محاسبه تعداد کاراکتر پیامک فارسی و انگلیسی

[ad_1]

محاسبه تعداد کاراکتر مجاز پیامک فارسی و انگلیسی

با اینکه این روزها استفاده از شبکه‌های اجتماعی متفاوت باعث شده تا میزان ارسال و دریافت پیامک کاهش پیدا کند، اما باز هم کسانی هستند که به دلایل متفاوتی به ارسال پیامک اقدام می‌کنند. این افراد شاید بخواهند روش محاسبه تعداد کاراکتر پیامک را بدانند تا بتوانند هزینه ارسال پیامک را به خوبی محاسبه کنند. در این مطلب از وبلاگ ایده پردازان قصد داریم در خصوص محاسبه تعداد کاراکتر پیامک فارسی و انگلیسی نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

کاراکتر پیامک چیست و محاسبه تعداد کاراکتر پیامک چگونه انجام می‌شود؟

کاراکتر پیامک چیست و محاسبه تعداد کاراکتر پیامک چگونه انجام می‌شود؟

هزینه پیامک‌ها بر اساس کاراکتر نوشته شده در پیام کوتاه مشخص می‌شود. اما کاراکتر پیامک چیست؟ زمانی که افراد اقدام به نوشتن پیام کوتاه می‌کنند، هر حرف، علامت، فاصله و ایموجی‌ مورد استفاده به عنوان یک کاراکتر محاسبه می‌شود. پس باید بگوییم که تعداد پیامک در حقیقت تعداد دفعاتی است که با استفاده از کیبورد خود، چیزی را تایپ کرده‌اید. معمولاً خود گوشی تلفن همراه تعداد کاراکترهایی را نشان می‌دهند که در پیام کوتاه استفاده کرده‌اید پس بررسی آن به روشی آسان انجام می‌شود.

هزینه پیامک چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه پیامک‌ها با توجه به تعداد صفحات نوشته شده توسط افراد محاسبه می‌شود. تعداد کاراکتر‌های انگلیسی که در یک صفحه می‌توان استفاده کرد با تعداد کاراکترهای فارسی فرق دارند. به همین دلیل باید به این نکته توجه داشته باشید تا هزینه هر پیامک را به درستی محاسبه کنید.

همچنین هزینه ارسال پیامک به زبان فارسی با هزینه ارسال آن به زبان انگلیسی فرق دارد. هزینه هر پیامک به این شکل محاسبه می‌شود که تعداد صفحات پیامک را در قیمت پایه پیامک به آن زبان ضرب می‌کنند. با استفاده از این روش به راحتی می‌توانید هزینه پیامک‌ فارسی یا انگلیسی خود را به سادگی محاسبه کنید.

تعداد کاراکترهای مجاز پیامک لاتین

حال که متوجه شدید که کاراکتر پیامک چیست، نوبت به آن رسیده تا در خصوص تعداد کاراکترهای مجاز پیامک‌های لاتین نکاتی را بیان کنیم. همان‌طور که گفتیم هزینه هر پیامک با توجه به تعداد صفحات آن مشخص می‌شود. تعداد کاراکتر صفحات متفاوت پیامک انگلیسی با یکدیگر فرق دارد.

در صفحه اول پیامک به زبان انگلیسی یا لاتین می‌توان ۱۶۰ کاراکتر قرار داد. در صفحه دوم پیامک به زبان لاتین ۱۴۶ کاراکتر، در صفحه سوم آن ۱۵۳ کاراکتر و از صفحه چهارم به بعد در هر صفحه می‌توان ۱۵۳ کاراکتر استفاده کرد.

چرا محدودیت پیامک لاتین ۱۶۰ کلمه است؟

در سال ۱۹۸۵ فردی به نام هیلبراند که در آن زمان ریاست سیستم جهانی ارتباطات سیار را بر عهده داشت، این عدد را انتخاب کرد. او با شمردن کاراکترهایی که افراد روی کارت پستال‌ها می‌نوشتند و برخی افکار تصادفی انسان‌ها متوجه شد که ۱۶۰ کاراکتر عددی مناسب برای صفحه اول پیامک است. این عدد از همان زمان به وجود آمد و هنوز هم محدودیت کاراکتر پیامک لاتین همان عدد است.

تعداد کاراکترهای مجاز پیامک فارسی

تعداد کاراکترهای مجاز پیامک فارسی

همان‌طور که گفتیم، تعداد کاراکتر مجاز در هر صفحه‌ای که به زبان فارسی تایپ می‌کنید، با تعداد کاراکتر مجاز به زبان انگلیسی متفاوت است. در صفحه اول پیام کوتاه به زبان فارسی می‌توان از ۷۰ کاراکتر استفاده کرد. تعداد کاراکترهای مجاز در هر صفحه پیامک به زبان فارسی به شرح زیر است.

  • صفحه اول: ۷۰ کاراکتر
  • صفحه دوم: ۶۴ کاراکتر
  • صفحه سوم: ۶۷ کاراکتر
  • صفحه چهارم به بعد: ۶۷ کاراکتر

نکات مهم در محاسبه تعداد کاراکتر پیامک و هزینه آن

نکات مهم در محاسبه تعداد کاراکتر پیامک و هزینه آن

علاوه بر موارد گفته شده، نکاتی هستند که بی‌توجه به آن‌ها در هزینه تمام شده پیامک‌ها تأثیر منفی می‌گذارد و باعث افزایش قیمت می‌شود. از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام ارسال پیامک باید به آن توجه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- محاسبه تعداد کاراکتر پیامک

باید بدانید که صفحات پیام کوتاه به طور دقیق محاسبه می‌شوند. بنابراین در هنگام نوشتن پیامک به این نکته توجه کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید پیامکی به زبان فارسی ارسال کنید، صفحه اول آن ۷۰ کاراکتر ظرفیت دارد. اما اگر ۷۱ کاراکتر وارد کنید، هزینه ارسال پیامک دو برابر خواهد شد. پس توجه به این نکته می‌تواند در محاسبه تعداد کاراکتر پیامک و هزینه آن مؤثر باشد.

۲- تفاوت هزینه ارسال پیامک به دو زبان فارسی و لاتین

برخی مواقع افراد در پیامک خود از دو زبان فارسی و لاتین استفاده می‌کنند. باید بدانند که محاسبه تعداد کاراکتر پیامک و صفحات آن‌ها در این زمان به زبان فارسی انجام می‌شود. با توجه به این نکته که تعداد کاراکتر مجاز در هر صفحه پیامک فارسی در حدود نصف تعداد کاراکتر مجاز پیامک به زبان انگلیسی است، باید به تعداد کاراکتر و صفحات پیامک توجه کنید.

محاسبه تعداد کاراکتر پیامک و هزینه آن در هر اپراتور تلفن همراه

محاسبه تعداد کاراکتر پیامک و هزینه آن در هر اپراتور تلفن همراه

در حال حاضر چندین اپراتور متفاوت تلفن همراه در ایران فعالیت می‌کنند. درست است که نحوه محاسبه تعداد کاراکتر پیامک در تمام آن‌ها یکسان است اما قیمت ارسال پیامک در هر کدام از آن‌ها با دیگری تفاوتی جزئی دارد. اما عدم توجه به این تفاوت ممکن است باعث خطا در محاسبه هزینه پیامک‌ها شود. هزینه ارسال پیامک در هر اپراتور به شرح زیر است.

۱- همراه اول

اولین اپراتور تلفن همراه ایران، همراه اول است. هزینه ارسال پیامک در سال ۱۴۰۱ در این اپراتور به شرح زیر است.

  • ارسال پیامک فارسی با سیم کارت دائمی همراه اول: ۸.۹ تومان
  • ارسال پیامک لاتین با سیم کارت دائمی همراه اول: ۲۲.۲ تومان
  • ارسال پیامک فارسی با سیم کارت اعتباری همراه اول: ۱۰.۶ تومان
  • ارسال پیامک لاتین با سیم کارت اعتباری همراه اول: ۲۶.۴

۲- ایرانسل

ایرانسل یکی از پرطرفدارترین اپراتورهای ایران است. این اپراتور هزینه ارسال پیامک در این شبکه را اعلام کرده که در ادامه آن‌ها را آورده‌ایم.

  • ارسال پیامک فارسی با سیم کارت دائمی ایرانسل: ۹.۹ تومان
  • ارسال پیامک لاتین با سیم کارت دائمی ایرانسل: ۲۳.۲ تومان
  • ارسال پیامک فارسی با سیم کارت اعتباری ایرانسل: ۱۱.۶ تومان
  • ارسال پیامک لاتین با سیم کارت اعتباری ایرانسل: ۲۷.۴ تومان
  • ارسال پیامک فارسی با انواع سیم کارت‌های ایرانسل به خارج از کشور: ۱۵۰۰ تومان
  • ارسال پیامک لاتین با انواع سیم کارت‌های ایرانسل به خارج از کشور: ۱۵۰۰ تومان

البته باید بدانید که هزینه ارسال پیامک از طریق سیم‌ کارت‌های ایرانسل به کشورهای آلمان، سوریه، عراق، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان، استرالیا، ترکمنستان، آذربایجان، کویت، امارات، کانادا، پاکستان، ایالات متحده، چین، لهستان، ازبکستان، دانمارک، روسیه، سوئد و فنلاند، ۱۵۰۰ تومان محاسبه می‌شود. ارسال پیامک به خطوط سایر کشورها ۲۲۰۰ تومان هزینه خواهد داشت.

۳- رایتل

رایتل جدیدترین اپراتور تلفن همراه در ایران است. هزینه ارسال پیامک با سیم‌ کارت‌های متفاوت این اپراتور به شرح زیر است.

  • ارسال پیامک فارسی با سیم کارت دائمی رایتل: ۹.۸ تومان
  • ارسال پیامک لاتین با سیم کارت دائمی رایتل: ۱۶.۹ تومان
  • ارسال پیامک فارسی با سیم کارت اعتباری رایتل: ۱۱.۵ تومان
  • ارسال پیامک لاتین با سیم کارت اعتباری رایتل: ۲۳ تومان

نکته‌ای در خصوص هزینه ارسال پیامک با اپراتورهای متفاوت

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به ازای هر صفحه پیامک، ۳ تومان مبلغ مابه‌التفاوت به عنوان درآمد عمومی دولت محاسبه خواهد شد و به هزینه ارسال پیامک افزوده می‌شود.

جمع‌بندی

  • برای محاسبه هزینه ارسال پیامک باید تعداد کاراکتر موجود در هر پیامک را دانست.
  • باید بدانید که تعداد کاراکتر قابل استفاده در هر صفحه پیامک فارسی و انگلیسی با یکدیگر تفاوت دارد.
  • با محاسبه تعداد کاراکتر پیامک و اطلاع از تعداد کاراکتر مجاز در هر صفحه پیامک، می‌توانید هزینه ارسال پیامک را محاسبه کنید.
  • برای محاسبه هزینه ارسال هر پیامک باید تعداد صفحات را در قیمت هر صفحه پیامک ضرب کنید.
  • در هنگام محاسبه قیمت پیامک با این نکته توجه داشته باشید که وجود حتی یک کاراکتر بیشتر از میزان مجاز باعث می‌شود تا به پیامک شما صفحه جدیدی افزوده شود و هزینه ارسال افزایش یابد.
  • هر حرف، علامت نگارشی، فاصله و ایموجی در پیام کوتاه به عنوان یک کاراکتر محاسبه می‌شود.
  • در صفحه اول پیامک فارسی می‌توان از ۷۰ کاراکتر استفاده کرد. این میزان در صفحه دوم ۶۴ کاراکتر، صفحه سوم ۶۷ کاراکتر و صفحه چهارم و بعد از آن نیز ۶۷ کاراکتر است.
  • در صفحه اول پیامک لاتین می‌توان از ۱۶۰ کاراکتر استفاده کرد. این میزان در صفحه دوم ۱۴۶، صفحه سوم ۱۵۳ و صفحه چهارم به بعد نیز ۱۵۳ کاراکتر است.
  • قیمت ارسال هر صفحه پیامک فارسی و لاتین در اپراتورهای متفاوت تلفن همراه با یکدیگر تفاوت می‌کند.
  • باید بدانید هزینه ارسال پیامک از خطوط دائمی کمتر از خطوط اعتباری است.

پرسش‌های پرتکرار

۱- کاراکتر پیامک چیست؟

به هر حرف، علائم نگارشی، فاصله و ایموجی در پیام کوتاه یک کاراکتر می‌گویند. مجموعه کاراکترها پیامک‌ها و صفحات متفاوت آن‌ها را ایجاد می‌کند.

۲- هزینه پیامک چگونه محاسبه می‌شود؟

با محاسبه تعداد کاراکتر پیامک که صفحات متفاوت پیام کوتاه را تشکیل می‌دهند، می‌توان هزینه ارسال هر پیامک را محاسبه کرد. باید بدانید که در هر صفحه پیامک تنها می‌توانید از تعداد محدودی کاراکتر استفاده کنید و برای محاسبه هزینه پیامک، تعداد صفحات را در قیمت ارسال آن ضرب کنید تا هزینه ارسال آن را متوجه شوید.

۳- تعداد کاراکتر مجاز در هر صفحه پیامک لاتین چقدر است؟

در صفحه اول پیامک لاتین می‌توان از ۱۶۰ کاراکتر استفاده کرد. این میزان در صفحه دوم ۱۴۶، در صفحه سوم ۱۵۳ کاراکتر و در صفحه چهارم به بعد نیز ۱۵۳ کاراکتر است.

۴- تعداد کاراکتر مجاز در هر صفحه پیامک فارسی چقدر است؟

در صفحه اول پیامک‌های فارسی می‌توان از ۷۰ کاراکتر استفاده کرد. صفحه دوم پیامک فارسی گنجایش ۶۴ کاراکتر را دارد. در صفحه سوم و بعد از آن نیز می‌توان از ۶۷ کاراکتر استفاده کرد.

امتیاز به این مطلب

[کل: ۰ میانگین: ۰]

[ad_2]

منبع:https://sms.ir/calculate-number-sms-characters/

,

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها