هوش مصنوعی در بازاریابی + معرفی ابزاری که آینده را متحول می‌کنند



بررسی دقیق هوش مصنوعی در بازاریابیبررسی دقیق هوش مصنوعی در بازاریابی
راهنمای مطالعه

کاربرد هوش مصنوعی(AI) در بازاریابی، به‌خصوص بازاریابی دیجیتال بسیار گسترده است. استفاده از AI در بخش‌های متفاوت بازاریابی از تولید محتوا گرفته تا ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی کاربرد بسیاری دارد. وقتی مارکترها از هوش مصنوعی در آنالیز داده‌های مخاطبان، تولید محتوا و کمپین‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند، درواقع وارد حوزه بازاریابی هوش مصنوعی یا AI Marketing شدند. در این مقاله به کاربرد AI در بازاریابی می‌پردازیم.

سوشال لیسنینگ؛ رصد کردن شبکه‌های اجتماعی توسط AI

هوش مصنوعی با رصد کردن شبکه‌های اجتماعی، هر کجا نام برند شما در عبارات، هشتگ‌ها و محتوا آمده باشد آن را ثبت، پردازش و آنالیز می‌کند. فرض کنید کسب‌وکار شما بنگاه املاکی است؛ صفحه‌ای در اینستاگرام متن کوتاه تبلیغات املاک شما را با ذکر نام بنگاه‌تان به اشتراک گذاشته است، الگوریتم‌های AI به‌راحتی آن صفحه را شناسایی کرده و آنالیز خود را در اختیار شما قرار می‌دهند.

ابزارهای سوشال لیسنینگ AI مختلفی وجود دارد؛ بعضی از این ابزارها فقط شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس‌بوک را رصد می‌کنند، برخی دیگر قابلیت رصد کردن نام کسب‌وکار شما در سایت‌ها و پادکست‌ها را نیز دارند. همچنین ویژگی سوشال لیسنینگ هوش مصنوعی در بازاریابی، به شما کمک می‌کند تا شکایات مشتریان را نیز بهتر مدیریت کنید.

سوشال لیسنینگ؛ رصد کردن نام برند توسط AIسوشال لیسنینگ؛ رصد کردن نام برند توسط AI

هوش مصنوعی به کمک اتومیشن می‌آید

در پاسخ به این سوال که چگونه بازاریابی کنیم؛ بازاریابی با کمک هوش مصنوعی در اتوماسیون روشی موثر است. در اتوماسیون بازاریابی برخی از فعالیت‌ها با هدف افزایش سرعت، به‌صورت خودکار انجام ‌می‌شوند. با آموزش دادن هوش مصنوعی و ارائه برنامه‌هایی دقیق به آن، هدف‌گیری دقیق‌تر و سریع‌تری در بازاریابی داشته باشید. به‌عنوان مثال AI تعیین می‌کند کدام کمپین تبلیغاتی برای کدام مخاطبان باید اجرا شود. با کمک AI برای کمپین‌های خود متن‌های شخصی‌سازی شده بسازید. به‌علاوه تعیین کنید پیام‌ها در چه زمان‌بندی برای افراد ارسال شوند.

با آنالیز داده‌ها به کمک هوش مصنوعی هزینه‌های کسب‌وکار را کاهش دهید

با کمک هوش مصنوعی در تحلیل و تجزیه داده‌ها، سرعت آنالیز اطلاعات بالاتر رفته و اطلاعات ارزشمندتری استخراج می‌شود. به کمک AI و بازاریابی، ارتباطات و الگوهای پیچیده‌تر را شناسایی و دسته‌بندی کرده تا تحلیل‌ها و نتایج بهتری در اختیار شما قرار گیرد. به‌عنوان مثال برای انتخاب و خرید بهترین پنل اس ام اس، ویژگی‌هایی که در پنل اس ام اس به دنبال آن هستید به هوش مصنوعی بدهید تا بهترین گزینه انتخابی را به شما بگوید.

کاربرد هوش مصنوعی در آنالیز داده‌هاکاربرد هوش مصنوعی در آنالیز داده‌ها

با کمک هوش مصنوعی در بازاریابی، محتوا را بهینه‌ تولید کنید

کمک گرفتن از هوش مصنوعی برای تولید محتوا شبکه‌های اجتماعی، سایت، متن‌های تبلیغاتی از بزرگ‌ترین کاربردهای AI در دنیای بازاریابی دیجیتال است. به‌عنوان مثال پیام تبلیغاتی را به کمک هوش مصنوعی نوشته و از طریق سامانه ارسال پیام کوتاه برای مخاطبان هدف خود ارسال کنید. البته محتوایی که توسط AI نوشته شده باید ویرایش شود تا نزدیک‌تر به زبان انسان‌ها باشد.

با هوش مصنوعی کمپین‌های تبلیغاتی خلاقانه‌تری ایجاد کنید

هوش مصنوعی قابلیت برنامه‌ریزی شدن دارد؛ در ابتدا با دادن دستورالعمل‌های مختلف خروجی بهتری داشته باشید. سپس با گفتن نتایجی که می‌خواهید از کمپین‌ تبلیغاتی‌تان ایجاد شود از AI درخواست ایده‌هایی خلاقانه کنید؛ هرچقدر توضیحات شما کامل‌تر باشد، هوش مصنوعی راهکارهای بهتر و درست‌تری را در اختیارتان می‌گذارد. فرض کنید به‌عنوان مدیر مدرسه  به دنبال متن تبلیغات برای جذب دانش آموز هستید؛ برای گرفتن ایده از AI ، باید دقیقا به آن بگویید به دنبال جذب دانش آموز با کدام مقطع تحصیلی هستید.

کمپین تبلیغاتی خلاقانه؛ کاربرد هوش مصنوعیکمپین تبلیغاتی خلاقانه؛ کاربرد هوش مصنوعی

مزایای استفاده از هوش مصنوعی کدام است؟

محتوایی که AI به شما می‌دهد برای اینکه واقعی‌تر و نزدیک‌تر به زبان انسان‌ها باشد، نیاز به اصلاح و ویرایش دارد. ازطرفی کمک گرفتن از هوش مصنوعی در بازاریابی مزایای بسیاری دارد که به افزایش سرعت رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند. در ادامه به مزایا استفاده از AI می‌پردازیم:

  • بهبود تجربه کاربری: برای بهبود تجربه کاربری در چالش‌های بیزینس‌تان از هوش مصنوعی کمک بگیرید. همچنین از آن برای دسته‌بندی مخاطبان و نوشتن پیام‌های شخصی‌سازی و سپس ارسال پیامک انبوه استفاده کنید.
  • قابلیت در دسترس بودن ۲۴ ساعته: هوش مصنوعی بدون خستگی و ۲۴ ساعته همزمان چند کار را باهم انجام می‌دهد.
  • کاهش خطای انسانی: AI دقت بالا و خطای کمی دارد؛ اطلاعات قدیمی که به آن دادید را همیشه در نظر دارد.

هوش مصنوعی با بهینه کردن و سریع‌تر کردن روند کارها، نرخ بازگشت سرمایه کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد. علاوه‌بر این‌ موارد، قابلیت در دسترس بودن ۲۴ ساعته، از کاربرد AI در فروش است.

کاهش خطای انسانی؛ مزیت استفاده از هوش مصنوعیکاهش خطای انسانی؛ مزیت استفاده از هوش مصنوعی

آینده بازاریابی با هوش مصنوعی؛ کمک به رشد بیشتر کسب‌وکارها

ازآن‌جایی‌که هوش مصنوعی پتانسیل بالایی در ذخیره داده‌ها، اطلاعات و تصمیم‌گیری سریع و دقیق براساس این داده‌ها دارد، در آینده کاربرد آن در فروش و بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ بسیار بیشتر می‌شود. از AI برای کمک گرفتن در جمع‌آوری و تحلیل داده‌هایی که از طریق اس ام اس مارکتینگ به دست آوردید، استفاده کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید با خرید پنل پیامک برای مخاطبان نظرسنجی فرستاده و نتایج و داده‌های به‌دست آمده را توسط AI تحلیل کنید.

با کمک هوش مصنوعی در بازاریابی، تصمیمات بدون ریسک و بی‌طرفانه برای کسب‌وکار خود بگیرید

بازاریابی با هوش مصنوعی در سوشال لیسنینگ، آنالیز داده‌ها، اتومیشن، تولید محتوا و کمپین‌های تبلیغاتی کاربرد دارد. AI چون اطلاعات را همیشه در خود ثبت می‌کند، درصد خطای پایینی دارد. همچنین راهکارهایی بی‌طرفانه و منطقی برای رشد بیزینس به شما ارائه می‌دهد. با کمک گرفتن از ابزارهای دیگر مانند پنل اس ام اس در کنار هوش مصنوعی سرعت پیشرفت بیزینس‌تان را چند برابر کنید. چنانچه تجربه‌ای در استفاده از AI در برند خود دارید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.



منبع:https://farazsms.com/artificial-intelligence-in-marketing/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید، نمایندگی استار اس ام اس می‌تواند پیشنهاد جذابی برای شما باشد.

آخرین دیدگاه‌ها