آموزش اجرا 🔴 کمپین انتخاباتی 1400


کمپین انتخاباتی و نکات مهم مربوط به برگزاری آن





حتما می‌دانید که تبلیغات سیاسی دیگر فقط به معنای تبلیغات بنری و سخنرانی‌های ترغیب کننده و طولانی مدت انتخاباتی نیست. در طی سال‌های اخیر آنقدر این کمپین‌ها تغییر کرده‌اند که دیگر مانند گذشته نمی‌توان از روش‌های پیشین برای پیروزی در انتخابات استفاده کرد. با اینکه هنوز هم احزاب و جناح‌های سیاسی بخش عظیمی از گرم کردن تنور انتخابات را بر عهده دارند، اما تقریباً همه احزاب سیاسی و سیاستمداران از روش های تبلیغاتی مدرن برای برقراری ارتباط با مردم و برگزاری کمپین انتخاباتی موفق استفاده می‌کنند.




دلیل استقبال کاندیداها و سیاسیون از این روش‌های تبلیغاتی هر چه باشد، باید استراتژی تبلیغات انتخاباتی هم در بر بگیرد. با ظهور شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات جنبه‌ای مستقیم، واقعی، تعاملی و کاملاً متمرکز بر ایجاد روابط دوطرفه و گروهی گرفته است. چنین فرصتی برای کاندیدای انتخابات یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود. واضح است که اگر آن‌ها با هدفی مشخص و برنامه‌ای کامل به سراغ این رویداد مهم بروند، برنده‌ی انتخابات خواهند شد.




تمام استراتژی‌های کمپین‌های انتخاباتی باید بر مبنای هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و انتخاب تیم اجرایی قدرتمند باشد.




استراتژی‌های مبارزات انتخاباتی در درجه اول باید به تبلیغات دیجیتالی نیز توجه داشته باشند. آماده سازی و دسترسی آسان وب سایت‌های کاندیداها، بهینه‌سازی کانال‌های اجتماعی کاندیداها، ایجاد لیست‌هایی برای ارسال ایمیل، ارسال پیامک انتخاباتی و ساخت تبلیغات جذاب ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی از جمله روندهای تاثیرگذار تبلیغات در دهه‌ی اخیر بوده است.




هر رقابت انتخاباتی منحصر به فرد است و چندین جنبه وجود دارد که باید برای ایجاد یک کارزار سیاسی موثر در نظر گرفته شود.




بخش‌های بعدی این مقاله در مورد برخی از عناصر اصلی بحث خواهد کرد. اگر می‌خواهید تجربه‌ی موفقی از برگزاری کمپین خود داشته باشید در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.




 




 




۱۲ نکته‌ی مهم برای موفقیت در کمپین انتخاباتی




بدیهی است که هر نامزدی بر اساس ایده‌ها و برنامه‌هایی که در سر دارد وارد کارزار انتخابات می‌شود. آن‌ها قطعا می‌دانند که چرا ثبت نام کرده‌اند و چه هدفی از حضور در این رقابت مهم دارند. اما قاعدتا همه‌چیز از طرف یک نفر انجام نمی‌گیرد و در این راه نیاز است که راهکارهایی منظم، حساب شده و دقیق برای رسیدن به موفقیت داشته باشند. مشاوره گرفتن از افراد باتجربه و پیش برد اصولی مهم در کمپین‌های رقابتی بسیار مهم است. به همین دلیل تاکید داریم موارد زیر را که بر اساس تحقیق و تحلیلی جامع به دست آمده مطالعه کرده و در برنامه‌های خود بگنجانید تا پیروز انتخابات شوید.




۱. کمپین خود را آغاز کنید!




هرچه زودتر کمپین خود را شروع کنید. این کار در نهایت به نفع شماست. به یاد داشته باشید که بهترین سیاستمداران همیشه زودتر از دیگران برای انجام کارهای مهم اقدام می‌کنند. حتی اگر ایده‌ی شرکت در انتخابات هم فقط در ذهن شما شکل گرفته، آن را کم‌کم شروع به پیاده‌سازی کنید. برنامه‌ریزی استراتژی مبارزات انتخاباتی نیاز به زمان دارد. نمی‌توانید در مدتی کوتاه این کمپین مهم را آغاز کنید و انتظار برنده شدن داشته باشید.




پس توصیه ما این است:




  • ایده‌های خود را به روی کاغذ بیاورید.
  • تیم اجرایی و تبلیغاتی خود را جمع آوری کنید.
  • بودجه‌ی مالی کافی و به اندازه در نظر بگیرید.
  • موضع و هدف اصلی خود را از شرکت در انتخابات تعیین کنید.
  • با ایجاد روابط و مشاوره برنامه‌ای جامع و کامل برای کارزار انتخاباتی در نظر بگیرید.
  • از تمام عناصری که می‌تواند مردم را متقاعد به رای دادن به شما کند استفاده کنید.




۲. تحلیل رقبا را فراموش نکنید.




تجزیه و تحلیل رقبا در هر مسابقه‌ای ضروری است. درک خوب از نقاط قوت و ضعف مخالفان شما می‌تواند در ایجاد پیام تبلیغات انتخاباتی، در بحث های رو در رو و در صورت لزوم تضعیف پیام تبلیغاتی آن‌ها، برای شما یک مزیت بزرگ به حساب بیاید. هرچقدر بیشتر رقبای خود را بشناسید، در پیش رفتن کمپین انتخاباتی خود و داشتن عملکردی مناسب موفق‌تر خواهید بود. فایلی جامع از تجزیه و تحلیل رقبای خود تهیه کنید. تا جایی که در آن نسبت به سایر نامزدها در این رقابت ایستاده‌اید را ثبت کنید.




نکته‌ی مهم: در لیست خود نقاط قوت و ضعف برای همه نامزدها از جمله خودتان را بنویسید. در یک صفحه دیگر موقعیت هر نامزد را در مورد موضوعات اصلی در انتخابات مشخص کنید. به این ترتیب شما مشخص می‌کنید که در کجاها قدرتمند هستید، در کجاها آسیب پذیرتر هستید و در مورد پیام رسانی هدف خود از انتخابات نسبت به رقبای خود در کجا قرار دارید.




۳. از شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای دیجیتال استفاده کنید.




در حال حاضر ابزارهای دیجیتالی متنوع و شبکه‌های اجتماعی آنقدر پرطرفدار شده‌اند که می‌توانند کمک فرآوانی به کمپین شما کنند. برخی از آن‌ها معمولاً بر اساس شکل و سازماندهی بهتر به تیم شما، یا برای بهبود توانایی برقراری ارتباط موثرتر طراحی شده‌اند. به موارد مهمی که در ادامه ذکر می‌شود دقت کنید. این ابزارها و شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر نقش پررنگی در ساختار کمپین انتخاباتی و چگونگی پیروزی در انتخابات داشته‌اند.




استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کمپین‌های انتخاباتی




  • توییتر: یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی رایگان که دیگر نیازی به معرفی ندارد. پیشنهاد می‌کنیم عمده‌ی سرمایه‌ی تبلیغاتی آنلاین خود را در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص توییتر که شامل مخاطبان و طرفداران زیادی است بگذارید. توانایی تبلیغات انتخاباتی با “فقط ۲۸۰ کاراکتر” می‌تواند بسیار قدرتمند باشد و به شما امکان دهد با سرعتی باورنکردنی نسبت به دیگر رویدادهای کمپین واکنش از سمت مخاطب بگیرید. این امر شخص شما را به منتخبان و رای دهندگان نزدیک می‌کند. اما دقت داشته باشید که این شبکه‌ی اجتماعی باید به درستی مدیریت شود و توئیت‌ها باید قبل از ارسال اصلاح و بررسی شوند.
  • اینستاگرام: اینستاگرام به یکی از کانال‌های مهم در شبکه‌های اجتماعی به خصوص در ایران تبدیل شده است. استوری‌های اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد تا ویدیوهای کوتاهی از اقدامات انتخاباتی خود به اشتراک بگذارید. اگر از این ویژگی به طور صحیح استفاده شود، راهی عالی برای ارتباط با مخاطبان جوان‌تر پیدا خواهید کرد. هشتگ‌گذاری، پست‌های تبلیغاتی و مفید، تولید محتوای انتخاباتی، تعامل با کاربران از طریق کامنت، دایرکت و … می‌تواند کمپین شما در دنیای آنلاین پرطرفدار کند.




استفاده از چهره‌های شناخته‌ شده‌ی فضای مجازی می‌تواند بهترین تبلیغ برای کمپین انتخاباتی شما باشد.




  • واتس‌اپ: در حال حاضر مهم‌ترین ابزار ارتباطی در ایران واتس‌اپ است. با اینکه تیم‌های تبلیغاتی واتس‌اپ را به عنوان یک ابزار ارتباطی و تبلیغی ثانویه در نظر می‌گیرند اما می‌توانند در ارسال پیام‌ها و فایل‌های مهم از آن استفاده کنند. همچنین ساخت گروه‌های بحث و گفتگو در رابطه با انتخابات در این شبکه‌ی اجتماعی می‌تواند به شما در پیش‌برد مسیر تعاملی کمپین کمک کند.
  • تلگرام: کانال‌های تلگرامی هنوز طرفداران خود را دارند. اطلاع‌رسانی از طریق این اپلیکیشن در رابطه با زمان برگزاری دیدارهای حضوری یا آنلاین، پخش ویدیوهای تبلیغاتی، پوسترها و ساخت کانالی که خبرهای مهم مربوط به کمپین شما را به گوش مردم برساند قطعا تاثیر مثبتی در تبلیغات شما خواهد گذاشت.
  • پیامک انتخاباتی: به‌ صرفه‌ترین و سریع‌ترین رسانه‌ی ارتباطی هنوز پیامک است. در سال‌های گذشته بسیاری از کاندیداهای انتخاباتی از این طریق مهم‌ترین اخبار و اطلاعات مربوط به برنامه‌های خود را به مردم و در سطح انبوهی از مخاطبان ارسال کرده‌اند. این روش همچنان موثر است و می‌تواند به عنوان ابزاری که همه به آن دسترسی دارند مورد استفاده قرار بگیرد.

 




۴. از رأی دهندگان نظرسنجی کنید.




به دست آوردن داده‌های مربوط رأی دهندگان برای شما بسیار مهم است. اگرچه ممکن است این کار سخت باشد اما ارزشش را دارد. می‌توانید با به اشتراک گذاشتن پرسش‌نامه‌هایی گوناگون در شبکه‌های اجتماعی آغاز کنید. در سوالات این پرسش‌نامه از مردم بپرسید که چرا رای می‌دهند؟ و یا چرا رای نمی‌دهند؟ دلایل آن‌ها را درخواست کنید. از آن‌ها بخواهید توضیح دهند که چرا حزب شما انتخاب می‌کنند یا به آن اعتماد ندارند.




چنین داده‌های مهمی مشخص می‌کند که چرا و برای چه کسانی باید تبلیغ کنید. در واقع شما را با واقعیت موجود در رابطه با نظر مردم نسبت به این رویداد آشنا می‌کند. همچنین علاوه بر شناخت بهتر رای دهندگان، این داده‌ها این امکان را می‌دهند که اگر تا به الان مسیر اشتباهی برای کسب رای بیشتر رفته‌اید را اصلاح کنند.




۵. برای رأی دهندگان هدف گذاری کنید.




همانطور که گفتیم شما نیاز به پرسش‌نامه دارید تا متوجه شود چه تعداد رای دهنده در منطقه شما وجود دارد و چه تعداد احتمالاً رای می دهند یا چه کسانی احتمالاً به رقیب شما رأی خواهند داد. داشتن پاسخ این سوالات به شما کمک می‌کند تا از طریق پایگاه داده‌های رأی دهندگانی که جمع کرده‌اید کار هدف گیری را برای آن‌ها شروع کنید. هیچ کمپینی انتظار برقراری ارتباط با همه افراد در منطقه و یا کشور خود را ندارد. در حالت ایده‌آل، شما فقط با افرادی صحبت خواهید کرد که احتمالاً رأی می‌دهند و یا طرفداران شما هستند و یا می‌توانند متقاعد شوند که به شما رأی دهند. اگر آن گروه از افراد به اندازه کافی بزرگ نیستند تا بتوانند شما را انتخاب کنند، پس باید به این فکر کنید که از این رقابت هرچه زودتر خارج شوید!




هرچه اطلاعات بیشتری از رای دهندگان داشته باشید، مسیر صحیح‌تری برای تبلیغات انتخاباتی پیش روی قرار خواهد گرفت.




نتایج بدست آمده از رأی دهنده خود را از نظر وجود تمایل به رأی دادن و سابقه رأی قبلی یا سطح حمایت از نامزدی خود بررسی کنید. اگر این موارد به اندازه کافی نبود، به جای ترغیب آن‌ها، وقت زیادی را در تبلیغات خود صرف یادگیری در مورد رای دهندگان خود کنید و هدف را جلب رضایت آن‌ها قرار دهید.




۶. بودجه‌بندی مالی را فراموش نکنید.




قطعا می‌دانید برای اینکه یک کمپین انتخاباتی موفق داشته باشید، نیاز به یک استراتژی حساب شده برای دریافت پول و پرداخت هزینه تبلیغات خود دارید. هوشمندانه‌ترین تحقیقی که می‌توانید انجام دهید کپی کردن کارهایی است که کمپین‌های مشابه در نزدیکی شما و رقبا انجام می‌دهند. این اقدام به شما کمک می‌کند در هنگام استفاده از روش‌های آزمایش شده درآمدزایی، از زیر پا گذاشتن هرگونه قانون بودجه جلوگیری کنید. رویدادهای جمع آوری کمک‌های مالی، اسپانسر، هزینه‌های برگزاری تجمعات و تبلیغات گوناگون محلی یا آنلاین همه این‌ها موارد مهمی است که باید مدل‌سازی و بودجه‌بندی شوند.




نکته‌ی مهم: بودجه اصلی کمپین خود را بر اساس کمترین پیش بینی برای کمک‌های مالی/ اسپانسر تنظیم کنید. هر چیزی را که بالاتر از این رقم قرار دهید می‌توانید به تبلیغات مقیاس‌پذیر مانند تبلیغات دیجیتال و آنلاین، بیلبوردها، پوسترهای تبلیغاتی و غیره هدایت کنید.




۷. چه افرادی را استخدام کنیم؟




یک سوال بزرگ برای هر نامزد یا کارزاری این است که “چه کسی را برای کمپین انتخاباتی باید استخدام کرد؟” پس از آنکه بودجه مالی خود را در نظر گرفتید، باید بر اساس معیارهایی مشخص افراد و تیم تبلیغاتی و اجرایی را انتخاب کنید. ممکن است شما یک کمپین انتخاباتی برای منطقه‌ای خاص (انتخابات شورای شهر) را اجرا کنید که به شخصی با دانش محلی و ارتباطات خوب نیاز دارد؛ یا ممکن است یک کمپین بزرگتری (انتخابات ریاست جمهوری) را در پیش بگیرید که نیاز به یک مهارت سطح بالاتر مبتنی بر حضور در رسانه‌ها و نظرسنجی رای دهندگان دارد. سمت‌های اصلی که شما به آن نیاز دارید شامل موارد زیر است:




  • مدیر کمپین انتخاباتی
  • مشاور کمپین انتخاباتی
  • مدیر دیجیتال مارکتینگ
  • مدیر حوزه‌های انتخاباتی
  • مدیر روابط عمومی
  • مدیر امور مالی




همه‌ی این سمت‌ها به نوبه‌ی خود ارزشمند هستند، اما فقط شما می‌دانید که چه توانایی مالی برای استخدام دارید و چه عواملی می‌تواند بهترین بازده را به شما بدهد تا آن‌ها گرد هم آورید.




 




 




۸. ارتباط مجازی یا حضوری با رای دهندگان داشته باشید.




مشارکت رای دهندگان از طرف طیف گسترده‌ای از آن‌ها و با تجمع‌ها و حضورهای عمومی، ایمیل یا ارتباطات دیجیتال و آنلاین شکل می‌گیرد. بنابراین این موضوع بسیار اهمیت دارد. هنگام ایجاد یک استراتژی ارتباط با رای دهندگان در نظر داشته باشید که در میزان ارتباطی که می‌توانید با منابعی که در اختیار دارید داشته باشید تعادل برقرار کنید. برای مثال در روزهایی که استفاده از ارتباطات آنلاین مانند اسکایپ و یا ویدیو چت به‌شدت از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفته است، می‌توانید کمپین‌ها و رویدادهای زنده با هزاران نفر را به راحتی برگزار کنید.




نکته‌ی مهم: از هر یک از مدیران بخش‌ها از قبیل مدیر کمپین، مدیر روابط عمومی و مدیر دیجیتال مارکتینگ، برنامه عملیاتی را درخواست کنید. هر برنامه باید براساس تعداد هفته‌ها تا روز انتخابات مشخص شده باشد.




حضورهای عمومی یکی از عناصر اصلی مبارزات سیاسی است. خواه مصاحبه با رسانه‌ها باشد، یا مناظره‌های سیاسی و یا فقط جلسات سخنرانی، شما ملزم به برقراری ارتباط منظم با گروه‌هایی از افراد هستید. چند نکته ساده وجود دارد که باید از همان روز اول در استراتژی خود روشن کنید.




  • چقدر می‌توانید از طریق حضورهای عمومی با مردم ارتباط برقرار کنید؟
  • آیا می‌دانید هنگام دریافت واکنش‌های مختلف از طرف آن‌ها چه کاری باید انجام دهید؟




روش آمادگی برای حضور در رسانه باید از پیش تمرین و مشخص شود. اگر می‌خواهید در مقابل رقبای خود در مناظره‌ی انتخاباتی به طور زنده قرار بگیرید، باید خود را برای پاسخ به هر سوال یا موقعیتی آماده کنید. در موارد دیگر بهتر است با مصاحبه‌گر و یا رای دهندگان به زبانی مشترک، با احترام و چالش‌برانگیز صحبت کنید. مهارت داشتن در سخنگویی در اینجا به شما کمک فرآوان خواهد کرد. اگر می‌خواهید که خبره و موفق باشید باید از استادهای حاذق در این زمینه مشاوره بگیرید چرا که از این طریق باید بتوانید با عمده‌ی مردم ارتباط موثری برقرار کنید.




۹. برندسازی شخصی بسیار مهم است.




چه دوست داشته باشید چه مخالف باشید، برگزاری کمپین انتخاباتی یک اتفاق مهم مربوط به شخص شما است. شما به عنوان یک نامزد، ارزش های کمپین را مجسم می‌کنید و باید آن را در شخصیت عمومی خود نشان دهید. از موضع گیری‌های قوی نترسید و خیلی سیاسی نباشید. رأی دهندگان می‌خواهند شخصیت شما را بشناسند و این شخصیت در شبکه‌های اجتماعی، حضورهای عمومی و پیام‌های تبلیغاتی به آن‌ها اثبات می‌شود. بحث در مورد پرسنال برندینگ نامزد انتخاباتی در ابتدای کار بسیار مهم است. بنابراین استراتژیک و فعال باشید، نه اینکه فقط به آنچه در مسیر تبلیغات رخ می‌دهد واکنش نشان دهید.




نکته‌ی مهم: درباره‌ی مخاطبان خود تحقیق کنید، برند شخصی خود را از نظر موقعیت‌های گذشته و موقعیت فعلی مشخص کنید. یک جلسه مشاوره با تیم مبارزات انتخاباتی خود داشته باشید و در آن از اهدافی که برای برندسازی شخصی دارید و می‌خواهید بر روی آن‌ها تمرکز کنید توضیح دهید.




۱۰. تیم کمپین انتخاباتی خود را گسترش دهید.




اندازه‌‌ی تیم مبارزاتی شما تأثیر قابل توجهی در توانایی شما بر انجام موفقیت آمیز کمپین خواهد داشت. هدف اصلی داشتن بیشترین تعداد داوطلب و کارمند در کمپین شما است که البته یک عنصر استراتژیک به حساب می‌آید و باید تمام جوانب آن را در نظر بگیرید. به عنوان مثال باید از خود بپرسید که آیا توانایی پرداخت هزینه یا توانایی مدیریت آن‌ها را دارید یا خیر. تصور کنید که برنامه‌های متعددی برای تبلیغ خود در نظر دارید. اگر نیاز است که به استان‌های دیگر بروید و یا رویدادهای آنلاین زیادی داشته باشد باید تیمی منسجم و قوی در پشت صحنه‌ی آن فعالیت داشته باشند. نمی‌توان با هزینه‌ای اندک و کمک گرفتن از تعداد افراد کم، موفقیتی بزرگ را به دست آورد.




تیم اجرایی و تبلیغاتی کمپین انتخاباتی




بنابراین در جلساتی که برای برنامه‌ریزی کمپین دارید، تخمین بزنید که چه تعداد افراد و چقدر در روز/ هفته باید فعالیت مداوم داشته باشند. وظیفه‌ی هریک از موارد مختلف تبلیغاتی باید بر عهده‌ی تیمی ماهر و سخت‌کوش باشد. چارت ستاد انتخاباتی کاندیدا باید بر اساس تحقیق اعضای گروه نوشته شود. هرچه تعداد ایده‌ها و برنامه‌های متنوع زیادتر باشد، اجرای آن هم سخت‌تر می‌شود. در نتیجه شما به گروه بزرگتری برای عملی کردن آن‌ها نیاز خواهید داشت.




۱۱. پیام کمپین را به اطلاع همگان برسانید.




پیام رسانی کمپین باید در هر منطقه با اطلاعات پیش زمینه‌ای، از جمله سوابق و رزومه‌ی کاری نامزد در این زمینه و برنامه‌ی او در سال‌های آینده به گوش مردم برسد. پس اطلاع‌رسانی این موارد، پیام کلی تبلیغات انتخاباتی که برندسازی شخصی نامزد را هم شامل می‌‌شود باید اجرا شود. به یاد داشته باشید که برای تاثیر هرچه بیشتر باید متمایز از دیگران باشید. پیام شما می تواند همانند مخالفان شما باشد اما باید به گونه دیگری ارسال شود.




انتخاب یک شعار انتخاباتی تاثیرگذار برای هر کمپینی مهم و ضروری است.




همچنین در این زمینه انتخاب صحیح شعار انتخاباتی هم اهمیت پیدا می‌کند. شما قرار است تا سالیان سال با این شعار در ذهن مردم تداعی شوید. در جلسات مشاوره با تیم تبلیغاتی خود باید ایده‌های مختلفی برای انتخاب بهترین شعار مطرح شود. پس از انتخاب و تایید آن، در اغلب برنامه‌ها و تبلیغات آنلاین و شهری خود از آن استفاده کنید تا با این شعار در میان مردم شناخته شوید.




۱۲. تا زمانی که فرصتی برای برنده شدن دارید، انصراف ندهید.




در مورد ایجاد نقشه راه برای پیروزی، اجرای مکرر یک استراتژی در گذشته صحیح نیست. شاید بسیاری از کاندیداها قبلا هم در این رقابت شرکت کرده و شکست خورده باشند و هنوز بخواند از همان مسیر قبلی رقابت کنند. آن‌ها باید بدانند که نیاز به یک تغییر جدی در برنامه‌های خود دارند و نباید تا زمانی که فرصتی برای پیروزی دارند ناامید شوند و از این رقابت انصراف ندهند.




در حقیقت این افراد باید با ایجاد اعتباری دوباره در حوزه‌ی فعالیت خود، شانس‌شان را بار دیگر امتحان کنند. نکته مهم‌تر اینکه، اگر تصمیم به کاندید شدن دارند باید بنشینید و از خود بپرسند، “چرا می‌خواهم کاندیدا شوم؟”. نگاهی دقیق به آنچه برای برنده شدن لازم است (صلاحیت‌ها، شرایط سیاسی کشور، معیارهای جمع آوری کمک مالی و غیره) داشته باشند و با در نظر داشتن این اطلاعات، در مورد اینکه آیا راهی واقعی برای پیروزی وجود دارد یک تصمیم منطقی بگیرند.




نکته‌ی پایانی …




این روزها تبلیغ کنندگان سیاسی به شدت فرصت‌های ظهور رسانه‌ها را برای دستیابی و جلب رای دهندگان در نظر می‌گیرند. سرمایه‌گذاری در یک سیستم مدیریت مبارزات سیاسی خوب می‌تواند اقدامی مناسب برای هر کاندیدایی باشد. نامزدها نباید از ریسک کردن و انجام فعالیت‌های متفاوت در این دوران بترسند. هرچه بیشتر و زودتر بر روی برنامه‌ریزی تبلیغات و روند اجرایی کمپین تمرکز کنمد، قطعا نتیجه‌ی بهتری می‌گیرند.




با استفاده از امکانات و ویژگی‌هایی مانند؛ تجزیه و تحلیل کمپین خود و رقبا، مدیریت ارتباطات، پیگیری مشارکت مردم، داده‌های جمعیت شناختی، هدف گذاری برای رای دهندگان، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی پیامکی، تقویم رویدادهای مهم، بودجه‌بندی و مدیریت جمع‌آوری کمک مالی و موارد دیگر می‌توان یک سیستم کارامد برای کمپین انتخاباتی در نظر گرفت. انتخاب درست اعضای تیم انتخاباتی و هدف‌گذاری مناسب برای انجام این کار می‌تواند با درصد بالایی تضمین کننده‌ی این باشد که نامزد مورد نظر در انتهای این رقابت سخت و نفس‌گیر پیروز شود. پس فرصت را از دست ندهید و با راهنمایی گرفتن از این نکات و مشاوران حاذق کمپین خود را هرچه سریع‌تر آغاز کنید.

امتیاز به این مطلب

[کل: ۸ میانگین: ۴.۸]



منبع:https://sms.ir/election-campaign/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها