روش دایورت اس ام اس در گوشی‌ها و اپراتورهای مختلف


روش دایورت اس ام اس در گوشی‌ها و اپراتورهای مختلف

بسیاری افراد با روش دایورت کردن تماس‌های خود آشنا هستند. اما تعداد کمی می‌دانند که چگونه می‌توان با دایورت اس ام اس‌های خود، آن‌ها را روی گوشی و خط دیگری دریافت کرد. این کار در بسیاری از مواقع، مانند زمانی که می‌دانید خط تلفن همراه شما آنتن ندارد یا خاموش خواهد شد، می‌تواند مفید باشد. در این مطلب از بلاگ ایده پردازان قصد داریم روش دایورت اس ام اس اپراتورهای مختلف ایرانی را با هم مرور کنیم. همچنین به نکاتی در این خصوص اشاره کنیم. با ما تا انتها همراه باشید.

اهمیت دایورت اس ام اس

این روزها و با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف، افراد کمتری از پیام کوتاه برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. اما با توجه به برخی نکات دیگر، هنوز هم پیامک‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. با روی کار آمدن دولت‌ الکترونیک موارد بسیاری مانند قبوض از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شوند. همچنین برای عضویت در بسیاری از سامانه‌ها نیاز به شماره تلفن همراه دارید تا با استفاده از پیامک حاوی کد فعال‌سازی بتوانید وارد آن سامانه شوید. اطلاع از واریز و برداشت وجه از حساب بانکی نیز یکی دیگر از مواردی است که از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که ممکن است فردی به دلایل متفاوت و بسیاری نتواند چند روز یا چند ساعت به گوشی یا خط تلفن همراه خود دسترسی داشته باشد. دایورت اس ام اس در این زمان و مخصوصاً در زمانی که ممکن است پیامک مهمی برای شما ارسال شود از اهمیت بالاتری برخوردار می‌شود. به همین دلیل افراد بسیاری در این مواقع اقدام به دایورت پیامک خود روی گوشی و شماره‌های دیگر می‌کنند.

دایورت اس ام اس به چه معنی است؟

همان‌طور که گفتیم بسیاری افراد با دایورت تماس‌ها آشنایی دارند. در این زمان فرد تماس‌ ورودی خود را به شماره دیگری انتقال می‌دهد و این کار باعث می‌شود تا در زمانی که به شماره او زنگ زده شود، تماس به شماره جدیدی که او درخواست کرده منتقل شود. فرد می‌تواند در این هنگام با استفاده از این خط متفاوت پاسخ‌گوی تماس ورودی باشد. دایورت اس ام اس هم به همین شکل است. یعنی پیامکی را که برای خط شما ارسال می‌شود، می‌توانید روی خط دیگری دریافت و مشاهده کنید. این کار را می‌توان با استفاده از کدهای دستوری و برخی اپلیکیشن‌‌های مخصوص این کار انجام داد. تمام پیامک های دریافتی قابلیت دایورت را دارند.

با استفاده از این قابلیت دیگر نگران ندیدن پیام‌های کوتاه مهم خود نخواهید بود و به راحتی آن‌ها را روی خط جدیدی مشاهده کنید. افراد به راحتی می‌توانند با دایورت پیامک همراه اول یا دایورت پیامک ایرانسل یا رایتل از طریق روش‌های گفته شده به راحتی پیامک‌های خود را روی خط دیگری مشاهده کنند. در ادامه در خصوص نحوه دایورت پیامک اطلاعات بیشتری را بیان خواهیم کرد.

نحوه دایورت اس ام اس

نحوه دایورت اس ام اس

برای این که بتوان کار دایورت اس ام اس را انجام داد، می‌توان از دو راه اصلی که برای این کار وجود دارد، استفاده کرد. این راه‌ها عبارتند از:

۱- استفاده از کدهای دستوری

همه ما به نحوی از یکی از کد‌های دستوری استفاده کرده‌ایم. کدهای دستوری به صورت تخصصی (USSD) نام دارند و معمولاً با علامت ستاره (*) شروع و با علامت مربع (#) به پایان می‌رسند. با استفاده از این کدها کارهای بسیاری را می‌توان انجام داد که یکی از آنها دایورت اس ام اس است.

۲- استفاده از اپلیکیشن‌های متفاوت

استفاده از اپلیکیشن‌های متفاوت مانند اپلیکیشن (SMS Forward) راه دیگری است که برای دایورت پیامک وجود دارد. البته باید بدانید که این برنامه‌ها در حقیقت کار دایورت پیامک را انجام نمی‌دهند. فقط آن‌ها را دریافت و به شماره جدیدی که به آن‌ها داده‌اید، ارسال می‌کنند. این کار هزینه ارسال مجدد پیامک را برای شما دارد. اما برخی افرادی که بیش از یک گوشی دارند و می‌خواهند به راحتی به پیامک‌های خود دسترسی داشته باشند، می‌توانند از این روش به بهترین شکل استفاده کنند. البته باید بدانید که این برنامه‌ها می‌توانند پیامک‌ها را به ایمیل افراد نیز ارسال کنند.

روش دایورت اس ام اس همراه اول با کد دستوری

با استفاده از کد دستوری می‌توانید پیامک خط همراه اول خود را روی گوشی دیگری دریافت کنید. البته توجه داشته باشید که می‌توان با استفاده از کدهای دستوری، علاوه بر دایورت پیامک، یک کپی از آن را نیز برای شماره دیگر ارسال کرد. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا کد دستوری ستاره، ۱۰، ستاره، ۳۱ مربع (*۱۰*۳۱#) را در گوشی خود وارد کنید.
  • پس از آن صفحه‌ای روی گوشی شما باز می‌شود که در آن موارد زیر وجود دارند.
  • اعلام وضعیت بسته فعلی ۰
  • انتقال پیامک ۱
  • کپی پیامک ۲
  • با وارد کردن عدد یک در زیر این پیام می‌توانید به مرحله بعد وارد شوید تا در آنجا شماره تلفنی که قصد دارید پیامک خود را روی آن دریافت کنید را وارد کنید. پس از تأیید می‌توانید پیامک‌های خود را روی خط جدید دریافت کنید.
  • با وارد کردن عدد ۲ به مرحله بعدی وارد می‌شود. در این مرحله یک کپی از پیامک شما به شماره تلفنی که وارد می‌کنید، ارسال می‌شود

البته باید بدانید که استفاده از این روش مجانی نیست و باید ماهانه مبلغ ۵۰۰ تومان برای استفاده از این قابلیت پرداخت کنید.

روش دیگری برای دایورت پیامک همراه اول

روش دیگری برای دایورت پیامک همراه اول

روش دیگری برای دایورت اس ام اس همراه اول وجود دارد. در این روش شما می‌توانید پیامک و تماس خود را به شماره دیگری انتقال دهید. در این روش قابلیت‌های متنوعی در دسترس شماست که هر کدام کد دستوری مخصوص به خود را دارند. این کدها و قابلیت‌ها عبارتند از:

۱- دایورت پیامک

ستاره، ۲۱، ستاره، شماره مقصد، مربع و انتخاب گزینه تماس (*۲۱*شماره مقصد# تماس)

۲- دایورت خط در زمان مشغول بودن

ستاره، ۶۱، ستاره، شماره مقصد، مربع و لمس گزینه تماس (*۶۱*شماره مقصد# تماس)

۳- دایورت خط در زمان عدم پاسخگویی

ستاره، ۶۲، ستاره، شماره مقصد، مربع و انتخاب گزینه تماس (*۶۲*شماره مقصد# تماس)

۴- دایورت پیامک در زمانی که در دسترس نباشید

ستاره، ۶۷، ستاره، شماره مقصد، مربع و لمس گزینه تماس (*۶۷*شماره مقصد# تماس)

باید بدانید که منظور از شماره مقصد، شماره‌ای است که قصد دارید تماس یا پیامک خود را به آن انتقال دهید.

کد دستوری لغو دایورت اس ام اس و تماس همراه اول

شاید به دلایل متفاوت پس از دایورت کردن پیامک یا تماس خود، قصد داشته باشید آن‌ها را کنسل کنید تا دیگر دایورت نشوند و روی گوشی خود به آن‌ها دسترسی داشته باشید. برای این کار باید از کدهای دستوری زیر استفاده کنید.

۱- لغو دایورت خط همراه اول

مربع، ۲۱، مربع و لمس گزینه تماس (#۲۱#تماس)

۲- لغو دایورت در زمان مشغول بودن خط

مربع، ۶۷، مربع و انتخاب گزینه تماس (#۶۷# تماس)

۳- لغو دایورت در زمان عدم پاسخگویی

مربع، ۶۲، مربع و لمس گزینه تماس (#۶۲# تماس)

۴- لغو دایورت پیامک در زمان عدم آنتن دهی

مربع، ۶۷، مربع و انتخاب گزینه تماس (#۶۷# تماس)

کد دایورت اس ام اس ایرانسل

کد دایورت اس ام اس ایرانسل

برای این که بتوان پیامک خطوط ایرانسل را دایورت کرد نیز یک کد دستوری‌ مشابه با کد دستوری همراه اول وجود دارد. برای انجام این کار باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا کد دستوری ستاره، ۱۰، ستاره، ۳۱ مربع (*۱۰*۳۱#) را روی گوشی خود وارد کنید.
  • پس از آن صفحه‌ای روی گوشی شما باز می‌شود که در آن موارد زیر وجود دارند.
  • اعلام وضعیت بسته فعلی ۰
  • انتقال پیامک ۱
  • کپی پیامک ۲
  • با وارد کردن عدد یک در زیر این پیام می‌توانید به مرحله بعد وارد شوید. در آنجا شماره تلفنی که قصد دارید پیامک خود را روی آن دریافت کنید را وارد کنید. پس از تأیید می‌توانید پیامک‌های خود را روی خط جدید دریافت کنید.
  • با وارد کردن عدد ۲ به مرحله بعدی وارد می‌شوید. در این مرحله یک کپی از پیامک شما به شماره تلفنی که وارد می‌کنید، ارسال می‌شود.

آیا می‌توان پیامک اپراتورهای متفاوت را به یکدیگر دایورت کرد؟

در حال حاضر امکان دایورت پیامک میان اپراتورهای متفاوت وجود ندارد. این حرف به این معنی است که شما نمی‌توانید پیامک خطوط ایرانسل را روی خطوط همراه اول یا پیامک خطوط همراه اول را روی سیم‌کارت‌های ایرانسل دریافت کنید. به همین دلیل اگر قصد دارید پیامک خود را روی خط اپراتورهای دیگر دریافت کنید، باید از نرم‌افزارهای مربوط به این کار استفاده کنید.

نکاتی در خصوص دایورت پیامک

نکاتی در خصوص دایورت پیامک

در هنگام استفاده از قابلیت دایورت پیامک توجه به چند نکته را نباید از یاد برد. این نکات عبارتند از:

  • در هنگام استفاده از کدهای دستوری، حتماً به شماره مقصد توجه ویژه‌ای داشته باشید تا تماس‌ها و پیامک‌های شما به طور اشتباه برای فرد دیگری ارسال نشوند.
  • نکته دیگری که از نظر اخلاقی حائز اهمیت است، کسب اجازه از فرد است. بسیاری افراد دوست ندارند یا نمی‌توانند که به پیامک‌ها و تماس‌های شما پاسخ دهند و انجام این کار بدون اجازه آن‌ها درست نیست.
  • بهتر است پس از این که نیازتان به دایورت پیامک به اتمام رسید، با استفاده از کد دستوری یا روش‌های دیگر آن را لغو کنید.
  • فقط در موارد نیاز اقدام به دایورت پیامک کنید، زیرا این کار بدون هزینه نیست و هر ماه مبلغ مشخصی از حساب شما برای استفاده از این ویژگی کسر خواهد شد.

فوروارد پیامک در گوشی‌های آیفون

باید بدانید که گوشی‌هایی آیفون و سایر سیستم‌هایی که از سیستم‌عامل (ios) استفاده می‌کنند، قابلیت فوروارد پیامک را به طور پیش‌فرض دارند. با استفاده از این قابلیت می‌توان یک کپی از پیامک‌های دریافتی خط خود را روی خط دیگری دریافت کنید. این کار تنها نیاز به تغییر برخی تنظیمات دارد و دیگر نیازی ندارید از اپلیکیشن‌های دیگر و یا کد دستوری استفاده کنید.

برای این که بتوانید پیامک خود را با استفاده از گوشی آیفون فوروارد کنید باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا وارد بخش (Settings) شوید.
  2. در این بخش به دنبال گزینه (Messages) بگردید و آن را انتخاب کنید.
  3. از میان گزینه‌های موجود به بخش (Text Message Forwarding) وارد شوید.
  4. در این قسمت شماره‌ مقصد مورد نظر خود را وارد و سپس آن را تأیید کنید.

اکنون یک کپی از تمام پیامک‌هایی که دریافت خواهید کرد به خط جدیدی که در این بخش وارد کرده‌اید، ارسال خواهد شد.

دایورت پیامک در سامانه‌های پیام کوتاه

در سامانه‌های پیامکی هم امکان دریافت پیامک و همچنین دایورت پیامک وجود دارد دایورت به سه روش انجام می‌شود

دایورت به یک شماره خاص که تمام پیامک‌های دریافتی به یک شماره دایورت می‌شود.

دایورت به ایمیل که تمام دریافتی‌ها به ایمیل ارسال می‌شود.

دایورت به یک url که اس ام اس‌های دریافتی را به یک url می‌توانید منتقل کنید.

جمع‌بندی

  • دایورت اس ام اس یکی از مواردی است که افراد کمی با آن آشنایی دارند.
  • با استفاده از این روش می‌توان در زمان‌های متفاوت و مورد نیاز، پیامک خود را روی خط متفاوتی دریافت کرد.
  • استفاده از این قابلیت باعث می‌شود تا در برخی زمان‌ها که نمی‌توانید به خط یا گوشی خود دسترسی داشته باشید، کارهایتان انجام شود و پیامک‌های مهم خود را مشاهده کنید.
  • پیامک دریافتی روی خطوط همراه اول و ایرانسل را می‌توان با استفاده از کدهای دستوری به خط دیگری انتقال داد.
  • توجه داشته باشید که هنوز قابلیت دایورت اس ام اس میان دو اپراتور متفاوت در ایران وجود ندارد و برای این کار باید از اپلیکیشن‌های موجود استفاده کرد.
  • با استفاده از برخی اپلیکیشن‌ها مانند برنامه (sms forwarder) می‌توان پیامک‌های خود را به خط دیگر و یا برای ایمیل خود ارسال کرد.
  • نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که دایورت اس ام اس رایگان نیست و باید برای انجام این کار هزینه پرداخت کنید.
  • یکی از قابلیت‌های گوشی‌های آیفون، فوروارد پیامک‌های دریافتی به خط‌های دیگر است. با استفاده از بخش تنظیمات می‌توانید این قابلیت را فعال و از آن به خوبی استفاده کنید.

پرسش‌های پرتکرار

۱- دایورت اس ام اس چیست؟

با استفاده از دایورت اس ام اس می‌توان پیامک‌های دریافتی خود را روی خط و گوشی دیگری دریافت کرد. این کار در برخی مواقع می‌تواند بسیار مفید باشد و از بروز برخی مشکلات برای افراد جلوگیری کند.

۲- آیا می‌توان پیامک را روی اپراتورهای متفاوت دایورت کرد؟

در حال حاضر امکان دایورت پیامک روی خطوط اپراتورهای متفاوت مانند ایرانسل، رایتل و همراه اول وجود ندارد. به همین دلیل اگر نیاز است که این کار را انجام دهید، باید از اپلیکیشن‌هایی که برای این کار وجود دارد استفاده کنید.

۳- چه راه‌هایی برای دایورت اس ام اس وجود دارد؟

با استفاده از کد دستوری و همچنین اپلیکیشن‌هایی که برای این کار ساخته شده‌اند می‌توانید کار دایورت پیامک را انجام دهید.

۴- آیا می‌توان پیامک گوشی‌های آیفون را دایورت کرد؟

پیامک دریافتی روی گوشی‌های آیفون را می‌توان دایورت کرد. اما قابلیت فوروارد پیامک به صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های آیفون وجود دارد که در این مطلب نحوه انجام آن را توضیح داده‌ایم.

امتیاز به این مطلب

[کل: ۱ میانگین: ۵]



منبع:https://sms.ir/sms-divert-method/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها