آموزش استعلام یارانه با پیامک




آموزش استعلام یارانه با پیامک در فراز اس ام اس

اگر می‌خواهید بدانید که مشمول دریافت یارانه هستید یا یارانه این ماه برای شما واریز شده است یا نه؟ راه‌های مختلفی پیش‌رویتان است. یکی از ساده‌ترین این راه‌ها استعلام یارانه با پیامک محسوب می‌شود. از طریق پیامک می‌توانید در عرض چند دقیقه و به‌راحتی از وضعیت پرداخت یارانه خود مطلع شوید. در ادامه به‌طورکامل نحوه استعلام یارانه با پیامک را به شما آموزش خواهیم داد.

چرا باید یارانه را استعلام بگیریم؟

در سال گذشته، مشکلاتی در پرداخت یارانه نقدی صورت گرفت و افراد متعددی موفق به دریافت اس ام اس واریز از طریق پنل پیامکی نشدند. به همین دلیل، روش‌های گوناگون استعلام یارانه و پیگیری پرداخت آن به وجود آمد تا این مشکل حل شود. به جز این، دهک‌های مختلف جامعه مبلغ‌های متفاوتی دریافت می‌کنند. برای مثال دهک‌های پایین جامعه شامل دریافت طرح دیگری به نام کمک‌هزینه معیشتی نیز می‌شوند. برای اطلاع از دهک خود باید یارانه‌تان را استعلام کنید.

آشنایی با روش‌های مختلف استعلام یارانه

خوشبختانه روش‌های متعددی برای استعلام یارانه وجود دارد و دیگر لازم نیست برای هر کاری، به صورت حضوری به ادارات مربوطه رجوع کنید. زیرا امروزه بسیاری از شرکت‌های دولتی با خرید سامانه پیامکی کلیه اطلاع‌رسانی‌های خود را از طریق پیامک انجام می‌دهند. در ادامه با این روش‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

1. تلفن گویا؛ استعلام یارانه با کد ملی بدون پیامک

اگر به هر دلیلی به تلفن همراهتان دسترسی ندارید، با شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید. پس از وصل شدن، از شما خواسته می‌شود تا شماره تلفن و کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنید. البته با این روش نمی‌توانید از وضعیت دهک خانوار مطلع بشوید. اگر با تماس و وارد کردن کد ملی موفق به استعلام یارانه خود نشدید، بهتر است با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شماره ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرید تا اپراتور راهنمایی‌تان کند. جالب است که بدانید به وسیله تلفن و پیامک می‌توانید قبض‌های گوناگون را هم پرداخت کرد. برای آشنایی بیشتر، مقاله دریافت قبض گاز از طریق پیامک را بخوانید.

استعلام یارانه با استفاده از تلفن ثابت، کد ملی و شماره تماس صاحب خانوار

2. استعلام یارانه با کد ملی پیامکی؛ آفلاین و سریع

اگر به دنبال اطلاعات سرپرست خانوار و تعداد اعضای خانواده هستید، کافی است به شماره ۳۰۰۰۰۰ پیامک دهید و این اطلاعات را از مرکز آمار بگیرید. در صورت وجود هرگونه مغایرت در اطلاعات، به سایت yaraneh.amar.org.ir مراجعه کنید و اصلاحات لازم را انجام دهید. البته حواستان باشد که در میان این‌ همه متن تبلیغاتی برای جذب مشتری، این پیامک‌های مهم را گم نکنید؛ زیرا در وقت شما برای مراجعه حضوری صرفه‌جویی می‌کنند. در ادامه، روش استعلام یارانه با پیامک را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

3. پیگیری یارانه قطع شده و استعلام آنلاین یارانه در سامانه استعلام یارانه معیشتی

 به جز یارانه معمولی، برخی از افراد کم‌درآمد شامل دریافت کمک‌هزینه یارانه معیشتی می‌شوند. برای پیگیری پرداخت یارانه باید وارد سامانه «حمایت» به آدرس hemayat.mcls.gov.ir شوید و کد ملی، سال تولد و شماره حساب واریز یارانه را وارد کنید. افرادی که شامل دریافت یارانه نیستند، باید بار دیگر ثبت‌نام و اعتراض خود را اعلام کنند. در نهایت، وب‌سایت به کمک افزونه ارسال پیامک، اس ام اس استعلام یارانه را برای فرد ارسال خواهد خواهد کرد.

پیگیری پرداخت یارانه در وب سایت حمایت؛ فوری و 24ساعته

4.    کد دستوری استعلام یارانه و پیگیری پرداخت کمک‌معیشتی

علاوه‌بر تلفن گویا و سامانه‌های آنلاین، می‌توانید با استفاده از کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* یارانه خود را استعلام کنید. توجه داشته باشید که این روش فقط با شماره تلفنی که به نام سرپرست خانوار باشد، امکان‌پذیر است. علاوه بر این، افرادی که شامل دریافت طرح کمک‌معیشتی نشده‌اند با شماره‌گیری کد #۶۳۶۹* می‌توانند از وضعیت خود مطلع شوند.

استعلام یارانه با وارد کردن کد ملی در کد دستوری 6369

5.    استعلام یارانه با sms بانک، مراجعه حضوری یا عابربانک‌ها

در هنگام ثبت‌نام یارانه، می‌توانید به انتخاب خود، یک شماره حساب بانک در سایت رسمی یارانه ثبت کنید. برای استعلام یارانه، می‌توان به صورت حضوری به بانک‌ها مراجعه کرد یا برای مطمئن شدن از واریز یارانه، ده گردش آخر را از طریق خودپرداز یا موبایل بانک استخراج کرد. با این حال، روش‌های بهتری برای استعلام وجود دارد که در هر بانک متفاوت است. برای مثال بانک اقتصاد نوین، از طریق اینترنت بانک و تلفن بانک، وضعیت یارانه شما را اعلام می‌کند. افرادی که بانک سرمایه را برای دریافت یارانه انتخاب کرده‌اند، شماره ملی خود را به 30008877 پیامک کنند. برای اطلاع از واریز یارانه با حساب بانک ملی، با شماره 0216414 تماس بگیرید و کد ملی و شماره سریال شناسنامه سرپرست خانواده را وارد کنید. در ضمن در سایت‌ اکثر بانک‌ها، گزینه‌ای برای پیگیری پرداخت یارانه وجود دارد.

بهترین روش استعلام یارانه کدام است؟

باتوجه‌به اینکه هیچ اداره و ارگانی به‌صورت حضوری برای پرداخت یارانه پاسخ‌گو نخواهد بود، باید از روش‌های آسان غیرحضوری استفاده کنید. بهترین روش برای استعلام یارانه، استفاده از وب‌سایت آنلاین است که در کمتر از چند دقیقه می‌توانید از وضعیت پرداختی خود مطلع شوید. علاوه‌بر این، اگر به هر دلیلی به اینترنت دسترسی نداشتید، استفاده از کد دستوری #۶۳۶۹* و پیامک به 6369  بهترین گزینه ممکن به حساب می‌آید. با وجود این روش‌های آسان، قید روش‌های وقت‌گیری مانند مراجعه به بانک یا خودپرداز را بزنید.

آموزش استعلام یارانه با پیامک در کمتر از چند دقیقه

علاوه‌بر کد دستوری #۶۳۶۹*، متقاضیان می‌توانند با سیم‌کارت متعلق به صاحب خانوار، کد ملی سرپرست را به شماره 6369 پیامک کنند. همه پیامک‌های مربوط به یارانه، از طریق همین شماره اطلاع‌رسانی خواهد شد. افرادی که شامل طرح معیشتی نشده‌اند باید در 200 کلمه دلایل ناتوانی مالی و نیاز خود به دریافت کمک‌هزینه معیشتی را توضیح دهند و به همین شماره ارسال کنند.

استعلام یارانه پیامکی با کد ملی و سیم کارت سرپرست خانوار

استعلام یارانه معیشتی با کد ملی؛ آری یا نه؟

در این مقاله با همه روش‌های استعلام یارانه آشنا شدیم و پیگیری واریز یارانه با پیامک را یاد گرفتیم. دقت کنید که فقط شماره‌های گفته‌شده رسمی و قانونی هستند و بسیاری از افراد با شماره‌های دیگری کلاه‌برداری می‌کنند. در صورت مشاهده این پیام‌ها، روی هیچ لینکی کلیک نکنید و پیام را نادیده بگیرید.

به جز استعلام یارانه، امروزه بسیاری از کارهای بانکی و اداری را می‌توان با گوشی تلفن همراه و اینترنت انجام داد. برای آشنایی با روش‌های جذاب دیگر به کمک پیامک، سری به بخش مقالات فراز اس ام اس بزنید. سعی کرده‌ایم صفر تا هزار همه روش‌ها را برایتان بیاوریم. شما برای استعلام یارانه خود از کدام روش استفاده می‌کنید؟ آیا شده که در استفاده از روش‌های گفته‌شده به مشکل بربخورید؟ برایمان در بخش نظرات بنویسید.



منبع:https://farazsms.com/subsidy-inquiry-by-sms/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید، نمایندگی استار اس ام اس می‌تواند پیشنهاد جذابی برای شما باشد.

آخرین دیدگاه‌ها