بهترین روش تبلیغات تعویض روغنی و فروشگاه لوازم مصرفی خودرو


هر روزه، مشتریان بیشتری به دنبال خدمات تعویض روغن با کیفیت و قیمت مناسب هستند. کسانی که نتوانند خود را به خوبی معرفی کنند، از دور این بازار رقابتی خارج خواهند شد. تبلیغات تعویض روغنی اولین راهکاری است که میتواند شما را از گرفتار شدن به این مسئله نجات دهد.
روشهای مختلفی برای تبلیغات فروشگاه روغن موتور و لوازم مصرفی خودرو وجود دارد؛ از تبلیغات در رسانههای محلی مانند چاپ بیلبورد گرفته، تا تبلیغات رسانهای در تلویزیون یا شبکههای اجتماعی. اما استفاده از این روشها نیازمند هزینه بالایی برای تبلیغات است. از طرف دیگر، محل کسب و کار شما هم باید در مکانی مناسب و در دسترس باشد که بهخوبی مشتریان شما را پیدا کنند.
یکی دیگر از این روشها استفاده از پنل پیامکی برای تعویض روغنی است. در ادامه این مقاله قصد داریم تا ضمن معرفی چالشهایی که برای تبلیغات شغل تعویض روغنی وجود دارد، شما را با چند روش مختلف آشنا کرده و در پایان بهترین راهکار را مقایسه کنیم.
اهمیت تبلیغات برای فروشگاه تعویض روغن
بیشتر افراد معمولا از هر ۵٫۰۰۰ کیلومتر نیاز به تعویض روغن دارند. در چنین شرایطی اگر شما بهجای مشتری، سعی در تماس باشید، شانس بالاتری برای بازگشت آنها و تبدیل به مشتری خواهید داشت. اینجاست که تبلیغات اهمیت پیدا میکند.
با استفاده از ابزارهایی مانند پیامکهای یادآوری تعویض روغن خودرو یا پیشنهادات ویژه مانند تخفیف و چکاپ رایگان موتور، میتوان مشتریان را به مراجعات مکرر تشویق کرد. علاوه بر این، تبلیغات به شما این امکان را میدهد که خدمات خود را به افرادی که شاید هیچگاه با شما آشنا نشدهاند، معرفی کنید.
جدای از این در بازاری که پر از محصولات تقلبی و بی کیفیت است، وقتی مشتریان از یک تعویض روغنی خدمات مناسب را دریافت کنند، دیگر به مشتری دائمی شما تبدیل خواهند شد. فقط برای اطمینان لازم است که هرازگاهی، آنها را با پیشنهادات ویژه یا تبلیغات مناسب وفادارتر کنید.
چالشهای جذب مشتری در تعویض روغنی
معمولا فروشگاههای تعویض روغنی در مکانهای پر تردد که جزو مسیرهای اصلی بوده و در جوار تعمیرکاران است فعالیت میکنند. از اینرو رقابت در این شغل بسیار بالا است و باید به شکل درستی اقدام به تبلیغات کنید. معمولا ۴ چالش اصلی وجود دارد:
- رقابت بالا در محلهها و شهرهای بزرگ:
شهرها و محلههای بزرگ که میزبان جمعیت بیشتری هستند، دارای رقابت شدیدتری برای خدمات تعویض روغنی میباشند. از همینرو در شهرهای پرجمعیت اینکه بتوانید یک مشتری را جذب کرده و برای سالها وی را حفظ کنید از اهمیت بالایی برخوردار است.
خصوصا اینکه در کلان شهرهایی نظیر تهران یا استانهایی با درآمد بالاتر که خودروهای لوکس بیشتری دارند، این موضوع اهمیت فراوانتری پیدا میکند. خصوصا برای خودروهای خارجی که لزوما بهدنبال استفاده از روغن موتورهای خارجی و گرانقیمت هستند.
- اعتماد سازی و ارائه خدمات با کیفیت:
با توجه به اینکه کیفیت روغن (و سایر لوازم مصرفی خودرو) با قیمت متفاوت ارائه میشود؛ و از طرفی دیگر جنس تقلبی نیز در بازار وجود دارد، ممکن است برخی فروشندگان با یک بار تامین محصول بی کیفیت مشتریان خود را برای همیشه از دست بدهند. چنین رخدادی مانند شروع دوباره از صفر است. از اینرو در فروشگاههای تعویض روغن ضرورت دارد که همواره کیفیت برای تامین محصولات از برندهای اصیل حفظ شود.
- هزینه بالا برای تبلیغات بهویژه ۲ سال ابتدایی:
بیشترین سهم درآمد تعویض روغنی را مشتریان وفادار تشکیل میدهند. اینکه یک مشتری برای یکبار مراجعه کند و به دلیل تجربه بد یا ارائه محصول بی کیفیت دیگر سراغ شما نیاید، نمیتوانید انتظار درآمد مناسبی داشته باشید. از اینرو نیاز به تبلیغات برای دیده شدن برای حداقل ۲ سال اول را دارید.
این تبلیغات میتواند مستقیما توسط خودتان با توجه به روشهایی که در ادامه ذکر میکنیم صورت گیرد؛ یا اینکه با ارائه خدمات درست در کنار تامین روغن باکیفیت، بهصورت دهان به دهان توسط مشتریان انجام گیرد.
- چالشهای پیشرو برای حفظ مشتریان قدیمی:
همانطور که گفته شد، حفظ مشتریان قدیمی از هر لحاظی در این شغل اهمیت دارد. بسیاری برای این منظور سعی میکنند با دادن پیشنهادات تخفیف، یا تعویض رایگان فیلتر هوا در صورت تعویض مکرر ۵ بار روغن از یک فروشگاه و از این دست پیشنهادات، مشتریان قدیمی خود را حفظ کنند.
روشهای رایج تبلیغات تعویض روغنی
روشهای مختلفی برای تبلیغ فروشگاه تعویض روغن وجود دارد که هرکدام تاثیر خاص خود را دارند. برخی از این روشها به زمان و هزینه بیشتری برای بازدهی نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر سریعتر و مقرونبهصرفهتر هستند. در ادامه، به بررسی مهمترین روشهای تبلیغات برای تعویض روغنیها میپردازیم:
۱. ساخت سایت و سئو آن
فروش آنلاین روغن موتور جزو مشاغلی است که هنوز خیلی بهصورت آنلاین زیاد نشده است. اما با اینحال بازیگران بزرگی در این زمینه وجود دارد. جدای از اینکه ساخت سایت خود هزینههایی را دارد، برای تبلیغات فروش آنلاین نیاز است که از روشهای مختلف بازاریابی مثل تولید محتوا، شبکههای اجتماعی، سئو سایت و دهها موارد دیگر استفاده کنید.
هر یک از این راهکارها مستلزم هزینه بالا هستند. همچنین هر کدام نیازمند نیروی متخصص و ماهر در این زمینه هستند که معمولا بهصورت پروژهای در هر ماه باید پرداخت شود. به همین دلیل صرفا تمرکز روی طراحی سایت و سئو نمیتواند راهکار سریعی برای تبلیغات باشد. حداقل به گذشت ۲ تا ۳ سال زمان نیاز است که بتوانید در نتایج جستجوی اولیه گوگل ظاهر شوید.
۲. استفاده از شبکه های اجتماعی
اینستاگرام این روزها به محبوبترین پلتفرم شبکه اجتماعی ایران برای خرید محصول تبدیل شده است. یکی از راههایی که فروشندگان روغن موتور برای تبلیغات استفاده میکنند، تولید محتوا در این رسانه است تا با گرفتن فالور و سپس ارائه پیشنهادات تخفیف آنها را به مشتری تبدیل کنند.
این راهکار نیز مشکلات خاص خود را دارد که شامل نتیجه گیری طولانی مدت است. باید از روشهایی اصولی برای تولید محتوا استفاده کنید که مخاطب صفحه شما را دنبال کند. اگر از این طریق نتوانید باید دست به دامن تبلیغات شوید که آن هم هزینهها و چالشهای خاص خود را دارد.
۳. معرفی تعویض روغنی با تبلیغات محلی
تبلیغات محلی همچون بیلبوردهای سطح شهر، پخش تراکت یا همکاری با مشاغل مکملی مانند فروش لوازم خودرو یکی دیگر از روشهای تبلیغات برای تعویض روغنی است. شاید این راهکار بهتر از دو مورد قبلی در همان روزهای اولیه نتیجه دهد، اما در این روش هم هزینه زیادی را متحمل خواهید شد.
معمولا بیلبوردهای شهری که روی پلهای عابر پیاده و بلوارها نصب میشوند، بهصورت ماهانه یا بیشتر سالانه قابل سفارش هستند. پرداخت هزینه یکباره آنها بیش از دهها و صدها میلیون هزینه دارد. مخصوصا در مکانهایی که اصطلاحا بالا شهر محسوب میشوند.
۴. تبلیغات تعویض روغنی با همکاری تاکسیها
یکی دیگر از روشهای تبلیغ تعویض روغنی همکاری با سازمانهای خاص مانند تاکسیرانی یا شرکتهای خاص است که دارای حمل و نقل اختصاصی هستند. بدین ترتیب که با همکاری آنها بتوانید در قالب ارائه تخفیف به دلیل تعداد بالای مشتری یا از راهکارهایی دیگر، آنها را جذب کنید. اما این روش نیز مشکلات خاص خود همچون پذیرش کمیسیون از سوی سازمان مربوطه و دیگر مشکلات را دارد که زیاد نمیتوان به آن بسنده کرد.
۵. ثبت تعویض روغنی در نقشه گوگل و سایت های دایرکتوری
در نهایت یکی دیگر از راههایی که کمتر تاثیر دارد، ثبت تعویض روغنی در نقشه گوگل و برنامههای داخلی است. یا اینکه اگر سایت خاصی برای دایرکتوری مشاغل وجود دارد، بخواهید فروشگاه روغن موتور خود را در آن همراه با موقعیت مکانی و اطلاعات مکانی ثبت کنید.
در این حالت میتوانید برای استفاده از برنامههای مکانیابی از تبلیغات درون این برنامهها استفاده کنید. یا اینکه در چنین سایتهایی با پرداخت هزینه بیشتر، به امکانات بیشتری برای معرفی خود و همچنین درصد نمایش بالاتری دسترسی داشته باشید. البته نرخ تبدیل در این دو روش چندان بالا نیست.
بهترین روش تبلیغات تعویض روغنی و فروشگاه لوازم مصرفی خودرو
تبلیغات پیامکی برای تعویض روغنی یکی از بهترین، کم هزینهترین و زود بازدهترین روشها است. این روش امکان ارتباط مستقیم و هدفمند با مشتریان را فراهم میکند که میتواند روی جذب مشتری، حفظ و وفاداری مشتری به برند موثر باشد. در ادامه به مزایای پنل پیامکی برای تعویض روغنی میپردازیم.
چرا پیامک بهترین روش تبلیغ تعویض روغنی است؟
- هزینه پایین با بازدهی بالا: تبلیغات پیامکی نسبت به سایر روشهای ذکر شده، بسیار کمهزینه است. با کمترین هزینه، در زمان کوتاهی به هزاران نفر پیامک ارسال کنید که ۹۰ درصد آنها در کمتر از ۵ دقیقه بررسی خواهد شد. اگر بودجه محدودی برای تبلیغات دارید، ارسال پیامک هدفمند واقعا کارساز خواهد بود.
- ارتباط مستقیم با مشتریان: پیامکها بهطور مستقیم به تلفن همراه مشتریان ارسال میشوند. در حالی که در تبلیغات آنلاین یا تبلیغات چاپی محتوای شما ممکن است در میان سایر محتواها گم شده یا به دلیل ثابت بودن مکان تبلیغ، در دسترس دید افراد خاص و محدودی باشد.
- هدفمندی و شخصیسازی: با استفاده از پنل پیامکی برای تعویض روغنی، میتوانید پیامها را بر اساس موقعیت جغرافیایی، رفتار و نیاز مشتریان و حتی تاریخچه خرید آنها شخصیسازی کنید. مثلا میتوانید یادآوری زمان تعویض روغن یا پیشنهادات ویژه را به کسانی که اخیرا از خدمات شما استفاده کردهاند بفرستید. این نوع تبلیغات هدفمند باعث افزایش احتمال بازگشت مشتریان و جذب مشتریان جدید میشود که نرخ تبدیل بالاتری هم دارند.
نمونه پیامک برای تبلیغ تعویض روغنی
حالا که با دلایل استفاده از پیامک برای تبلیغات تعویض روغنی آشنا شدید، در ادامه چند نمونه متن پیامک کاربردی را با هم بررسی میکنیم.
- پیامک یادآوری تعویض روغن خودرو:
پیامک یادآوری تعویض روغنی بهترین شیوه برای بازگشت مشتری است. سعی کنید با استفاده از یک پنل پیامکی دوره مراجعه هر مشتری را ذخیره کنید تا بهصورت میانگین در یادآوری تعویض دوباره به وی کمک کنید. میتوانید با ارسال پیامکی مانند زیر این کار را انجام دهید.
آقا/خانم [نام مشتری]، زمان تعویض روغن خودروی شما فرا رسیده! برای دریافت تخفیف ویژه همین امروز به [نام تعویض روغنی] مراجعه کنید.
آدرس: [آدرس]
تلفن تماس: [شماره]
- پیامک تخفیف برای مشتریان وفادار تعویض روغنی:
برای مشتریانی که مدت زمان زیادی است از فروشگاه شما برای تعویض روغن استفاده میکنند، سعی کنید در دورههای پرداخت سالانه یا چندماه پیشنهاداتی مانند زیر را ارسال کنید.
مشتری عزیز، به پاس یکسال همراهی شما، این هفته برای مراجعه تعویض روغن خودروتان، فیلتر روغن را رایگان از [نام تعویض روغنی] دریافت کنید.
این پیشنهاد تا [تاریخ] معتبر است.
آدرس: [آدرس]
تلفن تماس: [شماره]
- ارسال پیامک هدفمند برای منطقه خاص:
در صورتی که بهدنبال جذب مشتریان جدید هستید، میتوانید با ارسال پیامک منطقهای که بر اساس «ارسال کد پستی، ارسال از روی نقشه، ارسال بر اساس مشاغل یا ارسال زنده بر اساس دکل ایرانسل و همراه اول» است، به افراد مختلفی بر اساس سن و جنسیت خاص پیامک بفرستید. مثلا پیامکی مانند نمونه زیر را برای ارسال پیامک از دکل همراه اول برای کسانی که در یک محدوده رهگذر هستند بفرستید.
خدمات ویژه تعویض روغنی را با روغنهای اصیل و «چکاپ رایگان موتور، دریافت فیلتر رایگان» تا پایان همین هفته از [نام تعویض روغنی] دریافت کنید!
آدرس: [آدرس]
تلفن تماس: [شماره]
در صورتی که به دنبال نمونه پیامکهای بیشتری در این زمینه هستید، میتوانید با مراجعه به صفحه بانک نمونه متن پیامک تبلیغاتی مشاغل مختلف، از پیامکهای آمادهای که برای تمامی کسب و کارها تدارک دیدهایم استفاده کنید.
پنل پیامک فراز اساماس؛ بهترین راهکار تبلیغاتی
پنل پیامکی ابزاری جامع برای ارسال پیامک از اینترنت است که بدون نیاز به تهیه گوشی موبایل یا سیمکارت خاصی، میتوانید با ثبت نام در سایت فراز اساماس و خرید یکی از بستههای پیامکی، در هر جایی که هستید امکان ارسال پیامک انبوه به تعداد بالا را داشته باشید.
این سامانه پیامکی دارای ابزارهای متعددی همچون بانک شماره بر اساس مشاغل است. از طرف دیگر امکانات متعددی را برای ارسال پیامک هدفمند بر اساس نقشه، کد پستی، استان و شهر، دکل ایرانسل و همراه اول نیز فراهم میکند که در هر یک از این روشها امکان ارسال پیامک به افرادی با جنسیت و سن خاص را دارید. علاوه بر این میتوانید بر اساس اپراتورهای موبایل نیز ارسال داشته باشید.
همچنین ابزارهای هوشمند دیگر برای ساخت بی نهایت دفترچه تلفن با گروههای خاص و همچنین ابزارهایی برای ارسال پیامک یادآور خودکار برای رسیدن زمان تعویض روغن را ارائه میدهد که میتواند روی افزایش مشتری بازگشتی موثر باشد.
برای تبلیغات پیامکی تعویض روغنی کافی است همین حالا با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. ما آماده ارائه راهکارهای عملی از تجربه همکاران شما در همین مشاغل هستیم تا شما را با کاربردهای مختلف پیامک در این شغل آشنا کنیم.
جمع بندی نهایی
مشاغلی مانند تعویض روغنی نیاز به روشهای تبلیغاتی دارند که ضمن «جذب مشتریان جدید» روی «حفظ مشتریان قدیمی» نیز پاسخگو باشد. استفاده از روشهایی مثل فعالیت در شبکههای اجتماعی، فروش روغن موتور از طریق سایت یا استفاده از تبلیغات محلی، جدای از اینکه هزینه بالایی دارند، نتیجهدهی آنها مدت زمان زیادی را میطلبد. خصوصا اینکه برای دورههای فصلی همچون عید که بیشتر افراد به دلیل مسافرت روغن موتور خود را تعویض میکنند، شاید نتوان کمپین خوبی را پیادهسازی کرد.
در حالی که استفاده از پنل پیامکی، که بهترین ابزار برای برقراری ارتباط مستقیم با افراد است میتواند نتیجه بهتری داشته باشد. از جمله مزایای تبلیغات پیامکی میتوان به هزینه پایین، سرعت بالا و امکان ارتباط مستقیم با مشتریان، اشاره کرد.
این ابزار با فراهم کردن امکاناتی مثل ارسال پیامکهای خودکار برای یادآوری زمان تعویض روغن، ارائه تخفیفهای ویژه و جذب مشتریان بر اساس ارسال هدفمند(محلی) میتواند بازدهی بسیار بالاتری در زمانی کوتاه داشته باشد. در حالی که استفاده از سایر روشها مستلزم صرف هزینههای چند ده میلیونی برای تبلیغات و همچنین مدت زمان بیشتر برای بازدهی هستند.
منبع:https://farazsms.com/best-way-car-oil-advertisements/
ارسال یک پاسخ