مسابقه پیامکی چیست؟ نحوۀ برگزاری و نکات مهم
مسابقه پیامکی از ابزارهای مؤثر و جذاب در بازاریابی دیجیتال است که با ارتباط از طریق پیامک، مشارکت مخاطبان را افزایش داده و تعامل بین برند و مشتریان را تقویت میکند. این روش به دلیل سادگی، دسترسی آسان و هزینههای مقرونبهصرفه، مورد توجه بسیاری از کسبوکارها قرار گرفته است.
در این مقاله، به بررسی کامل نحوۀ برگزاری مسابقه پیامکی، مزایای آن، مراحل اجرا و نکات کلیدی برای موفقیت در این زمینه میپردازیم. اگر قصد دارید با استفاده از این روش، مشارکت مخاطبان خود را افزایش دهید و نتایج مثبتی برای برند خود ایجاد کنید، این مقاله راهنمای جامعی برای شما خواهد بود.
چرا مسابقات پیامکی محبوب هستند؟ مزایای مسابقه پیامکی
مسابقات پیامکی به دلیل سادگی، سرعت بالا و تعامل مستقیم مخاطب با برند، محبوبیت زیادی در بین کسبوکارها و مخاطبان پیدا کردهاند. این مسابقات نه تنها باعث افزایش آگاهی از برند میشوند، بلکه فرصتی برای جمعآوری اطلاعات مشتریان و تحلیل رفتار آنها را نیز فراهم میکنند.
برگزاری مسابقه از طریق پیامک، فرصتی مقرونبهصرفه و کاربردی را برای برندها فراهم میکند تا بتوانند به سادگی و با ارائۀ جوایز جذاب و هیجان شرکت در قرعهکشی، انگیزهای قوی برای مشارکت موثر کاربران ایجاد کنند. این اتفاق همچنین باعث ماندگاری نام برند در ذهن مشتری خواهد شد و یک تجربۀ خوب از همراهی با برند را برای آنهای ایجاد میکند.


دلایل محبوبیت مسابقۀ پیامکی بین برندها و مشتریان
علاوه بر این، مسابقات پیامکی به دلیل عدم نیاز به اینترنت یا نصب اپلیکیشن، برای تمامی اقشار جامعه قابل دسترسی هستند. تمام این موارد، میتوانند در نهایت منجر به افزایش وفاداری مشتریان و در ادامه، منجر به افزایش سود و درآمد برند شوند.
طبق بازخوردهای مشتریان دربارۀ بازاریابی پیامکی، تنها 2% از مشتریان بعد از گذشت بیش از 2 ساعت پیامک دریافتی را چک میکنند و در واقع 98% از آنها، در همان 2 ساعت اول پیام دریافتی را میبینند. این موضوع نشان میدهد که علاوه بر نرخ بالای خوانده شدن پیامکها، پیامک ابزاری بسیار کاربردی برای اطلاعرسانیهای سریع به شمار میرود.
نحوۀ برگزاری مسابقه پیامکی: از صفر تا صد
برای برگزاری مسابقه پیامکی، به خرید پنل اس ام اس شرکتی یا تجاری احتیاج دارید و استفاده از ماژول مسابقه در پنلهای پایه و اقتصادی امکانپذیر نیست.
ویدیوی آموزش برگزاری مسابقه پیامکی
برای اطلاع از نحوۀ برگزاری مسابقه با پنل اس ام اس، ویدیوی زیر را تماشا کنید:
مرحلۀ اول: تنظیمات اولیۀ مسابقه
- ابتدا وارد پنل اس ام اس خود شوید و از منوی پنل، گزینۀ «امکانات» را انتخاب کنید.
- سپس گزینۀ «مسابقه» را انتخاب کنید.
- روی «درج مسابقۀ جدید» کلیک کنید.


ماژول مسابقه پیامکی در پنل اس ام اس
4. ابتدا «عنوان مسابقه» را مشخص کنید. توجه داشته باشید که این عنوان برای گیرندگان پیامکها قابلمشاهده نیست.
5. شمارهای که شرکتکنندگان مسابقه پیامکهای خود را به آن ارسال میکنند را در بخش «گیرنده» مشخص کنید. دقت کنید که این شماره باید حتماً اختصاصی باشد.
6. «کلیدواژه»، کلمهایست که کاربر برای شروع مسابقه برای شما ارسال میکند. سامانۀ پیامکی به صورت خودکار و بعد از دریافت این پیامک، مسابقه را آغاز خواهد کرد.
7. در قسمت «امتیاز مثبت»، تعیین میکنید که به ازای هر یک از پاسخهای درست، چند امتیاز در نظر گرفته شود.
8. میتوانید «امتیاز منفی» در ازای پاسخهای اشتباه را نیز تعیین کنید.
9. در بخش «متن شروع مسابقه» مشخص کنید که پنل بعد از دریافت کلیدواژۀ اولیه، چه متنی را برای کاربر ارسال کند.
10. متنی که پس از دریافت پاسخ آخرین سوال مسابقه برای شرکتکننده ارسال میشود را نیز در قسمت «متن اتمام مسابقه» بنویسید.


تنظیمات اولیۀ ایجاد یک مسابقه از طریق پیامک
11. میتوانید در پایان، تعیین کنید که بعد از رسیدن به چند امتیاز منفی مسابقه به اتمام برسد.


تنظیمات اتمام مسابقه و اعمال بازۀ زمانی
12. در ادامه با علامت زدن گزینۀ «اعمال بازۀ زمانی»، میتوانید تعیین کنید که مسابقه پیامکی در چه تاریخ و ساعتی فعال باشد.
13. بعد از تعیین بازۀ زمانی و سایر تنظیمات، روی «ثبت» کلیک کنید.
مرحلۀ دوم: طراحی سوالات مسابقه
بعد از ثبت تنظیمات،
حتما بخوانید: استفاده از سامانه پیامک برای ارتباط با کارمندان. راهکار روابط درون سازمانی
14. میتوانید در صفحۀ اصلی مسابقه رکورد جدید را مشاهده کنید. با کلیک روی آیکن مطابق تصویر زیر، به بخش طراحی سوالات منتقل میشوید.


طراحی سوالات مسابقه
15. در باکس «متن سوال»، سوال خود به همراه گزینهها را وارد کنید.
16. میتوانید سوالات را با ترتیب دلخواه خود بنویسید و در قسمت «ترتیب»، مشخص کنید که سوالات به چه ترتیبی ارسال شوند. توجه داشته باشید که اگر در باکس ترتیب، عدد 0 را بنویسید، پنل اس ام اس به صورت خودکار، سوالات را مطابق ترتیبی که آنها را وارد میکنید ارسال خواهد کرد.


طراحی سوالات در مسابقات پیامکی
17. عدد گزینۀ پاسخ صحیح هر سوال را در بخش «پاسخ سوال» وارد کنید.
18. سپس روی «افزودن» کلیک کنید.
حذف یا ویرایش سوالات
همۀ سوالات نوشته شده در بخش طراحی سوالات قابلمشاهده هستند. در صورتی که قصد ویرایش یا حذف سوالات را داشته باشید، میتوانید مطابق تصویر زیر، روی آیکن مربوطه کلیک کنید.


ویرایش و حذف سوالات مسابقه
اگر مایل به ویرایش یا حذف مسابقه به صورت کلی باشید، میتوانید در صفحۀ اصلی مسابقه پیامکی، مطابق تصویر زیر روی آیکن مورد نظر خود کلیک کنید:


روش حذف و ویرایش مسابقات پیامکی در پنل اس ام اس
مرحلۀ سوم: اطلاعرسانی مسابقه پیامکی به مخاطبان
بعد از طراحی یک مسابقه پیامکی، ابتدا باید برگزاری این مسابقه را به مخاطبان و مشتریان خود اطلاع دهید. میتوانید این اطلاعرسانی را از طریق شبکههای اجتماعی یا وبسایت برند خود انجام دهید یا به سادگی و تنها با ارسال یک پیامک، آنها را از برگزاری مسابقه باخبر کنید:
منبع:https://www.melipayamak.com/blog/posts/what-is-sms-quiz/
ارسال یک پاسخ