انتخاب بهترین پنل اس ام اس قدم به قدم (راهنمای کامل)
اگر عبارت «بهترین سامانه پیامک» را در گوگل سرچ کنید، قطعاً با لیستی بلندبالا مواجه میشوید، که حسابی شما را سردرگم میکند که چه سامانهای را تهیه و استفاده کنید، یا بهترین پنل اس ام اس باید چه ویژگیهای را داشته باشد تا هنگام خرید به آنها توجه کنید؟
اصلاً نگرانی به دلتان راه ندهید! از آنجایی که گوگل نمیداند دقیقاً چه سامانهای به کار شما میآید، ما وظیفه خود دانستیم تا در این مطلب قدم به قدم راهنمای تهیه سامانه خوب و مفید برای کسبوکارتان را بنویسیم.
فقط قبل از آن، اگر با بازاریابی پیامکی اصلاً آشنایی ندارید، حتماً نگاهی به مطلب چگونه با بازاریابی پیامکی مشتریان خود را درگیر کنیم بیندازید تا با قلق بازاریابی پیامکی آشنا شوید و بتوانید بهصورت بهینه از پنل پیامکیتان استفاده کنید.
اگر آماده هستید و میخواهید پنل پیامکی مناسب کسبوکارتان را پیدا کنید و قال قضیه را بکنید، از شما دعوت میکنم که قدمزنان ادامه مقاله را بخوانید!
ویژگیهای کلیدی بهترین سامانههای پیامکی
ویژگیهای پنل پیامکی ایدهآل ممکن است برای هر شرکت متفاوت باشد. اما یک سری از ویژگیها هستند که برای هر کسبوکاری اهمیت دارد. در ادامه این ویژگیهای را بررسی میکنیم.
رابط کاربری ساده و کاربرپسند
حتما میدانید که رابط کاربری ساده چقدر در تجربه و رضایت شما از یک محصول دیجیتال، مانند پنل پیامکی اهمیت دارد. یکی از مهمترین ویژگیهای بهترین سامانه پیامک سادگی رابط کاربری آن است. در واقع پنل باید طوری باشد که تقریبا هر کسی با هر سطح دانشی بتواند از آن استفاده کند.
افرادی که سامانه پیامکی را تهیه میکنند، دانش متفاوتی دارند، بنابراین سامانه باید محیط کاربری سادهای را در اختیار کاربران قرار دهد تا هر فردی بتواند به راحتی با آن کار کند. پنل کاربری ملی پیامک با توجه به نیاز کاربر طراحی شده و محیط کاربری بسیار سادهای دارد، علاوه بر این در سامانه روی هر امکانی که کلیک کنید، همه توضیحات به زبانی ساده و قابل فهم نوشته شده است.
ارسال سریع و با دقت پیامکها
یکی از مهمترین ویژگیهای سامانه پیامکی، سرعت ارسال آن است. شما به عنوان بازاریاب، باید بتوانید مطمئن شوید که اس ام اسهای تبلیغاتی شما در کسری از ثانیه به دست مخاطبان میرسد.
پشتیبانی از ارسال انبوه
احتمالا اغلب سازمانهایی که به دنبال بهترین پنل پیامکی ایران میگردند، قصد دارند پیامک انبوه ارسال کنند.
بهترین سامانه پیامک باید از انواع و اقسام روشهای ارسال انبوه مانند ارسال پیامک منطقهای، ارسال پیامک به سن و جنسیت، ارسال پیامک به مشاغل خاص و غیره پشتیبانی کند.
گزارشگیری و تحلیل
سامانه ملی پیامک به کاربران این امکان را میدهد تا گزارش کاملی از پیامهای ارسالی، ارسال نشده و خاموشی تلفن همراه را به صورت فایل اکسل در اختیار آنان قرار دهد. این گزارشها به شما کمک میکند تا بتوانید برای کمپینهای بعدی خود با دقت بیشتری برنامهریزی کنید.
قابلیت زمانبندی ارسال
اینکه بتوانید پیامکهای خود را از قبل برنامهریزی کنید و بتوانید زمان خاصی را به هر کدام تخصیص دهید، بسیار مهم است. این کار باعث میشود تا در زمان خود صرفهجویی کنید و لازم نباشد برای ارسالهای تکراری مانند سررسید اقساط هر بار پنل را باز کنید.
در سامانه ملی پیامک چندین نوع پیامک زماندار ارائه میکنیم که شامل موارد زیر میشود:
- پیامک زماندار
- هوشمند زماندار
- متناظر زماندار
- پیامک سررسید
- پاسخ زماندار
- پیامک اعتباری زماندار
شخصیسازی پیامکها
شخصیسازی پیامکها به معنای استفاده از اطلاعات خاص هر مشتری، مانند نام، تاریخ تولد، سابقه خرید یا ترجیحات شخصی، در متن پیامکها است. این روش باعث ایجاد ارتباط نزدیکتر و موثرتر با مشتریان میشود، احساس ارزشمندی را در آنها تقویت میکند و احتمال تعامل و پاسخگویی به پیامکها را افزایش میدهد. جالب است بدانید پیامکهای شخصیسازی شده، 30 درصد نرخ تبدیل بالاتری دارند.
برای شخصیسازی پیامکها نیز میتوانید از دو قابلیت ارسال هوشمند و ارسال پیامک با کلمات کلیدی استفاده کنید.
اتصال به سیستمهای دیگر با وب سرویس پیامکی
بازاریابی پیامکی صرفا ارسال پیامک انبوه نیست. سایتها، نرمافزارها و فروشگاههای آنلاین هم میتوانند با ادغام سیستمشان با سامانه پیامکی یا همان وب سرویس پیامک، ارسال پیامکهایشان را اتوماتیک انجام دهند.
پشتیبانی فنی و خدمات مشتریان
خیلی وقتها، پیش میآید که پیامک با تاخیر به مشتریان میرسد، یا اصلاً به دست آنها نمیرسد. بحث پشتیبانی خیلی مهم است. هر سیستم اینترنتی ممکن است ایرادات و بهاصطلاح باگهایی داشته باشد. سیستمی را انتخاب کنید که در سریعترین زمان ممکن بتواند مشکلات را برطرف و پاسخگوی سوالات کاربر باشد.
دقت کنید که سامانه پیامکی در همه روزهای هفته و حتی روزهای تعطیل به شما پشتیبانی دهد. چراکه قرار نیست فقط در ساعات اداری پیامک ارسال کنید. کارشناسان پشتیبانی در سامانه ملی پیامک هر روز از 8 صبح تا 10 شب و روزهای تعطیل از 9 صبح تا 5 بعدازظهر در خدمت مشتریان هستند.
حتما بخوانید: نظر مشتریان دربارۀ بازاریابی پیامکی چیست؟
امنیت و حریم خصوصی
شرکتهای پنل اس ام اس زیادی در ایران وجود دارد. اما بهترین سامانه پیامک، پنلی است که حفظ اطلاعات کاربران و امنیت پنل آنها را یکی از اولویتهای اصلی خود بداند. ما در سامانه ملی پیامک با وجود تایید دو مرحلهای برای ورود به پنل، ارائه API key و سایر روشهای بالا بردن امنیت، به شما اطمینان میدهیم که حفظ اطلاعات کاربران برای ما بسیار مهم است.
امکان تست رایگان
با وجود ویژگیهایی که بالاتر گفتیم، باز هم انتخاب بهترین سامانه پیامک برای برخی از افراد مشکل است. شرکتهای ارائهدهنده خدمات پیامکی، برای اینکه این افراد مشکلپسند را راضی کنند، اغلب امکان تست رایگان را به آنها میدهند.
برای تست رایگان پنل اس ام اس ملی پیامک میتوانید با پشتیبانی تماس گرفته و درخواست دهید پنل تستی را برای شما فعال کنند. همچنین میتوانید از پنل دموی این شرکت برای دیدن قابلیتها و محیط کاربری استفاده کنید. برای تست رایگان پنل دمو باید نام کاربری mdemo و رمز عبور mdemo را قرار دهید.
مقایسه هزینههای پنلهای پیامکی
برای تهیه بهترین پنل اس ام اس باید ابتدا نیاز کسبوکار خود را بسنجید و بعد اقدام به خرید پنل کنید. مثلاً اگر کسبوکار شما کوچک است و ماهانه تعداد کمی اس ام اس میفرستید، نیاز نیست تا با هزینه بالایی پنلی را تهیه کنید که همه امکانات را به صورت کامل ارائه دهد. هزینه ارسال پیام کوتاه هزینهای جاری است، ازاینرو تعرفه ارسال پیامک در تعداد بالا روی هزینهها تاثیر زیادی دارد. اغلب سرویسدهندهها تعرفه ارسال پیام کوتاه را بر اساس میزان پیشخرید کاربر تعیین میکنند، به این شکل که با پیشخرید بیشتر، تعرفه ارسال پیامک کاهش پیدا میکند. برای مقایسه تعرفه، ابتدا متوسط تعداد پیامکی که در هرماه ارسال میکنید، برآورد کرده و بر اساس آن تعرفهای که سرویسدهندهها تعیین کردهاند را مقایسه کنید.
