30 نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار + آموزش ویدئویی
به 2 نمونه متن پیامک تبلیغاتی زیر توجه کنید:
احتمالا اگر از شما بپرسم کدام یک از پیامکهای بالا نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار است، با من هم نظر باشید که در نمونه اول دلتان بیشتر برای پیتزا پر میزند!
واضح است که متن تبلیغاتی پیامک اول، نتیجه بهتری دارد، برای همین قصد داریم تا با چند نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار در انواع کسبوکارها بیشتر آشنا شویم. از همین حالا هم به شما قول میدهم که برای اینکار لازم نیست آنتوان چخوف بشوید و فقط با رعایت چند نکته میتوانید استاد پیامکهای تبلیغاتی بشوید.
مواد لازم برای نوشتن متن پیامک تبلیغاتی: شروع جذاب و خلاقانه!
“خلاقیت” من عاشق این کلمه هستم و عمیقا آدمهای خلاق را میستایم. پروفسور جف آی ریچاردز استاد دانشگاه میشیگان و کسی که بیش از ۸۰ مقاله و کتاب در زمینه تبلیغات نوشته است، یک جمله معروف دارد:
خلاقیت بدون استراتژی را هنر و خلاقیت با استراتژی را تبلیغات گویند.
پس شما برای اثرگذاری در هر نوع تبلیغاتی قبل از هر چیز به یک شروع خلاقانه نیاز دارید. به نمونه شروع پیامک تبلیغاتی زیر توجه کنید.
خب حالا که عمق تاثیر خلاقیت را حس کردید، سوال اینجاست که در نمونه پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار چطور خلاقیت را چاشنی کنیم؟ در مقاله قبلی مفصل از 6 اصل نوشتن موثرترین متن پیامک تبلیغاتی گفتیم، در ادامه یک مرور کلی داریم و سریع سراغ بررسی نمونهها میرویم. در زیر یک نمونه دیگر از متن پیامک تبلیغاتی خلاقانه هم براتون میذارم:
اصول نوشتن نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار
نمیخواهم با آوردن هزاران اصل و نکته یا نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار گیجتان کنم تا چیزهایی که بلدید هم یادتان برود! برای همین کل اصول نوشتن متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار را در 2 دسته قرار دادم و برای هر دسته توضیحاتی خلاصهوار برایتان آوردم.
- اصول نگارشی پیامک
- اصول محتوای پیامک
قبل از مطالعه این موارد پیشنهاد میکنم ویدئو زیر را تا انتها ببینید
اصول نگارشی
قرار است با هم تمامی آیتمهای نگارشی یک متن پیامک تبیلغاتی موثر را بررسی کنیم. پس منتظر چه هستید؟!
مختصر و مفید بنویسید
متن پیامک محدودیت کاراکتری دارد. خوبی این محدودیت 70 کارکتری این است که شما را مجبور میکند در کمترین کلمات موثرترین باشید. البته امکان ارسال متن طولانیتر با 140 حرف هم وجود دارد، اما اینکار توصیه نمیشود. زیرا هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی شما را تا حد چشمگیری افزایش میدهد و البته مخاطبان در بین این حجم از پیامها و نوتیفیکیشنها و … هیچوقت طوماری از صحبتهای شما را نمیخواند و در واقع باید بتوانید در کمتر از 140 کاراکتر مخاطب را هیپنوتیزم کنید! سعی کنید جملات خود را کوتاه کنید، پس بهتر است هر سطر حدود 4 کلمه باشد به مثالهای زیر توجه کنید:
استفاده درست از کلمات
کلمات هدف را برجسته کنید. برای این کار میتوانید از کاراکترهایی مثل ” * { استفاده کنید. از کلمات پیچیده و تخصصی استفاده نکنید تا مخاطب معنی آن را بفهمد. گاهی برای جذابیت بصری به جای “و” میتوانید از علامت “+” استفاده کنید. استفاده از علامتهای ؟ و ! هم در جای خود خوب است.
مثلا:
در پیامک تبلیغاتی با مخاطب خود صمیمی باشید
نیازی نیست مانند نامه اداری پیامک تبلیغاتی بنویسیم. با مشتری صمیمی باشید. مثلاً میتوانید نام مشتری را هنگام ثبتنام دریافت کنید و در پیامک او را مورد خطاب قرار بدهید. در برخی موارد میتوان با رعایت ادب کمی لحن تبلیغ را صمیمیتر کنیم. فقط قول دهید که در این زمینه افراط نکنید! به مثال زیر توجه کنید:
اصول محتوایی پیامک تبلیغاتی
شاید پیامک با محتوای جذاب، بدون اصول نگارشی هم تاثیر خودش را بگذارد. اما پیامک با نگارش درست بدون محتوای جذاب هیچ است! برای نوشتن محتوایی که با چند کلمه مخاطب را ناک اوت کند، نکات زیر را حتما رعایت کنید:
- شروع جذاب و شروع جذاب! میتوانم بگویم مهمترین کاری که باید انجام دهید، همین است! پیامکتان را جذاب شروع کنید تا مطمئن شوید مخاطب آن را تا آخر میخواند و در ذهنش باقی میماند.
- ضرورت ایجاد کنید و بازه زمانی ذکر کنید. این حس را در مخاطب القا کنید که اگر همین الان نجنبد فرصت شگفتانگیزی که به او دادهاید تمام میشود و سرش بیکلاه می ماند! آدمها چیزهایی که فرصت دارد را به بعدها موکول میکنند و فراموش میشود!
- در متن راهی برای تعامل مخاطب قرار بدهید. یک خواسته مشخص از مخاطب داشته باشید تا بازدهی پیامک خود را افزایش دهید. برای مثال، از مشتری بخواهید برای گرفتن تخفیف، پیامک مذکور را به فروشندگان شما نشان دهد. مثلاً او را به تماس تلفنی، ارسال عدد خاص و یا بازدید از یک سایت دعوت کنید.
- مطمئن بشوید پیامک شما برای مشتری مفید است. در غیر اینصورت ارسال یک پیامک بیفایده که به درد مخاطب نمیخورد به جای تاثیر مثبت، حس منفی ایجاد میکند.
15 نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار
برای ایده گرفتن تعدادی نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار انتخاب کردیم. همیشه در هر کاری دیدن نمونههای مشابه، میتواند باعث جرقه زدن ایدههایی مرتبط با شرایطمان بشود. برای اینکه راحت زمینه کاری خود را پیدا کنید، متنهای پیامکی را به صورت تفکیک شده قرار دادیم. برویم چندتایی را با هم بخوانیم.
نمونه پیامک برای فروشگاه پوشاک
روزهای مهم مثل بلک فرایدی، شب یلدا، نوروز و… بهترین بهانه برای ارسال پیامک تبلیغاتی و کشاندن مشتریان به مغازه، سایت یا حتی پیج اینستاگرام فروش پوشاک شما است. برای اطلاعرسانی از تخفیفها مشتریان قبلی خود را در اولویت قرار دهید.
نمونه متن رستوران
برای تبلیغ موثر یک رستوران با پیامک تبلیغاتی توجه به دو نکته اساسی به جز مواردی که گفته شد الزامی است. اول آنکه ارسال تبلیغات پیامکی منطقهای را در اولویت خود قرار دهید و دوم اینکه زمان ارسال خود را بر اساس وعدههای غذایی تنظیم کنید. مثلا برای ناهار از ساعت 11 الی 13 و برای شام از ساعت 19 الی 21 پیامک ارسال کنید.
خدمات ویزا و تورهای مسافرتی
ایحاد تمایز با رقبا و خلاقیت در نوشتن متن تبلیغات مهمترین موارد نوشتن متن پیامک تبلیغاتی برای فروش تور و خدمات مسافرتی است. از تخفیف و مهلت هم غافل نشوید!
پیامک برای سالنهای آرایشی
زیبایی، زیبا شدن و زیبا بودن هم یکی از وسوسه برانگیزترین صفات هر شخصه! پس شما هم میتونید روی همین موضوع دست بذارید و متن پیامکی خودتون رو با خلاقیت بیشتری بنویسید. به نظر شما کدامیک از 3 متن زیر خلاقیت بیشتری داره؟
نمونه پیامک خدمات آموزشی
در تبلیغات برای جذب دانش آموز یا دانشجوی جدید مهمه که متن پیامک رو صمیمانه بنویسی و مخاطب رو از نتیجه شرکت در کلاس یا دوره آموزشی خودتون باخبر کنید. با این روش میتوانید بیشترین تاثیر را روی ذهن مخاطب بگذارید.
نمونه پیامک نمایندگی بیمه
بیمههای مرکزی یا شعب نمایندگی بیمه هم میتوانند با تمرکز بر نحوه پرداخت حق بیمه مشتری و نحوه بازپرداخت خسارت بیمه، متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذاری در این زمینه بنویسند.
نمونه پیامک برای مطبها،کلینیکها و بیمارستانهای پزشکی و دندانپزشکی
(متاسفانه) در حال حاضر مهمترین دغدغه بیماران و مراجعین به مراکز درمانی معطلی زیاد، کیفیت خدمات و هزینههای درمان است. اگر در متن پیامک بتوانید این 3 معضل را تحت پوشش قرار دهید، به موفقیت خود در تبلیغات نباید شک کنید.
نمونه پیامک تاثیرگذار برای دیگر کسبوکارها
اگر کسبوکار مورد نظر شما در لیست بالا نبود، نگران نباشید. در زیر برخی از دیگر متنهای تبلیغاتی را برای شما قرار دادیم. چی؟! نمونههای بیشتری میخواهید؟! ما یک کانال تلگرامی خصوصی برای نمونه متن پیامکی راهاندازی کردیم. به آنجا هم سری بزنید.
حالا دست به کار شو!
وقتش است که دست به کار شوید و با الهام گرفتن از نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار پیامک خودتان را بنویسید. حتماً به نکات و نمونههای بالا دقت کنید. مواردی که در این مقاله از آن حرف زدیم، فقط در خصوص متن پیامک بود. عوامل دیگری هم مثل زمان ارسال ( پیامک وقتی در ساعات اوج کاری و یا خواب و استراحت مردم ارسال شود مورد توجه کافی قرار نمیگیرد) و نوع دسته بندی مخاطبین هدف ( که در مقاله ارسال پیامک بر اساس شغل شهر جنسیت به طور کامل توضیح دادیم)، هستند که دست به دست هم میدهند تا یک پیامک موثر واقع شود. امیدواریم زیباترین پیامک ها را از شما دریافت کنیم. در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره با همکاران ما در ملی پیامک تماس 02163404 بگیرید.
چگونه با پیامک مخاطب خود را هیپنوتیزم کنیم!؟ + ۳۰ نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار
به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟
ملیپیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
منبع:https://www.melipayamak.com/blog/posts/how-to-write-effective-advertising-messages/
ارسال یک پاسخ