افزونه ثبت نظر و امتیاز ووکامرس آراد + آموزش ویدئویی


افزونه ثبت نظر و امتیاز ووکامرس آراد یک افزونه وردپرسی برای ثبت نظر مشابه اسنپ فود است.

تجربه کاربری ثابت کرده است که تمایل مشتریان فروشگاه‌های آنلاین به خرید از محصولاتی که بیشترین میزان نظر و دیدگاه را دارند نسبت به محصولاتی که نظرات کمتری را به خود اختصاص داده‌اند، بیشتر است. نیل پاتل، ‌بنیان‌گذار NP Digital که مجله وال استریت او را به عنوان یکی از اثرگذارترین شخصیت‌های وب انگلیسی معرفی می‌کند در رابطه با نظرسنجی، ثبت نظر و امتیاز از کاربران این‌گونه بیان می‌کند:

۹۷ درصد کاربران، قبل از خرید، نظرات مربوط به محصولات را می‌خوانند!

در همین راستا، در این مقاله به معرفی و بررسی افزونه ثبت نظر و امتیاز ووکامرس آراد می‌پردازیم.

احسان عزیز،
با ثبت نظر خود در مورد سفارشتان از اسنپ مارکت ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
با سپاس
لینک:
snapp.market/feedback/l2g

افزونه ثبت نظر و امتیاز ووکامرس آراد را چطور دریافت کنم؟

شرکت توسعه‌دهنده این افزونه طراح نوین نام دارد که محصولاتش را از طریق وب‌سایت ژاکت عرضه می‌کند. محصولی که راجع به آن در این مقاله شرح داده‌ایم، به نام افزونه ثبت نظر و امتیاز ووکامرس و یا افزونه آراد است که جهت خرید این افزونه می‌توانید به وب‌سایت ژاکت مراجعه نمائید.

چرا باید از افزونه ثبت نظر و امتیاز ووکامرس آراد استفاده کنیم؟

پلاگین ثبت نظر و امتیاز از کاربران ووکامرس در جهت بهبود سئو، افزایش درآمد و جذب مشتریان بیشتر کاربرد دارد که برخی از ویژگی‌های پلاگین آراد به شرح زیر است:

  • افزایش بازدید و بهبود سئو
  • افزایش بازگشت مشتری به سایت و در نتیجه افزایش فروش
  • افزایش تعداد نظرات ثبت شده در سایت
  • دارای نقاط ضعف و قوت
  • ایجاد اعتبار و اعتماد برای کسب و کار

یکی از بهترین افزونه‌هایی که ویژگی‌های فوق را در اختیار وب‌سایت و کسب‌وکار شما قرار می‌دهد، افزونه ثبت امتیاز و نظرات ووکامرس آراد است که برخی از کاربران استفاده کننده از این پلاگین، عملکرد آن را مشابه اسنپ فود می‌نامند. از شما دعوت می‌کنم در ادامه مقاله به مطالعه امکاناتی که این افزونه ارائه می‌کند، بپردازید.

امکانات پلاگین امتیازدهی و ثبت نظر ووکامرس (افزونه آراد)

برخی از امکاناتی که افزونه آراد در اختیار شما قرار می‌دهد به شرح زیر است:

  • ارسال پیامک نظرسنجی در وضعیت دلخواه
  • پشتیبانی از قابلیت ارسال پیامک بر اساس پترن و الگو ملی پیامک (وبسرویس خدماتی)
  • قابلیت ارسال پیامک و ایمیل (پشتیبانی از پترن برای پیامک)
  • ارسال پیامک همراه با کد تخفیف (دلخواه) پس از ثبت نظر
  • ارسال لینک خودکار طی مدت زمان دلخواه پس از تکمیل سفارش (در وضعیت دلخواه)
  • امکان رتبه بندی محصولات
  • هدایت کاربر یه صفحه دلخواه پس از ثبت نظر

همانطوری که اشاره کردیم، یکی از امکانات مهم و کاربردی این افزونه، ارسال پیامک حاوی لینک نظرسنجی و ثبت نظر و امتیاز به‌صورت خودکار پس از خرید محصول به کاربر است. برای اینکه بتوانید این قابلیت را فعال کنید، دو پیش‌نیاز دارد.

پیش‌نیاز افزونه ثبت نظر آراد

اولاً یک پنل اس ام اس نیاز دارید تا با استفاده از وبسرویس پیامکی نظرات مشتریان خود را دریافت کنید و از انتقادات و پیشنهادات آن‌ها برای بهبود خدمات و ارتقا کیفیت محصولات خود استفاده کنید. با انجام این کار علاوه‌‌بر بهبود سئو وب‌سایت و افزایش درآمد خود، باعث می‌شوید تا مشتریان جدید نیز با مطالعه نظراتی که توسط مشتریان قبلی که محصول را خریداری کرده‌اند، به وب‌سایت شما اعتماد کنند.

دوماً قبل از نصب و راه‌اندازی پلاگین ثبت امتیاز و نظر ووکامرس آراد، باید وب‌سایت وردپرسی خود را به افزونه پیامک ووکامرس متصل و مجهز نمائید. در مقاله قصد داریم منحصراً راجع به افزونه نظرسنجی آراد صحبت کنیم. پس پیشنهاد می‌کنم برای راه‌اندازی و آموزش مراحل فعال‌سازی افزونه پیامک ووکامرس به مقاله آن مراجعه نمائید.

حال به سوالی که ممکن است هم‌اکنون برایتان پیش آمده باشد که پنل اس ام اس چیست، و چطور می‌توانم افزونه پیامک حرفه‌ای ووکامرس را نصب کنم، پاسخ می‌دهیم.

پنل اس ام اس چیست؟

پنل پیامک، یک نرم‌افزار آنلاین در بستر وب است که به شما امکان مدیریت پیامک‌های ارسالی و دریافتی را می‌دهد. سامانه ارسال پیام کوتاه ملی پیامک، با بیش از 80 امکان مختلف، پنل‌ها را به نسبت نیاز کسب‌وکارها به 4 نوع پایه، اقتصادی، شرکتی و تجاری دسته‌بندی نموده است. اکنون که قصد استفاده از افزونه نظرسنجی اتوماتیک ووکامرس را دارید، پنل انتخابی شما باید دارای قابلیت وب سرویس و API باشد که ملی پیامک این امکان را بر روی بسته‌های اقتصادی و بالاتر تعبیه کرده است.

چطور افزونه پیامک ووکامرس را فعال کنم؟

اگر سایت شما با CMS وردپرس و ووکامرس طراحی شده است، حتماً می‌دانید برای اینکه بتوانید در هنگام ثبت سفارش مشتری، تغییر وضعیت سفارش مشتری، کاهش و یا اتمام موجودی محصولات در انبار، خبرنامه محصولات و… را از طریق ارسال اس ام اس به مشتری، مدیر یا فروشندگان وب‌سایت فروشگاهی، آن‌ها را از وضعیت‌هایی که به آن اشاره کردیم مطلع نمائید، نیاز به نصب و راه‌اندازی افزونه پیامک ووکامرس می‌باشد.

با توجه به اینکه در مقاله افزونه پیامک ووکامرس + آموزش فعالسازی به‌صورت کامل و جامع به‌همراه ویدئوی آموزشی درباره این پلاگین صحبت کردیم، پیشنهاد می‌کنم سری به این مقاله بزنید.

حال با توجه به اینکه هر دو پیش‌نیاز شما آماده شده است، مستقیماً به سراغ فعالسازی افزونه ثبت امتیاز و نظر ووکامرس (افزونه آراد) می‌رویم.

نحوه اتصال افزونه ثبت امتیاز و نظرات ووکامرس آراد به سامانه ملی پیامک

تا الان متوجه شدیم که به دو چیز نیاز است. 1- پنل اس ام اس ملی پیامک 2- افزونه پیامک ووکامرس

حال مراحل تنظیمات افزونه آراد را مطابق با آموزش زیر می‌توانید انجام دهید.

نصب افزونه ثبت نظر و امتیاز ووکامرس (افزونه آراد)

در شکل 1 شماتیک کلی افزونه ثبت امتیاز و نظرات آراد پس از نصب پلاگین نظرسنجی خودکار ووکامرس آراد قابل مشاهده است. کافی است در منوی اصلی وردپرس خود، روی تب “ثبت امتیاز و نظرات” (شماره1) کلیک کنید و سپس تب “تنظیمات افزونه” (شماره2) را انتخاب نمائید.

افزونه ثبت امتیاز و نظرات ووکامرس آراد

شکل 1 – افزونه ثبت امتیاز و نظرات ووکامرس آراد

زمان‌بندی ارسال پیامک در پلاگین ثبت امتیاز و نظرات آراد

انتخاب ساعت ارسال پیامک، تعداد روز یا ایامی که پس از تکمیل سفارش باید پیامک برای مشتری ارسال گردد، انتخاب برگه دلخواه و دیگر مواردی مانند فعالسازی نظرات ثبت شده در افزونه به‌جای نظرات قدیمی محصول، از جمله تنظیماتی هستند که بنا به سیاست‌های نظرسنجی از مشتریان کسب‌وکار اینترنتی خود را می‌توانید در شماره‌های 3 تا 7 انجام دهید. (شکل 2)

تنظیمات افزونه ثبت امتیاز و نظرات ووکامرس آراد

شکل 2 – تنظیمات ساعت، روز، برگه نظرخواهی و…

انتقال کاربر پس از ثبت نظر به مسیر دلخواه

در شکل 3 می‌توانید آدرس URL مورد نظر خود را که می‌خواهید کاربر شما پس از ثبت دیدگاه خود به آن هدایت شود را تعریف نمائید و پیغام تشکر پس از درج نظر را با ادبیات دلخواه خودتان تنظیم کنید. (شماره 8)

تنظیمات افزونه ثبت امتیاز و نظرات ووکامرس آراد

شکل 3 – تغییر مسیر پس از ثبت نظر در افزونه آراد

تنظیمات ارسال پیامک پلاگین ثبت نظر و امتیاز ووکامرس (افزونه آراد)

حال در مرحله شماره 9، 10 و 11 مهم‌ترین قسمت تنظیمات افزونه ثبت نظر و امتیاز ووکامرس (افزونه آراد) را باید تنظیم کنید.

  • اگر می‌خواهید که پیامک‌های حاوی لینک نظرسنجی سفارش در وضعیتی غیر از “تکمیل شده” به مشتریان شما ارسال شود، در قسمت شماره 9 باید گزینه “فعال سازی” را علامت‌دار نمائید و وضعیت دلخواه خود را از کادر زیر آن انتخاب کنید. (شماره 9)
  • برای اینکه بتوانید متن پیامک نظرسنجی و همچنین متن ایمیل نظرسنجی را با مقادیر مورد نظر شما همچون نام و نام خانوادگی کاربر، نام محصول، شماره سفارش و… ارسال گردد، از کادر شماره 10 می‌توانید شورتکدهای قابل استفاده را مشاهده کنید. فقط کافی است که مقدار آن را کپی کرده و در کادر شماره 11 جایگذاری نمائید. برای مثال اگر می‌خواهید نام مشتری در ابتدای پیامک ذکر گردد، مقدار {name} را در شروع متن پیامک خود بکار ببرید.
  • طراح نوین که توسعه‌دهنده این افزونه است، قابلیت ارسال پیامک عادی از خط اختصاصی و قابلیت ارسال پیامک خدماتی از طریق پترن و الگو را برای کاربران ملی پیامک در افزونه گنجانده است. چنانچه قصد دارید که پیامک‌های شما از خط خدماتی-اشتراکی سامانه ارسال گردد، کافی است در کادر شماره 11، آن را علامت‌دار نمائید و در فیلد پایین آن الگوی مشابه در افزونه “پیامک ووکامرس” را تنظیم نمائید. اگر با تنظیمات ارسال پیامک بر اساس پترن یا وبسرویس خدماتی سامانه ارسال اس ام اس ملی پیامک آشنایی چندانی ندارید، نگران نباشید زیرا در ادامه همین مقاله برایتان مثال خواهیم زد.
تنظیمات ارسال پیامک در افزونه ثبت نظر و امتیاز آراد

شکل 4 – تنظیمات ارسال پیامک در افزونه ثبت نظر و امتیاز آراد

تنظیمات ارسال ایمیل افزونه آراد

همانطوری که در شکل 5 مشخص است، برای ارسال لینک نظرسنجی به همراه متن دلخواه از طریق ایمیل، می‌توانید آن را در این بخش (شماره 12) فعال نمائید.

تنظیمات ارسال ایمیل در افزونه ثبت نظر آراد

شکل 5 – تنظیمات ارسال ایمیل در افزونه ثبت نظر آراد

تنظیمات کوپن تخفیف و ارسال پیامک پس از تایید کامنت در افزونه آراد

در آخرین بخش از تنظیمات افزونه ارسال پیامک نظرسنجی خودکار ووکامرس (افزونه آراد) می‌توانید یک پیامک حاوی کد تخفیف را پس از تایید دیدگاه مشتری، برایش ارسال نمائید. (شماره 13)

همچنین شما می‌توانید شرایط خاصی را برای کوپن تخفیف از قبیل (مقدار تخفیف، نوع کد تخفیف، حداقل و حداکثر مقدار خرید جهت اعمال آن، مدت زمان اعتبار کد تخفیف و…) را در نظر بگیرید. (شماره 14)

پس از انجام همه تنظیمات، بر روی دکمه “ذخیره تغییرات” جهت ثبت تغییرات اعمال شده، کلیک نمائید.

تنظیمات ارسال پیامک تایید کامنت در افزونه ثبت نظر و امتیاز آراد

شکل 6 – تنظیمات ارسال پیامک تایید کامنت و کوپن تخفیف در افزونه ثبت نظر و امتیاز آراد

ارسال پیامک بر اساس پترن در افزونه آراد

برای شناخت کامل و شرایط دریافت و استفاده از قابلیت ارسال پیامک از طریق پترن و الگو در ملی پیامک، لطفاً مقاله‌ای که در زیر برایتان قرار دادیم را مطالعه بفرمائید.

ارسال پیامک بر اساس پترن (الگو) به لیست سیاه مخابرات

پیشنهاد می‌کنم برای یادگیری سریع‌تر، ویدئوی آموزش ارسال پیامک از طریق پترن (الگو) با وبسرویس خدماتی ملی پیامک را نیز تماشا بفرمائید.

چطور پترن را در افزونه تنظیم کنم؟

برای این کار کافی است همانند الگوریتم‌های افزونه “پیامک ووکامرس” اقدام نمائید. قالب و الگوریتم کلی استفاده از وبسرویس خدماتی یا همان پترن‌هایی که توسط کارشناسان ملی پیامک تایید شده است، در افزونه ثبت نظر و امتیاز ووکامرس آراد به شکل زیر است:

@bodyId@shortcode1;shortcode2;shortcode3;shortcode4##shared

bodyId : کد متن وبسرویس خدماتی تعریف شده در پنل اس ام اس شما در سامانه ملی پیامک است.

shortcode1,shortcode2,shortcode3,shortcode4 : متغیرهای مربوط به متن وبسرویس خدماتی که در پنل پیامکی شما تعریف شده است.

عبارت shared## را نیز در آخر الگوریتم خود اضافه نمائید تا پلاگین آراد، ارسال پیامک را از طریق پترن و الگو انجام دهد.

به مثال زیر توجه نمائید:

نرگس احمدی عزیز
با تشکر از خرید شما لطفا با تکمیل فرم نظرسنجی خرید، در کمتر از 1 دقیقه، به بهبود شیوه پشیتبانی ما کمک کنید.
لینک:
melipayamak.com/c/review/15ds34
پیشرفته‌ترین سامانه پیامکی
melipayamak.com

نمونه پترن و الگو برای نظرسنجی خودکار

حال کافی است مطابق آموزش درج الگو، آن را به شکل زیر بنویسیم:

{0} {1} عزیز
با تشکر از خرید شما لطفا با تکمیل فرم نظرسنجی خرید، در کمتر از 1 دقیقه، به بهبود شیوه پشیتبانی ما کمک کنید.
لینک:
{2}
پیشرفته‌ترین سامانه پیامکی
melipayamak.com

نمونه پترن و الگو برای ثبت نظر خودکار

شکل 7 – نمونه پترن و الگو برای ثبت نظر خودکار

قرارگیری پترن در افزونه آراد

پس از درج پترن، یک کد عددی به آن متن اختصاص می‌یابد که همان کد پترن یا bodyId است و پس از تایید آن، در شکل شماره 4 و کادر 11 الگوریتم را به‌شرح زیر قرار دهید:

@100884@{name};{family};{link}##shared

ارسال پیامک از طریق پترن و الگو در افزونه آراد

شکل 8 – ارسال پیامک از طریق پترن و الگو در افزونه آراد

جمع‌بندی

امیدوارم توانسته باشید با مطالعه کامل مقاله، به‌راحتی تنظیمات افزونه آراد را انجام داده باشید و به‌زودی نظرات مشتریان خود را دریافت کرده و در بهبود و پیشرفت خدمات و محصولات خود استفاده کنید. منتظر ثبت نظرات شما در انتهای مقاله هستیم تا آن‌ها را با دیگر کاربران استفاده کننده از افزونه فوق، منتشر کنیم.

اگر همچنان سوالی در ذهنتان بی‌پاسخ مانده و برای دریافت راهنمایی بیشتر درباره پنل‌های پیامکی و یا تنظیمات افزونه ثبت نظر و امتیاز ووکامرس آراد، می‌توانید با شماره 02163404 داخلی 1 تماس بگیرید و یا از داخل سامانه نسبت به درج تیکت به واحد پشتیبانی اقدام کنید.



منبع:https://www.melipayamak.com/blog/posts/arad-woocommerce-review-plugin/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها