قیف فروش چیست




آشنایی با مفهوم قیف فروش 

فروش محصولات و عرضه خدمات روز‌به‌روز دشوارتر می‌شود. این موضوع به‌خاطر این است تعداد رقبا نیز در حال افزایش است. در این مرحله علم بازاریابی به کمک کسب‌وکارها می‌آید تا میزان فروش خود را با استفاده از روش‌های نوین و خلاقانه بالا ببرند. قیف فروش یکی از روش‌های موثر بازاریابی است که منجر‌به جذب مشتری بیشتر می‌شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت که قیف فروش چیست؟ همچنین اگر به‌دنبال این هستید که چگونه قیف فروش منجر‌به افزایش فروش می‌شود، این مقاله برای شما نوشته شده است. 

منظور از قیف فروش؛ مدلی برای درک بهتر فرایند فروش

قیف فروش (Sales Funnel) مدلی برای درک بهتر فرایند فروش است. به کمک این قیف همه مراحل شناسایی تا تبدیل مخاطب به مشتری را می‌توان مورد بررسی قرار داد. در‌واقع در این مدل همه چیز از یک سرنخ شروع می‌شود مرحله تبدیل مخاطب به مشتری ادامه پیدا می‌کند. این اصطلاح در بازاریابی کاربرد دارد. یکی از راهکارهای مناسب برای بالا بردن تعداد مخاطبان استفاده از پنل پیامک است. 

استفاده از قیف فروش برای درک بهتر فرایند فروش

دلیل انتخاب نام قیف فروش برای این مدل؛ شباهت به دهانه ورودی و خروجی قیف

برای درک بهتر قیف فروش علت نام‌گذاری آن را بررسی خواهیم کرد. در این مدل فروش، رفتار مخاطب از لحظه برقراری ارتباط تا تبدیل شدن به مشتری بررسی خواهد شد. در ابتدای مسیر تعداد مخاطبان بالا است و دهانه ورودی گنجایش بسیار دارد؛ اما تعداد کسانی‌که به مشتری تبدیل می‌شوند اندک است و در نتیجه دهانه خروجی تنگ می‌شود. این مدل کاملا به دهانه ورودی و خروجی یک قیف شباهت دارد. به‌همین‌دلیل برای این مدل بازاریابی نام قیف فروش انتخاب شده است. یکی از راه‌هایی که ممکن است موجب جذب مخاطبان جدید و معرفی کسب‌وکارتان به آن‌ها شود استفاده از کارت ویزیت الکترونیکی است. 

شناسایی مشتری واقعی به کمک قیف فروش  

قیف فروش یکی از مدل‌هایی است که در بازاریابی کاربرد دارد و منجر‌به پیدا کردن مشتری‌های واقعی می‌شود. بعد از ارسال پیامک انبوه یا استفاده از سایر روش‌های تبلیغاتی بسیاری از افراد فقط از روی کنجکاوی یا نیاز، اقدام به مطالعه آگهی و محتوای تولید‌شده در سایت شما می‌کنند. با به‌کارگیری قیف فروش می‌توانید این افراد را از مشتریان واقعی جدا کنید. 

پیدا کردن مشتری واقعی به کمک قیف فروش

با قیف فروش بازاریابی موثرتری خواهید داشت

به‌ کمک مدل قیف فروش می‌توانید از این موضوع مطلع شوید که مشتری‌ها بیشتر از کدام کانال و کدام منطقه شما را دنبال می‌کنند. در این مدل امکان شناسایی این موضوع وجود دارد که مشتریان از کدام محله، شهر یا استان با شما در ارتباط هستند. به‌این‌ترتیب برای تبلیغات استراتژی بهتری خواهید داشت. مثلا می‌توانید به کمک دایورت پیامک، پیامک‌های دریافت شده در یک خط خاص را به خط دیگری منتقل کرده و ارتباط موثرتری با مشتریان برقرار کنید. در نتیجه از روش‌های کارآمدتری برای معرفی محصولات و خدماتتان به مشتریان به‌کار خواهید بود و تعداد مشتریان واقعی نسبت به گذشته بیشتر خواهد شد. 

موانع را با قیف فروش شناسایی کنید و پشت‌سر بگذارید 

با استفاده از مدل قیف فروش می‌توان رفتار مشتریان، میزان سرنخ‌ها، میزان مشتری‌های بالقوه و مشتریان واقعی را بررسی کرد. در نتیجه از نیازها و خواسته‌های مشتریان مطلع خواهید شد. به‌این‌ترتیب می‌توانید موانع و مشکلاتی که وجود دارد را به‌خوبی شناسایی کرده و برای رفع آن‌ها قدم‌های موثر بردارید. با برطرف کردن موانع میزان فروشتان نسبت به گذشته بیشتر خواهد شد.

مثلا اگر حوزه فعالیتتان به‌گونه‌ای است که مشتریان بعد از پایان ساعت کاری نیز با شما تماس می‌گیرد، با تهیه تلفن ابری می‌توانید یک دفتر مجازی برای خود بسازید و در هر منطقه‌ای پاسخگوی نیازهای مشتریان باشید. با پاسخگویی و پشتیبانی مناسب تعداد مشتریان و میزان فروش نیز افزایش می‌یابد. 

رد کردن موانع به کمک قیف فروش

پیش‌بینی بازار با استفاده از قیف فروش امکان‌پذیر خواهد بود 

با استفاده از مدل قیف فروش این قابلیت در اختیارتان قرار داده می‌شود تا بتوانید مشتری‌های بالقوه و مشتری‌های واقعی را اندازه‌گیری کنید. در نتیجه همیشه قادر خواهید بود تا میزان فروش را مشاهده کرده و همچنین ارزیابی و پیش‌بینی مناسبی از میزان فروش در آینده داشته باشید. به‌طور‌کلی با قیف فروش این امکان را خواهید داشت تا هر دوره میزان فروشتان را اندازه‌گیری کنید. 

با قیف فروش ذائقه مشتریانتان را بشناسید

مدل رفتار و تفکر افراد در دوره‌های مشخص تقریبا به هم نزدیک می‌شود. با استفاده از قیف فروش این امکان را خواهید داشت که رفتار افرادی که به کسب‌وکارتان جذب شده‌اند را بررسی کنید. به‌این‌ترتیب متوجه خواهید شد که افراد به‌ کدام‌ بخش خدمات یا محصولات شما بیشتر علاقه‌مند هستند. برای طراحی کمپین‌ تبلیغاتی‌تان از نتایج این بررسی می‌توانید استفاده کنید. در نتیجه در آینده قادر خواهید بود که آگهی‌های جذاب‌تری خلق کنید و تعداد مشتریانتان بیشتر خواهد شد.

بررسی رفتار مشتریان با استفاده از قیف فروش

با قیف فروش کسب‌وکارتان را متحول کنید

یکی از مهم‌ترین مزایایی که قیف فروش دارد، بالا بردن میزان فروش است. برای رسیدن به این هدف می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید. 

1- برنامه‌ریزی و بررسی بازار: برای اینکه استراتژی بهتری برای فروش و بازاریابی داشته باشید، ابتدا باید بازار هدف را به‌خوبی بشناسید. با این کار قادر خواهید بود تا نقاط ضعف و قوت کسب‌وکارتان را شناسایی کنید. در نتیجه برنامه‌ریزی مناسبی برای ایجاد تغییرات و دستیابی به فروش بیشتر خواهید داشت. 

2- به‌روزرسانی محصولات و خدمات: برای اینکه مشتریان جذب خدمات یا محصولاتتان شوند باید به حفظ و ارتقای کیفیت توجه ویژه‌ای داشته باشید. عرضه محصولات و خدمات باکیفیت باعث می‌شود تا سطح رضایت مشتریان بیشتر شود و میان رقیبانتان جایگاه بهتری داشته باشید. 

3- بهره‌بردن از فناوری: یکی از مواردی که در قیف فروش به بهبود کسب‌وکارتان کمک می‌کند، استفاده از فناوری‌های جدید است. به‌عنوان مثال سیستم‌های مدیریت موجودی و فروشگاه الکترونیکی از ابزارهایی هستند که به‌کارگیری آن‌ها در مدل قیف فروش منجر‌به بهبود مدیریت مشتریان و افزایش فروش می‌شود. 

4- تبلیغات و بازاریابی: تبلیغات و بازاریابی مناسب و هدفمند باعث می‌شود تا بهتر از گذشته محصولاتتان را به دیگران معرفی کرده و مشتریان جدید پیدا کنید. 

5- مشتری‌مداری: به کمک قیف فروش و زیر‌نظر گرفتن مشتریان می‌توانید ارتباط مستقیم و موثر با آن‌ها برقرار کنید. درک نیاز مشتریان و مشتری‌مداری به شما در راستای افزایش میزان فروش کمک خواهد کرد. 

6- پیشنهادهای ویژه: با پیشنهادهای ویژه، برگزاری جشنواره‌ها و تخفیف‌ها در زمان‌های خاص یا مشتریان قدیمی قادر به جذب مخاطبان جدید و حفظ مشتریان قدیمی خواهید بود. 

اگر تصمیم به استفاده از قیف فروش برای افزایش میزان فروش کسب‌وکارتان گرفته‌اید، انتخاب هوشمندانه‌ای کرده‌اید؛ اما توجه داشته باشید که به‌کارگیری این روش برای هر کسب‌وکاری متفاوت است؛ بنابراین منتظر تحویل گرفتن یک طرح جامعه و از پیش تعیین‌شده نباشید. باتوجه‌به دانشی که نسب به محصولات و خدماتتان دارید و کمک گرفتن از متخصصان در حوزه بازاریابی می‌توانید قیف فروش مناسب برای کسب‌وکارتان را طراحی کنید.

قیف فروش مدلی کارآمد برای تحول کسب‌وکار 

قیف فروش یکی از مدل‌های موفق بازاریابی برای تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان واقعی و وفادار است. با به‌کارگیری این روش و مدل‌های موفق تبلیغات می‌توانید جامعه هدف مورد‌نظر، محصولات و خدماتتان را به مشتریان جدید معرفی کنید. آیا شما نیز تجربه استفاده از مدل قیف فروش برای بازاریابی را داشته‌اید؟ آیا به‌کارگیری این روش منجر‌به افزایش میزان فروش شما شده است؟ خوشحال می‌شویم در‌صورت به‌کارگیری قیف فروش برای کسب‌وکارتان تجربیات خود را با ما و خوانندگان در میان بگذارید. 



منبع:https://farazsms.com/what-is-sales-funnel/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید، نمایندگی استار اس ام اس می‌تواند پیشنهاد جذابی برای شما باشد.

آخرین دیدگاه‌ها