آموزش جامع ارسال پیامک از طریق وردپرس

[ad_1]

ارسال پیام از طریق وردپرس

پیامک و اس ام اس یکی از بهترین راه‌هایی است که کسب‌وکارها می‌توانند از آن برای توسعه خود از استفاده کنند. نه تنها توسعه بلکه برای خدمت‌رسانی بهتر نیز پیامک و اس ام اس از بهترین راه‌های ارتباطی بین کسب‌وکارها با کاربران خود است. اگر کسب‌وکارتان سایت وردپرسی دارد و به دنبال ارسال پیامک به کاربران خود به وسیله وب‌سایت هستید، بهتر است این مطلب آموزشی ارسال پیامک از طریق وردپرس را دنبال کنید.

ارسال پیامک از طریق وردپرس

ارسال پیامک از طریق وردپرس

معمولاً کسب‌وکارها وب‌سایت‌ها مختلف و متنوعی دارند و به طبع از پیامک برای موارد گوناگون استفاده می‌کنند. برای مثال اگر وب‌سایت فروشگاهی باشد، از ارسال پیامک از طریق وردپرس برای ارسال کد رهگیری و یا چینی مواردی استفاده می‌شود. یا اگر در وب‌سایت نیاز به ورود کاربران یا ثبت‌نام آن‌ها باشد، پیامک کد تأیید یکی از موارد پر استفاده خواهد بود.

پیامک به طور کلی استفاده‌های گوناگونی دارد که کسب‌وکارها می‌توانند از آن استفاده کنند. همانطور که می‌دانید برای ارسال پیامک از طریق وردپرس نیازمند پلاگین‌های ارسال پیامک خواهید بود. پلاگین‌های مختلفی برای ارسال پیامک وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

اما در ابتدا باید بررسی کنیم که ارسال پیامک برای هر نوع از وب‌سایتی چه کارایی خواهد داشت. با ما همراه باشید.

سایت‌های فروشگاهی

سایت‌های فروشگاهی وردپرس که به ووکامرس مشهور هستند، از آن دسته از وب‌سایت‌هایی هستند که بیشترین کاربرد را برای ارسال پیامک دارند. معمولاً وب‌سایت‌های فروشگاهی برای این که به کاربران خود اجازه خرید محصولات را بدهند، آن‌ها را مجبور به ثبت پروفایل کاربری در وبسایت خود می‌کنند. در چنین مواقعی کارایی پیامک برای وب‌سایت‌های فروشگاهی مشخص می‌شود. برای ثبت اطلاعات کاربر و ورود او، معمولاً سایت‌های فروشگاهی از پیامک تأیید هویت استفاده می‌کنند.

همچنین بعد از خرید یک محصول، سایت‌های فروشگاهی کد رهگیری و تعیین وضعیت برای کاربران خود ارسال می‌کنند. این‌ها مواردی هستند که صاحب یک فروشگاه آنلاین می‌تواند از پیامک برای وب‌سایت فروشگاهی خود استفاده کند.

سایت‌های شرکتی

سایت‌های شرکتی معمولاً وب‌سایت‌هایی هستند که برای معرفی خدمات و معرفی خود شرکت‌ها استفاده می‌شوند. معمولاً از پیامک در سایت‌های شرکتی برای تأییدیه فرم‌ها و یا یادآوری‌ها استفاده می‌شود.

افزونه‌ها و پلاگین‌هایی برای ارسال پیامک از طریق وردپرس

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به معرفی پلاگین‌ها و سرویس ارسال پیامک وردپرس بپردازیم.

افزونه پیامک ووکامرس

ووکامرس

افزونه پیامک ووکامرس بر روی سایت‌های فروشگاهی وردپرس یعنی ووکامرس قرار می‌گیرد. این افزونه این قابلیت را به شما می‌دهد تا با استفاده از آن بتوانید پیامک‌های تأیید ثبت سفارش و وضعیت سفارشات را به کاربران خود ارسال کنید.
با استفاده از افزونه پیامک حرفه‌ای ووکامرس می‌توانید از طریق وردپرس ارسال پیامک داشته باشید. در ضمن می‌توانید یک سیستم اطلاع‌رسانی جامع برای وب‌سایت فروشگاهی خود درست کنید. برای مثال می‌توانید کاربران خود را از تخفیف‌های ویژه وب‌سایتتان مطلع کنید یا آن‌ها را از موجودی کالاهای خاص خود با خبر کنید. با استفاده از این قابلیت‌ها می‌توانید میزان فروش خود را نیز افزایش دهید.

با پیامک ووکامرس می‌توانید هم به صورت انبوه و هم به صورت تکی با متن دلخواه خود پیامک ارسال کنید. همچنین در این سرویس ارسال پیامک به تعیین وضعیت سفارش کاربران نیز بپردازید.

افزونه پیامکی(Digits)

این افزونه یکی دیگر از پلاگین‌ها و افزونه‌های ارسال پیامک از طریق وردپرس است. در وب‌سایت‌هایی که نیاز به ورود و ثبت ‌نام کاربر وجود دارد، مانند سایت‌های فروشگاهی یا برخی سایت‌های شرکتی، می‌توانید از این پلاگین استفاده کنید. با این پلاگین می‌توانید برای کاربران خود پیامک تأیید هویت و احراز هویت بفرستید یا کار ثبت‌نام و ورود را برای کاربران خود راحت‌تر کنید. به این صورت که کاربران دیگر برای ورود به پروفایل کاربری خود نیازی به ایمیل و رمز عبور خود نخواهند داشت و می‌توانند از گزینه پیامک استفاده کنند.

با استفاده از این گزینه کاربران تنها با وارد کردن کد ارسالی، وارد پروفایل کاربری خود می‌شوند. با نصب این افزونه به کاربران خود این امکان را می‌دهید تا بدون رمز ورود بتوانند به حساب کاربری خود وارد شوند. همچنین این امکان را به وب‌سایت خود اضافه خواهید کرد که بتوانید از کاربران در هنگام ثبت‌نام تأیید بگیرید که اطلاعات ورودی آن‌ها درست باشد.

افزونه حمل و نقل ووکامرس

با این افزونه ووکامرسی می‌توانید ارسال پیامک از طریق وردپرس داشته باشید. با این افزونه می‌توانید هنگامی که کاربر خود محصولی را خریداری می‌کند، وضعیت آن را به کاربر خود پیامک کرده و اطلاع دهید. کد پیگیری نیز یکی از دیگر قابلیت‌های این افزونه است که می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

افزونه حمل و نقل ووکامرس قابلیت اتصال به سرویس‌های پیامک را داراست که با آن می‌توانید روش ارسال را نیز برای کاربران خود تعریف کنید و برای آن‌ها پیامک تعیین وضعیت بفرستید. همچنین این افزونه قابلیت محاسبه هزینه ارسال را نیز دارد. آخرین و مهم‌ترین قابلیت این افزونه این است که این افزونه علاوه بر اتصال به سرویس پیامک، قابلیت اتصال به پیشخوان پست را نیز داراست.

افزونه ارسال پیامک گرویتی فرم

گرویتی فرم

گاهی برای تعامل با کاربران در وب‌سایت‌های وردپرسی نیازمند فرم‌ها خواهید شد. برای مثال اگر شما در حال برگزاری رویدادی باشید و بخواهید کاربران شما از طریق وب‌سایت در رویداد شما ثبت‌نام کنند، می‌توانید از افزونه گرویتی فرم استفاده کنید. گرویتی فرم یک فرم‌ساز است که می‌توانید از آن برای ساخت انواع فرم‌ها در وب‌سایت خود استفاده کنید. اما ویژگی که ما به دنبال آن هستیم ارسال پیامک از طریق وردپرس است. با گرویتی فرم می‌توانید به ازای هر ثبت‌نامی یا هر شخصی که فرم شما را پر کند، اس ام اس ارسال کنید.

از قسمت پیامکی گرویتی فرم می‌توانید به صورت شرطی نیز استفاده کنید. یعنی اگر کاربران شما تحت شرایط خاصی قرار داشتند (یک سری از فاکتور‌های تعیین شده از طرف شما را دارا بودند، برای مثال، سن و شغل) نیز بتوانید پیامک ارسال کنید و به دیگر کاربران که شامل شرایط شما نمی‌شوند، پیامکی ارسال نشود. همچنین افزونه گرویتی فرم قابلیت اتصال به سرویس پیامکی را نیز داراست.

افزونه (Texteller) برای ارسال پیامک از طریق وردپرس

این افزونه از دیگر افزونه‌های وردپرسی و ووکامرسی است که قابلیت اتصال به سرویس ارسال پیامک را دارد. با نصب این افزونه می‌توانید از قابلیت ارسال پیامک از طریق وردپرس استفاده کنید. با این افزونه امکان همگام‌سازی ثبت‌نام کاربران در سایت ووکامرسی و وردپرسی را نیز خواهید داشت. این افزونه همچنین از فرم‌ساز‌ها و خبرنامه‌ها نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند همگام با آن‌ها عمل کرده و اقدام به ارسال پیامک کند.

نتیجه گیری

ارسال پیامک از طریق وردپرس یکی از مواردی است که نیاز هر کسب‌وکاری خواهد بود و می‌تواند کاربردهای بسیاری داشته باشد. اگر وب‌سایت ووکامرسی داشته باشید، می‌توانید از ارسال پیامک برای تعیین وضعیت محصول خریداری شده توسط کاربران استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ارسال پیامک برای ثبت‌نام کاربران، اطلاعیه‌هایی برای فروش بیشتر و احراز هویت کاربران خود استفاده کنید. با ارسال پیامک همچنین می‌توانید کار را برای کاربران خود راحت‌تر کنید. شما می‌توانید اجازه دهید کاربران خود به جای وارد کردن رمز عبور و ایمیل، فقط با تأییدیه پیامکی وارد حساب کاربری خود شوند.

از افزونه‌هایی که می‌توانید از آن‌ها در سایت ووکامرسی و وردپرسی استفاده کنید می‌توان به افزونه پیامک وردپرس، افزونه پیامک (Digit)، افزونه حمل ‌و نقل وردپرس، افزونه گرویتی فرم و افزونه (Texteller) اشاره کرد.

پرسش‌های پرتکرار

۱.      سرویس ارسال پیامک وردپرس چیست؟

سرویس ارسال پیامک وردپرس قابلیت‌های گوناگونی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مشتریان و کاربران خود را از تمامی رویداد‌های خود آگاه سازید و آن‌ها را به سمت وب‌سایت خود سوق دهید.

۲.     پنل اس ام اس برای وردپرس چگونه عمل می‌کند؟

پنل اس ام اس برای وردپرس به این صورت است که شما باید از یکی از سامانه‌ها و سرویس‌های ارائه دهنده پیامک اشتراک تهیه کنید. به این ترتیب می‌توانید پنلی برای ارسال اس ام اس داشته باشید. سپس می‌توانید پنل سرویس پیامکی خود را به سایت وردپرسی خود متصل نمایید. سپس اقدام به ارسال پیامک از طریق وردپرس کنید.

۳.    افزونه‌های ارسال پیامک وردپرس کدام هستند؟

افزونه‌های گوناگونی وجود دارند که عبارتند از:

  • افزونه پیامک وردپرس
  • افزونه پیامک (Digit)
  • افزونه حمل و نقل وردپرس
  • افزونه گرویتی فرم
  • افزونه (Texteller)

امتیاز به این مطلب

[کل: ۰ میانگین: ۰]

[ad_2]

منبع:https://sms.ir/instruction-sending-message-wordpress/

,

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها