پاسخگوی خودکار به مشتری با منشی پیامکی + (10% تخفیف)


در این دوره و زمانه اگر خرید برویم، با دوستانمان سری به کافه یا رستوران بزنیم، به کلینیک زیبایی برویم و خلاصه هر کسب‌وکار دیگری حتماً بعد از خرید یا موقع خروج به ما می‌گویند: اگر تمایل به دریافت کد تخفیف دارید یا می‌خواهید در جریان برنامه‌ها و جشنواره‌های ما باشید، به این سامانه عدد 1 یا … را بفرستید تا با پاسخگوی خودکار پیامک (منشی پیامکی) پاسخی از پیش تعیین شده برای شما ارسال کنند. بعضی‌های دیگر هم مثل فروشگاه جین وست موقع خرید شماره ما را می‌گیرند و در سیستم ثبت می‌کنند.

حالا وقتی ما برای سامانه این کسب‌وکارها پیامک بفرستیم، بلافاصله پیام خوشامد گویی یا هر پیام دیگری را به صورت خودکار دریافت می‌کنیم و از این حس مشتری‌مداری حسابی لذت می‌بریم. منتظر تخفیف‌هایشان می‌مانیم و اگر جشنواره فروش داشته باشند، حتماً خرید می‌کنیم.

دوست عزیز برای شرکت در فود پارتی فست‌فود شیلا عدد 1 را ارسال کنید

اما ماجرا چیست؟ این پیامک‌ها از طرف سامانه‌های ارسال پیام کوتاه توسط دو ابزار منشی پیامکی و منشی هوشمند برای مشتری فرستاده می‌شوند. هر دوی این ماژول‌ها تفاوت‌هایی باهم دارند که در ادامه می‌خواهیم برایتان توضیح دهید. پس اگر اهل کسب‌وکاری هستید و می‌خواهید تعامل متفاوتی را با مشتری شروع کنید، امکان پاسخگوی خودکار پیامک را جدی بگیرید.

سامانه ارسال پیام کوتاه

سامانه ارسال پیام کوتاههمین اول راه و قبل از صحبت دربارۀ پاسخگوی خودکار پیامک با سامانه ارسال پیام کوتاه آشنا شوید. برای تعامل با مشتری، ارسال انبوه پیام تبلیغاتی، برگزاری نظرسنجی دربارۀ کیفیت محصولات و خلاصه هر چیزی که به ارسال پیامک مربوط شود، به سامانه ارسال پیامک نیاز دارید. سامانه در اصل نرم افزاری آنلاین و تحت وب است که برای ارسال پیامک، دریافت پاسخ مشتری و مدیریت پیام‌ها استفاده می‌شود.

بعد از دریافت پنل پیامکی، بلافاصله می‌توانید ارسال اس ام اس تبلیغاتی داشته باشید و امکان پاسخگوی خودکار پیامک را هم روی پنل فعال کنید. ما هم در ادامه قدم‌به‌قدم و بر اساس محیط کاربری سامانه ملی پیامک نحوۀ تنظیم دو ابزار منشی و منشی هوشمند را آموزش دهیم.

منشی پیامکی چیست؟

اولین ابزار پاسخگوی خودکار پیامک منشی پیامک است که برای پاسخگویی خودکار به مشتری استفاده می‌شود. دوباره به مثالی که اول مقاله زدم، توجه کنید:

دوست عزیز برای شرکت در فود پارتی فست‌فود شیلا عدد 1 را ارسال کنید

شما می‌توانید در قسمت ابزار منشی پیامکی، پنل را به نحوی تنظیم کنید تا در قبال ارسال کدی مشخص، پاسخ از قبل تعیین شده‌ای را شبیه مثال بالا برای مشتری ارسال کند. مثلاً از مشتری بخواهید که عدد 1 یا کلمه عضو را برای سامانه بفرستد تا پیام بالا برایش ارسال شود.

نحوه تنظیم منشی پیامکی

حالا بیایید تنظیم پاسخگوی خودکار پیامک را شروع کنیم. وارد پنل کاربری شوید و در قسمت ابزار ویژه روی منشی کلیک کنید تا صفحۀ دیگری برایتان باز شود. اگر اولین بار است که می‌خواهید ابزار منشی را تنظیم کنید، باید روی درج منشی جدید کلیک کنید و وارد قسمت بعدی شوید.

آموزش ابزار منشی پیامکی

در صفحۀ جدید و در قسمت عنوان منشی کلمه یا عبارتی را وارد کنید که می‌خواهید برای دسته‌بندی پیام از آن استفاده کنید. این عنوان برای مخاطب ارسال نمی‌شود و فقط برای راحتی کار خودتان در قسمت دسته‌بندی پیام‌هاست. بعد از مشخص کردن عنوان در قسمت گیرنده خطی را انتخاب کنید که می‌خواهید پاسخ ارسالی مشتری را دریافت کند و یادتان باشد که این خط باید حتماً خط اختصاصی باشد.

در قسمت فرستنده هم خطی را انتخاب کنید که قرار است پاسخگوی خودکار پیامکی متن پیامک را برای مشتریان بفرستد. بعد سراغ بازۀ زمانی بروید و تاریخی را مشخص کنید که قرار است این ماژول فعال باشد. مثلاً بازۀ سه ماهه انتخاب کنید و اول تا آخر فصل را برای پنل مشخص کنید.

آموزش کار با منشی پیامکی

حالا در قسمت متن پیامک همان چیزی را بنویسید که می‌خواهید مشتری به صورت خودکار دریافت کند و در نهایت روی گزینه ثبت کلیک کنید. برای آموزش کار با ماژول منشی از ویدئو زیر هم می‌توانید استفاده کنید:

مزایای استفاده از منشی پیامکی

حالا که با نحوه تنظیم منشی پیامکی آشنا شدید، شاید بپرسید که مزایای پاسخگوی خودکار پیامک چیست و جه استفاده‌هایی دارد؟ اگر کسب‌وکار شما به نحویست که می‌خواهید باشگاه مشتریان داشته باشید، می‌توانید از ابزار منشی برای پاسخگویی خودکار به کسانی که عضور خبرنامه شدند، استفاده کنید.

اگر کسب‌وکاری دارید که ممکن است جابه‌جا شود، برای فرستادن آدرس جدید می‌توانید از منشی استفاده کنید و از مخاطب بخواهید در ازای فرستادن کلمه‌ای مشخص مثلاً لوکیشن، آدرس جدید شما را دریافت کند.

اگر بوتیک دارید و می‌خواهید از کالکشن جدید رونمایی کنید، می‌توانید از مشتریانی که قصد حضور در ایونت را دارد، بخواهید کلمه ثبت‌نام را بفرستند. حتی برای برگزاری نمایشگاه، همایش، گردهمایی، پاسخگوی خودکار پیامکیدوره آموزشی جدید در موسسه می‌توانید از ابزار منشی پیامکی استفاده کنید.

حالا شاید بپرسید که اگر قرار باشد، پنل برای هر مخاطب یک پاسخ جداگانه بفرستند، باید جکار کنیم؟ برای چنین کاربردی ابزار منشی جواب نمی‌دهد و باید سراغ منشی هوشمند بروید.

ابزار منشی هوشمند، پاسخگویی هوشمندانه

حالا فرض کنید برای پاسخگویی به مشتریان می‌خواهید چند جواب مختلف بفرستید. مثلاً اگر سالن زیبایی دارید و می‌خواهید لیست قیمت‌های مختلفی را برای مشتری بفرستید، در ازای هر کد مشخصی که برای پنل ارسال شود، می‌توانید پاسخ جداگانه‌ای را در پنل تنظیم کنید.

تنظیم ابزار پاسخگوی خودکار پیامک هوشمند

برای تنظیم ابزار منشی هوشمند، در قسمت ارسال ویژه روی منشی هوشمند بزنید و در صفحۀ جدید روی درج منشی جدید کلیک کنید. در صفحۀ جدید حتماً توضیحات پنل را بخوانید و بعد فایل نمونه را دانلود کنید تا بر اساس فایلی استاندارد، اطلاعات را در اختیار پنل قرار دهید.

تنظیم ارسال زماندار هوشمنددر فایل اکسل پیش رویتان و در ستون اول که با نام A شناخته می‌شود، مقادیری را بنویسید که مخاطب قرار است برای پنل ارسال کند. این مقادیر می‌تواند عدد یا کلیدواژه‌هایی مانند قیمت، منوی صبحانه، منوی کافی‌شاپ و … باشد.

همچنین می‌توانید نام مخاطب را هم برایش بنویسید تا پیام به صورت شخصی‌سازی شده برای مشتری ارسال شود. بعد از بارگزاری فایل نمونه، حتما در قسمت متن پیامک، درست بودن مقادیر وارد شده را چندین مرتبه چک کنید و در صورت نیاز از قسمت راهنما کمک بگیرید.

مزایای استفاده از ماژول منشی هوشمند

اگر از منشی هوشمند استفاده کنید، می‌توانید تعامل خوبی با مشتری داشته باشید و دیگر نیازی به تماس تلفنی و حضور نیروی انسانی نیست. می‌توانید بسیاری از اطلاعات لازم را به صورت پیامکی برای مخاطب و اعضای خبرنامه پیامکی ارسال کنید.

همچنین با این ابزار می‌توانید اطلاعاتی مانند:

  • کد اصالت محصول
  • کد گارانتی
  • انتقضای گارانتی
  • انقضای عضویت
  • انقضای بیمه

را برای مشتری ارسال کنید. مشتری هم می‌تواند در ازای ارسال کلماتی مشخص مانند “انقضای بیمه” ، ” گارانتی محصول” و …. از منشی هوشمند استفاده کنید.

هر کسب‌وکاری که هستید، باید کلیدواژ‌ه‌های مدنظرتان را برای پنل تعریف کنید. در صورت نیاز نام مشتری و اعضای خاص را هم به فایل نمونه اضافه کنید تا پنل در ازای دریافت هر کدام از کلیدواژه‌ها، پاسخ مرتبط با آن را دریافت کند.

جمع‌بندی پاسخگوی خودکار پیامک

پاسخگوی خودکار پیامکیتا اینجا با منشی پیامکی و پاسخگوی خودکار پیامک به صورت هوشمند آشنا شدیم. همانطور که پیشتر هم گفتیم، توضیحات این دو ماژول را بر اساس سامانه ارسال پیام کوتاه ملی پیامک توضیح دادیم. اگر کسب‌وکار شما نیاز به تعامل ویژه با مشتری دارد و می‌خواهید از ابزارهای معرفی شده استفاده کنید، همین حالا در صفحه اصلی سایت ملی پیامک برای دریافت پنل ثبت‌نام کنید.

بعد از دریافت نام کاربری و رمز عبور می‌توانید وارد پنل شوید. در قسمت ارسال ویژه، ابزار منشی پیامکی یا منشی هوشمند را تنظیم کنید و از همان لحظه از مشتریان بخواهید به سامانه پیامکی شما پیام بفرستند و پاسخ خودکار دریافت کنند.

آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، فست‌فودها و رستوران‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و بوتیک‌ها، نمایندگی‌های بیمه و فروشندگانی که که محصولاتشان گارانتی دارند، می‌توانند از امکان پاسخگویی خودکار استفاده کنند. در صورتی که هنوز نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، می‌توانید با 02163404 تماس بگیرید و با تیم پشتیبانی ملی پیامک صحبت کنید یا در انتهای همین متن برایمان بنویسید تا راهنمایی‌تان کنیم.

پاسخ خودکار به پیامک دریافتی با منشی پیامکی



منبع:https://www.melipayamak.com/blog/posts/sms-secretary/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها