تبلیغات همسان چیست؟ مزایا، معایب و کاربردهای Native Ad


همه چیز درباره تبلیغات همسان در مجله فراز اس‌ام‌اسهمه چیز درباره تبلیغات همسان در مجله فراز اس‌ام‌اس
راهنمای مطالعه

تبلیغات همسان یا Native Ads به‌عنوان یکی از روش‌های نوین و موثر در حوزه بازاریابی دیجیتال شناخته می‌شود. این نوع تبلیغات، به شکلی طراحی می‌شوند که با محتوای اصلی رسانه‌ها همخوانی داشته باشند و تجربه کاربری را مختل نکنند. در دنیایی که کاربران به‌خصوص نسل جوان، به‌شدت نسبت به تبلیغات سنتی حساس شده و از آن‌ها گریزان‌اند، این روش به‌عنوان یک راهکار جذاب و نوآورانه مطرح شده است. اگر قصد دارید تا با این موضوع بیشتر آشنا شوید در این مقاله، به بررسی مزایا، معایب و کاربردهای این روش تبلیغاتی خواهیم پرداخت. همچنین توضیح می‌دهیم که چرا تبلیغات همسان به‌سرعت به یکی از ارکان اصلی استراتژی‌های بازاریابی تبدیل شده است.

تبلیغات همسان؛ بهترین راه ترکیب محتوا با تبلیغات

تبلیغات همسان راهی هوشمندانه برای ترکیب محتوا با تبلیغات است. این نوع تبلیغات به‌ طور یکپارچه در کنار سایر محتوی رسانه‌ قرار می‌گیرند و به شکلی طراحی می‌شوند که به‌صورت طبیعی و بدون ایجاد حس مزاحمت برای کاربر، توجه او را جلب کنند. این روش تبلیغاتی به‌ویژه در برابر تبلیغات بنری و سنتی، مزایای بیشتری دارد؛ زیرا محتوا و تبلیغات را با هم ترکیب می‌کند و کاربران کمتر از آن گریزان‌اند.

به‌عنوان مثال، تبلیغات گوگل ادوردز و ویدیوهای یوتیوب به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که شبیه به محتوای اصلی به نظر برسند. علاوه‌‌بر Native Ads، سامانه اس ام اس نیز به دلیل شباهت محتواها و به‌ویژه ارزان بودن می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های تبلیغات به کار گرفت. این روش به تبلیغ‌دهندگان اجازه می‌دهد که پیام خود را به شکلی جذاب و غیرمستقیم به مخاطبان منتقل کنند، در نتیجه احتمال تعامل و کلیک کاربران افزایش می‌یابد و تجربه کاربری بهبود پیدا می‌کند.

ترکیب محتوا با تبلیغ؛ مهم‌ترین ویژگی استفاده از Native Adsترکیب محتوا با تبلیغ؛ مهم‌ترین ویژگی استفاده از Native Ads

با مزایای تبلیغات همسان آشنا شوید

تبلیغات همسان یا Native Ads یکی از موثرترین روش‌ها برای افزایش آگاهی از برند است. این نوع تبلیغات به‌صورت یکپارچه در همه پلتفرم‌ها قابل‌اجرا هستند و تجربه کاربری را مختل نمی‌کنند. مزیت اصلی Native Ads این است که به نفع بیننده، تبلیغ‌دهنده و منتشرکننده عمل می‌کند. تبلیغات همسان در یک زمان مشخص، تعداد بی‌شماری از کاربران را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

به‌‌طورکلی تحت تاثیر قرار دادن همزمان تعداد فراوانی از کاربران باید در همه استراتژ‌های بازاریابی و تبلیغات کسب‌وکار مورد‌توجه قرار بگیرد؛ این کار به صرفه‌جویی در هزینه، زمان و همینطور حفظ نیروی انسانی ارزشمند است. برای رسیدن به تعامل همزمان در استراتژی‌های تبلیغ کسب‌وکار از روش‌های مختلفی مثل تبلیغات همسان، ارسال پیامک انبوه، نصب بیلبورد و خدمات خط ابری استفاده کنید. این کانال‌های ارتباطی به‌ویژه خط ابری امکان تعامل سازنده (دریافت پیشنهاد، انتقاد و معرفی محصول) را به‌طورهمزمان با تعدادی از کاربران فراهم خواهد کرد.

تبلیغات همسان به نفع بیننده، تبلیغ‌دهنده و منتشرکننده است

تبلیغات همسان یا Native Ads به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند علاوه‌بر اینکه به نفع بیننده باشد، سود تبلیغ‌دهنده و منتشر کننده را نیز در نظر بگیرد. برای بیننده، این نوع تبلیغات به‌دلیل طبیعی بودن و عدم مزاحمت، جذاب‌تر و کمتر آزاردهنده خواهد بود. حتی ممکن است دقیقا نیاز او را برآورده کند.

برای تبلیغ‌دهنده، نرخ تبدیل بالاتری را فراهم می‌آورند؛ زیرا به‌طور مستقیم در محتوای مرتبط ظاهر می‌شوند و اعتماد بیشتری جلب می‌کنند. برای منتشرکننده، یک منبع درآمد پایدار به‌وجود می‌آورد.  با کمک سایر روش‌های تبلیغاتی در کنار Native Ads می‌توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید برای مثال با خرید پنل sms می‌توان تبلیغات همسان را به‌صورت هدفمند در محتوای پیامکی نیز ادغام کرد، که این ترکیب باعث افزایش تعامل و کلیک‌های بیشتر می‌شود.

منفعت بیننده، تبلیغ‌دهنده و منتشر کننده؛ اصلی‌ترین مزیت استفاده از Native Adsمنفعت بیننده، تبلیغ‌دهنده و منتشر کننده؛ اصلی‌ترین مزیت استفاده از Native Ads

Native Ad در بیشتر پلتفرم‌ها قابل اجرا خواهد بود

Native Ads یکی از انعطاف‌پذیرترین انواع تبلیغات دیجیتال است که در همه پلتفرم‌ها از جمله شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها قابل‌استفاده خواهد بود. این تبلیغات با تطبیق با فرم و ساختار محتوای میزبان، تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهند و از این رو در هر محیطی کارآمد هستند.

به‌عنوان مثال، در پلتفرم‌های موبایل و دسکتاپ، تبلیغات همسان به شکلی طبیعی نمایش داده می‌شوند. با‌این‌حال روش‌های دیگری نیز وجود دارد که برای تبلیغات گزینه مناسب‌‌تری به‌شمار می‌روند. یکی از این روش‌ها ارسال پیامک از نقشه بر‌اساس مکان زنده فرد است. با کمک این امکان می‌توانید تبلیغات را به‌صورت هدفمندتر پیش ببرید.

قابلیت اجرا در همه پلتفرم‌ها؛ اساسی‌ترین مزیت تبلیغات همسانقابلیت اجرا در همه پلتفرم‌ها؛ اساسی‌ترین مزیت تبلیغات همسان

آگاهی از برند؛ مهم‌ترین مزیت استفاده از تبلیغ همسان

تبلیغات همسان یا Native Ads یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش آگاهی از برند است. این نوع تبلیغات با ادغام در محتوا، تجربه کاربری را بهبود بخشیده و احتمال دیده شدن برند شما را به‌ طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهند. البته برای آگاهی از برند، راهکارهای دیگری نیز وجود دارد. در واقع با استفاده از اس ام اس هوشمند، می‌توانید در اسرع‌وقت برای افراد مختلف پیامک‌هایی با محتوای شخصی‌سازی‌شده ارسال کنید.

Native Ads به‌دلیل طبیعی بودن و عدم مزاحمت، توجه بیشتری را جلب می‌کنند. در واقع مخاطبان کمتر احساس می‌کنند که با یک تبلیغ رو‌به‌رو هستند. این روش به برندها کمک می‌کند تا به شکلی نامحسوس و موثر در ذهن مخاطبان جایگاه‌سازی کنند و در همه کانال‌ها به‌صورت یکپارچه و هماهنگ به افزایش شناخت برند کمک خواهد کرد.

آگاهی از برند؛ یکی از مزایای استفاده از Native Adsآگاهی از برند؛ یکی از مزایای استفاده از Native Ads

معایب تبلیغات همسان؛ محدودیت‌های آن را بشناسید

Native Ads با وجود مزایای فراوان، معایبی نیز دارد. یکی از اصلی‌ترین معایب، افزایش امکان وقوع فریبکاری است؛ زیرا کاربران ممکن است تبلیغات را با محتوای اصلی اشتباه بگیرند. همچنین، سنجش نتایج کمپین‌های همسان یکی از چالش‌های مهم برای دیجیتال مارکترهاست. عدم وجود استانداردهای مشخص برای اندازه‌گیری نرخ بازگشت سرمایه (ROI) و تاثیرگذاری این نوع تبلیغات، ارزیابی دقیق عملکرد کمپین‌ها را دشوار می‌کند. در ادامه با معایب تبلیغات همسان بیشتر آشنا می‌شویم.

سنجش نتایج کمپین‌های همسان؛ اصلی‌ترین عیب Native Ad

سنجش عملکرد و نتایج کمپین‌های همسان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی دیجیتال مارکترهاست. به‌دلیل نبود استانداردهای مشخص در این حوزه، تعیین معیارهایی مانند نرخ بازگشت سرمایه (ROI)، تاثیر و کارایی تبلیغات همسان دشوار می‌شود. این عدم شفافیت تبلیغ‌دهندگان را درباره موثر بودن سرمایه‌گذاری آن‌ها در این نوع تبلیغات گیج خواهد کرد.

به‌علاوه، پیچیدگی در ترکیب این تبلیغات با محتوای اصلی ممکن است تجزیه و تحلیل داده‌ها را نیز مشکل‌تر کند. برای بهبود این شرایط، استفاده از ابزارهای تحلیلی پیشرفته و ایجاد شاخص‌های استاندارد به دیجیتال مارکترها کمک می‌کند تا به ارزیابی دقیق‌تری از نتایج کمپین‌های همسان دست یابند. همچنین آن‌ها می‌توانند تصمیمات بهتری برای بهینه‌سازی استراتژی‌های تبلیغاتی خود اتخاذ کنند.

سنجش نتایج کمپین؛ اولین محدودیت تبلیغات همسانسنجش نتایج کمپین؛ اولین محدودیت تبلیغات همسان

امکان وقوع فریبکاری؛ اصلی‌ترین محدودیت Native Ads

تبلیغات همسان به‌دلیل طراحی یکپارچه با محتوای اصلی، ممکن است به‌گونه‌ای باشد که کاربران نتوانند به‌راحتی تشخیص دهند که با یک تبلیغ روبه‌رو هستند. این موضوع باعث گمراهی کاربران می‌شود؛ زیرا روی یک مقاله یا محتوای غیر تبلیغاتی کلیک می‌کنند؛ در‌حالی‌که به صفحات دیگری هدایت می‌شوند. این موضوع تجربه کاربری را مختل می‌کند و اعتماد کاربران را نسبت به محتوای آنلاین کاهش می‌دهد.

عدم تشخیص کاربر؛ مهم‌ترین محدودیت Native Adsعدم تشخیص کاربر؛ مهم‌ترین محدودیت Native Ads

انواع تبلیغات همسان؛ از انتخابی تا محتوای پیشنهادی

انواع Native Ads را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

  • محتوای پیشنهادی: در انتها یا اواسط یک مقاله، خوانندگان با قسمت‌هایی مانند «مطالب پیشنهادی» یا «از سراسر وب» مواجه می‌شوند که لینک‌هایی را به سایت تبلیغ‌کننده هدایت می‌کنند. این نوع تبلیغات در سایت‌های پربازدید قرار می‌گیرند و برای افزایش مخاطبان یا ایجاد لیدهای جدید مناسب هستند.
  • فهرست‌های تبلیغاتی: در این نوع، محصولات و خدماتی معرفی می‌شوند که تبلیغ‌دهنده قصد دارد آن‌ها را معرفی کند. این محصولات ممکن است در لیست‌های توصیه‌شده یا در صفحات دسته‌بندی فروشگاه‌های آنلاین دیده شوند.
  • تبلیغات پولی در موتورهای جستجو: موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ با دریافت هزینه، لینک صفحات شما را در ابتدای نتایج جستجو قرار می‌دهند که به این روش بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM گفته می‌شود.
  • تبلیغات درون محتوایی: این نوع تبلیغات در فهرست مقالات طبیعی یک سایت قرار می‌گیرند و با برچسب‌هایی مانند «Sponsored» یا «Ads» مشخص می‌شوند؛ اما تجربه کاربری را مختل نمی‌کنند.
  • تبلیغات همسان انتخابی: تبلیغات نیتیو در هر شکلی ممکن است ظاهر شوند، مثلا در یک اپلیکیشن موسیقی یک آهنگ خاص در بالای لیست قرار گیرد یا یک اپلیکیشن در پلی‌استور به‌صورت تبلیغ نمایش داده شود.

به‌عنوان مثال، متن تبلیغات تشریفات عروسی در یک فهرست پیشنهادی در سایت‌های مرتبط نمایش داده می‌شود. این انعطاف‌پذیری نشان می‌دهد که تبلیغات نیتیو در هر پلتفرمی قابل اجرا خواهد بود.

با مسیر اجرای تبلیغات همسان آشنا شوید

برای اجرای موفق Native Ads، ابتدا باید استراتژی خود را تعیین کنید. باید بفهمید که هدف شما از تبلیغات چیست؛ «آیا به دنبال برندینگ هستید؟» یا «افزایش فروش و جذب ترافیک؟» اهداف برندینگ بر افزایش شناخت برند متمرکز است و معمولا از طریق تعداد بازدیدها، زمان صرف شده در سایت و مشاهده ویدیوها سنجیده می‌شود. برای فروش و ترافیک، بهبود عملکرد سایت و افزایش لید، عضویت و فروش مدنظر است.

پس از تعیین هدف، شناسایی مخاطبان هدف حیاتی است. عواملی مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علایق و تحصیلات را در نظر بگیرید. محتوای تبلیغاتی نیز نقش مهمی دارد. برای صفحات مناسب تبلیغ، عناوین و تصاویر جذاب و خلاقانه انتخاب کنید تا تاثیر اولیه‌ای قوی بر مخاطب بگذارید. سپس به تنظیمات دقیق تبلیغات نیتیو بپردازید؛ عواملی مانند هزینه هر کلیک، ساعات نمایش و سایت‌های منتشر کننده را با دقت انتخاب کنید. بهینه‌سازی مستمر نیز بسیار مهم است. پس از شروع تبلیغات، نتایج را به‌دقت بررسی و تنظیمات را بهبود دهید. استفاده از A/B تست برای بهبود عنوان، تصویر و هزینه هر کلیک بسیار توصیه می‌شود. در نهایت، تبلیغات ریتارگتینگ برای هدف‌گیری دقیق‌تر کاربران مفید خواهد بود.



منبع:https://farazsms.com/matched-ads/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید، نمایندگی استار اس ام اس می‌تواند پیشنهاد جذابی برای شما باشد.

آخرین دیدگاه‌ها