برندسازی با پیامک تبلیغاتی | چگونه پیامک تبلیغاتی را به ابزاری قوی برای برندسازی تبدیل کنیم
آیا از تأثیر پیامک بر برندسازی باخبر هستید؟ تبلیغات آگاهی از برند، بازاریابی هدفمند برای جذب مشتری و بهرهگیری از مزایای اس ام اس مارکتینگ برای بهینهسازی تبلیغات خلاقانه، بهراحتی صدای کسبوکار شما را به مخاطبین میرسانند. با ما همراه باشید تا در این مقاله به نحوهٔ تبدیل اس ام اس تبلیغاتی ساده به ابزاری مؤثر برای تبلیغات برند شما، بهطور کامل بپردازیم تا بتوانید برندسازی با پیامک را برای رشد کسبوکارتان، آغاز نمایید.
برندسازی چیست؟
برندسازی همان تعیین جوانب و بخشهای مختلفی است که در کنار یکدیگر، هویت برند شما را تشکیل میدهند. هویت برند، شامل هر بخشی از کسبوکارتان است که مخاطبین هدف و مشتریان را به یاد کسبوکار شما میاندازد و شما را از دیگر برندهای مشابه، متمایز میسازد.
برندسازی (Branding) از مهمترین نکات در توسعه و گسترش هویت یک کسبوکار است. بسیاری از افراد، از تفاوتهای برندسازی و بازاریابی (Marketing) آگاه نیستند؛ توجه به این موضوع میتواند کسبوکار شما را در دید مخاطبین در مقایسه با رقبا، متمایز کند.
برندسازی با پیامک تبلیغاتی، یکی از بهترین روشهای تثبیت هویت برند در دنیای مارکتینگ پرجنبوجوش امروز است.
بخشهای گوناگون هویت برند
بخشهای گوناگون هویت برند که در برندسازی تثبیت میشوند، شامل موارد زیر هستند:
- جنبههای ظاهری: لوگو، فونت، رنگها، کارت ویزیت، بنرها و… که تصویر برند شما را در ذهن مخاطب هدف زنده میکنند.
- چهرهٔ تبلیغاتی برند: مدلها، بازیگران، مجریان و دیگر افرادی که نماینده و چهرهٔ بیرونی کسبوکار شما در مواقع لازم هستند.
- محصولات و خدمات برند: راضی نگه داشتن مخاطبین برای تبدیل ایشان به مشتریان وفادار برند، از طریق افزایش کیفیت محصولات و خدمات صورت میگیرد. مشتریان راضی شما با استفاده از بازاریابی دهان به دهان، تبلیغات رایگانی برای کسبوکارتان انجام خواهند داد.
- روشهای بازاریابی برند: هر کسبوکار، متناسب با نیازهای خود و مخاطبین هدف، از روشهایی برای تبلیغات برند استفاده میکند. برای انتخاب بهترین متد مارکتینگ، شناخت مخاطب هدف و بررسی و آزمون و خطا، از استراتژیهای پربازده محسوب میشوند. یکی از این متدها که در طول سالهای اخیر موفقیتآمیز واقع شده است، بازاریابی و برندسازی با پیامک است.
بازاریابی پیامکی یکی از کمهزینهترین و پربازدهترین روشهای بازاریابی است. با ارسال پیامک از طریق پنل پیامکی مستقیماً به گوشی موبایل مشتریان، آنها را از جشنوارهها، تخفیفات، اخبار و رویدادهای جدید کسبوکارتان آگاه کنید.
اهمیت استفاده از پیامک در برندسازی
برندسازی، فرآیند تثبیت هویت برند شما در ذهن مخاطب است. اهمیت برندسازی با پیامک از جهات زیر، برای کسبوکار شما بسیار بالاست:
- نرخ بالای باز شدن پیامک تبلیغاتی و افزایش آگاهی از برند
- کوتاه، مختصر و بهیادماندنی بودن تبلیغات اس ام اسی
- قابلیت ارسال لینک وبسایت برند در پیامک تبلیغاتی
- ارسال پیامک شخصیسازی شده برای نشان دادن اهمیت مخاطبان برند شما
- امکان ارسال پیامک با نام تجاری برند
- قابلیت ارسال اس ام اس برندسازی با سرشمارۀ ثابت کسبوکارتان
مزایای ارسال پیامک با نام تجاری برای برندسازی
پیامک برنددار یا ارسال پیامک با نام تجاری، یکی از بهترین روشها برای تثبیت هویت برند شما در ذهن مخاطب هدف است. در این متد، هنگام ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی یا اطلاعرسانی (مثلاً ارسال پیامک موجود شدن محصول)، بهجای شمارهٔ خطوط خدماتی یا تبلیغاتی متعلق به شما، نام برندتان در حروف لاتین، به مخاطبان هدف نمایش داده میشود.
در ادامه، به برخی مزایای ارسال پیامک با نام تجاری برای برندسازی میپردازیم.
-
ایجاد اعتماد در مخاطبان
ارسال اس ام اس با نام تجاری، از مهمترین روشهای برندسازی با پیامک است؛ چرا که در این روش، مخاطبین شما میتوانند با خیالی راحت، به محتوای پیامک اعتماد کنند. همچنین، با تکرار شدن نام برندتان بههمراه کدهای تخفیف، جشنوارهها، قرعهکشی و مسابقات پیامکی، اس ام اس تبلیغاتی شخصیسازی شده و… در تلفن همراه مشتری، یک تصویر مثبت از برند شما در ذهن ایشان شکل میگیرد.
به نقل از نیل پاتل (Neil Patel)، یک کارشناس بازاریابی دیجیتال: «یکی از اشتباهات رایج هنگام برندسازی، پررنگتر دانستن نقش کسبوکار نسبت به مشتریان است.» در حقیقت، شما در تلاشاید که در برندسازی با پیامک، هویت برند خود را تثبیت کنید؛ اما تأثیر پیامک بر برندسازی زمانی مشخص میشود که تصویر شکلگرفته در ذهن مخاطب هدف، با هویتی که شما برای برند خود در نظر گرفته و شکل دادهاید، یکی باشد.
-
افزایش آگاهی از برند
در مدل قیف بازاریابی (Marketing Funnel)، اولین پله در راهاندازی تبلیغات و برندسازی، افزایش آگاهی از برند است.
آگاهی از برند، به میزان آشنایی مشتریان با نام تجاری شما اشاره دارد. افرادی که به آگاهی از برند شما رسیدهاند، ممکن است هنوز اقدام به تهیۀ محصولات یا خدماتتان نکرده باشند؛ اما میدانند که برند شما وجود دارد، چه خدماتی ارائه میدهد و چگونه میشود آن را از رقبایتان متمایز کرد.
با بهرهگیری از اس ام اس برنددار، افراد جدیدی را با نام تجاری خود آشنا میکنید. این روش به شما کمک میکند که علاوهبر حفظ مشتریان وفادار، به جذب مشتری جدید نیز بپردازید و فروش و بازدهی کسبوکارتان را در گذر زمان، افزایش دهید.
چگونه پیامک تبلیغاتی مؤثر بنویسیم؟
برای مشاهدهٔ تأثیر پیامک بر برندسازی، نیازمند پیروی از روشهای خاصی در ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی هستید که متخصصان بازاریابی پیامکی، در طی سالها تجربه، نحوهٔ صحیح استفاده از آنها برای جذب مشتری و افزایش فروش را توسعه داده و بهروزرسانی کردهاند. این روشها عموماً از نحوهٔ نوشتن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار آغاز میشوند.
روشهای برندسازی با خطوط پیامکی
از طریق 2 روش زیر، میتوانید به ارسال پیامک برای برندسازی بپردازید:
- تبدیل سرشمارۀ تبلیغاتی به نام تجاری لاتین برند مانند DIGIKALA
- استفاده از سرشمارۀ 021 برای ارسال پیامک با خط ثابت مخصوص برند
روش اول: تبدیل سرشمارۀ تبلیغاتی به نام تجاری برند
برای ارسال پیامک برندسازی با نام تجاری، به خرید پنل اس ام اس از سامانههای ارائهدهندهٔ خدمات بازاریابی پیامکی، مانند ملی پیامک، احتیاج دارید.
پس از آن، کافی است خط تبلیغاتی مد نظرتان را از اپراتور انتخابی، تهیه کنید. در نهایت، با ثبت درخواست تبدیل خط تبلیغاتی به نام تجاری لاتین برندتان، تثبیت هویت برند در ذهن مخاطبان را تسریع کنید.
حتما بخوانید: تاثیرات تبلیغات پیامکی در داراب !
روش دوم: ارسال پیامک با شمارۀ ثابت
امکان ارسال پیامک با تلفن ثابت در هنگام استفاده از پنل اس ام اس، به شما اجازه میدهد که با خطوط مرتبط با کسبوکارتان و طی کردن مراحل لازم برای ارسال پیامک با خط ثابت، به برندسازی با اس ام اس بپردازید.
این امکان به شما کمک میکند که از همان ارقام شماره تلفن کسبوکارتان، هنگام برندسازی پیامکی برای تضمین راحتی و اعتماد مخاطبان، بهره ببرید.
روشهای ارسال اس ام اس با خط ثابت
در حال حاضر ارسال پیامک با تلفن ثابت به سه روش زیر، امکانپذیر است:
- استفاده از تلفن ثابت بدون نیاز به اینترنت
- بهرهگیری از نرمافزار شرکت مخابرات با نام پیاثا
- استفاده از سامانۀ پیامکی با خط 021
نحوۀ فعالسازی
نحوه فعالسازی و فرآیند درخواست پیامک با خط ثابت بسیار ساده است. برای فعالسازی، کافیست قبض تلفن شمارۀ مورد نظر را به همراه فرم درخواستی در پنل اس ام اس کسبوکارتان، به ملی پیامک ارائه دهید. ارسال پیامک شما 24 الی 48 ساعت بعد از ثبت درخواست، انجام میشود.
امکانات و ابزارهای موجود
برخی امکانات پنل پیامکی برای برندسازی با پیامک تبلیغاتی، شامل موارد زیر است:
امکانات پنل اس ام اس | توضیحات |
ارسال پیامک زماندار | زمان ارسال پیامک برای مخاطبان هدف، در دورههای مختلف در طول سال، بر اساس روزهای هفته و… را تعیین کنید تا برند وقتشناسی دیده شوید. |
ارسال پیامک تدریجی | با این ابزار در پنل اس ام اس، برندسازی پیامکی را به مرحلهٔ بعدی ببرید. پیامک تدریجی، به شما اجازه میدهد که وقفهٔ بین پیامکهای ارسالی در یک بازهٔ خاص را تعیین کنید و آگاهی از برندتان را با ارسال اس ام اس انبوه به شمارههای غیر تکراری، افزایش دهید. |
ارسال خودکار پیامک مناسبتی | کسبوکارتان به مناسبتهای خاصی در تقویم، اهمیت ویژه میدهد؟ این بخش مهم از هویت برندتان را با پیامکهای تبریک تولد، اس ام اس تبریک سال نو، پیامک کد تخفیف اختصاصی، اطلاعرسانی جشنوارهٔ فروش ویژه در بلک فرایدی و سایبر ماندی و… به گوش مخاطبان برسانید. |
امکان استفاده از API پیامکی | پنل اس ام اس خود را به انواع CRM، افزونههای وردپرس و ووکامرس، نرمافزارهایی مانند نرمافزار حسابداری هلو، افزونۀدیجیتس و… متصل کنید تا یک سامانهٔ یکپارچهٔ پیامکی برای برندسازی داشته باشید. |
شما میتوانید از تمام این امکانات، در کنار دیگر ابزارهای موجود در پنل پیامکیتان استفاده کنید تا برندسازی موفقی را تجربه کنید.
نمونههای موفق از برندسازی با پیامک
برای درک بهتر تأثیر پیامک بر برندسازی، به نمونههای زیر از برندهای معتبر توجه کنید.
نمونههای برندسازی با پیامک برنددار
پیامکهایی که دیجیکالا و اسنپفود با استفاده از نام تجاری خود برای مخاطبین ارسال میکنند، در افزایش اعتماد مشتریان به تبلیغات این برندها، تأثیر چشمگیری داشته است.
نمونه تبلیغات برندسازی با فرمت منحصربهفرد
یک روش دیگر برای برندسازی با پیامک، استفاده از فرمت یا الگوی خاصی هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی است. برای مثال، تبلیغات پیامکی رستورانهای زنجیرهای «شیلا» در فواصل زمانی یکسان برای مشتریان وفادار این کسبوکار ارسال میشوند. نکتهٔ حائز اهمیت در تبلیغات «شیلا» فرمت و شکل کلی این اس ام اسهاست که در حوزهٔ تبلیغات رستوران و کافه، مختص همین برند است. متن پیامکهای «شیلا» تفاوتهای جزئی با یکدیگر دارند؛ اما شکل کلی تبلیغات برندسازی پیامکی این رستوران، بهسرعت هویت برند را به مشتری یادآور میشود.
نکات کلیدی برای موفقیت برند در پیامکهای تبلیغاتی
حال که با برندسازی از طریق پیامک آشنا شدید، بهتر است برخی نکات کلیدی که شما را در مسیر درست برندینگ با پیامک قرار میدهند را فرا بگیرید.
- تعیین مخاطب هدف: برندسازی شخصیسازی شده: مشخص کردن مخاطبان هدف هر کمپین برندینگ یا مارکتینگ، به شما کمک میکند که پیامکهای برندسازی کسبوکارتان را برای گروههای مختلف، شخصیسازی نمایید.
- اندازهگیری و تحلیل نتایج برندسازی: تحلیل نتایج کمپینهای تبلیغاتی و برندسازی، به شما در تثبیت هویت برند و رساندن صدای کسبوکارتان به مشتریان در کمپینهای آینده، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
- استفاده از کلیدواژههای قوی: کلیدواژههایی که بهسرعت، مطلب را به مخاطب هدف منتقل میکنند، نیازهای او را پاسخ میدهند، وقت وی را تلف نمیکنند و اصطلاحاً، سریع سراغ اصل مطلب میروند، مشتریان راضیتری را برای کسبوکار شما جذب خواهد کرد.
سخن آخر
برندسازی با پیامک، از طریق روشهای گوناگونی که ویژگیهای منحصربهفرد کسبوکارتان را به مشتریان منتقل میکند، از بهترین متدهای افزایش آگاهی از برند است. برای بهرهگیری از مزایای تبلیغات پیامکی، ارسال پیامک با نام تجاری و یا تکرار الگویی که امضای برند شما است، میتوانید همین امروز در وبسایت ما ثبتنام کنید و پنل اس ام اس خود را فعال کنید.
در صورتی که به مشاوره و راهنمایی بیشتر دربارهٔ بازاریابی پیامکی و سامانهٔ اس ام اس انبوه احتیاج دارید، از طریق تماس با تیم پشتیبانی ما به شمارهٔ 02163404 و یا گفتوگو با کارشناسان ملی پیامک از بخش نظرات همین مطلب، با ما در ارتباط باشید.
منبع:https://www.melipayamak.com/blog/posts/send-sms-using-your-company-name/
ارسال یک پاسخ