ارسال پیامک به مشاغل و اصناف


این روزها، فقط آن دسته از کسب‌وکارها می‌توانند در بازار موفق شوند که مخاطب خود را بهتر بشناسند و سریع‌تر از رقبا با او ارتباط بگیرند. ارسال پیامک به مشاغل و اصناف، یکی از مؤثرترین و سریع‌ترین روش‌های جذب مشتری هدفمند است که با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را برای کسب‌وکارها به همراه دارد. در این روش، به جای تبلیغات عمومی و بی‌هدف، مستقیماً با افرادی ارتباط می‌گیرید که به خدمات و محصولات شما نیاز دارند یا به آن علاقه‌مندند.

در این مقاله، به معرفی ارسال پیامک مشاغل، روش دسترسی به بانک شماره مشاغل و جزئیات و نکات این راه‌حل تبلیغاتی می‌پردازیم.

ارسال پیامک به مشاغل چگونه انجام می‌شود و چرا اهمیت دارد؟

ارسال پیامک به مشاغل و اصناف، به‌معنای استفاده از بانک‌های شماره موبایل هدفمند برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای افرادی‌ست که واقعاً به دریافت پیامک‌های شما احتیاج دارند و از آن استقبال می‌کنند.

ارسال پیامک به مشاغل و اصنافارسال پیامک به مشاغل و اصناف

در این روش بازاریابی پیامکی، به‌جای ارسال اس ام اس به انبوهی از افراد که ممکن است اصلاً هیچ ارتباطی با کسب‌وکار شما هم نداشته باشند، صنف و مشاغل هدف کسب‌وکار خود را انتخاب می‌کنید و با استفاده از بانک شماره موبایل، پیام‌های خود را به فعالان این صنف ارسال می‌کنید.

ارسال پیامک اصناف، به دلایل زیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است:

  • دسترسی سریع به مخاطب واقعی
  • هدف‌گیری دقیق‌تر نسبت به تبلیغات عمومی
  • افزایش نرخ تبدیل و اثربخشی تبلیغات
  • امکان ارسال پیامک‌ها به فعالان اصناف و مشاغل یک شهر یا استان
  • کاهش هزینه‌های تبلیغات
  • جلوگیری از نارضایتی مخاطبان با توجه به ارسال پیامک‌هایی که واقعاً مایل به دریافت آن‌ها هستند

اهداف اصلی از ارسال پیامک به اصناف و مشاغل مختلف

نمی‌توان ارسال پیامک به مشاغل را فقط یک ابزار تبلیغاتی دانست. چرا که علاوه بر تبلیغات، می‌توان از آن به‌عنوان ابزاری چندمنظوره برای تعامل پایدار یک کسب‌وکار با اصناف هدف در نظر گرفت. برخی از مهم‌ترین اهدافی که با ارسال پیامک به بانک شماره موبایل اصناف محقق می‌شوند عبارت‌اند از:

  • جذب مشتری جدید از جامعۀ هدف، با معرفی خدمات خاص، ارائۀ تخفیف یا اطلاع‌رسانی دربارۀ رویدادهای مرتبط با کسب‌وکار
  • تبدیل مشتریان بالقوه به خریدار، با ارسال پیام در زمان مناسب و با لحن تأثیرگذار
  • افزایش آگاهی از برند در اصناف مرتبط
  • اطلاع‌رسانی در مورد خدمات جدید، تغییرات، تعطیلی‌ها یا بازگشایی‌ها
  • یادآوری موعد پرداخت، تمدید اشتراک یا پیگیری خدمات پس از فروش

کدام کسب‌وکارها بیشترین بازدهی را از ارسال پیامک تبلیغاتی به مشاغل دریافت می‌کنند؟

ارسال پیامک به مشاغل محدودیتی ندارد و برای اکثر کسب‌وکارها مناسب و پربازده است؛ به‌ویژه کسب‌وکارهایی که فروش محصولات را به‌صورت عمده انجام می‌دهند.

  • ممکن است کسب‌وکار شما در حوزۀ فروش عمدۀ خواروبار و مواد غذایی باشد و با ارسال پیامک به مشاغل و اصناف، تبلیغات پیامکی کسب‌وکار خود را میان صاحبان رستوران‌ها، کیترینگ‌ها، کافه‌ها و حتی تالارهای عروسی انجام دهید!
  • شاید هم لوازم آرایشی و بهداشتی بفروشید و بتوانید هم فروشندگان این صنف و هم سالن‌های زیبایی و میکاپ آرتیست‌ها و حتی متخصصان پوست و زیبایی را با کمک بانک شماره تلفن مشاغل هدف تبلیغات قرار دهید.
بانک شماره مشاغلبانک شماره مشاغل

بخشی از بانک شماره مربوط به مشاغل صنف آرایشی و بهداشتی

  • یا اگر در حوزۀ تجهیزات و لوازم یدکی خودرو مشغول هستید، می‌توانید پیامک‌های تبلیغاتی را برای فروشندگان، تعمیرکاران، تاکسی تلفنی‌ها، رانندگان و تمام مشاغل مربوط به این صنف ارسال کنید.
بانک شماره مشاغلبانک شماره مشاغل

بخشی از بانک شماره مشاغل صنف مرتبط با اتومبیل

  • همچنین ممکن است فروشندۀ عمدۀ تجهیزات و مصالح ساختمانی و حوزه‌های مشابه باشید و انتخاب کنید که مایلید پیامک تبلیغاتی شما به کدام گروه از فعالان این حوزه ارسال شود.
بانک شماره مشاغلبانک شماره مشاغل

بخشی از بانک شماره مشاغل صنف مرتبط با ساختمان

  • شاید هم تولیدکننده یا واردکنندۀ تجهیزات پزشکی باشید و با استفاده از پنل اس ام اس و بانک شماره تلفن مشاغل، تبلیغات را برای فروشندگان تجهیزات پزشکی، کلینیک‌های پزشکی و دندانپزشکی، متخصصان و پزشکان، داروخانه‌ها و… ارسال کنید.

و…

به‌ هر صورت، استفاده از این قابلیت در پنل‌های پیامکی، برای همۀ کسب‌وکارها مناسب است و می‌تواند کسب‌وکار را به‌شیوه‌ای آسان و با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، به جامعۀ هدف آن‌ها وصل کند. ارسال پیامک مشاغل و اصناف باعث افزایش میزان فروش کسب‌وکار خواهد شد، به‌ویژه اگر به‌عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغات پیامکی اصولی و درست اجرا شود.

درست است که می‌توان ارسال پیامک به مشاغل را یکی از پربازده‌ترین راهکارهای بازاریابی هدفمند پیامکی در نظر گرفت، اما انتخاب صحیح جامعۀ هدف و رعایت اصول بازاریابی پیامکی نیز در کسب نتیجۀ درست از این روش تبلیغاتی بسیار تأثیرگذارند. در واقع اگر اصناف و مشاغل مربوطه به‌درستی و با دقت بالا انتخاب نشوند، ممکن است اصلاً خبری از بازدهی خوب و فروش بالا نباشد!

چطور بانک شماره موبایل معتبر مشاغل مختلف را پیدا کنیم؟

برای استفاده از بانک شماره موبایل مشاغل و ارسال پیامک به آن‌ها، به یک پنل پیامکی احتیاج دارید. در مرحلۀ اول، با بررسی امکانات و تعرفه‌های خرید پنل اس ام اس و با توجه به ویژگی‌های کسب‌وکار خود، مناسب‌ترین و بهترین پنل پیامکی برای کسب‌وکارتان را تهیه کنید.

برای دسترسی به بانک شماره مشاغل و ارسال پیامک به مشاغل و اصناف مختلف، به پنل اس ام اس شرکتی، تجاری یا حرفه‌ای احتیاج دارید. امکان استفاده از این بانک شماره در پنل‌های پایه و اقتصادی وجود ندارد.

بعد از خرید و فعال‌سازی پنل پیامکی، به صفحۀ نخست پنل خود مراجعه کنید.

  • در منوی «ارسال» و در بخش «منطقه،هدفمند»، به بانک‌های شماره موبایل که بر اساس ویژگی‌های مختلف دسته‌بندی شده‌اند، دسترسی خواهید داشت.
  • تنها کافی‌ست روی گزینۀ «+ ارسال جدید» کلیک کنید.
روش ارسال پیامک به مشاغل و اصنافروش ارسال پیامک به مشاغل و اصناف

روش ارسال پیامک به مشاغل و اصناف

  • در این صفحه، می‌توانید پیامک خود را بنویسید. سپس در بخش مشخص‌شده «بانک مشاغل»، اصناف و مشاغل مورد نظر خود برای دریافت پیامک را انتخاب کنید. در برخی موارد، امکان فیلترکردن مشاغل بر اساس شهر و استان نیز وجود دارد.
بانک شماره مشاغل در پنل اس ام اسبانک شماره مشاغل در پنل اس ام اس

بانک شماره مشاغل در پنل اس ام اس

با کلیک روی هر گزینه می‌توانید لیستی از مشاغل را ببینید و مشاغل مرتبط با کسب‌وکار خود را انتخاب کنید تا پنل پیامکی، اس ام اس تبلیغاتی شما را برای تمام شماره‌های موجود در بانک انتخابی، ارسال کند.

ویژگی‌های یک پنل پیامکی خوب برای اصناف چیست؟

در ادامه، مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در انتخاب پنل پیامکی مناسب برای ارسال پیامک به مشاغل و اصناف در نظر بگیرید را بررسی می‌کنیم:

چگونه می‌توان با پیامک مشتری را درگیر کرد؟چگونه می‌توان با پیامک مشتری را درگیر کرد؟حتما بخوانید: چگونه می‌توان با پیامک مشتری را درگیر کرد؟

1. بانک شماره موبایل تفکیک‌شده و معتبر

طبیعتاً زمانی که به‌دنبال ارسال پیامک به مشاغل هستید، به یک بانک شمارۀ دقیق و تفکیک‌شده نیز احتیاج دارید. پنل شما باید امکان دسترسی به بانک شماره موبایل اصناف را به صورت دسته‌بندی‌شده بر اساس شغل و منطقه فراهم کند. این قابلیت به شما کمک می‌کند پیامک‌های خود را فقط به مخاطبان هدف ارسال کرده و از اتلاف هزینه جلوگیری کنید.

اهمیّت ارسال پیامک برای اصناف و مشاغلاهمیّت ارسال پیامک برای اصناف و مشاغل

2. ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا

سرعت بالا در ارسال اس ام اس‌های تبلیغاتی انبوه از مهم‌ترین ویژگی‌هایی‌ست که یک پنل اس ام اس را به یک پنل اس ام اس خوب تبدیل می‌کند.

3. ارائۀ گزارشات دقیق

پنل شما باید قابلیت ارائۀ گزارش‌های دقیق از وضعیت ارسال، تحویل، مشاهده و پاسخ‌گویی پیامک‌ها را داشته باشد. این اطلاعات برای ارزیابی عملکرد کمپین و بهینه‌سازی استراتژی تبلیغاتی ضروری‌اند.

4. امکانات پیشرفته

ویژگی‌هایی مانند:

وجود منشی پیامکی برای پاسخگویی خودکار به مشتریان،

امکان ارسال پیامک به شماره‌های بلک لیست مخابرات،

و امکان فیلتر کردن گیرندگان پیامک بر اساس پیش‌شماره یا شهر و استان،

از جمله قابلیت‌هایی هستند که تعامل دقیق‌تر با مخاطب را ممکن می‌سازند.

5. رابط کاربری ساده و کاربرپسند

یک پنل خوب باید طوری طراحی شده باشد که حتی کاربرانی با کمترین دانش فنی هم بتوانند بدون نیاز به آموزش خاص، کمپین‌های پیامکی خود را به سادگی اجرا کنند.

6. پشتیبانی حرفه‌ای و مشاورۀ تخصصی

در صورت بروز هرگونه مشکل یا نیاز به راهنمایی برای بهبود روند ارسال پیامک‌ها، دسترسی سریع به تیم پشتیبانی فنی و مشاوران بازاریابی پیامکی بسیار مهم است.

چطور متن پیامک تبلیغاتی مؤثرتری برای ارسال به مشاغل بنویسیم؟

با توجه به این‌که رقبای شما هم در پی فروش محصولات و خدمات مشابه و جذب مشتریان بیشتر هستند، نوشتن یک پیامک تبلیغاتی اصولی، از اهمیت بالایی برای تأثیرگذاری در افزایش فروش و جذب مشتری برخوردارند. برخی از نکاتی که به شما کمک می‌کنند تا ارسال پیامک به مشاغل و اصناف را با اثرگذاری بیشتری انجام دهید، عبارت‌اند از:

  1. کوتاه و مختصر بودن: با توجه به محدودیت کاراکتر در پیامک‌ها و اهمیت جلب توجه مخاطب در لحظات اول، کوتاه‌نویسی پیامک از اهمیت بالایی برخوردار است و متن باید در عین کوتاهی، مفهوم را به‌طور کامل منتقل کند.
  2. استفاده از فراخوان به اقدام (CTA): استفاده از کال تو اکشن پیامکی و عباراتی مانند «همین حالا خرید کنید» یا «برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید» مخاطب را به اقدام ترغیب می‌کند و او را به سمت مسیر درست هدایت می‌کند.
  3. شخصی‌سازی پیام: ارسال اس ام اس با نام مشتریان یا اشاره به نیازهای خاص مخاطب و شخصی‌سازی بر اساس ویژگی‌های او، اثربخشی پیام را افزایش می‌دهد.
  4. ارائۀ پیشنهادات ویژه: ارائۀ تخفیف‌ها، برگزاری و اطلاع‌رسانی جشنواره‌ها یا ارائۀ خدمات خاص، انگیزۀ مخاطب برای تعامل را افزایش می‌دهد.
  5. تست و ارزیابی: با استفاده از تست‌های A/B می‌توان اثربخشی نسخه‌های مختلف پیام را بررسی و بهترین گزینه را انتخاب کرد.
  6. استفاده از زبان ساده و شفاف: عدم استفاده از کلمات پیچیده و تخصصی، به ویژه زمانی که با مخاطبان عمومی روبه‌رو هستید، به درک بهتر پیام کمک می‌کند.

مشاغل موجود در سامانه ملی پیامکمشاغل موجود در سامانه ملی پیامک

نتیجه‌گیری

ارسال پیامک به مشاغل و اصناف، یکی از هوشمندانه‌ترین روش‌های تبلیغاتی برای دستیابی سریع و مؤثر به جامعۀ هدف است. با استفاده از یک پنل پیامکی حرفه‌ای، بانک شماره موبایل معتبر و رعایت اصول نگارش متن تبلیغاتی، می‌توان به نتایج چشم‌گیری در جذب مشتری و افزایش فروش دست یافت.

اگر به‌دنبال راهکاری کم‌هزینه،  هدفمند و پربازده برای بازاریابی هستید، همین حالا با خرید پنل پیامکی، ارسال پیامک به مشاغل را شروع و کسب‌وکار خود را زیر و رو کنید.



منبع:https://www.melipayamak.com/blog/posts/send-sms-for-jobs-and-professions/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    بایگانی‌ها