بازاریابی b2b چیست؟ آشنایی با انواع استراتژی بازاریابی b2b – پنل اس ام اس – سامانه پیامکی



بررسی بازاریابی کسب‌وکار به کسب‌وکار در بلاگ فراز اس ام اسبررسی بازاریابی کسب‌وکار به کسب‌وکار در بلاگ فراز اس ام اس
راهنمای مطالعه

مشتریان کسب‌وکارها به‌طورکلی به دو دسته مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها تقسیم می‌شوند. بازاریابی تجارت بین دو کسب‌وکار با بازاریابی تجارت بین کسب‌وکار و مشتری فردی فرق می‌کند. ازاین‌رو بازاریابی business to business شامل فرایندهای خاص خود می‌شود. در ادامه نکته‌های قابل‌توجهی را راجع به بازاریابی بنگاه به بنگاه بیان خواهیم کرد. با مطالعه این مقاله در ابتدا متوجه می‌شوید «بازاریابی b2b چیست» سپس موثرترین استراتژی‌های این نوع مارکتینگ و راه‌های اجرای آن‌ها برای کسب‌وکار خود را بهتر درک خواهید کرد.

مفهوم بازاریابی b2b؛ هدف از بازاریابی business-to-business

عبارت b2b به تجارت «کسب‌وکار به کسب‌وکار» اشاره دارد. در این مدل تجارت، کسب‌وکارها به‌جای اینکه محصولات و خدماتشان را به مصرف‌کنندگان ارائه کنند، آن‌ها را به سایر شرکت و سازمان‌ها ارائه می‌کنند. بازاریابی بیزینس تو بیزینس به هر نوع استراتژی و فعالیت بازاریابی اشاره دارد که یک کسب‌وکار برای ارائه خدمات خود به سایر مشاغل تنظیم می‌کند. معمولا هدف از بازاریابی بی تو بی این است که سایر مشاغل را با برند و ارزش‌های کسب‌وکار و همچنین محصول و خدمات آن آشنا کند و از همه مهم‌تر در نهایت این شرکت‌ها و سازمان‌ها تبدیل به مشتری کسب‌وکار شوند.

مرحله اول و اساس هر استراتژی بازاریابی و فروش موفق، تحقیقات بازار است. این فرایند نه‌تنها به شناسایی نیازها و خواسته‌های مشتریان کمک می‌کند، بلکه درک عمیق‌تری از بازار رقابتی و فرصت‌های موجود را نیز فراهم می‌آورد. برای اینکه اطلاعات مفید و کارآمدی را راجع به فرایند تحقیقات بازار به دست آورید، شما را به مطالعه مقاله «تحقیقات بازار چیست» دعوت می‌کنیم. در این مقاله مفهوم، هدف، مراحل و دستاوردهای تحقیقات بازار به شکل کامل بررسی شده است که به شما برای اجرای هرچه موثر تر این فرایند حساس کمک می‌کند. در ادامه تعدادی از استراتژی‌های موثر بازاریابی بنگاه به بنگاه را معرفی خواهیم کرد.

آگاهی از برند؛ یکی از اهداف اصلی بازاریابی b2bآگاهی از برند؛ یکی از اهداف اصلی بازاریابی b2b

انواع استراتژی بازاریابی بنگاه به بنگاه چیست؟

برای برگزاری استراتژی بازاریابی کسب‌وکار به کسب‌وکار موفق، باید آن را به‌درستی و هدفمند طراحی کنید. اگر استراتژی بازاریابی شما به‌طورکامل مشخص و هدفمند نباشد، کلیه تلاش‌های شما برای اجرای آن به هدر خواهد رفت. برای طراحی هر استراتژی بازاریابی باید مراحل زیر را کاملاً شفاف و دقیق جلو ببرید: 

  • تحقیقات بازار برای شناخت مشتری هدف و رقیبان و همچنین تعریف مزیت رقابتی
  • تعیین اهداف کسب‌وکار
  • چیدن برنامه و استراتژی بازاریابی 
  • مشخص کردن کانال های مناسب برای اجرا بازاریابی
  • اجرا استراتژی
  • تحلیل و بررسی مداوم وضعیت کسب‌وکار 

معمولا برای ارائه هر محصول جدید، کسب‌وکارها تلاش می‌کنند تا یک استراتژی بازاریابی جذاب و کارآمد را طراحی و به اجرا در بیاورند. به‌عنوان مثال استفاده از ارسال پیامک (SMS) برای معرفی محصولات جدید، یک استراتژی بازاریابی قدرتمند و مستقیم است که مزیت‌های قابل‌توجهی دارد. استفاده از یک نمونه متن معرفی محصول جدید شخصی‌سازی‌شده و جذاب، امکان ارتباط مستقیم با مشتری هدف و احتمال واکنش و تعامل آن‌ها را به شکل قابل‌ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. همچنین در ادامه انواع استراتژی بازاریابی business to business موثر را توضیح می‌دهیم.

تحلیل روند پیشرفت؛ یکی از عوامل موفقیت اجرای استراتژی بازاریابی business-to-businessتحلیل روند پیشرفت؛ یکی از عوامل موفقیت اجرای استراتژی بازاریابی business-to-business

نقش دیجیتال مارکتینگ را بر موفقیت استراتژی‌های بازاریابی B to B دست‌کم نگیرید

هر کسب‌وکاری چه تجارتی در نوع B to B یا نوع B to C داشته باشد، باید برای حضور در دنیای بازاریابی دیجیتال برنامه بچیند. با این کار کسب‌وکار شما به طیف وسیع‌تری از جامعه مخاطب هدف دست پیدا خواهید کرد. بازاریابی دیجیتال شامل تبلیغات پیامکی و استراتژی‌های آنلاین شامل ایمیل مارکتینگ، سوشال‌مدیا مارکتینگ، وب‌سایت، بهینه‌سازی برای موتور جستجو، تبلیغات کلیکی در فضای وب و سایر تبلیغات دیجیتال می‌شود.

با سرمایه‌گذاری برای اهداف مشخص و مخاطب درست، منابع خود را در بازاریابی دیجیتال به موثرترین شکل ممکن استفاده خواهید کرد. به‌عنوان مثال اگر از تبلیغات پیامکی برای استراتژی بازاریابی دیجیتال بی تو بی خود استفاده می‌کنید، باید در انتخاب متن مناسب دقت فراوانی داشته باشید. نوشتن متن اس‌ام‌اس تبلیغاتی اصول خاصی دارد و شما باید در انتخاب متن مناسب دقت فراوانی داشته باشید. اگر ایده‌ای ندارید، می‌توانید از متن اماده برای تبلیغات پیامکی کمک بگیرید.

تحقیقات بازار؛ اولین مرحله طراحی استراتژی بازاریابی بیزینس تو بیزینستحقیقات بازار؛ اولین مرحله طراحی استراتژی بازاریابی بیزینس تو بیزینس

بازاریابی محتوا؛ شاه کلیدی برای فرایند تبدیل مخاطب به مشتری

کانتنت مارکتینگ یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های بازاریابی بی تو بی به شمار می‌رود. شما با استفاده از محتوای هدفمند و کارآمد، نام و ارزش تجاری خود را به شرکت‌های هدف ارائه می‌کنید. در هر نوع بازاریابی دیجیتالی، محتوا اهمیت بسیاری دارد. باید باتوجه‌به نوع کانال نظیر ایمیل، اس‌ام‌اس، وبلاگ و صفحه اجتماعی، استراتژی بازاریابی محتوا مخصوص به همان کانال را طراحی کنید.

به‌عنوان مثال اگر از طریق اس ام اس پنل یا همان پنل پیامکی قصد اجرای استراتژی بازاریابی محتوا B2B را دارید، باید لحن، زمان و پیام مناسب تبلیغ پیامکی را در نظر بگیرید. همچنین فراخوانی برای اقدام، موضوعی است که باید در همه نوع بازاریابی محتوا رعایت شود تا مشتری را به سمت خواسته کسب‌وکار هدایت کند.

بازاریابی محتوا؛ راهکاری برای ارائه ارزش کسب‌وکار خود به مشتریانبازاریابی محتوا؛ راهکاری برای ارائه ارزش کسب‌وکار خود به مشتریان

بازاریابی ایمیلی؛ یک استراتژی ثابت شده برای بازاریابی کسب‌وکار به کسب‌وکار

ایمیل مارکتینگ یک روش اثبات شده برای بازاریابی بیزینس به بیزینس است. بازاریابی ایمیلی تعامل مشتریان بالقوه با برند شما را بالا می‌برد و در نهایت آن‌ها را به مشتری واقعی تبدیل می‌کند. برخلاف مشتریان مصرف‌کننده که با درگیر کردن احساسات آن‌ها، نرخ تعاملشان افزایش پیدا می‌کند، شرکت‌ها به دنبال منطق کار و میزان بازگشت سرمایه هستند.

دغدغه دائمی آن‌ها این است که چطور کسب‌وکار شما می‌تواند به رشد و توسعه کسب‌وکار آنها کمک کند؛ بنابراین در ایمیل مارکتینگ بازاریابی B to B باید از جملات مشتری پسند هدفمندی استفاده کنید که به پول، زمان و منابع ارزشمند کسب‌وکارها اشاره می‌کند.

بازاریابی ایمیلی؛ روشی اثبات شده برای اجرای بازاریابی B to Bبازاریابی ایمیلی؛ روشی اثبات شده برای اجرای بازاریابی B to B

استراتژی بازاریابی سوشال مدیا؛ اهمیت فراوان ساخت هویت آنلاین برای کسب‌وکار

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی برخلاف سایر استراتژی‌های بازاریابی نظیر ایمیل مارکتینگ یا تبلیغات پیامکی با استفاده از سامانه پیامک انبوه، برای کسب‌وکارهای B2B مشتریان فراوانی را به همراه ندارد؛ اما این حضور در شبکه‌های اجتماعی، آگاهی از برند و هویت آنلاین شرکت شما را به شکل اثربخشی در ذهن همگان ثبت می‌کند. این موارد فاکتورهای بسیار قدرتمندی هستند که برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه را امکان‌پذیرتر می‌کنند. همچنین راه را برای آگاهی از خواسته‎ها و انتقادهای مشتریان باز می‌کند.

سوشال مدیا مارکتینگ؛ فرصتی مناسب برای تعامل کسب‌وکارهای b2b با مشتریان خودسوشال مدیا مارکتینگ؛ فرصتی مناسب برای تعامل کسب‌وکارهای b2b با مشتریان خود

استراتژی هدفمند و کارآمد، به اجرای بازاریابی کسب‌وکار به کسب‌وکار تاثیرگذار کمک شایانی می‌کند

در این مقاله ابتدا توضیح دادیم که بازاریابی b2b چیست. سپس به بررسی برخی از استراتژی‌های کارآمد برای اجرای بازاریابی هدفمند b2b پرداختیم. بازاریابی در حوزه‌های دیجیتال، محتوا، ایمیل و سوشال‌مدیا به مشاغل B2B کمک می‌کند تا برند خود را به سایر کسب‌وکارها معرفی و همچنین آن‌ها را به مشتری وفادار تبدیل کنند.

اگر کسب‌وکار b2b نوپایی هستید، استفاده از تبلیغات پیامکی، استراتژی بازاریابی محتوای هوشمند برای شما محسوب می‌شود. زیرا قیمت پنل اس ام اس و اشتراک‌های آن به شکلی تعریف شده است که برای انواع کسب‌وکارهای قابل‌پرداخت باشد.



منبع:https://farazsms.com/what-is-b2b-marketing/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید، نمایندگی استار اس ام اس می‌تواند پیشنهاد جذابی برای شما باشد.

آخرین دیدگاه‌ها