استعلام و پیگیری گواهینامه از طریق پیامک

[ad_1]



استعلام و پیگیری گواهینامه از طریق پیامک

صدور و ارسال گواهینامه رانندگی در سال‌های اخیر با سرعت بیشتری انجام می‌شود؛ با این وجود اکثر افراد تمایل دارند موقعیت و زمان حدودی دریافت گواهینامه خود را پیگیری کنند. روش‌های متفاوتی برای استعلام گواهینامه رانندگی وجود دارد که یکی از آسان‌ترین راه‌های پیگیری گواهینامه از طریق پیامک است. پیگیری گواهینامه از طریق پیامک، برای افرادی که هنوز کارتشان صادر نشده است یا گواهینامه‌های مفقودی، امکان‌پذیر خواهد بود. ما در این مقاله، به نکات مهم در راهنمای استعلام و پیگیری گواهینامه رانندگی از طریق سامانه پیامکی پرداخته‌ایم که برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطالعه این موارد بپردازید.

برای پیگیری گواهینامه از طریق پیامک چه مراحلی را باید طی کنیم؟

برای پیگیری گواهینامه رانندگی از طریق پنل پیامکی، اول از همه باید سن شما 18 سال تمام باشد. نکته مهم دیگری که باعث می‌شود بدون هیچ مشکلی، زمان دریافت و شماره گواهینامه را استعلام بگیرید، این است که پرونده شما هیچ نقصی نداشته باشد. پرونده ثبت‌نام برای گواهینامه باید تکمیل و شامل کلیه مدارک باشد؛ مدارکی از جمله تایید سلامتی جسمی و روحی یکی از مهم‌ترین موارد در پرونده است. علاوه‌بر موارد ذکرشده، شما باید به‌صورت کامل در کلاس‌های تئوری و عملی شرکت کرده و با موفقیت، آزمون‌های آیین‌نامه و شهر را سپری کنید.

نکته مهم دیگری که برای دریافت شماره ‌گواهینامه و پیگیری آن باید در نظر داشته باشید، زمان پیگیری است؛ برای استعلام، باید حداقل 40 روز از زمان قبولی در آخرین آزمون گذشته باشد.

پیگیری گواهینامه از طریق پنل پیامک پلیس + 10

پیگیری گواهینامه از طریق پنل پیامک پلیس + 10

دریافت استعلام و پیگیری شماره گواهینامه از طریق پیامک

ناجا با خرید سامانه پیامکی این امکان را فراهم کرده است تا افرادی که به اینترنت، موبایل هوشمند یا رایانه دسترسی ندارند، استعلام و پیگیری گواهینامه را از طریق ارسال اس ام اس انجام دهند. البته به یاد داشته باشید برای پیگیری گواهینامه از طریق پیامک، باید سیم کارتی که پیام را از طریق آن ارسال می‌کنید، به نام فرد موردنظر باشد.

دریافت شماره گواهینامه برای افرادی ممکن خواهد بود که کارت جدید به دستشان نرسیده است. هم‌چنین دریافت این شماره برای افرادی که گواهینامه آن‌ها مفقود شده است و درخواست جدیدی برای صدور کارت ثبت کرده‌اند نیز مجاز خواهد بود.

پنل پیامک پیگیری گواهینامه رانندگی

پنل پیامک پیگیری گواهینامه رانندگی

پیگیری شماره گواهینامه از طریق پیامک، چه زمانی امکان‌پذیر است؟

افرادی که در آزمون رانندگی پذیرفته شده و با موفقیت آزمون‌ها را پشت‌سر گذاشته باشند، برای پیگیری زمان تقریبی ارسال گواهینامه و هم‌چنین دریافت شماره آن می‌توانند همانند دریافت قبض برق از طریق پیامک یا قبض‌هایی هم‌چون گاز و آب اقدام کنند. ممکن است فاصله زمانی پس از قبولی تا دریافت کارت مدتی طول بکشد و فرد برای آگاهی از علت آن اقدام به پیگیری کند؛ بنابراین ارسال اس ام اس این امکان را فراهم می‌کند تا متقاضیان برای اخذ شماره گواهینامه و پیگیری مراحل آن نیاز به حضور در پلیس + 10 نداشته باشند.

وجود شماره گواهینامه برای خرید و ثبت نام خودرو الزامی است. هم‌چنین برای انجام کارهای اداری در برخی ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز به این شماره احتیاج خواهید داشت.

ارسال اس ام اس پیگیری گواهینامه رانندگی

ارسال اس ام اس پیگیری گواهینامه رانندگی

چگونگی پیگیری گواهینامه از طریق پیامک

پیگیری گواهینامه از طریق پیامک یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای آگاهی از زمان ارسال کارت و دریافت شماره گواهینامه است؛ بنابراین برای انجام روند این کار می‌توانید عدد 1 را به شماره 1100 ارسال کنید. پس از ارسال اس ام اس از طرف متقاضی، شماره تماس و کد ملی او توسط سامانه بررسی می‌شود. اگر صحت هویت شما تایید شود، پیغامی تحت عنوان درستی و تایید اطلاعاتتان ارسال خواهد شد. پس از این مرحله با فرستادن عدد صفر به همان شماره، نتیجه استعلام و پیگیری گواهینامه برای شما ارسال خواهد شد.

ذکر این نکته ضروری است که حتی لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول و ایرانسل توسط کاربر، اختلالی در ارسال نتیجه پیام استعلام پیگیری گواهینامه به وجود نخواهد آورد.

دریافت شماره گواهینامه رانندگی از طریق پیامک

دریافت شماره گواهینامه رانندگی از طریق پیامک

ارسال پیامک «گواهینامه شما آماده چاپ است»

پس از استعلام و پیگیری گواهینامه توسط فرد متقاضی، پیامکی با محتوای «گواهینامه شما آماده چاپ است» از طریق افزونه ارسال پیامک پلیس +10 برای او ارسال خواهد شد. از زمانی که این پیامک برای فرد ارسال شود تا زمانی که گواهینامه به دست او برسد، یک تا دو هفته طول می‌کشد.

گواهینامه از طریق پست برای متقاضیان ارسال می‌‌شود و دریافت آن به‌صورت حضوری نخواهد بود. هم‌چنین گواهینامه هر شخص شامل اطلاعاتی نظیر مشخصات فردی دارنده و یک شماره ده رقمی است.

ارسال پیامک استعلام و پیگیری شماره گواهینامه

ارسال پیامک استعلام و پیگیری شماره گواهینامه

ارسال پیامک پیگیری گواهینامه از طریق پنل پیامکی فراز اس ام اس

در این مطلب به مراحل پیگیری و استعلام گواهینامه از طریق پیامک پرداختیم و بایدها و نبایدهای انجام این فرآیند را ذکر کردیم. برای پیگیری گواهینامه از این طریق باید مطابق با موارد ذکرشده عمل کرده و سپس منتظر پیامک از طرف سامانه پیامک پلیس +10 باشید.

کلیه نکات ذکرشده در خصوص پیگیری گواهینامه، از طریق افزونه ارسال پیامک ناجا صورت می‌گیرد. این افزونه و پنل پیامکی باید معتبر باشد و گزارش‌ها و اطلاعات دقیقی را در اختیار کاربران بگذارد. برای خرید پنل و افزونه ارسال پیامک باید از پلتفرم‌های مطمئن و جامع استفاده کرد. با خرید پنل و سامانه پیامکی فراز اس ام اس می‌توانید از کلیه خدمات جامع این سامانه ارسال پیامک بهره‌مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از سایر خدمات فراز اس ام اس با شماره 74853-021 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما نیز بهره‌مند شوید.

[ad_2]

منبع:https://farazsms.com/driving-license-tracking-via-sms/

,

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها