معرفی جدیدترین تکنیک های فروش؛ 6 کلید طلایی برای فروش بیشتر – پنل اس ام اس – سامانه پیامکی



آشنایی با تکنیک های افزایش فروش در مجله فراز اس ام اسآشنایی با تکنیک های افزایش فروش در مجله فراز اس ام اس
راهنمای مطالعه

چرا برخی از فروشندگان، به‌طور قابل‌توجهی بهتر و موثرتر از سایر افراد خدمات و محصولات‌شان را می‌فروشند؟! راز این فروش فراوان و مشتریان وفادار چیست؟ این فروشندگان با  تکنیک های بازاریابی و فروش آشنا هستند و از آن در برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و قدیمی استفاده می‌کنند! ندانستن این تکنیک‌ها، می‌تواند به نابودی کسب‌وکارتان منجر شود؛ اگر می‌خواهید میان رقبای قدرتمند فروش، جایگاه بالایی داشته باشید، باید 6 تکنیک فروش فوق‌العاده زیر را بدانید!

۱. ایجاد احساس نیاز و فوریت؛ از مؤثرترین تکنیک های فروش در بازاریابی

در دنیای رقابتی امروز، جلب توجه مشتریان و متقاعد کردن آن‌ها به خرید کار آسانی نیست؛ در این میان، ایجاد حس فوریت و نیاز، می‌تواند به‌عنوان یک ابزار قدرتمند برای افزایش فروش عمل کند. ایجاد حس فوریت به‌معنای برانگیختن احساس نیاز در مشتری برای خرید فوری محصول یا خدمات شماست، این کار با برجسته کردن مزایای محصول یا خدمات شما و گوشزد کردن عواقب نخریدن آن انجام می‌شود. برای ایجاد حس فوریت از چند ترفند زیر استفاده کنید:

  • ارائه تخفیف‌های مدت‌دار: ارائه تخفیف‌های محدود در مدت زمان خاص، انگیزه‌ای قدرتمند برای خرید سریع‌تر مشتریان ایجاد می‌کند. به‌عنوان مثال، می‌توانید تخفیفی را برای 24 ساعت آینده یا تا پایان هفته ارائه دهید. برای اطلاع‌رسانی به مشتری درباره تخفیف‌های محدود از پنل پیامک استفاده کنید؛ باتوجه‌به مزایای این کار، قیمت پنل پیامک بسیار مقرون‌به‌صرفه است.
  • پیشنهادهای ویژه: ارائه پیشنهادهای ویژه مانند ارسال رایگان درصورت خرید در زمانی مشخص، می‌تواند مشتریان را به اقدام فوری ترغیب کند.
  • کاهش موجودی: به مشتریان بگویید که تعداد محدودی از محصول شما موجود است؛ این کار ترس از دست دادن را ایجاد و آن‌ها را به خرید سریع‌تر ترغیب می‌کند.
  • نمایش نظرات مشتریان: نظرات مثبت مشتریان راجع به محصول یا خدمات‌تان را به نمایش بگذارید. این کار اعتماد مشتریان را جلب ‌می‌کند.

البته هنگام استفاده از ترفندهای ایجاد حس فوریت، صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهید! از فریب دادن یا فشار آوردن به مشتریان برای خرید خودداری کنید؛ هدف نهایی این است که به مشتریان کمک کنید تا تصمیمی آگاهانه بگیرند که به نفع آن‌ها باشد.

ایجاد حس نیاز در مشتری؛ یکی از تکنیک های افزایش فروشایجاد حس نیاز در مشتری؛ یکی از تکنیک های افزایش فروش

۲. ملاقات حضوری به‌جای تماس با مشتری؛ از تکنیک های فروش فوق العاده!

