روش‌های بازاریابی و تبلیغات برای سوپرمارکت + نمونه متن پیامک تبلیغاتی


نگین عزیز
مارکت پارتی اسنپ فود، ساعت 3 بعدازظهر
30% تا %70 تخفیف کالاهای سوپرمارکتی
به مدت یک هفته، از ساعت 15 تا 19
تعداد محدود از هر کالا
چشم از اسنپ فود برندارید:
snappfood.ir

قبل از شروع مقاله، “ویدئوی پنل اس ام اس سوپر مارکت | روش افزایش فروش و تبلیغات سوپرمارکت | ملی پیامک” را مشاهده کنید.

 

شاید تا قبل از اینکه اسنپ مارکت فروش محصولات مغازه‌ها را در فضای اینترنت شروع کند، کمتر کسی به فکر فروش اینترنتی بود. اما الان خیلی از مغازه‌ها، روش‌های مختلف تبلیغات برای سوپرمارکت را امتحان می‌کنند تا به فروش بیشتری برسند.

در این مطلب روش‌های مختلف بازاریابی و تبلیغاتی سوپرمارکت را به صورت آنلاین و آفلاین توضیح دادیم. چون سود محصولات سوپر مارکت‌ها  مانند بقیه کسب‌وکارها بالا نیست، پس لازم است هوشمندانه‌تر تبلیغات کنند.

مهم‌ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات برای سوپرمارکت

به عنوان صاحب سوپر مارکت باید خود را جای مشتری بگذارید، تا بدانید از چه روشی برای جذب و افزایش فروش استفاده ‌کنید.

عادت‌های مشتریان تغییر کرده است، پس باید براساس عادت و سلیقه مشتری پیش رفت، تا تبلیغ موفقی انجام داد. ما هم در ادامه روش‌های تبلیغاتی مشتری‌پسند را برای‌تان فراهم کرده‌ایم.

تبلیغ سوپر مارکت با تراکت

تبلیغ با تراکت، تبدیل به عضوی جدایی‌ناپذیر از روش‌های تبلیغاتی سوپر مارکت‌ها شده است. هر زمان که از مغازه خرید می‌کنیم، داخل نایلون برگه‌ای زردرنگ یا سبزرنگ با متن‌ها طولانی وجود دارد. ولی بهتر است بدانید، تبلیغ با تراکت دیگر تاثیرگذار نیست. مشتری‌ها به برگه‌های تبلیغاتی نگاه می‌کنند، ولی توجه زیادی ندارند و نایلون را همراه با تبلیغ دور می‌ندازند.

بهتر است شما هم پول‌تان را با چاپ تراکت‌ها دور نریزید و از روش‌های موثرتر استفاده کنید.

از طریق سایت تبلیغات انجام دهید

روش های تبلیغاتی و بازاریابی برای سوپرمارکت

اگر صاحب سوپر مارکت بزرگ یا زنجیره‌ای هستید، تبلیغ از طریق سایت کاربردی است. اما اگر مغازه‌ای کوچک دارید، این روش خیلی هم مفید نیست.

گوگل‌ادز امکانی مفید برای تبلیغات است. یعنی گوگل از صاحب کسب‌وکار پول می‌گیرد و سایت او را به مشتریان معرفی می‌کند. مثلاً بعضی از سوپر مارکت‌های بزرگ مثل اُکالا (فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش)، اگر به گوگل پول برای تبلیغ بدهند، موتورهای جستجو صفحه سایت آن‌ها را جزو نتایج اول نشان می‌دهد. یعنی وقتی کاربر عبارت خرید مواد غذای را جستجو کند، سایت اُکالا اولین سایتی است که به کاربر نمایش داده می‌شود.

همانطور که گفتیم تبلیغ از طریق گوگل برای مغازه‌های بزرگ به‌صرفه است، چون نیاز به سایت، نیروی کار و بودجه دارد. سوپر مارکت‌های کوچک می‌توانند از روش‌های آنلاین و رایگان استفاده کنند.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

روش های سازاریابی سوپر مارکت‌ها

در ابتدای مقاله گفتیم عادت مشتریان تغییر کرده است. یعنی کاربران روز‌به‌روز خریدهای اینترنتی زیادی انجام می‌دهند و تقاضا برای خرید آنلاین بالاتر می‌رود. پس شما هم به عنوان صاحب مغازه باید به سمت تقاضای مشتریان حرکت کنید و در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید.

شبکه‌های اجتماعی فضای رایگان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، تا به معرفی کالا و محصولات خود بپردازند.

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در بین ما مردم ایران است. روزانه خریدهای زیادی در اینستاگرام انجام می‌شود. بنابراین بهترین فرصت است تا صفحه‌ای ایجاد کرده و به معرفی و فروش محصول در اینستاگرام بپردازید یا اینکه تبلیغات برای سوپرمارکت خود انجام دهید.

مثلاً سوپرمارکت فرهنگ در اینستاگرام صفحه‌ای با ۱۰ کا فالوور دارد. محصولات جدید مغازه را معرفی می‌کند، شماره تلفن برای تماس مشتریان را نوشته، تخفیف‌ها را اطلاع‌رسانی می‌کند و از مشتریان معروف خود عکس منتشر کرده تا فالوور بیشتری جذب کند. سوپر مارکت فرهنگ می‌تواند به یکی از پیج‌های پُربازدید یا پیج یکی از اینفلوئنسرها (آدم‌های معروف) تبلیغ بدهد، تا فالوورهای پیج و فروش از مغازه بیشتر شود.

بازاریابی پیامکی برای تبلیغ سوپرمارکت‌

نگین عزیز
«تو از خونه بیرون نیا هرچی از سوپرمارکت می‌خوای تو خونَته»
همین حالا زنگ بزن و سفارش بده.
۲۲۶۵۶۳۹۰

این پیامک دو روز پیش ساعت ۱۰ صبح برای من ارسال شد. لحن پیام دوستانه است و حس صمیمت برای کاربر دارد. منم به مغازه زنگ زدم و برای ناهار وسایل موردنیاز را سفارش دادم. خیلی زود سفارش را آماده و برایم ارسال کردند. حالا مشتری ثابت این سوپر مارکت شدم و تقریباً هر دو روز یکبار زنگ می‌زنم و هر چیزی که نیاز دارم را سفارش می‌دهم.

بازاریابی پیامکی یکی از شیوه‌های پُربازده برای تبلیغات سوپر مارکت‌هاست، با روش‌های مختلف تبلیغات پیامکی، مشتری‌های سوپر مارکت شما بیشتر می‌شوند. در ادامه روش‌ها را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

با پنل پیامکی سوپر مارکت، تبلیغات انبوه بفرستید

روش های تبلیغاتی و بازاریابی برای سوپرمارکت

قاعدتاً مشتریان هدف هر سوپر مارکت، در منطقه‌های اطراف مغازه هستند. با پنل پیامکی، پیامک تبلیغاتی انبوه برای مشتریان ارسال کنید. یعنی با استفاده از ماژول‌‌های مختلف مثل ماژول منطقه هدفمند سامانه ملی پیامک، برای مشتریان زیادی پیامک ارسال کنید.

البته روش ماژول منطقه هدفمند با ماژول ارسال پسام از روی نقشه تفاوت دارد. در روش منطقه هدفمند، به جای استفاده از نقشه، از بانک شماره محله‌ای استفاده می‌کنید و می‌توانید به صورت تصادفی یا ترتیبی به مشتریان پیام بفرستید.

وارد سامانه پیامکی شوید و روی ماژول منطقه هدفمند کلیک کرده و از طبقه‌بندی‌های موجود (بانک استان‌های کشور، بانک تفکیک شده اصناف کشور، بانک محله‌ای و …)، یکی را انتخاب کرده و پیام را ارسال کنید.

پیشنهاد ویژه و کوپن تخفیف برای مشتری ارسال کنید

تخفیف‌ها را با سامانه پیامکی، برای مشتریان قدیمی و جدید ارسال کنید.

فقط خانه امن است، در خانه بمانیم!
۳۰ هزارتومان تخفیف سبد بالای ۱۰۰ هزارتومان محصولات سوپرمارکتی
کد تخفیف خرید اول: AKN30
تا جمعه

پیامک‌های تخفیفی برای مشتری، احساس نیاز ایجاد می‌کند. یعنی کاربر به خرید نیاز ندارد ولی با پیام تخفیف ترغیب می‌شود تا روی لینک کلیک کرده و خرید انجام دهد. پس با ارسال پیام پیشنهاد ویژه یا کوپن تخفیف شانس فروش بیشتری دارید.

شماره‌های مشتریان را برای ارسال پیام، از کجا بیاوریم؟

دفترچه تلفن سامانه پیامکی برای تبلیغات سوپرمارکت

دفترچه تلفن سامانه پیامکی برای تبلیغات سوپرمارکت

در حالت عادی هر بار که مشتری به مغازه زنگ می‌زند باید شماره تلفن و آدرس او را روی کاغذ نوشته و سفارش را ارسال کنید. اما با استفاه از ماژول دفترچه تلفن سامانه ملی پیامک، فقط یکبار از مشتری شماره تلفن و آدرس گرفته، سپس در دفترچه تلفن ذخیره کنید. دیگر نیاز نیست هربار اطلاعات مشتری را بپرسید.

همچنین در ماژول دفترچه تلفن، مخاطبان را دسته‌بندی کرده و هر چندوقت یکبار برای هر گروه پیامک تخفیف ارسال کنید، تا مشتریان تجربه خوبی داشته و وفادار باقی بمانند.

ارسال رایگان محصولات با پیامپ

یکی از پشنهادات خوبی که باعث جذب مشتری برای سوپرمارکت‌ها می‌شود، ارسال رایگان است. حالا از چه روشی استفاده کنیم که ارسال رایگان برای صاحب مغازه به‌صرفه باشد؟‌راه‌حل منطقی آن است که به اطراف مغازه و جاهای نزدیک ارسال رایگان داشته باشید. حالا چطور به همسایه‌ها خبر بدیم که مغازه ارسال رایگان دارد؟

با استفاده از ماژول پیامپ،می‌توانید به محله‌های نزدیک مغازه پیام بفرستید. مثلاً مغازه شما در منطقه ستارخان و محله دریان نو است. در سامانه ملی پیامک، روی ماژول پیامپ کلیک کرده و از روی نقشه، ستارخان را پیدا کرده و سپس روی محله دریان نو کلیک کنید. تعداد شماره‌های همراه اول و ایرانسل را می‌بینید. شماره‌ها را انتخاب کرده و سپس متن پیامک را نوشته و ارسال کنید.

از مشتریانی که خرید می‌کنند، تشکر می‌کنید؟

ارسال پیام تشکر برای مشتریان

ارسال پیامک تشکر برای مشتریان

تشکر کردن حس خوبی برای کاربر ایجاد می‌کند. برای حفظ مشتری، با او ارتباط بگیرید. بعد از خرید با جمله‌ای ساده از خرید مشتری تشکر کنید. تا حس خوبی نسبت به مغازه شما پیدا کرده و دوباره برای خرید برگردند. به عنوان مثال مشتری از مغازه محصولاتی را خرید کرده و سفارش‌ها را برایش ارسال کردید.

پیام تشکر از مشتری، را می‌توانید در قسمت پیش‌نویس‌ها نوشته و ذخیره کنید. هر زمان که مشتری از شما خرید کرد کافیست فقط شماره را وارد کرده و پیام را ارسال کنید.

خبرنامه پیامکی راهی برای ارتباط با مشتریان

با مشتریان ارتباط داشته باشید و آن‌ها را حفظ کنید. با استفاده از سامانه ملی پیامک، برای مشتریان خبرنامه درست کنید.

در خانه بمانیم و آنلاین سفارش بدیم!
یادت نره فقط تا جمعه فرصت داری از 40هزار تومان تخفیف خرید سوپرمارکتی از دیجی‌کالا استفاده کنی.
کد تخفیف:CRS40
برای خرید بالای 100هزار تومان
بزن بریم:
https://dgka.la/7gv
لغو پیامک: 1

با استفاده از خبرنامه پیامکی می‌توانید اخبار مربوط به تخفیف‌ها، جشنواره‌ها و … را برای مشتری ارسال کنید. البته در نظر داشته باشید که همانند پیامک بالا، برای لغو خبرنامه هم باید گزینه‌ای در اختیار مشتری قرار دهید (لغو پیامک: 1).

اطلاع‌رسانی با استفاده از سامانه ملی پیامک

گاهی اوقات نیاز است تا اطلاعاتی را برای مشتری ارسال کنید. مثلاً‌ صفحه اینستاگرام مغازه را راه‌اندازی کرده و می‌خواهید برای مشتریان اس ام اس ارسال کنید. با استفاده از پیامک انبوه ملی پیامک به مشتریان زیادی پیام ارسال کنید.

دوستداری1میلیون ببری؟
عضواینستاگرام افق کوروش شو
Instagram.com/okcs.ir

اس ام اس مناسبتی ارسال کنید

برای مناسبت‌های خاص پیشنهاد ویژه‌ای را برای مشتریان در نظر گرفته و پیام ارسال کنید. مثلاً اسنپ مارکت به مناسبت تولدش پیشنهادی برای مشتری در نظر گرفته و ارسال می‌کند.

نگین عزیز
در جشن تولد اسنپ مارکت خریدت رو تبدیل به سکه کن
با هر خرید بالای ۵۰ هزار تومان گردونه را بچرخونید و از اسنپ مارکت جایزه بگیرید
کد تخفیف ۱۰ هزارتومانی‌: SM10RRCS
همین حالا گردونه را بچرخانید:

اس ام اس اسنپ مارکت، مشتری را ترغیب می‌کند تا روی لینک کلیک کند. یکی دیگر از نکته‌های مثبت پیام بالا این است که چون برای مخاطب مسابقه‌ در نظر گرفته باعث سرگرمی می‌شود.

همچنین برای مناسبت‌های مختلف مثل عید، شب یلدا و … پیامک طراحی کرده و برای مشتری پیام ارسال کنید.

نتایج مثبت از روش‌های بازاریابی و تبلیغات برای سوپرمارکت

بازاریابی سوپرمارکت

روش‌های بازاریابی و تبلیغات برای سوپرمارکت که در حال حاضر استفاده می‌شود با روش‌های سال‌های قبل تفاوت دارد. این روزها برای تبلیغات باید به صورت هدفمند مشتریان را بشناسید و بعد پیام ارسال کنید.  از طرفی خلاقیت برای جذب مشتری موثر است پس از پیام‌های خلاقانه استفاده کنید.

در این مطلب گفتیم که مهم نیست شما مغازه‌ای کوچک داشته یا صاحب فروشگاه بزرگی هستید. اگر برای مشتریان پیام‌‌های تخفیفی را هدفمند ارسال کنید، هزینه‌ٔ تبلیغات با فروش بیشتر جبران می‌شود. با استفاده از روش‌های گوناگونی که گفتیم با مشتری ارتباط برقرار کرده و آنان را حفظ کنید.

سامانه ملی پیامک همه روش‌های تبلیغاتی گفته شده در این مطلب را برای کاربران فراهم کرده و در اختیار آنان قرار می‌دهد. پشتیابی ملی پیامک همه‌روزه و حتی در روزهای تعطیل به سوالات شما پاسخ می‌دهند،‌ کافیست به شماره ۶۳۴۰۴-۰۲۱ زنگ بزنید.





منبع:https://www.melipayamak.com/blog/posts/different-ways-to-advertise-products/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها