چگونه سابقه سیم کارت را پاک کنیم؟



بررسی چگونه سابقه سیم کارت را پاک کنیم در بلاگ فراز اس‌ام‌اس
راهنمای مطالعه

پاک نکردن سابقه سیم‌کارت پیش از واگذاری ممکن است اطلاعات شما را در معرض سوءاستفاده قرار بدهد؛ به‌این‌ترتیب از بین بردن تاریخچه سیم کارت یکی از اقدام‌های مهم قبل از واگذاری سیمکارت به شمار می‌رود. برای پاک کردن هیستوری سیمکارت روش‌هایی متعددی مثل پاک کردن از تنظیمات گوشی قابل استفاده هستند. بااین‌حال برخی از این روش‌ها زمان طولانی را به خود اختصاص می‌دهند؛ همچنین ممکن است اطلاعات مهم کاربر را نیز به‌همراه جزییات دیگر، پاک کنند. در این مقاله به بررسی روش‌های پاک کردن سابقه سیم کارت می‌پردازیم. چند دقیقه از وقتتان را به مطالعه این مطلب اختصاص دهید تا بدانید «چگونه سابقه سیم کارت را پاک کنیم».

پاک کردن سابقه سیم کارت به صورت دستی؛ روشی زمان‌بر

یکی از روش‌های ابتدایی و قدیمی برای پاک کردن سابقه سیم‌کارت، استفاده از تنظیمات دستی است. برای استفاده از این روش باید به لیست مخاطبان مراجعه و کلیه پیام‌ها و تماس‌ها گرفته شده را تک‌تک، پاک کنید. برای این کار به منوی موبایل و بعد به قسمت پیامک‌ها بروید. برای سرعت بخشیدن به فرایند پاک کردن سیم کارت حتما از نشانه‌گذاری استفاده کنید.

استفاده از روش علامت‌گذاری باعث از بین رفتن همه پیامک‌ها خواهد شد؛ به‌این‌ترتیب پیامک‌های مهم یا حاوی کد تخفیف نیز احتمالا با این روش پاک می‌شوند. ازآنجایی‌که بسیاری از کسب‌وکارها از پنل تبلیغاتی اس ام اس برای اطلاع‌رسانی ها و ارسال خبرنامه استفاد می‌کنند، احتمال پاک کردن پیامک‌های مهم تبلیغاتی وجود دارد. علاوه‌بر این، برخی از رمزهای ورود به سایت با استفاده از این سامانه به کاربر ارسال می‌شوند؛ بنابراین در هنگام پاک کردن سابقه سیم کارت به روش دستی حتما به پیام‌های مهم دقت داشته باشید.

استفاده از تنظیمات دستی؛ روشی برای پاک کردن سابقه سیمکارت

استفاده از سیمکارت‌خوان؛ یکی از روش‌های پاک کردن سیم کارت

یکی از روش‌های دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در سیم‌کارت، استفاده از سیمکارت خوان است. این وسیله برای اتصال فیزیکی سیمکارت به کامپیوتر بدون گوشی کاربرد دارد. برای استفاده از این روش، ابتدا سیمکارت را داخل سیمکارت‌خوان قرار دهید و این وسیله را به کامپیوتر وصل کنید. با فعال شدن برنامه ، امکان مشاهده محتوای سیم‌کارت در کامپیوتر نیز امکان‌پذیر است. در پایین برنامه روی گزینه ریست بزنید.

در مرحله بعد فایل‌های انتخابی را انتخاب و با کلیک کردن روی گزینه دیلیت، فایل‌های انتخابی را پاک کنید. مزیت استفاده از این روش، امکان انتخاب کردن پیامک‌ها و ذخیره کردن برخی از اطلاعات است. ازآنجایی‌که بسیاری از سازمان‌ها از ارسال sms انبوه برای اطلاع‌رسانی خدمات و ارسال پیگیری سفارش‌ها استفاده می‌کنند، امکان ذخیره کردن این اطلاعات وجود دارد. همچنین اطلاعات کاربری بعد از ثبت‌نام در برخی از سایت‌ها با استفاده از این پنل به مخاطب ارسال می‌شود.

استفاده از سیمکارت‌خوان؛ یکی از روش‌های پاک کردن سیم کارت

چگونه سابقه سیمکارت را پاک کنیم؟ با مراجعه به شرکت‌های مخابراتی

برای پاک کردن سابقه سیمکارت به یکی از نمایندگی‌های شرکت‌های مخابراتی مراجعه کنید. ثبت درخواست در این مراکز امکان حذف کامل سابقه سیمکارت را به‌طوردائمی فراهم می‌کند. البته اکنون در اپلیکیشن‌های سه شرکت مخابراتی عمده در ایران امکان پاک کردن یا تخلیه سیمکارت وجود دارد. وارد اپ همراه اول، ایرانسل یا رایتل خود شوید و در بخش خدمات مرتبط با سیم‌کارت، روی تخلیه سابقه کلیک و داده‌های موجود در سیم‌کارت را برای همیشه حذف کنید.

به‌طورکلی مراجعه حضوری یا تماس با اپراتور‌های مخابراتی، امکان اطلاع از خدمات مختلف این اپراتورها را فراهم می‌کند. برای مثال با خرید پنل پیامکی ارزان، امکان استفاده از خدمات ویژه‌ای مثل ارسال پیامک انبوه و منطقه‌ای برای کسب‌وکارها فراهم می‌شود. ارسال پیام کوتاه یکی از روش‌های ارزان و در دسترس برای اجرای استراتژی‌های تبلیغاتی به شمار می‌رود.

سوزاندن یا مسدود کردن سیم کارت؛ خداحافظی کامل با سیم کارت

یک روش قطعی برای از بین بردن سابقه سیمکارت، ثبت درخواست سوزاندن به شمار می‌رود. برای این کار می‌توانید با همراه داشتن مدارک شناسایی به یکی از دفترهای پیشخوان مراجعه و درخواست مسدود کردن سیمکارت را حذف کنید. البته این روش به‌‌صورت تلفنی نیز قابل انجام است. البته باید مطمئن باشید که سیمکارت به نام خودتان است تا تقاضای مسدود شدن سیمکارت انجام شود.

تماس با اپراتورهای مخابراتی برای ثبت درخواست مسدود کردن سیمکارت نیز انجام می‌شود. این روش به دلیل استفاده اپراتورها از تلفن مجازی به سرعت عملی می‌شود و نیازی به صرف زمان طولانی در صف انتظار تماس نخواهید داشت. تلفن مجازی امکان برقراری چند تماس را از یک خط تلفن ایجاد می‌کند؛ بنابراین پاسخگویی به مشترکین به‌سرعت انجام می‌شود.

مراجعه به اپراتورهای مخابرات؛ پاسخی برای «چگونه سابقه سیم کارت را پاک کنیم»

استفاده از نرم‌افزار؛ یکی از پاسخ‌های «چگونه سابقه سیم کارت را پاک کنیم»

استفاده از نرم‌افزارها امکان پاک کردن تاریخچه سیمکارت را به‌طور انتخابی فراهم می‌کند. در ادامه به معرفی نرم‌افزارهای مرتبط با پاک کردن سابقه سیمکارت می‌پردازیم. از طریق برخی اپلیکیشن‌ها می‌توانید سابقه اس ام اس پنل پیامک را نیز پاک کنید. به‌طورکلی استفاده از نرم‌افزارها برای کارهای متعددی مثل بازیابی اس ام اس های پاک شده نیز انجام می‌شود.

استفاده از برنامه Mobikin Eraser؛ روشی کاملا امن برای پاک کردن هیستوری گوشی

برنامه Mobikin Eraser برای پاک کردن هیستوری گوشی استفاده می‌شود؛ این برنامه فقط برای گوشی‌های اندروید قابل استفاده است. اپلیکیشن mobikin eraser سه سطح دسترسی Medium، High و Low دارد که باتوجه‌به نیاز کاربر تعیین می‌شود. سطح Low خیلی سریع و بدون دردسر همه اطلاعات داخل گوشی از جمله مخاطبین و پیامک‌ها را حذف می‌کند. در سطح معمولی از شما خواسته می‌شود تا از برخی اطلاعات پشتیبان بگیرید و در سطح High از همه اطلاعاتی که قرار است پاک شود، بک‌آپ یا همان پشیبان می‌گیرد.

در صورت امکان از سطح high با بک‌آپ‌گیری از اطلاعات برای پاک کردن سابقه سیم کارت استفاده کنید. به‌طورکلی افزونه‌ها و برنامه‌های مختلف با امکان پشتیبانی از اطلاعات، کاربردی هستند. یکی از این افزونه‌ها، افزونه digits است. این افزونه شماره تلفن کاربرها را ذخیره کرده و در صورت ارسال درخواست از سمت کاربر برای ارسال رمز دوم یکبار مصرف اقدام می‌کند.

پاک کردن سابقه سیم کارت با استفاده از اپلیکیشن همراه من

برنامه «همراه من» یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی برای استفاده از خدمات همراه اول به شمار می‌رود. یکی از امکانات این برنامه امکان ورود به حساب کاربری و انتخاب گزینه تخلیه سیم کارت است. با استفاده از این اپلیکیشن، به‌راحتی و در کمتر از چند دقیقه امکان پاک کردن سابقه سیم کارت فراهم می‌شود. به‌طورکلی اپراتورهای مخابراتی، امکانات مختلفی مثل دستگاه ذخیره شماره، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و فرستادن پیامک انبوه را در اختیار مشترکین خود قرار می‌دهند.

نصب اپلیکیشن همراه من؛ روشی کاربردی برای حذف سابقه سیمکارت

برای پاک کردن سابقه سیمکارت از روش‌های سریع و بی‌دردسر استفاده کنید

پاک کردن هیستوری یا همان تاریخچه گوشی، یکی از اقدام‌های مهمی است که باید قبل از واگذاری سیمکارت انجام دهید. در این مقاله به بررسی روش‌های ممکن برای پاک کردن سابقه سیمکارت پرداختیم تا بدانید «چگونه میتوان سابقه سیمکارت را پاک کرد». مراجعه به اپراتورهای مخابراتی، استفاده از تنظیمات گوشی، استفاده از نرم‌افزار و  سیمکارت خوان، روش‌های پاک کردن هیستوری سیمکارت به شمار می‌روند. اگر سوال یا تجربه‌ای در مورد پاک کردن سابقه سیمکارت را دارید، با ما در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.



منبع:https://farazsms.com/how-to-delete-sim-card-history/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید، نمایندگی استار اس ام اس می‌تواند پیشنهاد جذابی برای شما باشد.

آخرین دیدگاه‌ها