شاید ندانید اما خرید پنل اس ام اس رایگان گرانترین انتخاب شماست. اگر بازۀ طولانیمدت را در نظر بگیرید، پنل پیامکی رایگان بیشتر از پنلهای پولی برای شما هزینه دارد. چراکه تعرفۀ پیامک این سامانهها عموماً بالاتر از تعرفۀ پیامک پنلهای پولی است و معمولاً هزینۀ پیامکهای ارسال نشده (لیست سیاه مخابرات) را باز نمیگردانند، بنابراین تنها به ارزانبودن سامانهها دقت نکنید. چراکه اکثر هزینهها صرف بهروزرسانیهای سیستم میشود و بهروزرسانی اهمیت بسیار زیادی برای کاربر دارد.
هزینههای پنل ملی پیامک
سامانه ملی پیامک با توجه به نیاز مشتری 4 نوع پنل مختلف به نام پنل پایه، اقتصادی، شرکتی و تجاری را با تعرفه مناسب طراحی کرده و در اختیار کاربران قرار داده است، تا با توجه به نیاز خود، سامانه موردنظر را انتخاب کنند.
بررسی پشتیبانی و امنیت سامانههای پیامکی
بالاتر به اهمیت پشتیبانی و امنیت در سامانههای پیامکی پرداختیم. اما از آنجا که این دو ویژگی اهمیت بسیار زیادی دارند، در ادامه خیلی جرئینگرتر به امنیت و پشتیبانی خواهیم پرداخت.
پشتیبانی در بهترین سامانه پیامک
- پشتیبانی کاربران: ملی پیامک در تمام روزهای هفته حتی روزهای تعطیل پاسخگوی سوالات کاربران است.
- کانالهای متعدد پشتیبانی: ما در ملی پیامک به صورت تلفنی، با سیستم تیکت و به صورت آنلاین در پیامرسانها به سوالات شما پاسخ میدهیم.
- پایگاه دانش و مستندات: یکی از روشهای پشتیبانی در بهترین سامانه پیامکی، ارائه دانش است. ما در ملی پیامک به صورت متنی و ویدئویی شما را با انواع قابلیتهای پنل، تکنیکهای بازاریابی پیامکی و غیره راهنمایی میکنیم.
- تیمهای متخصص: تیمهای فنی با تخصص در زمینههای مختلف، از جمله افزونههای پیامکی، نرمافزار و غیره، برای رفع مشکلات فنی و پاسخ به سوالات پیچیده در دسترس هستند.
امنیت در بهترین سامانه پیامک
- رمزنگاری دادهها: استفاده از روشهای رمزنگاری پیشرفته (مانند SSL/TLS) برای حفاظت از دادههای کاربران در حین انتقال و ذخیرهسازی.
- احراز هویت دو عاملی: ارائه احراز هویت دوعاملی (2FA) برای دسترسی به حسابهای کاربری، که امنیت بیشتری را تضمین میکند.
- ذخیره سازی امن: استفاده از سرورهای امن و پروتکلهای سختگیرانه برای حفاظت از دادههای مشتریان در برابر دسترسی غیرمجاز.
- مدیریت دسترسی: کنترل دقیق دسترسی به دادهها و سیستمها برای اطمینان از این که تنها افراد مجاز میتوانند به اطلاعات حساس دسترسی داشته باشند.
- نظارت و شناسایی فیشینگ: سیستمهای نظارتی برای شناسایی و مقابله با تهدیدات امنیتی به صورت لحظهای و جلوگیری از حملات سایبری.
- پیروی از مقررات: رعایت قوانین و مقررات مخابراتی برای حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران.
راهنمای خرید پنل پیامکی مناسب
خرید پنل پیامکی مناسب بستگی به نیازها و استفادههای شما دارد. در اینجا چند نکته برای انتخاب پنل پیامکی مناسب آورده شده است:
تعیین نیازها و اهداف
قبل از هر چیز، مشخص کنید که برای چه منظوری نیاز به پنل پیامکی دارید. آیا قصد دارید پیامهای تبلیغاتی ارسال کنید، اطلاعرسانیهای مهم را به مشتریان خود بدهید، برای پشتیبانی سایت از پنل و وب سرویس استفاده کنید و غیره. اینکه بدانید قرار است از پنل اس ام اس چه استفادهای کنید، به انتخاب شما کمک میکند.
مقایسه قیمتها
قیمت پنل پیامکی میتواند بسته به ویژگیها و امکانات آنها متفاوت باشد. قبل از خرید سامانه پیامکی به قیمت آن، هزینه ارسال پیامک، هزینه خطوط اختصاصی و سایر هزینههای پنهان پنل توجه کنید.
قابلیتها و ویژگیها
پس از اینکه اهداف و نیازهای خود را مشخص کردید، باید به اینکه این پنل چه قابلیتها و امکاناتی در اختیار شما قرار میدهد نیز توجه کنید. برخی از ویژگیهایی که باید در یک پنل پیامکی جستجو کنید عبارتند از:
- ارسال پیامک انبوه: قابلیت ارسال تعداد زیادی پیامک.
- ارسال زماندار و هوشمند: امکان تنظیم زمان و متغیرها در ارسال پیامکها.
- گزارشدهی: دریافت گزارشهای کامل از پیامکهای ارسالی و …
- پشتیبانی از API: امکان اتصال پنل به سیستمها و نرمافزارهای دیگر.پ
- بانک شماره جامع و کامل: با توجه به نیازهایتان، بانک شمارهها را بررسی کنید.
البته این امکانات تنها بخشی از امکانات پنل پیامکی است. قطعا برای یک انتخاب خوب، باید قابلیتهای سامانههای مختلف را به خوبی بررسی کنید.
پشتیبانی و خدمات مشتریان
پیش از این درباره اهمیت خدمات مشتریان یک سامانه پیامکی خوب صحبت کردیم. قبل از خرید با شماره تلفن پشتیبانی تماس بگیرید و رفتار و خدمات آنها را محک بزنید.
حتما بخوانید: نحوه ارسال پیامک از طریق اینترنت
آموزش امکانات پنل
باید پنل پیامکیای انتخاب کنید که بتوانید با آن رشد کنید. منظور از رشد تنها فروش بیشتر نیست، بلکه یک سامانه پیامکی خوب به شما یاد میدهد چگونه از امکانات مختلف استفاده کنید، چگونه مشتریان بیشتری جذب کنید و چگونه بتوانید خودتان به یک بازاریابی خبره تبدیل شوید.
پیشنهاد میکنیم برای شروع، ویدئو آموزش کار با پنل اس ام اس را از کانال آپارات ملی پیامک تماشا کنید.
همکاری با اپراتورها و نرمافزارها
پیش از اینکه پنل پیامکی را انتخاب کنید، به اینکه آیا با داشتن این پنل میتوانید از تمام اپراتورهای پیامکی و ابزارهای دیگر مانند افزونههای وردپرس استفاده کنید.
در سامانه ملی پیامک میتوانید از اپراتورهای مختلف خط اختصاصی برای کسبوکار خود تهیه کنید. البته قبل از خرید خط پیامکی هم باید به تفاوت اپراتورهای پیامکی توجه کنید. همچنین ما از افزونههای پیامکی گوناگونی پشتیبانی میکنیم که با استفاده از آنها میتوانید با وب سرویس، خدمات ویژهای به مشتریان خود ارائه کنید.
اعتبار و سابقه شرکت
قبل از خرید سامانه پیامکی تحقیق کنید که این شرکت چند سال در این حرفه فعالیت کرده و مشتریان قدیمی درباره آن چه میگویند. جستجو کنید که افراد در فضای آنلاین چه دیدگاههایی برای آن شرکت گذاشتهاند. مشتریان قبلی تا چه میزان از آن پنل راضی بودهاند.
رابط کاربری و تجربه کاربری
اینکه شما با کدام رابط کاربری راحتتر هستید و آن را میپسندید، یک بعد فنی دارد و یک بعد سلیقهای. هر دوی این موارد را بررسی کنید و سپس درباره بهترین سامانه پیامک برای شرکتتان تصمیم بگیرید. برای این کار میتوانید از تست رایگان یا پنل دموی شرکتها استفاده کنید و محیط کاربری آنها را عیارسنجی کنید.
ملاحظات قانونی
اطمینان حاصل کنید که ارائهدهنده پنل پیامکی شما، قوانین و مقررات در مورد ارسال پیامکهای تبلیغاتی و اطلاعرسانی را رعایت میکند تا از مشکلات قانونی جلوگیری شود. تمام قوانین مخابراتی و پنلهای پیامکی در راستای حفظ اطلاعات شما هستند. بنابراین قوانین تمام شرکتهای پنل اس ام اس را بخوانید و با توجه به آنها تصمیمگیری کنید.
نتیجهگیری
در این مطلب به ویژگیهای بهترین سامانه پیامک پرداختیم و نکات مهم خرید پنل پیامکی را بررسی کردیم. امیدواریم با خواندن این راهنمای خرید پنل پیامکی بتوانید با ذهن بازتری اس ام اس مارکتینگ را شروع کنید و بهترین سامانه پیامکی انبوه را برای خود و اهداف تجاریتان انتخاب کنید.
اگر هنگام خرید پنل سوالی ذهنتان را درگیر کرد یا دوست داشتید یک جلسه مشاوره رایگان بگیرید، با شماره 02163404 تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند. در آخر اگر ابهام یا مشکلی درباره بهترین سامانه پیامک دارید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.
منبع:https://www.melipayamak.com/blog/posts/how-to-identify-the-best-system-for-sms/
ارسال یک پاسخ