ارسال پیامک لیست سیاه و روش‌هایی برای آن

[ad_1]

ارسال پیامک لیست سیاه

ارسال پیامک لیست سیاه مخابرات را چگونه می‌توان انجام داد؟ در این مقاله به بررسی چند راهکار ساده برای این کار پرداخته‌ایم. متخصصین بازاریابی و تبلیغات به خوبی می‌دانند که عدۀ زیادی از کاربران، شماره‌های تبلیغاتی مخابرات را وارد لیست سیاه خود کرده‌اند. بنابراین امکان ارسال پیامک تبلیغاتی برای آنان وجود ندارد. به همین دلیل، عدۀ زیادی تصور می‌کنند که فرستادن پیامک تبلیغاتی برای افراد کاری بیهوده است. از این رو لازم است به بررسی دقیق‌تر این مسئله بپردازیم و ببینیم با چه روش‌هایی می‌توان ارسال پیامک لیست سیاه را انجام داد.

منظور از لیست سیاه یا بلک لیست چیست؟

بسیاری از کاربران، پیامک‌های تبلیغاتی را از طرف شماره‌های مختلف مسدود کرده‌اند. به این ترتیب می‌توان متصور شد که امکان ارسال پیامک به آنان وجود ندارد. گاهی به منظور اطلاع رسانی‌های مختلف و انجام تبلیغات لازم است به برخی از شماره‌ها پیامک ارسال کنیم. حال اگر آن شماره، ما را در فهرست سیاه خود قرار داده باشد،. از طرفی به جای استفاده از سخت افزارهای مختلف برای ارسال پیامک نیز می‌توان از روش‌های ارزان‌تر به این منظور استفاده کرد. هنگامی که شما صاحب خط خدماتی برای ارسال پیامک تبلیغاتی هستید، امکان ارسال پیامک به لیست سیاه وجود نخواهد داشت. بنابراین لازم است که از روش‌های دیگر برای این کار استفاده کنید.

روش‌های ارسال پیامک لیست سیاه

روش‌های ارسال پیامک لیست سیاه

اگر سیم کارت شما همراه اول است با ارسال عدد ۲ به ۸۹۹۹ می‌توانید متوجه شوید که آیا پیامک‌های تبلیغاتی برای شما فعال هستند یا خیر. در صورت فعال بودن، پیامکی با این موضوع دریافت می‌کنید که: «مشترک گرامی پیامک تبلیغاتی شما فعال است و در صورتی که پیامک‌های تبلیغاتی شما فعال نباشد، پیامکی با این مضمون دریافت خواهید کرد: مشترک گرامی پیامک تبلیغاتی شما تا ۲۴ ساعت آینده فعال می‌شود.» حال اگر از مشتریان ایرانسل باشید می‌توانید عدد ۱ را به ۵۰۰۵ ارسال نمایید تا از فعال بودن پیامک‌های تبلیغاتی خود آگاه شوید. با وجود این‌ها، عبور از شماره‌های مسدود شده و ارسال پیامک لیست سیاه روش‌های مشخص و مختلفی دارد. در ادامه به معرفی چند مورد از این روش‌ها پرداخته‌ایم.

ارسال پیامک لیست سیاه با سیم کارت

این شیوه کمتر رایج است ولی بازدهی بالایی در ارسال پیامک لیست سیاه دارد. در این روش با خرید یک مودم که امکان پشتیبانی از تعداد بالایی سیم کارت دارد، استفاده می‌شود. برای ارسال پیامک با سیم کارت می‌توان به شرکت‌های تبلیغاتی بزرگ و کوچک زیادی مراجعه کرد. اما باید در نظر داشت که این روش هزینه‌های زیادی دارد و ممکن است به عنوان یک شیوۀ غیرقانونی برای ارسال پیامک تبلیغاتی نیز شناخته شود. همچنین می‌توان در این روش اقدام به برقراری تماس تلفنی با آن‌ها کرد. در این شیوه می‌توانید اقدام به خدماتی کردن خط سیم کارت خود کرده و به راحتی، لیست سیاه مخابراتی را دور بزنید.( با توجه به قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این امکان به کل منسوخ شده است)

تماس صوتی

یکی از بهترین راه‌ها برای دسترسی به شماره‌های موجود در بلک لیست، برقراری تماس صوتی است. بدین ترتیب که با قابلیت رایگان ارسال پیام صوتی به افراد حاضر در لیست سیاه و شماره‌ تلفن‌های ثابت، محتوای تبلیغاتی را به قالب یک پیام صوتی درآورده و آن را ارسال کنید. پیام ارسال شده می‌تواند صدای خودتان یا فرد دیگری باشد که توسط گوینده مجازی در پنل کاربری شما ثبت شده است. برای استفاده از این قابلیت باید بتوانید یک صدای دلنشین را برای کاربران ارسال نمایید. به این صورت، متن تبلیغاتی شما در قالب یک آوا درآمده و به شماره تلفن‌های مختلف ارسال خواهد شد. در ارسال پیامک صوتی تبلیغاتی هیچ محدودیتی در شماره‌های دریافتی وجود ندارد. به خصوص که امکان ارسال پیام به شماره تلفن‌های ثابت نیز وجود خواهد داشت.البته با توجه به مشغله‌های امروزی و افزایش تماس‌ها این امکان کاربردی نیست و معمولا افراد با دریافت تماس ارتباط را قطع می‌کنند!

ارسال پیامک تبلیغاتی با خطوط خدماتی

خط خدماتی به یکی از قابلیت‌های پنل پیامکی گفته می‌شود که امکان ارسال پیامک به گیرنده‌های مسدود شده را فراهم می‌کنند. این خطوط تنها برای شرکت‌های دولتی و خصوصی احراز هویت می‌شوند. بدین ترتیب که دارای شناسۀ ملی، شمارۀ ثبت و ایمیل سازمانی هستند. در نتیجه برای فراهم کردن آن لازم است اطلاعات شرکتی مختلفی را در سیستم وارد کرده باشید. خطوط خدماتی قابلیت ارسال پیامک تبلیغاتی را ندارند و اغلب به عنوان روشی برای اطلاع‌رسانی‌های دولتی و خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در برابر خطوط تبلیغاتی، شماره‌های خدماتی نیز وجود دارند که امکان ارسال پیامک‌ها را ایجاد کرده‌اند.

ارسال پیامک تبلیغاتی با خطوط خدماتی

اپراتور‌هایی که شماره‌های پیامکی ارائه می‌دهند، لازم است از شرایط و ضوابط مشخصی برخوردار باشند. آن دسته از شرکت‌هایی که در این زمینه ثبت شده‌اند دارای شناسۀ ملی و کد اقتصادی هستند و می‌توانند تعهد و نوع خطوط تبلیغاتی را مشخص کنند. این تغییر خط به کاربران این امکان را می‌دهد تا به تمام خطوط پیامک ارسال کنند. نکتۀ لازم توجه این است که از اوایل سال ۱۳۹۵ این امکان تعلیق شده است و این موضوع باعث می‌شود تا شماره‌های پیامک‌ خدماتی، کاربری خود را به سمت تبلیغات تغییر دهند. برای اعلام شرایط خروج از لیست سیاه باید منتظر باشیم تا ابلاغیه‌های جدید به اپراتورها ارسال شوند.

کاربردهای خطوط خدماتی در ارسال پیامک لیست سیاه

خطوط خدماتی تفاوت‌های زیادی با خط شخصی و خطوط تبلیغاتی دارند. بنابراین توانسته‌اند مزایای زیادی را برای کاربران خود ایجاد نمایند. در ادامه به مرور برخی از مهم‌ترین مزایای آن‌ها پرداخته‌ایم.

  • ارسال پیامک‌ از طریق وب سایت و اپلیکیشن برای ارسال کد فعال‌سازی یا تشکر بابت خرید و ثبت‌نام
  • ارسال پیامک‌هایی برای یادآوری پرداخت بدهی از طریق پنل یا سرویس وب سایت پیامک
  • اطلاع رسانی دانشگاه‌ها، مدارس و آموزشگاه‌ها برای تشکیل کلاس و دیگر موارد
  • ارسال پیامک یادآوری تمدید بیمه برای شرکت‌های بیمه‌گذار
  • پیامک‌های تبریک تولد با امکان ارسال به صورت اتوماتیک توسط دفترچه تلفن
  • پیامک‌های دارای جنبه اطلاع‌رسانی

بسیاری از ما با کاربردهای پنل خطوط خدماتی آشنا هستیم و برخی از ما نیز در وب سایت خود از آن‌ها استفاده می‌کنیم. جالب توجه است که اغلب این سرویس‌ها بدون نیاز به پرداخت سفته در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. بدین ترتیب می‌توان ارسال پیامک لیست سیاه را به سادگی و تنها با چند کلیک انجام داد. برای دریافت خطوط خدماتی باید به اپراتورهای خود تعهد بدهید که هیچ پیامکی با محتوای تبلیغاتی ارسال نمی‌کنید. چرا که کاربردهای این خطوط محدود به مواردی هستند که در فهرست بالا ذکر شدند.

ارسال پیامک با ماژول ارسال سریع

با استفاده از ماژول ارسال سریع پیامک می‌توانید کدهای فعال‌سازی و موارد مشابه با آن را برای مشتریان خود ارسال کنید. نکتۀ مهمی در خصوص این ماژول‌ها وجود دارد. اینکه شما می‌توانید ارسال پیامک لیست سیاه را نیز با استفاده از آن‌ها انجام دهید. این ماژول‌ها به دلیل زیرساخت و ساختار قدرتمندی که دارند، پیامک‌های شما را سریع و به صورت آنی ارسال می‌کنند. در این امکان شما پترن مورد نظر خود را ایجاد و بعد از تایید از سمت مدیریت پنل پیامکی می‌توانید از طریق وب سرویس ارسال پیامک خود را انجام دهید.

ارسال پیامک با ماژول ارسال سریع

ارسال پیامک لیست سیاه در ایده پردازان

برای دریافت خطوط خدماتی می‌توانید با پشتیبانی ایده پردازان تماس بگیرید تا مراحل آن به دقت برای شما شرح داده شوند. دقت کنید که دریافت این خطوط مستلزم پر کردن تعهدنامه و تحویل برخی مدارک هستند. این تعهدنامه به صورت حقوقی بوده و شرکت‌ها باید شماره ثبت، کد ملی و شناسۀ خود را ارائه دهند. بدین ترتیب می‌توان به راحتی ارسال پیامک لیست سیاه را در اولویت کار قرار داد. البته شرکت‌هایی که فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز نکرده‌اند، امکان دریافت چنین خطوطی را نخواهند داشت. علاوه بر این گفتیم که امکان ارسال پیامک تبلیغاتی به لیست سیاه از طریق خطوط خدماتی نیز وجود ندارد.

خوشبختانه شرکت ایده پردازان امکان تازه‌ای را برای کاربران خود فراهم کرده است. شرکت‌هایی که قابلیت دریافت خطوط خدماتی ندارند می‌توانند از طریق ماژول باشگاه مشتریان اقدام به دریافت سیستم پیامکی نمایند. در باشگاه مشتریان، خطوط عمومی وجود دارند که توسط خود شرکت به صورت خدماتی درآمده‌اند. بدین ترتیب کاربران می‌توانند با استفاده از یکی از این خطوط، پیامک‌های مختلف را به لیست سیاه خود و بدون‌ هیچ‌گونه محدودیتی ارسال نمایند. خطوط باشگاه مشتریان بسته به تعداد ارقام، قیمت‌های متفاوتی دارند. شما می‌توانید یکی از این سرویس‌ها را به مدت یک سال اجاره کرده و پس از آن اقدام به تمدید قرارداد نمایید.

نتیجه‌گیری

  • در این مطلب به بررسی روش‌های ارسال پیامک به لیست سیاه مخابراتی پرداختیم.
  • اس ام اس مارکتینگ یکی از روش‌های مناسب برای تبلیغات به حساب می‌آید.
  • سه روش مختلف برای ارسال پیامک وجود دارد: پیام صوتی، ماژول ارسال سریع و خطوط خدماتی، که می‌توانید متناسب با نیاز خود از آن‌ها استفاده کنید.
  • برای ارسال پیامک با خطوط خدماتی ملزم به ارائۀ شماره ثبت، کد ملی و شناسۀ شرکت خود خواهید بود.
  • در شرکت ایده پردازان می‌توانید با دریافت خط باشگاه مشتریان اقدام به ارسال پیامک لیست سیاه نمایید.

پرسش‌های پرتکرار

۱- چه روش‌هایی برای ارسال پیامک لیست سیاه وجود دارد؟

در کل سه روش برای آن وجود دارد: استفاده از پیام صوتی، به کارگیری سرویس خدماتی و استفاده از ماژول ارسال سریع.

۲- منظور از خط خدماتی چیست؟

خط خدماتی به یکی از قابلیت‌های پنل پیامکی گفته می‌شود که امکان ارسال پیامک به گیرنده‌های مسدود شده را فراهم می‌کنند. این خطوط تنها برای شرکت‌های دولتی و خصوصی احراز هویت می‌شوند.

۳- کاربردهای خط خدماتی چیست؟

  • ارسال پیامک‌ از طریق وب سایت و اپلیکیشن برای ارسال کد فعال‌سازی یا تشکر بابت خرید و ثبت‌نام
  • ارسال پیامک‌هایی برای یادآوری پرداخت بدهی از طریق پنل یا سرویس وب سایت پیامک
  • اطلاع رسانی دانشگاه‌ها، مدارس و آموزشگاه‌ها برای تشکیل کلاس و دیگر موارد
  • ارسال پیامک یادآوری تمدید بیمه برای شرکت‌های بیمه‌گذار
  • پیامک‌های تبریک تولد با امکان ارسال به صورت اتوماتیک توسط دفترچه تلفن
  • پیامک‌های دارای جنبۀ اطلاع رسانی

امتیاز به این مطلب

[کل: ۰ میانگین: ۰]

[ad_2]

منبع:https://sms.ir/send-sms-to-blacklist/

,

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها