رپورتاژ آگهی چیست؟ آشنایی با چند نمونه رپورتاژ ، انواع و تعرفه ها



تعریف رپورتاژ آگهی و آشنایی با انواع و تعرفه‌های آن در فراز اس ام استعریف رپورتاژ آگهی و آشنایی با انواع و تعرفه‌های آن در فراز اس ام اس
راهنمای مطالعه

آیا برای شما هم سوال شده که رپورتاژ چیست؟ آیا با کاربرد و انواع رپورتاژ آشنایی دارید؟ رپورتاژ آگهی (تبلیغات گزارشی) یا Advertorial یکی از تکنیک‌های قدیمی تبلیغات و بازاریابی است؛ درواقع Advertorial نوعی تبلیغات نامحسوس است که در قالب گزارش نوشته و منتشر می‌شود. در این روش مخاطبان در رسانه‌های مختلف ازجمله سایت‌های خبری و رسانه‌های اجتماعی تصور می‌کنند که گزارش و متنی بی‌طرفانه می‌خوانند؛ درصورتی‌که این متن، تلاشی هدفمند برای ترغیب مخاطبان به خرید یا استفاده از محصولات یا خدمات کسب‌وکار دیگری است. در ادامه مقاله به انواع رپورتاژ و نمونه‌های آن می‌پردازیم.

انواع رپورتاژ در پلتفرم‌های مختلف

پیش از معرفی انواع این نوع تبلیغات متنی باید بپرسیم «آیا می‌دانید هدف رپورتاژ آگهی چیست؟» رپورتاژ درواقع آگهی گزارشی برای برندسازی و ترغیب مخاطبان به استفاده از محصولات و خدمات بیزینس شما است. انواع رپورتاژ به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند که در بسترهای مختلفی ازجمله سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی قابلیت انتشار دارند. این دو نوع رپورتاژ عبارت‌اند از: رپورتاژ تصویری و رپورتاژ خبری. برای برنامه‌ریزی سازماندهی شده باید نگام آماده‌سازی سند استراتژی محتوا برای نگارش یا برون‌سپاری این آگهی گزارشی برنامه‌ریزی کنیم. در ادامه هرکدام از این رپورتاژها را بررسی می‌کنیم.

رپورتاژ تصویری؛ مناسب تبلیغات تلویزیونی و وب‌سایت‌ها

«یک تصویر بیش از هزاران کلمه حرف می‌زند.» با درنظر گرفتن این جمله به اهمیت رپورتاژ تصویری و ویدیویی پی می‌بریم. در رپورتاژهای تصویری از ترکیب المان‌های گرافیکی و متن‌های جذاب برای جلب توجه مخاطب با هدف معرفی محصولات و خدمات برای فروش بیشتر، استفاده می‌شود. رپورتاژهای تصویری را می‌توان در قالب عکس یا ویدیو ارائه کرد. تبلیغات تلویزیونی مثال خوبی برای ارائه رپورتاژ تصویری در قالب ویدیو است. درواقع تلویزیون و وب‌سایت‌های معتبر با قدمت بالا، دو نمونه از بسترهای مناسب برای رپورتاژهای تصویری هستند.

در رپورتاژهای تصویری علاوه‌بر انتخاب تصویر و تدوین ویدیو جذاب و مناسب با کسب‌وکار از متن‌های تبلیغاتی برای تاثیر بیشتر کمک می‌گیریم. به‌عنوان مثال یک روش موثر برای حک کردن نام برندتان در ذهن مخاطب از طریق رپورتاژ تصویری، استفاده از شعارهای تبلیغاتی است که از طریق سامانه پیامکی برای مخاطبان ارسال کردید.

تبلیغات تلویزیونی و سایت‌ها بستری مناسب برای رپورتاژ تصویری و ویدیوییتبلیغات تلویزیونی و سایت‌ها بستری مناسب برای رپورتاژ تصویری و ویدیویی

رپورتاژ خبری؛ کاربرد در مجلات و وب‌سایت‌ها

رپورتاژ خبری از سایر انواع تبلیغات متنی است. رپورتاژ خبری ‌به‌صورت متن نوشته شده است و قدم اول برای نوشتن یک رپورتاژ خبری جذاب آشنایی با اصول اولیه نگارش رپورتاژ متنی است. در نگارش این نوع رپورتاژ، مخاطب نباید احساس کند با متن تبلیغاتی مواجه شده است؛ بنابراین باید به‌صورت کاملا نامحسوس به معرفی مزایا و ویژگی‌های محصولات و خدمات کسب‌وکارتان بپردازید. به‌عنوان مثال اگر شرکت طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی منزل دارید، متن زیبا برای تبلیغ دکوراسیون داخلی شما در رپورتاژ  نباید با اشاره مستقیم و صریح به کسب‌وکارتان باشد.

رپورتاژ خبری یکی از انواع تبلیغات متنی است که در دو بستر مجلات، روزنامه‌ها، نشریات و وب‌سایت‌ها منتشر می‌شوند. هر دو بستر، فضایی موثر و کارآمد برای ارائه رپورتاژ خبری هستند. برای داشتن بازدهی بالا از طریق رپورتاژ خبری که در بستر وب‌سایت‌ها منتشر می‌شود باید به نکات مهمی از جمله رتبه‌ سایت میزبان در گوگل توجه داشته باشید.

مجلات و سایت‌ها بستری مناسب برای رپورتاژ خبریمجلات و سایت‌ها بستری مناسب برای رپورتاژ خبری

بررسی نمونه تبلیغات گزارش‌محور موفق

انتشار رپورتاژ در سایتی با رتبه گوگل و قدمتی بالا، هم برای سایت سازنده رپورتاژ هم سایت منتشرکننده بازی دو سر برد محسوب می‌شود؛ چرا که سایت منتشر کننده در قبال انتشار رپورتاژ هزینه دریافت کرده و سایت سازنده از سایت منتشرکننده مخاطب و اعتبار بیشتری از طریق لینک‌سازی‌های ایجاد شده برای برندسازی دریافت می‌کند. در ادامه با ذکر مثال به بررسی چرایی موفقیت  چند نمونه آگهی گزارشی می‌پردازیم.

بدون تخفیف خرید نکنید؛ تبلیغات گزارشی فروشگاه لوازم خانگی

یک نمونه تبلیغات گزارشی موفق از یک فروشگاه لوازم خانگی، رپورتاژی با عنوان «بدون تخفیف خرید نکنید» بوده است. در این نمونه رپورتاژ این فروشگاه، به‌صورت کاملا هوشمندانه از کلمات کلیدی مانند کد تخفیف و کوپن تخفیف استفاده کرد.

همچنین وجود تیترهای هیجان‌انگیز و جذاب و لینک‌دهی‌های مرتبط از طریق عبارت‌هایی مانند تخفیف از نقاط قوت دیگر، تبلیغات خبری این سایت بود. یک راهکار پیشنهادی جذاب و مرتبط با این کسب و کار برای ایجاد تبلیغاتی موثر، استفاده از بازاریابی پیامکی است. در این روش می‌توانست با خرید پیامک تبلیغاتی، متن‌های تبلیغاتی و تخفیف‌های خود را به اطلاع مشریان برساند.

۵ هتل اقتصادی در تهران؛ تبلیغات گزارش محور سایتی در زمینه رزرو هتل

یکی از سایت‌هایی که در زمینه رزرو اقامتگاه و هتل در سراسر ایران است با انتشار رپورتاژی با عنوان ۵ هتل اقتصادی در تهران، با ارائه اطلاعات کاملی از هتل‌هایی با قیمت مناسب در تهران ذهن مخاطب را به‌گونه‌ای درگیر کرد تا مخاطب به‌طور کامل جذب محتوا رپورتاژ شود. در قدم بعدی به مزایا رزرو هتل در تهران از طریق وب‌سایت خود پرداخت.

نکته‌هایی که بازدهی بالا و موفقیت این  نمونه شد درگیر کردن ذهن مخاطب، استفاده از کلمات کلیدی و به‌کارگیری انکرتکست‌های مرتبط است. همچنین با توجه به فعال بودن این سایت در زمینه رزرو اقامتگاه، می‌توانست با ارسال  پیام تبلیغاتی از طریق پنل ارسال پیامک انبوه، مخاطبان و مشتریان بیشتری را نیز به خود جذب کند. در ادامه به مزایای Advertorial برای کسب‌وکارها می‌پردازیم.

مزایا Advertorial برای کسب‌وکارها؛ افزایش آگاهی از برند و بهبود سئو

استفاده از تبلیغات گزارشی تصویری و خبری در بسترهای آنلاین و آفلاین متفاوت، ازجمله مزایا مهمی است که این تبلیغات متنی را به روشی محبوب برای تبلیغ تبدیل کرده است در ادامه به بررسی مزایای رپورتاژ برای بیزینس‌ها پرداخته‌ایم:

  • افزایش آگاهی از برند (brand awareness): انتشار تبلیغات گزارش‌محور در سایت‌هایی با رتبه بالا در گوگل باعث بیشتر دیده شدن محصولات شما و در نتیجه باعث بیشتر شناخته شدن برند و جذب مشتریان بیشتری برای شما می‌شود.
  • بهبود سئو: با انتشار تبلیغات متنی در سایت‌های معتبر، به بهبود سئو خارجی سایت و بالا رفتن شانس‌تان در رتبه گرفتن در کلمات کلیدی کمک کنید.
  • هزینه مقرون‌به‌صرفه: آگهی گزارشی ازجمله روش‌های تبلیغاتی با هزینه مناسب است؛ در نتیجه هم کسب‌وکارهای بزرگ و هم بیزینس‌های کوچک می‌توانند از این روش استفاده کنند.

آگاهی برند، بهبود سئو و هزینه رپورتاژ آگهی برای بیزینس‌های مختلف دارد این نوع تبلیغات را به روشی پربازده برای جذب مشتری تبدیل کرده است. به‌علاوه برای تاثیرگذاری، تاکید و ماندگاری نام برند در ذهن مخاطب می‌توانید از اطلاعات منتشرشده در Advertorial در متن اس ام اس تبلیغاتی نیز استفاده کنید.

بهبود سئو سایت؛ مزیت انتشار رپورتاژ در سایت‌های معتبربهبود سئو سایت؛ مزیت انتشار رپورتاژ در سایت‌های معتبر

تعرفه‌ تبلیغات گزارش‌محور به چه چیزی بستگی دارد؟

عوامل مختلفی تعیین‌کننده میزان تعرفه رپورتاژ است که شامل نوع رپورتاژ، میزان اعتبار و ارتباط موضوعی سایت منتشرکننده رپورتاژ و مدت زمان ماندگاری رپورتاژ در سایت منتشرکننده می‌شود. به‌عنوان مثال اگر فروشنده عطر و ادکلن بوده و به دنبال انتشار متن کوتاه برای تبلیغ ادکلن خود از طریق رپورتاژ خبری هستید باید بدانید هرچه سایت منتشر‌کننده ارتباط موضوعی بیشتری با فروشگاه عطر شما داشته باشد تعرفه درخواستی نیز بالاتر می‌رود؛به‌عنوان مثال اگر تبلیغات متنی شما در سایتی مرتبط با لوازم آرایشی بهداشتی منتشر می‌شود، طبیعتا تعرفه درخواستی بیشتری نسبت به سایر سایت‌های غیرمرتبط دارد.

اعتبار سایت منتشرکننده، عاملی تاثیرگذار در تعرفه رپورتاژاعتبار سایت منتشرکننده، عاملی تاثیرگذار در تعرفه رپورتاژ

رپورتاژ آگهی روش تبلیغاتی مقرون‌به‌صرفه برای جذب مشتری است

Advertorial از روش‌های تبلیغاتی است که ریشه در انتشار متن‌های تبلیغاتی در مجلات و روزنامه‌ها دارد. تبلیغات گزارشی کانال تبلیغاتی موثر و مقرون‌به‌صرفه برای جذب چندین برابر مشتری، بهبود سئو خارجی سایت و برندآگاهی است؛چرا که با انتشار رپورتاژ در فضای گسترده وب بیشتر دیده و شناخته خواهید شد. چنانچه تجربه‌ای در انتشار تبلیغات گزارش‌محور برای بیزینس‌تان در سایت‌های منتشرکننده دارید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.



منبع:https://farazsms.com/advertorial/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید، نمایندگی استار اس ام اس می‌تواند پیشنهاد جذابی برای شما باشد.

آخرین دیدگاه‌ها