تعریف مزیت رقابتی؛ معرفی رازهای متفاوت بودن با رقبا

[ad_1]



تعریف مزیت رقابتی؛ معرفی رازهای متفاوت بودن با رقبا

مایکل پورتر (استاد تمام دانشگاه هاروارد) می‌گوید: مزیت رقابتی به معنای ویژگی یا ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود یک کسب و کار بتواند بهتر از رقیبانش عمل کند. تصور کنید که یک کسب‌وکاری دارید که از رقبایی قدرتمند برخوردار است؛ اما هیچ‌کدام محصولات خود را به شکل رایگان به مردم نمی‌رسانند. در اینجا حمل‌ونقل رایگان، مخاطبان را به خرید از شما ترغیب می‌کند. برای اینکه به‌طوردقیق‌تر با مفهوم مزیت رقابتی آشنا شوید، ما این مقاله از فراز اس ام اس را به همین مبحث اختصاص داده‌ایم. به شما قول می‌دهیم که با مطالعه این مطلب رازهای ایجاد مزیت رقابتی را شناخته و به نحو احسن می‌توانید آن‌ها را در کسب‌وکارتان به کار گیرید.

مزیت رقابتی چیست؟ برگ برنده‌ای برای تمایز از رقبا در کسب‌وکار

در تعریف ساده، مزیت رقابتی (Competitive Advantage) همان ویژگی مثبت و مزیتی است که شرکت رقیب ندارد! مزیت رقابتی شامل مواردی مثل قیمت محصول، کیفیت، برندسازی و تبلیغات خواهد شد. به‌عنوان مثال وقتی در یک حوزه کسب‌وکار، شما به‌عنوان یک برند از پنل پیامکی برای تبلیغات استفاده می‌کنید؛ در‌صورتی‌که رقبای شما از این نوع تبلیغ استفاده نکرده باشند، نوعی مزیت رقابتی محسوب می‌شود. مزیت رقابتی مجموعه‌ای از عوامل یا توانایی‌ها است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد پیوسته، عملکردی بهتر از رقبا داشته باشند. برای دستیابی به مزیت رقابتی، یک سازمان هم باید به موقعیت خارجی خود توجه کند و هم توانمندی‌های داخلی را مورد‌توجه قرار دهد.

آشنایی با مفهوم مزیت رقابتی

راه‌های ایجاد مزیت رقابتی در کسب و کار و متفاوت بودن با رقبا

در دنیای کسب و کار امروز رقابت بسیار شدید شده است؛ اما به هر حال هم‌چنان روش‌هایی وجود دارد که به کمک آن‌ها بتوان از رقبا متفاوت بود. به‌عنوان مثال انتخاب یک لحن خاص و منحصربه‌‎فرد در متن تبلیغاتی برای جذب مشتری، یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود که امروزه بسیاری از کسب‌وکارها سعی در اجرای آن دارند. اما کسب‌وکاری موفق است که خلاقیت را در این کار سرلوحه ایده‌های خود قرار دهد. در ادامه راه‌ و روش‌هایی را برای تمایز از رقبا به شما معرفی خواهیم کرد.

جذب مشتری با داستانی از برند و کسب‌وکار؛ شاه‌کلید موفقیت در ایجاد مزیت رقابتی

این روزها مردم علاوه‌بر توجه به نام و لوگو برند، به داستان برند نیز اهمیت بسیاری می‌دهند. در واقع افراد به دنبال داستان و قصه‌ای هستند که پشت این طراحی‌ها و لوگو برند نهفته است. افراد در تبلیغات شرکت‌ها به دنبال داستانی هستند که ارزش‌های خودشان را ببینند، بشنوند و تحت تاثیر قرار بگیرند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر سایتی برای کسب‌وکار خود دارید، با ارسال لینک در متن پیامک برای مخاطبان و مشتریان خود، آن‌ها را به خواندن و آشنایی با داستان برند خود در سایت دعوت کنید. هم‌چنین می‌توانید در کمپین‌های تبلیغاتی خود نیز به روش‌های مختلف داستان برندتان را برای مخاطبان خود شرح دهید. از تعریف کردن داستانتان نترسید؛ به مردم بگویید که دقیقا چه کاری انجام می‌دهید و چرا دارید این کار را می‌کنید. در مورد ماموریت‌ها، ایده‌ها و چشم‌انداز آینده خود با مخاطبان خود صحبت کنید.

تمرکز روی دانش و توانمندی‌ها؛ راه رسیدن به مسیر موفقیت در ایجاد مزیت رقابتی

در بیشتر مواقع ایجاد یک مزیت رقابتی و متفاوت بودن از رقبا، نیاز به استفاده از دانش و توانمندی‌های تیم دارد. این نیاز در مواردی که می‌خواهید یک کار خارق‌العاده و منحصربه‌فرد انجام دهید، بیشتر احساس می‌شود. دانش و نقاط قوت تیم، مشخص می‌کند که در چه بخشی از کسب‌کارتان تمرکز کرده و مزیت رقابتی ایجاد کنید؛ بنابراین وقتی به فکر اجرای یک تبلیغات دیجیتال با روش‌های گوناگون هستید، در قدم اول روی نقطه قوت کسب‌وکارتان خوب فکر کنید.

تمرکز روی دانش و توانمندی‌ها؛ برای ایجاد مزیت رقابتی

با توجه و اهمیت به مشتریان، در مسیر ایجاد مزیت رقابتی کامروا شوید

در نهایت مشتریان هستند که باید محصول یا خدمات شما را بپسندند؛ بنابراین بهتر است که درصد بیشتری از تمرکز و توجه خود را به مشتریان اختصاص دهید. اگر مشتری وجود نداشته باشد، کسب ‌وکاری هم وجود نخواهد داشت. در نتیجه شناسایی نقاط ضعف رقیب به‌تنهایی سازمان شما را از شرایط بحرانی نجات نمی‌دهد. این مورد به CRM شرکت و کسب‌وکارتان مرتبط است. اگر نمی‌دانید crm چیست و چه کاربردی برای کسب‌وکار دارد، پیشنهاد می‌کنیم، مقاله فراز اس ام اس را مطالعه کنید تا با این حوزه کاملا آشنا شوید.

ارزشی که محصول شما به مشتری می‌دهد، باید بیشتر از پولی باشد که او پرداخت می‌کند. به‌عنوان مثال فرض کنید، قصد فروش یک لباس‌شویی را دارید؛ مشتری ترجیح می‌دهد بین شما و رقیب، شما را انتخاب کند. زیرا علاوه بر آن‌که کیفیت محصول شما عالی است، از ویژگی‌های دیگری مانند خدمات پس از فروش حرفه‌ای، اخلاق مناسب، برخورد حرفه‌ای و ارسال رایگان هم برخوردار هستید.

توجه و اهمیت به مشتریان برای متفاوت بودن از رقبا

اهمیت مزیت رقابتی در کسب و کار

مزیت رقابتی به پیشرفت کسب‌وکار شما کمک بزرگی می‌کند. در ادامه مواردی را که مزیت رقابتی برای شما به وجود می‌آورد شرح می‌دهیم تا تاثیر آن بر پیشرفت کسب‌وکار خود را به‌طورکامل درک کنید:

  • کمک به کسب سود بیشتر
  • کمک به جذب مشتریان بیشتر
  • تبدیل مشتریان معمولی به مشتریان وفادار

در نهایت فراموش نکنید که برای باقی ماندن در رقابت بازار و برای اینکه شما هم سهمی از بازار را برای خود به دست آورید، نیاز به ارائه مزایای رقابتی به مشتری دارید.

اهمیت مزیت رقابتی در کسب و کار

ایجاد مزیت رقابتی؛ کسب موفقیتی ماندگار برای برند

رسیدن به اهداف برند، جلب مشتری وفادار و پیشی گرفتن از رقبا، آرزوی هر کسب‌کاری است. شما با ایجاد یک مزیت رقابتی اصولی و درست، می‌توانید به همه این آرزوها در یک کسب‌وکار برسید. ایجاد مزیت رقابتی به شما کمک می‌کند که کسب‌وکار خود را به نامی معتبر و آشنا میان مشتریان و مخاطبان هدفتان تبدیل کنید. ما در این مقاله رازهایی برای ایجاد یک مزیت رقابتی و متفاوت بودن از رقبا را به شما معرفی کردیم. با شناسایی و بررسی این راه و روش‌ها، قطعا کسب‌وکاری موفق خواهید داشت.

برای ایجاد مزیت رقابتی می‌توانید از پنل‌های تبلیغاتی فراز اس ام اس نیز بهره بگیرید. هر کدام از این پنل‌های تبلیغاتی و پیامکی، ویژگی‌ها و مزایای بسیاری دارند که با استفاده از آن‌ها برندتان در نگاه مشتری، خاص و منحصربه‌فرد خواهد شد. چنانچه در مورد استفاده از این پنل‌ها نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر دارید، با شماره 02171333036 تماس بگیرید.

[ad_2]

منبع:https://farazsms.com/what-is-competitive-advantage/

,

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها