زمان برگزاری کلاس، برنامۀ امتحانات، یادآوری شهریه و … تنها بخشی از کارهای قسمت پذیرش است که وقتی تبلیغات آموزشگاه هم به آن اضافه شود، متوجه می‌شویم به زمان و هزینۀ زیادی نیاز داریم. در این مقاله، جامع‌ترین راهنمای تبلیغات آموزشگاه را ارائه می‌دهیم تا بتوانید بهترین استراتژی تبلیغاتی را برای آموزشگاه خود انتخاب کنید.

تبلیغات آموزشگاه‌ها و موسسات آموزشیتبلیغات آموزشگاه‌ها و موسسات آموزشی

روش‌های تبلیغات آموزشگاه‌

بیایید اول از همه درباره روش‌های تبلیغات آموزشگاه صحبت کنیم. هر موسسۀ آموزشی برای سرپا ماندن و کسب درآمد به تبلیغات و بازاریابی نیاز دارند. در ادامه به مهم‌ترین ابزارها و روش‌هایی که برای آموزشگاه خود نیاز دارید، اشاره می‌کنیم.

1. تبلیغات گوگل

اگر سایت دارید، می‌توانید برای کسب رتبۀ خوب در نتایج گوگل به سراغ گوگل ادوردز بروید. گوگل ادز پلتفرم تبلیغاتی برای نمایش سایت‌ها در جایی بالاتر از رتبۀ واقعی‌شان در نتایج جست‌وجوست. گوگل ادز بر اساس کلمات کلیدی کار می‌کند. به این ترتیب، وب‌سایت‌های مختلف می‌توانند با استفاده از کلمات کلیدی دلخواه و مرتبط با حوزۀ کاری خود، در رتبۀ اول قرار بگیرند.

درصورتی‌که کاربر کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ کند، سایت شما یکی از نتایج اولی‌ست که به کاربر نمایش داده می‌شود و گوگل وب‌سایت شما را با تگ Sponsored در بالاترین نتایج جست‌وجوی کاربران نمایش خواهد داد. اگر می‌خواهید از تبلیغات گوگل استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما خدمات نوین است.

2. ایمیل مارکتینگ

برای بسیاری از مردم، ایمیل یکی از متداول‌ترین و در دسترس‌ترین ابزارهای ارتباطی است. در سال‌های اخیر با افزایش ایمیل‌های اسپم بی‌اعتمادی مردم نسبت به ایمیل‌های تبلیغاتی افزایش یافته است.

در سال 2009 پژوهشگران حوزۀ بازاریابی دیجیتالی تخمین زدند تا سال 2013، 84% از ایمیل‌ها به اسپم تبدیل می‌شوند. امروزه نرخ خواندن ایمیل‌های تبلیغاتی فقط 10% است، برای همین بسیاری از کاربران سراغ شبکه‌های اجتماعی و سوشال رفتند. اما هنوز هم می‌توان از این راهکار تبلیغاتی برای تبلیغات آموزشگاه میان اقشار خاصی استفاده کرد.

3. تبلیغات آموزشگاه‌ها در شبکه‌های اجتماعی

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات آموزشگاه، از رایج‌ترین و پربازده‌ترین روش‌هاست؛ چرا که مخاطبان اکثر شبکه‌های اجتماعی را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، که گروه اصلی مخاطبان هدف آموزشگاه‌ها هستند.

می‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری و تولید محتوا در پلتفرم‌های مختلف مانند اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و… و همچنین استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ، توجه مخاطبان متعددی را به آموزشگاه خود جلب کنید و تعداد دانشجویان و دانش‌آموزان موسسۀ خود را افزایش دهید. اگر دوست دارید در سوشال مدیا تبلیغ کنید، به صفحۀ ما در دیدوگرام مراجعه کنید.

محتوای کانال‌های تلگرام آموزشگاه‌های کنکور و آموزشگاه آشپزیمحتوای کانال‌های تلگرام آموزشگاه‌های کنکور و آموزشگاه آشپزی

محتوای کانال‌های تلگرام آموزشگاه‌های کنکور و آموزشگاه آشپزی

از اثرگذارترین روش‌های تبلیغات و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، مخصوصاً برای موسسات آموزشی، استفاده از ویدیو مارکتینگ و تولید ولاگ است. با تولید ویدیوهای آموزشی می‌توانید به سرعت آموزشگاه خود را در فضای مجازی به افراد متعددی معرفی کنید.

تبلیغات آموزشگاه رانندگی، آموزشگاه زبان و آموزشگاه کنکور در اینستاگرامتبلیغات آموزشگاه رانندگی، آموزشگاه زبان و آموزشگاه کنکور در اینستاگرام

تبلیغات آموزشگاه رانندگی، آموزشگاه زبان و آموزشگاه کنکور در اینستاگرام

4. مزایای بازاریابی پیامکی برای تبلیغات آموزشگاه‌ها

حالا بیایید در کنار دیگر روش‌های تبلیغات آموزشگاه با روش جدیدی که شاید کمتر درباره‌اش بدانید، صحبت کنیم. بازاریابی پیامکی یکی از مناسب‌ترین روش‌های بازاریابی‌ست که در ادامه با مزایای آن آشنا می‌شویم.

تبلیغات پیامکی آموزشگاه‌هاتبلیغات پیامکی آموزشگاه‌ها

تبلیغات و جذب مشتری

یکی از مهم‌ترین کاربردهای تبلیغات آموزشگاه جذب مشتری است. سامانۀ پیامکی تعرفۀ مناسبی دارد و برای جذب مشتری پیشنهاد می‌شود. سامانه ابزاری به نام ارسال انبوه دارد که تأثیر خوبی در جذب مشتری دارد و باید گفت که تقریباً 98% پیامک‌ها خوانده می‌شوند. پس بهتر است از این فرصت استفاده کنید و با هزینۀ مناسب برای جذب مشتری، پیامک هدفمند انبوه با متن جذاب و کوتاه بفرستید.

اطلاع‌رسانی شروع دوره

اطلاع‌رسانی کلاس، دوره، زمان پرداخت شهریه، زمان امتحانات و هر چیزی که باید به گوش شاگردان برسد، با پنل پیامکی امکان‌پذیر است. فقط کافیست که پنل آموزشگاه، دفترچه تلفن شاگردان را به تفکیک کلاس و دوره داشته باشد. حالا هر چیزی که لازم است را می‌توانید از طریق پنل برای هر گروه دفترچه که می‌خواهید، بفرستید و این پیام ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی به دست همه می‌رسد.

نظرسنجی دوره‌ها و کلاس

نظرسنجی هر کلاس و دوره‌ای که برگزار شود، نه تنها در رضایت مراجعان تاثیر خوبی دارد بلکه یک راهکار مهم در تبلیغات آموزشگاه است. در واقع در تمام کسب‌وکارها نظرسنجی، در رشد و پیشرفت بسیار تأثیرگذار است، اما در مورد آموزشگاه‌ها قضیه خیلی جدی‌تر است. چراکه یکی از محورهای اصلی درآمد آموزشگاه حول نظرسنجی و کسب رضایت دانش‌آموزان می‌چرخد.

راهنمای خرید پنل اس ام اسراهنمای خرید پنل اس ام اسحتما بخوانید: راهنمای خرید پنل اس ام اس
تبلیغات آموزشگاهتبلیغات آموزشگاه

در حقیقت، نظرسنجی‌ست که همه چیز را در آموزشگاه تعیین می‌کند. پنل پیامکی امکان نظرسنجی پیامکی بعد از پایان هر دوره و کلاس را برای شما فراهم می‌کند.

پیاده‌سازی مراحل اتوماسیون مالی

چه راهی بهتر از این که از طریق پیامک شاگردان را از وضعیت پرداخت‌ شهریه آگاه کنید؟ اگر قرار است دانشجویان شهریۀ خود را به صورت ماهانه و اقساطی پرداخت کنند، می‌توانید به راحتی و با ارسال یک پیامک تاریخ اقساط را به آن‌ها یادآوری کنید. ارسال پیامک دوره‌ای و زماندار برای رسیدگی به همین نیاز طراحی شده و معمولاً برای یادآوری‌های مهم استفاده می‌شود.

نظرسنجی پیامکی در آموزشگاه‌هانظرسنجی پیامکی در آموزشگاه‌ها

با استفاده از پنل اس ام اس می‌توانید:

  • پیامک انبوه منطقه‌ای را از روی نقشه یا با استفاده از دکل‌های مخابراتی و فقط در مناطق اطراف آموزشگاه خود ارسال کنید.
  • با فیلترهای گوناگون موجود در پنل، مانند اصناف و مشاغل یا پیامک سن و جنسیت، پیام‌ها را برای گروه‌های خاصی از افراد ارسال کنید.
  • شمارۀ دانش‌آموزان و والدین آن‌ها را در دفترچه تلفن پنل ذخیره کنید و برای هر گروه پیام متفاوتی ارسال کنید.
  • با ارسال پیامک هوشمند، پیامک‌ها را با نام و نام‌خانوادگی و سایر مشخصات افراد، شخصی‌سازی کنید.
  • با برگزاری مسابقه و قرعه‌کشی، فضای رقابتی میان دانش‌آموزان ایجاد کنید و با نظرسنجی پیامکی، بازخوردهای دانش‌آموزان و والدین را بررسی کنید.
  • کدهای تخفیف و فرصت‌های ویژۀ ثبت‌نام با تخفیف را از طریق پیامک به مخاطبان خود اطلاع‌رسانی کنید.

5. طراحی وب‌سایت

با طراحی و راه‌اندازی یک وب‌سایت کاربرپسند برای آموزشگاه خود می‌توانید فرایند ثبت‌نام را به صورت آنلاین انجام دهید، مراجعه‌های حضوری را کاهش دهید، پشتیبانی را از طریق ثبت تیکت ارائه کنید و توضیحات کامل دوره‌ها سرفصل‌ها را د سایت خود بارگذاری کنید.

با استفاده از وب سرویس پیامکی می‌توانید وب‌سایت خود را به پنل اس ام اس متصل کنید و انواع پیامک‌ها را به صورت خودکار و در سریع‌ترین حالت ممکن برای مخاطبان خود ارسال کنید.

وب‌سایت آموزشگاه زبان بیان برتروب‌سایت آموزشگاه زبان بیان برتر

وب‌سایت آموزشگاه زبان بیان برتر

همچنین می‌توانید با راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی، نرخ ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی موسسۀ خود را در مدت زمان کوتاهی افزایش دهید. برای اطلاع‌رسانی این کمپین، می‌توانید به سراغ روش‌های مختلف تبلیغاتی از جمله اطلاع‌رسانی در وب‌سایت خود بروید. برای مثال، یک آموزشگاه آنلاین که دوره‌های آموزشی متنوعی را ارائه می‌کند، با راه‌اندازی یک جشنوارۀ تخفیف نوروزی، بنر اصلی در صفحۀ نخست سایت را به اطلاع‌رسانی این جشنواره اختصاص داده است:

تبلیغات جشنوارۀ نوروزی یک موسسۀ آموزشیتبلیغات جشنوارۀ نوروزی یک موسسۀ آموزشی

تبلیغات جشنوارۀ نوروزی یک موسسۀ آموزشی

به علاوه این جشنواره را با کمپین پیامکی نیز ترکیب کرده و برای اطلاع‌رسانی، چنین پیامک‌هایی را نیز ارسال کرده است:

1404 منتظر کشف توست

⏳کمپین ویژه ی نوروزی مدرسه اینورس

⭐️ 1 میلیون تومان تخفیف بر روی همه ی دوره ها

🔗 nvrs.me/es9

اگر هنوز هم وب‌سایت آموزشگاه خود را راه‌اندازی نکرده‌اید، می‌توانید به سراغ استفاده از سامانه‌های سایت ساز بروید تا به‌سرعت و به‌سادگی، وب‌سایت خود را با بهترین امکانات ایجاد کنید.

6. ثبت موقعیت آموزشگاه در نقشه

از آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های تبلیغات آموزشگاه، ثبت موقعیت مکانی در گوگل مپ (Google Maps)، نشان، بلد و… است. فرض کنید یک آموزشگاه موسیقی در محدودۀ یوسف‌آباد دارید و لوکیشن آن را در نقشه ثبت کرده‌اید. زمانی که فردی روی نقشه و در محدودۀ یوسف‌آباد «آموزشگاه موسیقی» را سرچ می‌کند، نقشه موقعیت آموزشگاه شما را هم به او نمایش خواهد داد. همچنین اگر فردی در گوگل هم چنین عبارتی را جست‌وجو کند، با نتایج زیر روبه‌رو خواهد شد:

نمایش آموزشگاه‌های موسیقی در محدودۀ یوسف‌آباد در نتایج گوگل و Google Mapsنمایش آموزشگاه‌های موسیقی در محدودۀ یوسف‌آباد در نتایج گوگل و Google Maps

نمایش آموزشگاه‌های موسیقی در محدودۀ یوسف‌آباد در نتایج گوگل و Google Maps

7. تبلیغات محیطی

هر چند که این‌روزها بازار تبلیغات کسب و کار به روش‌های دیجیتال بسیار پررونق‌تر است، اما همچنان نباید تأثیر تبلیغات محیطی مانند نصب بیلبورد و بنر تبلیغاتی یا توزیع تراکت را دست کم گرفت. تبلیغات آموزشگاه به روش‌های محیطی از بهترین راهکارهای جذب دانش‌آموزان و دانشجویان در محدودۀ آموزشگاه شماست.

با وجود اثرگذاری تبلیغات محیطی به روش‌های سنتی، باید گفت که بازدهی تبلیغات پیامکی منطقه هدفمند بسیار بیشتر از روش‌های سنتی است.

برای افزایش اثربخشی تبلیغات در آموزشگاه‌ها، باید روش‌های تبلیغاتی را بر اساس نیاز مخاطبان موسسۀ خود طراحی کنید و به آن‌چه که مخاطبان واقعاً به دنبال آن هستند، توجه داشته باشید. در واقع اهمیت نحوۀ اجرای تبلیغات، کمتر از اهمیت انتخاب روش تبلیغاتی صحیح نیست. فراموش نکنید که:

  • والدین به دنبال کیفیت آموزشی، قیمت مناسب و مزایای جانبی (مثل تخفیف‌های ویژه) و اعتبار موسسه هستند،
  • دانش‌آموزان به یک محیط پویا و اساتید مجرب جذب می‌شوند و
  • اطمینان از کیفیت بالای خدمات و در برخی موارد، دریافت مدرک معتبر شرکت در دوره برای هر دو گروه اهمیت دارد.

چرا تبلیغات آموزشگاه‌ها یا موسسات آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است؟

مهم‌ترین پاسخ این سوال، در سبک کاری آموزشگاه‌ها نهفته است. در اکثر مواقع، زمانی که دانش‌آموزان فعلی شما که مخاطبان اصلی کسب‌وکارتان هستند، دورۀ آموزشی خود را به پایان برسانند، از آموزشگاه خارج می‌شوند و نمی‌توانید مانند باقی کسب‌وکارها روی وفاداری و برگشتن مراجعه‌کنندگان قبلی حساب باز کنید. این‌جاست که اهمیت دو موضوع کاملاً مشخص می‌شود:

  1. بازاریابی و تبلیغات آموزشگاه
  2. کیفیت بالای ارائۀ خدمات

بازاریابی صحیح برای موسسات آموزشی، دانش‌آموزان جدیدی را به مجموعه اضافه می‌کند و زمانی که مراجعه‌کنندگان جدید، از کیفیت بالای خدمات آموزشی موسسۀ شما باخبر شوند، ماندگارتر خواهند بود. از طرفی، با توجه به تعدد موسسات آموزشی، ایجاد تمایز با رقبا و برجسته‌کردن مزایای آموزشگاه نسبت به موسسات رقیب، اهمیت بالایی دارد. با استفاده از راهکارهای ارائه‌شده در این مقاله می‌توانید تبلیغات آموزشگاه خود را با بالاترین بازدهی اجرا کنید.

سخن آخر

تبلیغات آموزشگاه‌ها نیازمند ترکیب هوشمندانه روش‌های سنتی و دیجیتال است که می‌توانید با هر بودجه‌ای یک یا چند روش تبلیغاتی موثر را پیدا کنید و جذب دانشجویان و دانش‌آموزان جدید را هرچه سریع‌تر آغاز کنید. نکتۀ کلیدی این است که مخاطبان خود را دقیق بشناسید و بر اساس نیازهای آن‌ها تبلیغات را طراحی کنید تا بهترین نتایج را دریافت کنید.



منبع:https://www.melipayamak.com/blog/posts/benefits-and-uses-of-sms-for-educational-institues/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    بایگانی‌ها