ترفندهای افزایش بازدید سایت با پیامک


راهنمای مطالعه

در دنیای دیجیتال امروزی وب‌سایت‌ها همان ویترین فروشگاه‌ها هستند که هرچه در دید‌رس باشند، مشتریان بیشتری را تامین کرده و فروش بیشتری به‌دنبال خواهند داشت. افزایش بازدید سایت می‌تواند محصولات و خدمات شما را به طیف وسیعی از کاربران نمایش دهد که موجب می‌شود چهار اصل مهم بازاریابی، یعنی جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان فعلی، افزایش فروش و مهم‌تر از همه تقویت برند را به‌دنبال داشته باشد. از همین‌رو بالا بردن بازدید سایت اهمیت بسیار بالایی دارد و صرفا نباید روی موتورهای جستجو یا شبکه‌های اجتماعی تمرکز کنید.

امروزه پیامک به یکی از موثرترین ابزار برای اطلاع‌رسانی تبدیل شده است و همچنان در حال یکه‌تازی است. بر اساس آماری جهانی، نرخ باز شدن پیامک‌ها بیش از ۹۵ درصد است که در همان دقایق اولیه بیشتر کاربران پیامک خود را چک می‌کنند. به‌همین دلیل جدای از اینکه بستر خوبی برای ارسال اعلان‌های سایت است، می‌تواند به ابزاری با هدف بازاریابی تبدیل شده و از پیامک به عنوان ابزاری برای افزایش بازدید سایت استفاده کرد.

چرا پیامک ابزاری قدرتمند برای افزایش بازدید سایت است؟

پیامک یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است که به ۴ دلیل زیر می‌تواند نقش موثری در بالا بردن ترافیک سایت داشته باشد:

  • نرخ باز شدن بالای پیامک: بر خلاف ایمیل که در پوشه اسپم یا هرزنامه گم می‌شوند، پیامک سریع‌ترین روش‌ برقراری ارتباط با مخاطبان است. تقریبا همیشه توسط کاربران باز و خوانده می‌شوند. این ویژگی، پیامک را به ابزاری ایده‌آل برای هدایت سریع کاربران به سایت شما تبدیل کرده است.
  • قابلیت ارسال هدفمند به تعداد بالا: با استفاده از پنل پیامکی این امکان را دارید که پیامک خود را به‌صورت هدفمند بر اساس خصوصیات هر مخاطب مثل جنس، سن، شغل، موقعیت مکانی، تجربه خرید و ده‌ها فیلتر دیگر طبقه‌بندی کرده و متن مناسب را ارسال کنید.
  • سهولت و راحتی در استفاده: بدون نیاز به خرید سخت‌افزار خاص یا گوشی موبایل تنها با چنک کلیک می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار آنلاین ارسال پیامک انبوه که در قالب پنل اس‌ام‌اس توسط شرکت فراز اس ام اس ارائه شده است، پیامک خود را به مخاطبان دلخواه خود ارسال کنید.
  • هزینه کمتر نسبت به سایر روش‌ها: در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی همچون درج بنر در سایت‌ها، تبلیغات گوگل و… پیامک هزینه تمام شده کمتری می‌تواند به‌دنبال داشته باشد. خصوصا اینکه امکان استفاده از انواع تست A/B را دارید تا به مرور بهترین متن را برای محتوای پیامک تهیه کنید که بتواند روی افزایش بازدید سایت با پیامک موثر باشد.

حال با توجه به این ویژگی‌ها می‌توان پیامک‌های خود را به‌صورت هدفمند و شخصی‌سازی شده به دست مخاطبان رسانده و با درج لینک درون پیامک، کاربران هدف را به صفحاتی که می‌دانیم برای ما نرخ تبدیل مشتری بالایی دارند هدایت کرد.

افزایش بازدید سایت با پیامکافزایش بازدید سایت با پیامک

ترفندهای افزایش بازدید سایت با پیامک

حال با توجه به نکاتی که تا اینجا ذکر شد، در ادامه به معرفی چند ترفند کاربردی می‌پردازم که به استفاده از آنها می‌توانید از پیامک به عنوانی ابزاری برای تامین ترافیک سایت خود استفاده کنید. با توجه به اینکه سایت شما در چه حوزه‌ای باشد، مدل کسب و کاری فروشگاهی باشد یا محتوایی باید از برخی از این ترفندها استفاده کنید. اما به‌طور کلی بیشتر آنها می‌تواند پاسخگو باشد.

۱. استفاده از لینک مستقیم به صفحات فرود

بهترین و اولین راهکار این است که با استفاده از جمله‌بندی مناسبی کاربران را به صفحات فرود خود هدایت کنید. صفحات فرود باید دارای طراحی مناسبی باشند که در نگاه اول مخاطب را میخکوب کرده و در سایت حفظ کنند. همچنین تجربه عملکرد مناسب سایت از نظر سرعت برای اینکه در زمانی کوتاه لود شود نیز اهمیت ویژه دارد.

می‌توانید به لینک دسته‌بندی محصولات یا خود محصول کاربر را هدایت کنید و برای اینکه نرخ کلیک روی لینک افزایش پیدا کند از ترفندهایی مانند، پیشنهاد شگفت‌انگیز فقط برای مدت محدود، ارائه کد تخفیف بر اساس اطلاعات خاص مشتری یا معرفی یک قابلیت کلیدی محصول استفاده کنید. اگر از روش تخفیف دادن استفاده می‌کنید حتما سعی کنید محدودیت زمانی برای آن را اعلام کنید تا مشتری به دلیل این محدودیت عجله برای خرید داشته باشد. این کار به افزایش نرخ تبدیل کمک می‌کند.

۲. ارسال پیامک های شخصی سازی شده

می‌توانید پیامک را بر اساس اطلاعات شخصی مشتری تنطیم کرده و ارسال کنید. برای مثال در روز تولد مشتری می‌توانید صفحه‌ای اختصاصی ایجاد کنید که حاوی چند فایل رسانه‌ای یا حتی یک بازی ساده آنلاین باشد. سپس در متن پیامک از مشتری بخواهید که برای دریافت هدیه تولد خود روی لینک کلیک کند.

کاربر با ورود به این صفحه محتوایی خواهد دید که بر اساس اطلاعات شخصی وی مثل تولد آماده شده است. در نتیجه احساس بهتری نسبت به برند شما پیدا می‌کند. در متن پیامک نیز چون از عباراتی استفاده شده که با هدف دریافت هدیه است، ترغیب خواهد شد که روی لینک کلیک کند.

ارسال پیامک کد تخفیف برای افزایش بازدید سایتارسال پیامک کد تخفیف برای افزایش بازدید سایت

۳. ارائه کد تخفیف از طریق پیامک

یکی از بهترین روش‌های افزایش بازدید سایت با پیامک استفاده از تخفیف و پیشنهاد ویژه است. تقریبا غیرممکن است که کاربری چنین پیامک‌هایی را رد کند. اما برای اینکه مطمئن شوید کاربر روی لینک کلیک خواهد کرد، همانطور که در ابتدا گفته شد باید این نوع پیامک‌ها را هدفمند ارسال کنید. می‌پرسید چطور؟ بیایید با یک مثال شروع کنیم.

فرض کنید من کاربر سایت شما هستم. در وبگردی روزانه‌ام می‌خواهم اطلاعاتی درباره محصولی مانند صفحه کلید به دست بیاورم. شروع می‌کنم در صفحات سایت شما انواع کیبورد بی سیم و با سیم از برندهای مختلف را بررسی می‌کنم. اگر شما بازاریابی حرفه‌ای را دنبال کنید، اینجاست که فعالیت من را رصد خواهید کرد. می‌توانید یک الی دو ساعت بعد پیامکی حاوی پیشنهاد تخفیف برای خرید کیبورد برای من ارسال کنید. این پیشنهاد اگر با شرایط مالی مشتری سازگار باشد، قطعا شانس بیشتری برای کلیک روی لینک و اقدام به خرید را به‌دنبال خواهد داشت.

۴. ارسال دعوتنامه برای وبینار و رویداد

اگر یک وبینار آنلاین یا رویداد حضوری را تدارک دیده‌اید تا به بهانه‌ای جشن بگیرید یا اینکه ارزش افزوده‌ای برای مشتریان خاص خود داشته باشید، می‌توانید این رویداد را از طریق پیامک اطلاع‌رسانی کنید. کافی است متنی حاوی زمان برگزاری، شرکت در رویداد و اهداف مد نظر را همراه با پیشنهاداتی که می‌تواند در قالب مسابقه در همین رویداد باشد از طریق پیامک برای مشتری ارسال کنید. همچنین از مشتری بخواهید که برای ثبت‌نام در رویداد روی لینک کلیک کند.

با این کار می‌توانید مشتری را از طریق پیامک به صفحه رویداد هدایت کرده و علاوه بر اینکه جزئیات کامل‌تری از رویداد را ارائه می‌کنید، قادر هستید اطلاعات خاصی از مشتری را نیز در فرم ثبت‌نام دریافت کنید تا در آینده از آنها با اهداف بازاریابی روی تبدیل آنها به مشتری یا خرید دوباره استفاده کنید.

ساخت خبرنامه پیامکی برای افزایش بازدید سایتساخت خبرنامه پیامکی برای افزایش بازدید سایت

۵. ساخت خبرنامه پیامکی برای مطالب جدید سایت

یکی دیگر از روش‌های افزایش بازدید سایت با پیامک نیز ساخت خبرنامه پیامکی است. بدین‌صورت که در انتهای مطالب یا سایدبار سایت فرمی را برای درج شماره موبایل قرار دهید تا مشتریان از جدیدترین مطالب و اخبار از طریق پیامک با خبر شوند.

برای اینکه این فرم ساختار هدفمند و حرفه‌ای به‌خود بگیرد، بهتر است آن را طوری طراحی کنید که بر اساس دسته‌بندی که برای مطالب سایت دارید بدون اینکه نیاز باشد مشتری خود اعلام کند برای چه نوع مطالبی پیامک دریافت کند، آنها را به‌صورت خودکار دسته‌بندی کنید. چرا که صرفا وارد کردن یک شماره موبایل برای آنها ساده‌تر است و تمایل بیشتری دارند تا اینکه جدای از شماره انتخاب کنند برای چه مطالبی پیامک دریافت کنند، چه روزها و چه ساعاتی و… فیلدهای دیگری که صرفا باعث پیچیده‌تر شدن فرآیند می‌شوند.

۶. استفاده از پیامک برای بازگردانی کاربران غیرفعال

یکی دیگر از راه‌های افزایش بازدید سایت با پیامک اصطلاحا زنده کردن کاربران قدیمی است که غیرفعال هستند و مدت‌هاست که وارد سایت نشده‌اند. برای این گروه از کاربران می‌تواند بر اساس مدت زمان آخرین فعالیتشان در سایت و با استفاده از API پنل پیامکی به‌صورت خودکار یک متن خاص تنظیم کنید. این متن خاص به‌صورت خودکار ارسال شده و کاربران را به بازدید دوباره از سایت ترغیب خواهد کرد.

اما از آنجایی که ترغیب کردن این گروه از مشتریان برای کلیک روی لینک احتمالا سخت باشد، باید از ترفندهای قبلی به‌صورت ترکیبی استفاده کنید. ساده‌ترین آنها می‌تواند استفاده از پیشنهاد خرید یا دادن کد تخفیف باشد.

نکات مهم برای نوشتن پیامک افزایش بازدید سایت

تا اینجا با ۶ ترفند افزایش بازدید سایت با پیامک آشنا شدید که هر یک می‌تواند به میزان خاصی روی افزایش نرخ کلیک روی لینک‌ها در متن پیامک موثر باشد. اما برای اینکه از این ترفندها نتیجه بگیرید، مهم‌ترین مسئله نوشتن یک متن پیامک خوب و رعایت قوانین ارسال است که باید اصول زیر را درنظر بگیرید.

  • کوتاه و مختصر بودن: پیامک خود را کامل واضح، به‌صورت کوتاه و مختصر بنویسید. از عبارات ساده و قابل فهم استفاده کنید و سعی کنید هیچ‌گاه از عبارات قلنبه که حتی خودتان هم شاید ندانید چه زمانی باید از آنها استفاده کرد، دوری کنید. استفاده از متن طولانی لزوما باعث افزایش کلیک روی لینک نمی‌شود، بلکه باعث می‌شود مشتری با دیدن متن طولانی پیامک قید خواندن آن را هم بزند.
  • استفاده از CTA واضح: برای اینکه مشتری را دعوت به اقدام کنید روی لینک کلیک کند، اولا که از یک CTA مناسب استفاده کنید و ثانیا سعی کنید با ایجاد فوریت کاری کنید که واکنش خود را در همان لحظه نشان دهد. مثلا می‌توانید از عباراتی مثل «فقط تا پایان امروز، فقط برای ۲۰ خریدار اول، فقط برای کاربران خاص» استفاده کنید.
  • انتخاب زمان مناسب برای ارسال پیامک: زمان ارسال پیامک را حتما رعایت کنید. اصولا ساعات اولیه روز مثل ۷٫۳۰ دقیقه تا ۹ می‌تواند زمان مناسبی برای ارسال باشد. اگر فکر می‌کنید این زمان مناسب نیست آن را به پایان روز کاری مثل ساعت ۱۴ موکول کنید. به‌هیچ وجه در زمان استراحت، خصوصا ساعات ۹ شب به بعد را برای ارسال پیامک انتخاب نکنید. اصولا ساعاتی ارسال کنید که کاربر واقعا زمان کافی برای باز کردن پیامک و بازدید از سایت شما را دارد.
  • پرهیز از ارسال تکراری و پیامک زیاد: از تکرار ارسال پیامک‌های این‌چنین دوری کنید. ارسال روزانه به معنی اسپم است و تاثر برعکس روی برندینگ دارد. در ماه سعی کنید بیش از ۲-۳ بار با هدف بازدید از سایت پیامک ارسال نکنید.
  • استفاده از ابزار کوتاه کننده لینک: برای اینکه کمپین‌های خود را مطالعه کنید و بر اساس رفتاری که کاربران شما با این نوع پیامک‌ها دارند، حتما از کوتاه کننده لینک استفاده کنید. این کار اطلاعات و آمار دقیق‌تری از کاربران همچون نوع سیستم‌عامل، مرورگر، موقعیت جغرافیایی، دستگاه مورد استفاده و دیگر موارد را در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید از این داده‌ها در کمپین‌های بعدی خود استفاده کنید تا موفقیت آنها را تضمین کنید.

سامانه پنل پیامکی فراز اس ام اسسامانه پنل پیامکی فراز اس ام اس

بهترین ابزار افزایش بازدید سایت با پیامک انبوه

برای ارسال پیامک می‌توانید از پنل پیامکی فراز اس ام اس به نشانی www.farazsms.com استفاده کنید. این سامانه پیامکی یک ابزار آنلاین را در اختیار شما قرار می‌دهد که مجهز به بیش از ۱۰۰ قابلیت ویژه برای ارسال پیامک است. اگر در ابتدای مسیر کسب و کار خود هستید، می‌توانید از قابلیت‌های خاص این سامانه برای یافتن مشتریان جدید استفاده کنید.

چندتا از کاربردی‌ترین این ابزارها شامل ارسال پیامک بر اساس شهر و استان، کد پستی، ارسال از روی نقشه و ارسال پیامک بر اساس دکل ایرانسل و همراه اول هستند که کمک می‌کنند پیامک منطقه‌ای و هدفمند را برای مخاطبان خود بفرستید. به‌ویژه اینکه امکان انتخاب نوع اپراتور، سن مخاطبان و جنسیت آنها را نیز در زمان ارسال در اختیار خواهید داشت.

برای تست آنلاین این سامانه کافی است به صفحه اصلی فراز اس‌ام‌اس مراجعه کرده و با ثبت نام رایگان، کلیه امکانات را بررسی کنید. سپس می‌توانید بسته پیامکی مناسب را انتخاب کرده و بر اساس هزینه کمتر برای هر ارسال، دسترسی به امکانات بیشتر و از همه مهم‌تر دسترسی به خطوط اشتراکی خدماتی و تبلیغاتی اقدام به ارسال پیامک به مشتریان خود کنید.

جمع بندی نهایی

در نهایت، بازاریابی پیامکی روشی سریع، مؤثر و مقرون‌به‌صرفه است که می‌توان از آن برای افزایش بازدید سایت نیز استفاده کرد. با توجه به نرخ بالای باز شدن پیامک‌ها و امکان ارسال هدفمند، کسب‌وکارها این فرصت را دارند که به‌راحتی مشتریان جدید را جذب کرده و در عین حال روی مشتریان بازگشتی تمرکز کنند. ارسال پیامک‌هایی شامل لینک صفحات فرود، کدهای تخفیف و اطلاع‌رسانی‌های مهم سایت می‌تواند منجر به افزایش ترافیک و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار شود.

ولی برای استفاده بهینه از پیامک، توجه به نکاتی مثل شخصی‌سازی کامل متن پیامک، ارسال در زمان مناسب و گروه‌بندی درست مخاطبان بسیار اهمیت دارد. با استفاده از ابزارهایی که فراز اس ام اس در این زمینه ارائه می‌دهد، می‌توانید استراتژی پیامکی خود را بهبود داده و بازدید سایت خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید. در صورتی که سوال یا دیدگاهی در این خصوص دارید، خوشحال می‌شویم از بخش نظرات آن را با ما به‌اشتراک بگذارید.



منبع:https://farazsms.com/increase-site-visit-by-sms/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید، نمایندگی استار اس ام اس می‌تواند پیشنهاد جذابی برای شما باشد.

آخرین دیدگاه‌ها

    بایگانی‌ها