بهترین روش نظرسنجی از مشتریان چیست؟ به‌همراه نکات مهم



بررسی بهترین روش‌های نظرسنجی از مشتریان در بلاگ فراز اس‌ام‌اس
راهنمای مطالعه

نظرسنجی از مشتری، تعیین‌کننده چشم‌اندازهای کسب‌وکار است. نظر مخاطبان نسبت به محصولات و خدمات یک کسب‌وکار مشخص برای تعیین استراتژی‌های توسعه برند استفاده می‌شود. نظرسنجی امکان اطلاع از نقاط قوت و ضعف محصول یا خدمات یک برند را فراهم می‌کند. فقط با یک نظرسنجی ساده، میزان رضایت مشتریان و احتمال مراجعه دوباره به کسب‌وکار مشخص خواهد شد. در این مقاله به معرفی بهترین روش نظرسنجی از مشتریان می پردازیم. مطالعه این مطلب کاربردی برای آشنایی با نکات مهم در نگارش فرم نظرسنجی از مشتریان فروشگاه را از دست ندهید.

برقراری تماس تلفنی؛ روشی سنتی برای تعامل با مشتری

تماس تلفنی یکی از سنتی‌ترین روش‌های نظرسنجی از مشتریان و حفظ تعامل با مخاطب به شمار می‌رود؛ بااین‌حال روشی موثر برای گردآوری اطلاعات و تجربه‌ مخاطبان در استفاده از محصولات یک کسب‌وکار مشخص است. همچنین اگر کسب‌وکاری مثل سازمان ارائه دهنده بیمه بازنشستگی داشته باشید که با افراد سالمند در ارتباط است، تماس تلفنی راهکار بهتری برای نظرسنجی به شمار می‌رود. معمولا روش‌های دیگر آنلاین و مصاحبه حضوری برای افراد مسن و میانسال بازدهی کمتری دارد؛ زیرا دسترسی به اینترنت در قشر میانسال کمتر است.

برای نظرسنجی تلفنی، از خط ابری استفاده کنید. خط تلفن ابری امکان برقراری چند تماس ورودی و خروجی از یک شماره خاص را فراهم می‌کند. به‌این‌ترتیب استفاده از این روش برای نظرسنجی زمان کمتری نسبت به استفاده از خط تلفن عادی به خود اختصاص می‌دهد. همچنین هزینه‌های نظرسنجی از مشتریان با استفاده از خط تلفن ابری کمتر خواهد شد.

برقراری تماس تلفنی؛ راهکاری قدیمی برای نظرسنجی

مصاحبه حضوری در خیابان یا رویدادهای خاص؛ راهی کم‌هزینه برای نظرسنجی

مصاحبه حضوری نوعی از تعامل با مخاطبان یک کسب‌وکار است که در برخی موارد هزینه بالایی به‌همراه ندارد. مصاحبه حضوری در خیابان، فروشگاه‌های عرضه‌کننده محصول یک کسب‌وکار و مکان‌های مرتبط با خدمات بیزینس‌های مختلف، هزینه بالایی به‌همراه ندارد. علاوه‌بر‌ این، انتخاب محل انجام مصاحبه حضوری نیز بر موثر بودن این روش نظرسنجی از مشتریان می‌افزاید.

گاهی یک کسب‌وکار برای نظرسنجی از مشتریان به روش حضوری، هزینه بیشتری را برای برگزاری رویداد در نظر می‌گیرد. در اینصورت همه افراد حاضر در رویداد از مخاطبان کسب‌وکار هستند و نتایج مصاحبه قابل اعتماد خواهد بود. برگزاری رویداد فقط برای نظرسنجی از مشتریان نیست؛ بلکه جایگاه بهتری از برند را در ذهن مخاطب ایجاد خواهد کرد.

برای برگزاری رویدادی مملو از مخاطبان فعلی و مشتریان سابق یک کسب‌وکار مشخص، باید به لیستی از شماره تماس مخاطبین دسترسی داشته باشید. ارسال پیامک راحت‌ترین و ارزان‌ترین روش دعوت از مخاطبان برای برگزاری رویداد به شمار می‌رود. ممکن است بپرسید که چگونه به شماره تلفن مشتریان دسترسی پیدا کنیم؟ خرید بهترین دستگاه ثبت شماره مشتری، امکان دسترسی به بانک جامعی از مخاطبان در تعامل با برند محسوب می‌شود. با استفاده از این دستگاه به لیست کاملی از مشتریان بالقوه دسترسی خواهید داشت.

برای نظرسنجی از مشتریان از ارسال پیامک استفاده کنید

ارسال پیامک یکی از بهترین روش‌های ارسال فرم نظرسنجی از مشتریان به شمار می‌رود. اکثر مخاطبان کسب‌وکارهای مختلف به تلفن همراه دسترسی دارند؛ بنابراین بازدهی استفاده از سامانه پیامکی برای انجام نظرسنجی و اجرای استراتژی‌های تبلیغات نسبت به روش‌هایی مثل ایمیل مارکتینگ بالاتر است.

امکان ارسال لینک فرم نظرسنجی مشتریان شرکت از طریق پیامک نیز باعث افزایش راندمان نظرسنجی به شمار می‌رود. پنل پیامکی امکان حفظ ارتباط مداوم با مشتریان را ایجاد می‌کند. ازاین‌رو آگاهی و تصویرسازی از برند بهتر انجام می‌شود و افراد بیشتری در نظرسنجی‌ها شرکت می‌کنند. با خرید پنل sms امکانات متعددی با هزینه کم در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌گیرد.

نظرسنجی با ارسال پیامک؛ روشی کم‌هزینه با راندمان بالا

ارسال ایمیل؛ یکی از روش‌های فرستادن فرم نظرسنجی از مشتریان

مخاطبان یک کسب‌وکار در بازه سنی جوان، هدف خوبی برای ایمیل مارکتینگ هستند. مخاطبان جوان کسب‌وکارها دسترسی بهتری به اینترنت و بررسی ایمیل‌های تبلیغاتی دارند. ازاین‌رو فرستادن فرم نظر سنجی مشتریان از طریق ایمیل با بازدهی بالا روبه‌رو می‌شود.

برای دسترسی به بازه گسترده‌تری از مخاطبان می‌توانید استفاده از پنل اس ام اس را برای ارسال فرم نظرسنجی، جایگزین ایمیل مارکتینگ کنید. پنل‌های پیام کوتاه امکانات ویژه‌ای مثل ارسال پیامک مکان‌محور، منطقه‌ای و انبوه را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهند. به‌این‌ترتیب نظرسنجی از مشتریان به صورت هدفمندتری انجام خواهد شد.

ارسال فرم نظرسنجی از طریق ایمیل؛ روشی برای تعامل با مشتری

ویژگی‌های بهترین روش نظرسنجی از مشتریان چیست؟

به‌طور‌کلی چند روش اینترنتی، حضوری، تلفنی و پیامکی برای نظرسنجی از مشتریان در دسترس کسب‌وکارها قرار دارد؛ بااین‌حال هر روشی برای کسب‌وکارهای مختلف کارآمد نخواهد بود. برای انتخاب بهترین روش ارسال فرم نظرسنجی مشتریان باید به یک‌سری از نکات توجه کنید که در نظر داشتن پرسونای مخاطب، مهم‌ترین اصل برای انتخاب بهترین روش به شمار می‌رود. پرسونا به مجموعه اطلاعات مخاطبان احتمالی یک کسب‌وکار گفته می‌شود. سن، جنسیت، علاقه‌مندی‌ها، تحصیلات، میزان درآمد و میزان فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در پرسونا طبقه‌بندی می‌شوند.

برای درک بهتر پرسونا، یک کسب‌وکار ارائه‌دهنده خدمات مربوط به بازنشستگی را در نظر بگیرید. بدیهی است که خدمات این کسب‌وکار برای افراد جوان جامعه کارآمد نخواهد بود؛ بنابراین قشر میانسال  به‌عنوان پرسونای کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده خدمات بازنشستگی شناخته می‌شوند. درصد بالایی از پرسونای این نوع کسب‌کار به اینترنتی دسترسی ندارند؛ بنابراین ارسال انبوه پیامک و مصاحبه حضوری از بهترین روش‌های نظرسنجی از مشتریان این کسب‌وکار به شمار می‌رود. در ادامه به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های روش نظرسنجی مناسب می‌پردازیم.

انتخاب روش مناسب؛ فاکتوری مهم برای افزایش اثربخشی نظرسنجی

در دسترس بودن و سادگی؛ دو ویژگی اصلی برای انتخاب روش نظرسنجی مشتریان

روشی برای نظرسنجی از مشتریان انتخاب کنید که بالاترین بازده را داشته باشد؛ به بیانی دیگر، بهترین روش نظرسنجی باید بیشترین تعداد مخاطبان را به تعامل وادارد. بهترین روش ممکن است نظرسنجی در استوری اینستاگرام، خرید شماره پیامکی برای ارسال لینک نظرسنجی، ایمیل مارکتینگ، مصاحبه حضوری یا تماس تلفنی باشد.

بهترین روش نظرسنجی، باید امکان گزارش‌گیری داشته باشد

داده‌های حاصل از نظرسنجی باید کمی باشند؛ یعنی قابل اندازه‌گیری باشند تا در برنامه‌های بازاریابی و استراتژی توسعه کسب‌وکار کارآمد واقع شوند. برای مثال نظرسنجی با ارسال لینک یکی از روش‌های قابل اندازه‌گیری است؛ زیرا تعداد پیام‌های ارسال شده و تعداد افرادی که وارد لینک شده‌اند، به‌راحتی قابل اندازه‌گیری است. ازاین‌رو درصد میزان رضایت و ناخشنودی مخاطبان به دست می‌آید.

خوشبختانه روش‌های پیامکی و ارسال ایمیل امکان استفاده از ترفندهای خاص برای ترغیب مخاطبان را فراهم می‌کنند. برای افزایش راندمان توجه مخاطبان به پیام کسب‌وکار از قوانین کپی رایتینگ استفاده کنید. برای مثال در ارسال سوالات نظرسنجی از مشتریان یک سالن زیبایی حتما از بهترین متن تبلیغ ارایشگاه استفاده کنید.

چند نکته مهم برای ساخت نظرسنجی کاربردی را بشناسید

علاوه‌بر انتخاب بهترین روش برای افزایش اثربخشی نظرسنجی از مشتریان، نکات مهم دیگری مثل طرح سوال مناسب را نیز باید در نظر بگیرید. در طراحی فرم نظر سنجی رضایت مشتری از سوالات کوتاه و شفاف استفاده کنید. سوال‌های طولانی و ناواضح باعث می‌شود تا مخاطب از شرکت در نظرسنجی پشیمان شود. علاوه‌بر این، با استفاده از بانک جامع شماره تلفن، سوالات نظرسنجی از مشتریان را برای چند گروه مختلف طراحی کنید. در اینصورت برای هر گروه از مخاطبان، مرتبط‌ترین فرم نظرسنجی ارسال خواهد شد.

ارسال پیامک نظرسنجی با متن ترغیب‌‌کننده؛ یکی از بهترین روش‌های نظرسنجی

در این مقاله به بررسی روش‌های نظرسنجی از مخاطبان کسب‌وکار پرداختیم. استفاده از پنل پیام کوتاه، ایمیل مارکتینگ، تماس تلفنی، مصاحبه حضوری در خیابان یا رویدادهای متنوع و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از روش‌های متداول نظرسنجی به شمار می‌روند. هر یک از این روش‌ها با داشتن مزایایی منحصربه‌فرد، برای دسته‌ای از کسب‌وکارها مناسب‌تر خواهند بود.

برای انتخاب بهترین روش نظرسنجی از مشتریان باید به پرسونای مخاطبان یک برند توجه شود. همچنین طرح اصولی سوالات فرم نظرسنجی باعث افزایش راندمان شرکت در این تعامل خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با نوع طراحی سوالات، به نمونه فرم نظرسنجی مشتریان در فضای وب توجه کنید. همچنین اگر سوالی در مورد انتخاب بهترین روش نظرسنجی از مخاطبان را دارید، از مشاورین فراز اس‌ام‌اس در قسمت نظرات بپرسید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگویتان باشیم.



منبع:https://farazsms.com/customer-survey/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید، نمایندگی استار اس ام اس می‌تواند پیشنهاد جذابی برای شما باشد.

آخرین دیدگاه‌ها