در دنیای امروز که بیشتر تعاملات به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند، برقراری ارتباط مستقیم با مشتری در ملاقات‌های حضوری، یکی از موثرترین تکنیک‌های فروش محسوب می‌شود؛ درواقع احتمال تبدیل لید به مشتری در ملاقات‌های حضوری به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از مذاکرات تلفنی است. دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد:

  • ایجاد ارتباط قوی‌تر: در ملاقات حضوری، می‌توانید ارتباطی قوی‌تر با مشتری بالقوه خود برقرار کنید. زبان بدن، لحن صدا و حالات چهره به شما کمک می‌کنند تا اعتماد مخاطب را جلب کنید.
  • معرفی بهتر محصول یا خدمات: در ملاقات حضوری، می‌توانید محصول یا خدمات خود را کامل‌تر و دقیق‌تر به مشتری بالقوه معرفی کنید؛ در ملاقات‌های حضوری می‌توانید دموها را به نمایش بگذارید، به سؤالات پاسخ دهید و نیازهای مشتری را به‌طورکامل بشناسید.
  • غلبه‌بر مخالفت‌ها: در ملاقات حضوری، می‌توانید به‌طورمستقیم به مخالفت‌ها و نگرانی‌های مشتری خود پاسخ دهید؛ این کار در مذاکرات تلفنی به‌مراتب دشوارتر است.

البته فراموش نکنید در طول ملاقات حضوری، با شور و اشتیاق درمورد محصول یا خدمات خود حرف بزنید و اعتمادبه‌نفس خود را حفظ کنید! در جلسه حضوری، حتماً شماره تماس مشتری را ثبت کنید تا امکان اطلاع‌رسانی به او از طریق پنل پیامک فراهم باشد.

ملاقات حضوری از تکنیک های افزایش فروشملاقات حضوری از تکنیک های افزایش فروش

۳. تکنیک فروش متفاوتی برای مشتریان قدیمی و جدید در نظر بگیرید!

براساس آمارهای سایت هاب‌اسپات، احتمال فروش به مشتری جدید بین ۵ تا ۲۰ درصد است، درحالی‌که این احتمال برای مشتریان فعلی ۶۰ تا ۷۰ درصد است! این آمار نشان می‌دهد که حفظ مشتریان فعلی به‌مراتب سودآورتر از جذب مشتریان جدید خواهد بود؛ بنابراین یکی از اصول کلیدی در فروش موفق، استفاده از استراتژی‌های متفاوت برای مشتریان جدید و فعلی است. هنگام فروش به مشتریان جدید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • روی نقاط ضعف موجود تمرکز کنید؛ به مشتریان جدید نشان دهید که چرا راه‌حل فعلی آن‌ها کارآمد نیست و نیاز به تغییر دارند!
  • مزایای محصول یا خدمات خود را به‌طور واضح و مختصر بیان کنید؛ به آن‌ها بگویید که محصول یا خدمات شما چگونه مشکلات آن‌ها را حل و زندگی‌شان را بهتر می‌کند.
  • برای ایجاد اعتماد، نمونه‌هایی از رضایت مشتریان دیگر را ارائه دهید.

اما این رویکردها برای مشتریان فعلی، پاسخگو نیست! هنگام فروش محصولات و معرفی خدمات باید از تکنیک‌های زیر برای مشتریان فعلی استفاده کنید:

  • روی ارزش ارائه‌شده قبلی تمرکز و به آن‌ها یادآوری کنید که چگونه از محصول یا خدمات شما با بهترین کیفیت بهره‌مند شده‌اند.
  • به دنبال راه‌هایی برای ارتقای تجربه مشتری خود باشید؛ خدمات عالی ارائه دهید، هدایایی ارسال کنید!
  • به‌طورمرتب با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، نظر آن‌ها را جویا شوید و آن‌ها را از محصولات یا خدمات جدید خود مطلع کنید.

یکی از نکته‌های مهم، ثبت شماره مشتریان فعلی و جدید با دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتریان حضوری است؛ با این‌کار برقراری ارتباط آسان‌تر می‌شود. با به‌کارگیری این نکات، می‌توانید استراتژی‌های فروش خود را برای مشتریان جدید و فعلی بهینه کنید و فروش خود را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهید.

۴. در اجرای تکنیک فروش، افراد موثر در فرایند خرید را بشناسید!

شاید در ابتدا عجیب به‌نظر برسد؛ اما امروزه فرایند خرید اغلب به‌صورت گروهی انجام می‌شود و افراد مختلفی در تصمیم‌گیری نهایی نقش دارند؛ به‌همین‌دلیل، شناسایی افراد کلیدی در این فرایند و متقاعد کردن آن‌ها اهمیت بالایی دارد. حتی بسیاری از افراد زمانی‌که یک پیامک حاوی متن تبلیغ کفش روی گوشی خود می‌بینند، برای خرید با سایر افراد مشورت می‌کنند! در دهه 1980 نقش‌های مختلف مؤثر در فرایند خرید یک کسب‌وکار به شرح زیر مشخص شد:

  • مبتکر (Initiator): فردی که نیاز به خرید را شناسایی و فرایند خرید را آغاز می‌کند.
  • متقاعدکننده (Influencer): فردی که دیگران را به خرید و انتخاب تشویق می‌کند.
  • تصمیم‌گیرنده (Decider): فردی که مسئولیت نهایی برای خرید و تأیید همه جزئیات مربوط به آن را برعهده دارد.
  • خریدار (Buyer): فردی که عملیات خرید را انجام می‌دهد و پول آن را پرداخت می‌کند.
  • کاربر (User): فردی که از محصول یا خدمات استفاده می‌کند.
  • نگهدارنده دروازه (Gatekeeper): فردی که مسئول کنترل دسترسی به اطلاعات یا منابع است.

وظیفه شما به‌عنوان یک فروشنده، شناسایی این افراد کلیدی و متقاعد کردن آن‌ها نسبت به مزایای محصول یا خدمات خودتان است. برای این کار، باید اطلاعات کافی درمورد مشتری و افراد مؤثر در  فرایند خرید را جمع‌آوری و استراتژی فروش خود را براساس این اطلاعات تنظیم کنید. چند نکته برای شناسایی افراد کلیدی در فرایند خرید عبارت‌اند از:

  • با همه افراد حاضر در جلسه فروش صحبت کنید.
  • به عناوین و نقش‌های افراد توجه کنید.
  • سؤالات متعددی بپرسید تا نیازها و انگیزه‌های هر فرد را بشناسید.
  • به زبان بدن و لحن صحبت افراد توجه کنید.
  • از شبکه‌های اجتماعی و منابع آنلاین برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر درمورد افراد کلیدی استفاده کنید.

برای مثال در خرید خانه، همه اعضای خانواده نقش دارند و نظر آن‌ها مهم است؛ شما نمی‌توانید فقط روی کسی که پول می‌دهد (پدر یا مادر خانواده) تمرکز و او را برای خرید قانع کنید! با شناسایی و متقاعد کردن افراد کلیدی در فرایند خرید، شانس خود را برای موفقیت در فروش به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهید.

آشنایی با افراد موثر در فرایند خرید برای افزایش فروشآشنایی با افراد موثر در فرایند خرید برای افزایش فروش

۵. آمادگی برای پاسخ‌های منفی؛ تکنیک های افزایش فروش که باید بدانید!

همه فروشندگان حداقل یکبار در طول دوره کاری خود، با پاسخ «نه!» از سوی مشتری، روبه‌رو شده‌اند؛ به همین دلیل، یکی از کلیدهای موفقیت در فروش، آمادگی برای هرگونه مخالفت، به‌خصوص در ارتباط‌های اولیه است. اگر برای پاسخ به مخالفت‌های احتمالی آماده نباشید، فرصت فروش را از دست می‌دهید. در اینجا چند نکته برای آمادگی برای پاسخ به «نه!» ارائه می‌دهیم:

  • مخالفت‌های رایج را پیش‌بینی کنید: به مخالفت‌هایی که به‌طورمعمول در حوزه کاری شما، مطرح می‌شوند فکر کنید و پاسخ‌های مناسب برای آن‌ها در ذهن داشته باشید.
  • به سؤالات رایج پاسخ دهید: سؤالاتی را که گاهی مشتریان درمورد محصول یا خدمات شما دارند، پیش‌بینی و پاسخ‌های واضح و مختصر برای آن‌ها آماده کنید.
  • مطمئن صحبت کنید: به محصول یا خدمات خود و ارزش آن برای مشتریان ایمان داشته باشید! این اعتمادبه‌نفس در نحوه صحبت شما با مشتریان منعکس می‌شود و تأثیری فوق‌العاده در روند فروش شما دارد!
  • مثبت بمانید: حتی اگر با مخالفت روبه‌رو شدید، مثبت بمانید و به‌دنبال راه‌حلی برای رفع نگرانی‌های مشتری باشید.

در نهایت باید از پاسخ «نه!» به‌عنوان فرصتی برای یادگیری استفاده کنید؛ هر «نه!» فرصتی برای بهبود مهارت‌های فروش شماست. کسب مهارت فروش و برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان، در چیدن یک استراتژی کمپین فروش موفق، بسیار مهم است؛ باید بدانید نقاط ضعف شما چیست و آن‌ها را رفع کنید!

۶. ارائه اطلاعات ارزشمند در ابتدای مکالمه؛ از بهترین تکنیک های فروش حرفه ای

اولین برداشت‌ها اهمیت بالایی دارند! این موضوع درباره فروش نیز صدق می‌کند. ارائه اطلاعات ارزشمند در ابتدای مکالمه با مشتری بالقوه، به شما کمک می‌کند تا اعتماد و علاقه او را جلب کنید و شانس خود را برای فروش افزایش دهید. برای این کار در ابتدای مکالمه، نکته‌های زیر را رعایت کنید:

  • ارائه آمار و ارقام قابل‌توجه: می‌توانید از آمار و ارقام مربوط به موفقیت‌های گذشته خود برای جلب‌توجه مشتری و ایجاد اعتبار استفاده کنید.
  • مطرح کردن یک مشکل: مشکلی را که محصول یا خدمات شما حل می‌کند، مطرح کنید و نحوه حل آن مشکل را توضیح دهید.
  • ارائه یک داستان: باید داستان سرایی در فروش را بیاموزید؛ می‌توانید داستانی از یک مشتری راضی تعریف کنید تا به مخاطب جدید نشان دهید که چگونه محصول یا خدمات شما می‌تواند به او کمک کند.
  • پرسیدن سؤالات: برای درک نیازها و خواسته‌ها، سؤالات متعددی از مشتری جدید خود بپرسید.

با ارائه اطلاعات ارزشمند در ابتدای مکالمه، می‌توانید پایه و اساس یک رابطه قوی را با مشتری ایجاد کنید و شانس خود را برای فروش افزایش دهید.

ارائه اطلاعات مهم در ابتدای مکالمه از تکنیک های افزایش فروشارائه اطلاعات مهم در ابتدای مکالمه از تکنیک های افزایش فروش

آشنایی با تکنیک های افزایش فروش؛ دلیل موفقیت کسب‌وکارها!

در این مقاله به بررسی ۶ مورد از موثرترین و بهترین تکنیک‌های فروش پرداختیم، تکنیک‌هایی مانند ارائه اطلاعات ارزشمند در ابتدای مکالمه، استفاده از روش‌های متفاوت در برخورد با مشتریان جدید و قدیمی، شناخت افراد موثر در فرایند خرید، آمادگی برای پاسخ‌های منفی و ملاقات حضوری به‌جای تماس با مشتری، فروش شما را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهند.

یکی از نکته‌های مهم، برقراری ارتباط دائمی با مخاطبان است. شرکت فراز اس ام اس با ارائه خدمات بهترین پنل های پیامکی و تلفن ابری و مجازی به شما در برقراری ارتباط دائمی با مشتریان فعلی و جلب‌توجه مخاطبان جدید کمک می‌کند. اگر شما هم تکنیکی تضمینی برای فروش بیشتر سراغ دارید، این تکنیک را با ما و خوانندگان مطلب در میان بگذارید.



منبع:https://farazsms.com/sales-techniques/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید، نمایندگی استار اس ام اس می‌تواند پیشنهاد جذابی برای شما باشد.

آخرین دیدگاه‌ها