پروموشن چیست؟ انواع پروموشن + تاثیرات آن بر افزایش فروش

[ad_1]


بررسی انواع پروموشن و تاثیرات آن در مجله فراز اس‌ام‌اس
راهنمای مطالعه

بعد از تولید محصول، قیمت‌گذاری و مشخص کردن محل فروش، باید مشتریان را از وجود محصول خود مطلع کنید. برای این کار باید از کانال‌های تبلیغاتی مختلف، متناسب با نوع مخاطب خود کمک بگیرید؛ این دقیقا همان مفهوم پروموشن (Promotion) را می‌رساند. اگر کنجکاو هستید تا با مفهوم پروموشن و روش‌های مختلف آن برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان و افزایش فروش آشنا شوید، زمان کوتاهی به مطالعه این مقاله اختصاص دهید. در این مقاله، مفهوم پروموشن را مفصل بررسی می‌کنیم و در خصوص انواع و تاثیر آن روی افزایش فروش توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

پروموشن چیست؟ اعلام حضور به مشتریان با کمک تبلیغات هدفمند

پروموشن به مجموعه فعالیت‌های بازاریابی گفته می‌شود که با افزایش سود کسب‌وکارها ارتباط مستقیمی دارند. این مجموعه فعالیت شامل مواردی همچون افزایش آگاهی از برند، جلب اعتماد مشتریان و شناسایی دقیق نیاز و خواسته واقعی آن‌ها است. همچنین پروموشن به‌ میزانی چشمگیر روی ارائه تصویری مناسب از محصولات و خدمات کسب‌وکارهای مختلف تاثیر می‌گذارد و با این اعلام حضور شانس کسب‌وکارها برای جذب و ترغیب مخاطبان جدید و حفظ مشتریان فعلی را افزایش می‌دهد.

مدل‌های مختلفی برای اعلام حضور به مشتریان وجود دارد که ارسال پیامک یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. هر کسب‌وکار برای ارسال پیامک به جمع‌آوری شماره تماس مخاطبان نیاز دارد. از طریق دستگاه ثبت شماره مشتری می‌توانید اطلاعات تماس مخاطبان خود را ذخیره کرده و از آن‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان استفاده کنید. کسب‌وکارها بسته به حوزه فعالیت، می‌توانند از روش‌های مختلفی برای دسترسی به مخاطبان، انتقال پیام و نمایش هدفمند تبلیغات خود به آن‌ها استفاده کنند؛ اما به‌طور‌کلی، کلیه این روش‌ها پایه و اساس مشخصی همچون فروش فردی،‌ بازاریابی هدفمند، ترویج فروش و سایر موارد دارند که در ادامه با بررسی مفصل انواع روش‌های پروموشن به این موضوع می‌پردازیم.

انواع پروموشن و روش‌های تبلیغات برای رسیدن به مخاطب هدف

در تعریف کلی، انواع پروموشن و روش‌های تبلیغات به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که هر کسب‌وکار برای اعلام حضور خود به مشتریان انجام می‌دهد. به‌عنوان مثال : 

  • فرض کنید برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد محصولات و خدمات خود در اختیار مشتریان قرار دهید، یک وب‌سایت یا صفحه در رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی می‌کنید.
  • کاتالوگ مربوط به فعالیت‌های خود را آماده کرده و در برخی فضاهای مرتبط، آن‌ها را پخش می‌کنید.

از طریق چنین فعالیت‌هایی، ارتباط اولیه میان شما و مشتری شکل می‌گیرد؛ اما مشتریان زمانی به استفاده از خدمات یا خرید محصولات شما ترغیب می‌شوند که دقیقا بدانند خدمات شما کدام مشکل و نیازشان را رفع می‌کنند و خرید محصولاتتان چه مزایایی برای آن‌ها دارد. در ادامه به انواع پروموشن اشاره خواهیم کرد که به شما از طریق برقراری ارتباط موثر با مشتریان و ترغیب آن‌ها برای خرید، کمک می‌کنند.

دسترسی به مخاطبان هدف از طریق روش‌های پروموشن

فروش فردی؛ قدیمی‌ترین روش پروموشن برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان   

فروش فردی به برقراری ارتباط مستقیم یک فروشنده برای تبلیغ و ترغیب مشتریان گفته می‌شود. در این روش از انواع پروموشن فروش، فروشنده یا نماینده کسب‌وکار، تبلیغات مربوط به محصولات و خدمات را بدون هیچ واسطه‌ای به مشتری نمایش می‌دهد. همچنین در این روش فروشنده یا نماینده کسب‌وکار، از طریق ارائه اطلاعات و نکاتی کلیدی در ارتباط با محصول یا خدمتی خاص، سعی در برجسته‌تر کردن مزایای آن برای مشتری دارد.

این موضوع باعث می‌شود تا برای مشتری حس دریافت خدمات سفارشی‌سازی شده ایجاد شود. البته اغلب کسب‌وکارهای حوزه تجارت بنگاه‌به‌بنگاه به سراغ چنین روشی می‌روند؛ اما فروشگاه‌ها برای ترغیب مشتریان نیز می‌توانند در تماس‌های تلفنی خود با استفاده از یک متن تبلیغاتی برای جذب مشتری مناسب، از مزایای فروش فردی به‌عنوان یک روش از انواع پروموشن های فروش استفاده کنند.

بازاریابی هدفمند؛ شانس بیشتر برای جذب مشتری از طریق پروموشن

در مواردی جامعه بزرگی از افراد مشتریان و مخاطبان شما را تشکیل می‌دهند. طبیعتا به دلیل اینکه امکان برقراری ارتباط مستقیم با هریک از آن‌ها وجود ندارد، روش فروش فردی چندان موثر نخواهد بود. در چنین شرایطی است که نام روش بازاریابی هدفمند مطرح می‌شود. بازاریابی هدفمند شما را به جامعه‌ای از مخاطبان متصل می‌کند که مشتریان واقعی خدمات یا محصولات شما هستند. با دسترسی به این گروه از مخاطبان، احتمال فراوانی وجود دارد که آن‌ها با مشاهده تبلیغات مربوط به محصول یا خدمتی خاص، شما را انتخاب کنند.

به‌علاوه، با استفاده از روش بازاریابی هدفمند در حوزه پروموشن فروش، می‌توانید با ارسال پیام مستقیم همچون پیامک‌ها و ایمیل‌ها، تبلیغات خود را به‌گونه‌ای شخصی‌سازی و متناسب با نیاز مخاطبان برای آن‌ها ارسال کنید. اگر افراد بسیاری جامعه مخاطبان هدف شما را تشکیل می‌دهند، استفاده از یک سامانه پیامک پیشرفته، بسیار به پیشرفت کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد. با استفاده از چنین سامانه‌هایی، امکان ارسال پیامک تبلیغاتی مکان‌محور وجود دارد که یک ویژگی مهم محسوب می‌شود. استفاده از چنین روشی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا با دسترسی به اطلاعات افراد در منطقه موردنظر، به آن‌ها پیامک تبلیغاتی ارسال کنند.

کمک به افزایش فروش و مشتری کسب‌وکارها امکان جذاب روش‌های پروموشن

افزایش آگاهی از برند با روش پروموشن تبلیغات

برخلاف سایر روش‌های پروموشن همچون فروش فردی و بازاریابی هدفمند، تبلیغات یک روش کاملا غیر‌شخصی برای معرفی محصول یا خدمتی جدید به مشتریان محسوب می‌شود. در این روش هدف اصلی نمایش تصویر مناسبی از یک برند یا انتقال پیام و اطلاعاتی ارزشمند به مشتریان برای افزایش آگاهی از برند است. 

به منظور استفاده از این روش، کسب‌وکارها می‌توانند به سراغ ایمیل‌ها،‌ صفحات فرود وب‌سایت‌ها،‌ بنرها، تلویزیون و رادیو بروند. از طریق چنین روشی، تبلیغ محصول یا خدمتی خاص را، جامعه بزرگی از مخاطبان مشاهده خواهند کرد. ضمنا در زمان رکورد داشتن یک استراتژی فروش، بهترین راهکار برای نجات کسب‌وکارهای مختلف از چنین شرایطی خواهد بود. به‌همین دلیل، صاحبان کسب‌وکارها با کمک راهکارهای فروش در شرایط رکود، می‌توانند مشتریان وفادار و جریان درآمدی بیشتری داشته باشند و شرایط رکود را به پله صعود خود تبدیل کنند.

تبلیغات اثربخش برای افزایش تقاضا با روش پروموشن ترویج فروش

روش ترویج فروش از انواع پروموشن، ترکیبی از سایر روش‌ها همچون فروش فردی، بازاریابی هدفمند و تبلیغات است. در این روش پروموشن، استفاده از راهکارهای خلاقانه مدت‌دار اهمیت فراوانی دارد که به نتایج مطلوبی همچون افزایش مشتری و فروش منجر می‌شوند. کدهای تخفیف، هدایا یا برنامه‌های پاداش وفاداری مشتریان، از جمله مهم‌ترین راهکارهای خلاقانه مدت‌دار هستند که بسیار به کسب‌وکارهای مختلف برای جذب مشتری کمک می‌کند. 

ضمنا اگر به دنبال این هستید تا محصول جدید خود را به‌گونه‌ای تبلیغ کنید که به میزان چشمگیری توسط مشتریان مورد‌استقبال قرار بگیرد، استفاده از روش پروموشن ترویج فروش، راهکار مناسبی برای شما خواهد بود. به‌عنوان مثال، می‌توانید در هنگام بازاریابی پیامکی، پیام‌های تبلیغاتی خود را همراه با کدهای تخفیف یا هدایایی خاص برای مشتریان ارسال کنید، تا ضمن دیدن تبلیغ شما، حس خوبی به آن‌ها منتقل شود.

روابط عمومی؛ یک نوع روش پروموشن برای پیشبرد تبلیغات 

برقراری ارتباط و تعامل مناسب با مشتریان اصل مهمی در بازاریابی است که تقریبا همه کسب‌وکارها باید آن را جدی بگیرند. برقراری ارتباط این حس را در مشتریان ایجاد می‌کند که آن‌ها خود را جزئی از فعالیت‌های شما بدانند و وجود آن‌ها برای شما بسیار ارزشمند است. یکی از راه‌های برقراری ارتباط با مشتریان، تماس تلفنی است. همچنین تماس تلفنی برای کسب‌وکارهای کوچکی که هنوز امکان دسترسی به مخاطبان هدف را ندارند، به‌منظور ترغیب و جذب مشتریان گزینه مناسبی محسوب می‌شود. خرید تلفن مجازی یا اینترنتی راهکار مناسبی است که به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند تا از طریق امکاناتی همچون تلفن مجازی با هزینه پایین و امکانات تخصصی تلفن ویپ بهره‌مند شوند و تا رسیدن به جایگاهی مناسب، ارتباط خود با مشتریان را حفظ کنند.

هدف گیری دقیق مخاطبان با کمک انواع روش‌های پروموشن

چگونه پروموشن روی افزایش فروش تاثیر می‌گذارد؟

قدم اول افزایش فروش، جذب مشتریان جدید است. مشتریان جدید به میزانی قابل‌توجه به خرید محصول یا دریافت خدمات کسب‌وکارها تمایل دارند. البته در مواردی کسب‌وکار دچار رکود می‌شود. در این شرایط موضوع استفاده از راهکارهایی برای ترغیب مجدد مشتریان فعلی برای خرید به میان می‌آید. با کمک پروموشن می‌توانید به روش‌های مختلفی همچون موارد زیر، همزمان مشتری و فروش خود را افزایش دهید: 

  • افزایش آگاهی از برند
  • ایجاد علاقه به محصول یا خدمات
  • ترغیب مشتریان به خرید
  • ایجاد مشتریان وفادار بیشتر 

باید این واقعیت را بپذیرد که مشتریان مصرف‌کنندگان واقعی محصولات یا خدمات شما هستند. اگر می‌خواهید به میزانی قابل‌توجه مشتری و فروش خود را افزایش دهید، جلب رضایت و ترغیب آن‌ها برای انتخاب کسب‌وکار شما، امری حیاتی خواهد بود. این نکات در انواع راهکارهای بازاریابی مثل ارسال متن انتخاباتی زیبا تا طراحی بیلبورد در بزرگراه کاربرد دارد. 

استفاده از راهکارهای تبلیغاتی موثر برای افزایش فروش و مشتری

در این مطلب به برخی از روش‌های پروموشن همچون فروش فردی، بازاریابی هدفمند و تبلیغات اشاره کردیم و با ارائه توضیحاتی در ارتباط با مفهوم پروموشن، به سوال «پروموشن چیست» پاسخ دادیم. پروموشن برای هر کسب‌وکار حکم فردی را دارد که با بلندگویی در دست، پیام مشخصی را به گوش مشتریان می‌رساند؛‌ اما زمانی که این فرد در انتهای یک کوچه بن‌بست ایستاده باشد، صدای او هرگز شنیده نمی‌شود.

شما می‌توانید با روش‌های مختلف پروموشن صدای خود را به گوش افراد بسیاری برسانید و شانس بیشتری برای تبدیل آن‌ها به مشتری داشته باشید. اگر تجربه موفقی در استفاده از روش‌های پروموشن دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های این مقاله با ما و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

منبع:https://farazsms.com/promotion/

,

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها