خط دلیور بیس چیست و چگونه به مدیریت هزینۀ تبلیغات کمک میکند؟
آیا راهی وجود دارد که فقط زمانی هزینۀ پیامک را پرداخت کنیم که مخاطب واقعاً آن را دریافت کرده باشد؟ بله، البته؛ استفاده از خطوط دلیور بیس (Deliver Base)!
وقتی برای مشتریان پیامک تبلیغاتی ارسال میکنید، طبیعتاً انتظار دارید که متن شما بلافاصله بهدستشان برسد؛ اما گاهی اس ام اس ارسال میشود، هزینۀ ارسال آن هم از حسابتان کم میشود؛ اما پیامک هرگز به مقصد نمیرسد! در ارسالهای محدود، این اتفاق شاید چندان مهم نباشد؛ اما در کمپینهای پیامکی انبوه، ممکن است هزینۀ قابلتوجهی از بودجۀ شما را را هدر دهد!
پیشنهاد ما برای کاهش هدر دادن بودجۀ تبلیغاتی و اطمینان حاصل کردن از دریافت پیامک توسط کاربر، خرید خط دلیور بیس است. به همین خاطر، در این مقاله، به بررسی کامل خطوط دلیوربیس، مزایا، تفاوتها با سایر خطوط و نحوۀ تهیۀ آنها میپردازیم. با ما همراه باشید.
خط دلیور بیس چیست؟
خط دلیور بیس نوعی خط برای ارسال پیامک تبلیغاتی در سامانههای پیام کوتاه است. هنگام استفاده از این خطوط، هزینۀ ارسال پیامکهایی که با اعتبار خود در پنل اس ام اس ارسال کرده و بهدست مخاطب نرسیدهاند، به اعتبار شما بازگردانده میشود.
در حقیقت، با خرید خطوط دلیور بیس، فقط در صورت تحویل موفق پیامک به گوشی مخاطب، از حساب شما اعتبار کسر میشود؛ در مقابل، اگر پیامک ارسالی شما به دلایلی مانند خاموشی گوشی، مسدودی پیامکهای تبلیغاتی یا قرار داشتن شماره در لیست سیاه مخابرات، بهدست مخاطب نرسد، هزینۀ ارسال به حساب شما برمیگردد.
بلک لیست مخابرات، شامل افرادیست که پیامکهای تبلیغاتی سیمکارت خود را مسدود کردهاند.
اپراتورهای پیامکی دارای خطوط دلیور بیس کسبوکارها را از پرداخت هزینه برای ارسال پیامکهای ناموفق، بینیاز میکنند.
چرا باید از خطوط دلیور بیس استفاده کنیم؟
پرداخت هزینه فقط برای پیامکهای تحویلدادهشده، یعنی صرفهجویی در هزینهها! با خرید خط دلیور بیس، دیگر لازم نیست نگران بخشی از اعتبار پنل پیامکی کسبوکارتان باشید که صرف ارسال اس ام اس تبلیغاتی به لیست سیاه مخابرات شده است.
از طرفی، هزینۀ کسرشده در قبال ارسال پیامک با خطوط دلیور بیس، تعداد دقیق اس ام اسهایی که به مخاطبان تحویل شدهاند را به شما نشان میدهد. در چنین حالتی و با کسب اطمینان از رسیدن تمام پیامکها به مخاطب هدف، میتوانید کمپین پیامکی تأثیرگذارتری راهاندازی کنید!
زمانی که از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه با مشتریهای خود در ارتباط هستید و محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی میکنید، در حقیقت، از یک کمپین پیامکی بهره بردهاید.
اندازهگیری و تحلیل نتایج کمپین در چنین حالتی، بیشتر از هر زمان به «واقعیت» نزدیک میشود؛ بنابراین، برنامهریزی تبلیغات آیندۀ کسبوکارتان بر اساس دادههای واقعی صورت خواهد گرفت.
کدام خطوط اپراتورهای پیامکی دلیور بیس هستند؟
ارسال پیامک تبلیغاتی و خدماتی با سرشمارههای مختلف اپراتورهای پیامکی انجام میشود. پیششمارههایی مثل 1000، 2000، 3000، 021، 5000، 9000، 9999، 998 و 7007 از سرشمارههای ارسال پیامک هستند. هر کدام از این سرشمارهها ویژگیها، تعرفه و سرعت ارسال متفاوتی دارند.
تمامی خطوط اختصاصی که در سامانۀ ملی پیامک به شما ارائه میکنیم، هزینۀ پیامکهای نرسیده به مخابرات را به اعتبار پنل پیامکی شما برمیگردانند.
در این میان، اپراتور پیامکی 2000، خطوط 5000 و سرشمارههای 9999 و 998، قابلیت مهم بازگشت هزینۀ پیامکهای نرسیده به گوشی مخاطب را نیز دارا هستند!
جدول مقایسۀ اپراتورهای پیامکی دلیور بیس
تصویر پایین، جدول مقایسۀ مزایا، معایب و امکانات اپراتورهای پیامکی سامانۀ ملی پیامک در تاریخ خرداد 1404 را به شما نشان میدهد:
چگونه یک خط دلیور بیس تهیه کنیم؟
مراحل خرید خط دلیور بیس برای شروع بازاریابی پیامکی در کسبوکارتان را در ادامه توضیح میدهیم:
- در ابتدا، لازم است مطابق نیازهای خود، یک پنل اس ام اس بخرید.
- پس از ارسال مدارک و فعالسازی پنل پیامکی، وارد پنل شوید.
- در بخش «تنظیمات» پنل پیامکی، «سفارش شماره» را انتخاب کنید.
- اطلاعات لازم را وارد کرده و امکان خرید خط اختصاصی را استعلام بگیرید.


خرید خط اختصاصی دلیور بیس در پنل اس ام اس
ویدیوی آموزشی خرید خط اختصاصی دلیور بیس در ملی پیامک
سخن آخر
اگر بهدنبال بهینهسازی هزینههای تبلیغاتی و افزایش اثربخشی کمپینهای پیامکی خود هستید، همین حالا اپراتور مناسب را انتخاب کرده و خط دلیور بیس پیامکی خود را تهیه کنید؛ زیرا با این روش اطمینان حاصل میکنید که بودجۀ تبلیغاتی شما فقط صرف پیامکهایی میشود که بهدست مخاطب رسیدهاند!
در صورتی که سؤالی دربارۀ خطوط دلیور بیس دارید، از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.
همچنین، برای استعلام و خرید خط اختصاصی کسبوکارتان، با تیم فروش ملی پیامک به شمارۀ 02163404 داخلی 1، تماس بگیرید.
منبع:https://www.melipayamak.com/blog/posts/what-is-a-deliver-base-line/
ارسال یک پاسخ