پیام تبریک و اس ام اس مبعث رسول پیامبر اکرم (ص)


اس ام اس مبعث رسول

مبعث پیامبر (ص) یکی از مهم‌ترین وقایع برای مسلمان شیعی و سنی به حساب می‌آید. اس ام اس مبعث رسول اکرم می‌تواند برای افرادی که این خوشحالی را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، کاربردی است. در این مقاله از مجله ایده پردازان سعی می‌کنیم که چندین پیام تبریک مبعث پیامبر (ص) را ارائه دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

مبعث پیامبر اکرم حضرت محمد (ص)

در آیه ۲ سوره جمعه آمده است: «هُوَ الّذی بَعَثَ فِی اْلأُمِّیِّینَ رَسُولاً مِنْهُمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَهَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفی ضَلالٍ مُبینٍ» و به این معنی است که «اوست خدایی که در میان جمعیت درس نخوانده، پیامبری را از خود آنان مبعوث کرد، تا آیات الهی را بر آنان بخواند. آنان را پاک سازد و کتاب و حکمت تعلیم دهد، هر چند پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند.»

مورخان هم بر این باور هستند که در سال ۶۰۹ میلادی، حضرت محمد در غار حرا به پیامبری برگزیده شد. تا به این ترتیب، چندخدایی و بت‌پرستی از بین برود و مردم تنها خدای واحد را ستایش کنند. در ضمن پیامبر واسطی برای ارائه وحی الهی به مردم قرار گرفت.

چگونگی بعثت پیامبر

پیام تبریک مبعث پیامبر

روایات حکایت از آن دارند که حضرت محمد در غار حرا مشغول عبادت، راز و نیاز بوده که جبرئیل آیاتی از قرآن مجید را بر وی نازل می‌کند. امام حسن عسکری هم در این باره اشاره می‌کنند که وقتی پیامبر به چهل سالگی رسیدند، به عنوان بهترین و خاشع‌ترین قلب در میان مردم، انتخاب شد. در این زمان درهای آسمان گشوده و ملائک نازل شدند. پیامبر به آنها می‌نگریست. در این حین جبرئیل به سمت پیامبر آمد و گفت: «اى محمد! اِقْرَاْ بِاسْمِ رَبِّک الَّذی خَلَقَ. خَلَقَ الْاِنسانَ مِنْ عَلَقَ. اِقْرَا وَ رَبُّک الْاَکرَمُ. اَلَّذی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ.» به این معنی که «قرآن را به نام پروردگارت -که هستی را آفرید- بخوان، هم او که انسان را از خون بسته آفرید. بخوان که پروردگارت از همه ارجمندتر است. هم او که با قلم تعلیم داد و آن چه را که انسان نمى‌دانست، به او آموخت.»

پس از آن، جبرئیل به سوی خداوند بازگشت و پیامبر که مبهوت عظمت الهی بود، از کوه پایین آمد. اگرچه پیامبر از بازخورد قریشیان می‌ترسید، اما خدا قلب او را سرشار از شجاعت کرد تا این راه بزرگ را با موفقیت ادامه دهد.

باورهای مسلمانان درباره مبعث

شیعیان معبث پیامبر را جشن می‌گیرند. در روایات اسلامی نیز به اعمالی مانند نماز و غسل مستحب برای این روز اشاره شده‌ است. شیعیان این روز را جشن برپا می‌کنند و اس ام اس مبعث رسول را برای هم می‌فرستند. جالب است بدانید که سنی‌ها نیز درباره نزول قرآن و بعثت پیامبر روایاتی دارند. بنابراین می‌توان فارغ سنی یا شیعی بودن مسلمانان، پیام‌های روز مبعث را ردوبدل کرد.

چند نمونه اس ام اس مبعث رسول اکرم

عید مبعث مبارک

  • یا رحمت للعالمین جبریل می‌خواند تو را / ای منجی کل بشر بیرون بیا از این سرا.
    تو شهریار عالمی تا چند در غار حرا / ای یوسف مصر وجود از چاه تنهایی درآ.
  • غار حرا سراسر لبریز نور سرمد / جبریل آمد و گفت قم فانذر محمد.
    برخیز و رهبری کن، بر یار یاوری کن / بر خلق هر دو عالم، از حق پیمبری کن.
  • اقرا بسم ربک، قرآن بخوان امین، که همین آشنای توست. مبعث پیامبر مبارک.
  • بعثت، امید انسان به فردایی روشن است. بعثت، نشانه محبت خداوند با خاکیان و باران رحمت بی‌‌حد او بر زمینیان است. بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد.
  • جان سحر، جسم سمن بوی توست / شام، غلام سر گیسوی توست.
    بوسه‌زنِ گوشه ابروی توست / ماه که خَم کرده سر خویشتن.
  • بعثت نشانه مهرورزی خدا با خاکیان و باران رحمت بی حد او بر زمینیان است. عید شکوفایی خوش‌بوترین گل هستی مبارک باد.
  • تمام آفرینش سبزپوش است / حریم عرش لبریز از سروش است.
    ملائک پای‌کوبان نغمه بر لب / محمد خلعت بعثت به دوش است.
    مبعث پیامبر اکرم، خاتم الانبیا بر مسلمانان جهان مبارک.
  • در آن هنگامه‌ها مردی غمگین با چشم تر هر شب، به کوه نور در غار حرا می‌رفت. همه شب با غمی سنگین، به بال مرغ اندیشه لبش خاموش بود ولی سر و پایش پر فریاد، به فریاد خدایی تا دل بی انتها می‌رفت. تنی لرزان دلی ترسان و بیم از حق تعالی داشت. در آن غار تنهایی روایی روشن از کروبیان عرش اعلا داشت. مبعث پیامبر اکرم (ص) مبارک باد.

چند پیامک مبعث پیامبر اکرم

گاهی اس ام اس مبعث رسول اکرم در قالب شعر است. در ادامه چند نمونه از این پیامک‌های تبریک مبعث حضرت محمد را ارائه خواهیم داد.

  • گر فکر رهایی ز غم به سرت آید و خواهی ثمراتی / در این شب پر مهر تو خواهی از آن عشق الهی
    باید که به کوری دو چشمان حسودان / بر احمد و آلش بفرستی صلواتی
    عید مبعث خاتم الانبیا، حضرت رسول اکرم (ص) بر شما مبارک.
  • «بت و بت‌خانه همه ذکر خدا می‌گویند
    سخن از اقرأ و از غار حرا می‌گویند
    حمد حق، مدح رسول دو سرا می‌گویند
    خلق عالم همه تبریک به ما می‌گویند
    مبعث پیامبر اکرم (ص) مبارک.»
  • ای نام تو جان بخش‌تر از آب حیات/ محتاج تو خلقی به حیات و به ممات
    از بعثت انبیا و ارسال رسل / مقصود تو بودی، به جمالت صلوات
    عید بزرگ مبعث بر مسلمانان راه هدایت مبارک.
  • مبعث رسول اکرم با «اقرا باسم ربک» آغاز شد. با «انا اعطیناک الکوثر» اثری جاودانه بر جای نهاد و با «الیوما کملت لکم دینکم» در قلب‌ها باقی ماند.
  • مهر را روشنی از روی تو افروختن است / ماه را حسن ز رخسار تو آموختن است.
    گل به پیش گل رخسار تو ای رشک بهشت / همچو خاری است که شایسته آن سوختن است.

جمع‌بندی

  • مبعث پیامبر (ص) یکی از مهم‌ترین وقایع برای مسلمان شیعی و سنی به حساب می‌آید. اس ام اس مبعث رسول اکرم می‌تواند برای افرادی که این خوشحالی را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، کاربردی است.
  • حضرت محمد به پیامبری برگزیده شد تا چندخدایی و بت‌پرستی از بین برود و مردم تنها خدای واحد را ستایش کنند. او واسطی برای ارائه وحی الهی به مردم قرار گرفت.
  • اقرا بسم ربک، قرآن بخوان امین، که همین آشنای توست. مبعث پیامبر مبارک.

امتیاز به این مطلب

[کل: ۰ میانگین: ۰]



منبع:https://sms.ir/mabas-congratulation-sms/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها