روش‌های مختلف ارسال پیامک به مشتریان


فرض کنید مسئول سایتی هستید و برای سایت یک پیج اینستاگرام ایجاد کردید. حالا قصد دارید پیج اینستاگرام را به اطلاع مشتریان برسانید، از چه روشی استفاده می‌کند؟

قطعاً راه‌های زیادی برای اطلاع‌رسانی وجود دارد از جمله استفاده‌ از روش‌ تبلیغ در پیج‌های اینستاگرام یا تلگرام، اما تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی پُرسروصدا و شلوغ است و مخاطب را سردرگم می‌کند. یکی از روش‌های بسیار مهم و کاربردی ارسال پیامک به مشتریان است زیرا بیش از ۹۵ درصد کاربران پیام‌ها را باز می‌کنند و بیش از ۲۵ درصد مخاطبان روی پیام کلیک می‌کنند.

در این مقاله به معرفی روش‌های مختلف ارسال پیام به مشتریان از طریق تلفن همراه و سامانه پیامکی می‌پردازیم و ویژگی‌های هر روش را بررسی می‌کنیم.

ارسال اس ام اس به مشتریان از طریق تلفن همراه

وقتی صحبت از ارسال پیام به مخاطب می‌شود، ذهن ناخودآگاه به سمت موبایل می‌رود. پس ابتدا ارسال پیام با تلفن همراه را بررسی کنیم و سپس سراغ روش دوم برویم. اگر صاحب کسب‌وکار کوچکی هستید، شاید تصور کنید که ارسال پیام از طریق تلفن همراه به مخاطب بهتر است. فرض کنید می‌خواهید پیامی را برای مشتریان ارسال و یکی از محصولات جدید شرکت را معرفی کنید. پیام را می‌نویسید و سپس از قسمت لیست مخاطبان موبایل یکی از شماره‌ها را انتخاب و پیام ارسال می‌کنید. برای بار دوم دوباره پیام را کپی و ارسال می‌کنید، برای مخاطب سوم و چهارم نیز به همین ترتیب پیام را کپی و می‌فرستید.

فرض کنیم ارسال پیامک به مشتریان را با موبایل انجام دادیم، حالا سوالی که پیش می‌آید این است چقدر زمان برای ارسال پیام هدر می‌رود؟

برای به دست آوردن زمان، همهٔ مخاطبان را در نظر بگیرید و مثلاً اگر برای هر پیام حدود ۲ دقیقه زمان در نظر بگیریم، حساب کنید برای ارسال پیام‌ به همه مخاطبان چقدر زمان نیاز است. هزینه ارسال پیام چقدر می‌شود؟

ارسال پیام به مشتریهزینه ارسال پیام با موبایل چقدر است؟

موضوع بعدی هزینه ارسال پیام با موبایل است. در ادامه بررسی کنیم و ببینیم هزینه ارسال هر پیام چند است. در سامانه همراه اول هزینه پیام فارسی برای سیم کارت دائمی، هر صفحه ۸۹ ریال است و برای سیم کارت اعتباری هر صفحه ۱۰۶ ریال است. در سامانه ایرانسل پیامک فارسی به خطوط مختلف بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ ریال است. با توجه به قیمت‌های گفته شده می‌توانید هزینه ارسال هر پیام و سپس همه پیام‌ها را حساب کنید.

از تلفن همراه به چه تعداد مخاطب پیام ارسال می‌کنید؟

می‌توانید به همه مخاطبان که شماره  آن‌ها را در گوشی همراه‌ ذخیره دارید، اس ام اس بفرستید و شاید شماره تلفن‌هایی در سایت یا محیط کارتان داشته باشید و بتوانید پیامک ارسال کنید. همه مخاطبان گفته شده تعداد محدودی هستند. البته در نظر داشته باشید که طبق قوانین مخابرات اگر بیش از اندازه با گوشی موبایل پیام بفرستید سیم کارت می‌سوزد.

ارسال پیام به مشتری از طریق سامانه پیامکی

بعد از بررسی مزایا و معایب ارسال پیام با استفاده از تلفن همراه سراغ روش دوم می‌رویم. روش دوم ارسال از طریق سامانه پیامکی است. استفاده از سامانه پیامکی بسیار راحت و مقرون‌به‌صرفه است. در استفاده از سامانه پیامکی مشکلات ارسال پیام با موبایل را ندارید.

در ادامه سامانه پیامکی و ویژگی‌های مهم سامانه را توضیح دهیم.

در مدت زمانی کوتاه پیام‌های زیادی را ارسال کنید

در بخش قبلی برای ارسال پیامک به مشتریان با تلفن همراه، زمان و تعداد پیام‌های ارسالی را بررسی کردیم. در این قسمت زمان و تعداد پیام‌های ارسالی با سامانه پیام کوتاه را توضیح می‌دهیم. فرض کنید صاحب فروشگاهی هستید و می‌خواهید محصولی جدید به مشتریان‌ معرفی کنید. کافیست وارد سامانه شوید، روی قسمت ارسال پیامک کلیک کنید. پیام را بنویسید و سپس در قسمت بعدی ارسال، تعداد مخاطبان را انتخاب و پیام را ارسال کنید. اس ام اس در ۱۵ دقیقه برای ۵۰ هزار کاربر ارسال می‌شود.

لیست مخاطبان را افزایش دهید

ارسال پیام به مشتریمی‌توانید لیست شماره مشتریان و مخاطبین جدید و قدیم را وارد سامانه ملی پیامک کنید. همچنین به بانک اطلاعاتی شماره‌های ملی پیامک هم دسترسی دارید که با توجه به هدف‌تان (ضمیر حذف) می‌توانید پیامک را برای مشتریان زیادی ارسال کنید. با مثال واضح‌تر توضیح دهیم، مثلاً شرکت توزیع داروی خاصی هستید و برای معرفی دارو نیاز به ارسال پیامک دارید. در پنل پیامکی سامانه ملی پیامک بانک شماره داروخانه‌ها را پیدا و اس ام اس را ارسال می‌کنید. به این ترتیب امکان افزایش مشتری‌ و فروش بیشتر وجود دارد.

البته امکان ارسال پیام برای شهرهای مختلف هم به تفکیک در سامانه ملی پیامک وجود دارد. در مورد شهرهای مختلف هم مثالی بزنیم تا واضح‌تر درک کنید. مثلاً شما مسئول برگزاری کنگره مهندسی در شهر اراک هستید و کنگره در روزهای ۲۲ تا ۲۵ بهمن‌ماه برگزار می‌شود. می‌توانید با استفاده از امکان بانک شماره اصناف و مشاغل ملی پیامک، شاخه مهندسین را پیدا کنید. سپس به مهندسین شهرهای نزدیک اراک که امکان شرکت در کنگره را دارند، پیام ارسال کنید. به این ترتیب نه‌تنها اس ام اس هدفمند ارسال کرده‌اید، بلکه لیست مخاطبان نیز افزایش می‌یابد.

تنظیمات پیامک را به دلخواه انجام دهید

یکی از امکانات پنل پیامکی تنظیمات دلخواه است. فرض کنید شما صاحب فروشگاه آرایشی بهداشتی هستید و محصول جدیدی برای معرفی به مشتریان‌ دارید و ترجیح می‌دهید روز دوشنبه ساعت ۱۱ صبح پیامی برای همه خانم‌های بین ۲۰ تا ۳۰ سال در منطقه امیرآباد ارسال شود (البته به دلیل جلوگیری از مزاحمت‌های شخصی برای کاربران ارسال بر اساس سن و جنس فعلاً غیرفعال است). با استفاده از ماژول‌های سامانه ملی پیامک به‌راحتی می‌توانید تنظیمات موردنظر را انجام دهید و مخاطبان را گروه‌بندی و به گروه خاصی پیام ارسال کنید.

هزینه ارسال پیامک مقرون‌به‌صرفه است

ارسال پیام از طریق سامانه پیامکی به‌صرفه است زیرا با توجه به نیازی که دارید، می‌توانید یکی از بسته‌های ملی پیامک (پایه، اقتصادی، شرکتی و تجاری) را انتخاب و خریداری کنید. ملی پیامک تعدادی پیامک را به عنوان هدیه برای‌ کاربران در نظر گرفته است، یعنی به محض اینکه یکی از بسته‌ها را خریداری کردید تعدادی پیامک رایگان برای‌ شما فعال می‌شود.

از پیام‌های ارسال شده گزارش بگیرید

تصور کنید شما در شرکتی به عنوان مدیر بازاریابی مشغول فعالیت هستید و پیام تبلیغاتی برای مشتریان ارسال کرده‌اید. رئیس شرکت از شما گزارش ارسال پیام‌ها را می‌خواهد، به راحتی می‌توانید با استفاده از امکان گزارش‌گیری آمار پیام‌های ارسال شده و ارسال نشده را به صورت فایل اکسل دانلود و تحویل رئیس شرکت دهید.

ارسال پیامک به مشتریان

 از مسابقه پیامکی و نظرسنجی استفاده کنید

شاید تابه‌حال برای‌ شما هم سوال پیش آمده باشد که برنامه‌های تلویزیونی چگونه مسابقه یا نظرسنجی برگزار می‌کنند. برنامه‌های تلویزیونی برای برگزاری مسابقه پیامکی از پنل پیامکی استفاده می‌کنند. در پنل ملی پیامک با استفاده از ماژول مسابقه و ماژول نظرسنجی به‌راحتی می‌توانید برای محصولات و خدمات از مخاطبان خود نظرخواهی کرده یا مسابقه‌ای برگزار کنید.

از روی نقشه پیامک ارسال کنید

در سامانه ملی پیامک می‌توانید از روی نقشه برای مخاطبان پیام ارسال کنید. مثلاً اغذیه‌فروشی که می‌خواهد برای ساعت خاصی از روز برای مشتریان محدوده مغازه خود پیامی ارسال کند. در سامانه پیامک، محدوده مورد نظر را انتخاب و پیام را برای ساعت خاص ارسال می‌کند. یا حتی می‌تواند به تفکیک برای همراه اول و ایرانسل پیام ارسال کند.

نتیجه‌گیری از روش‌های ارسال پیامک به مشتریان

همانطور که در این مطلب گفته شد، ارسال پیام به مشتریان یکی از روش‌های بسیار تاثیرگذار برای تبلیغات و جذب مشتری است که باعث می‌شود هزینه‌ای که برای تبلیغات استفاده کرده‌اید، با خرید محصولات بازگشت داده شود.

در این مطلب با دو روش ارسال پیام با موبایل و ارسال پیام با سامانه پیامکی آشنا شدید. معایب ارسال پیام با موبایل را شناختید. از ویژگی‌های مهم و کاربردی سامانه پیامکی برای هر کسب‌وکاری اطلاع پیدا کردید. اکنون باتوجه به هدف‌تان می‌توانید خیلی راحت روش ارسال اس ام اس به مشتریان‌تان را انتخاب کنید.

سامانه ملی پیامک همه امکانات و ویژگی‌های گفته شده در این مقاله را به صورت جامع و کامل در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. برای رشد کسب‌وکارتان حتماً از پنل پیامکی استفاده کنید. جهت مشاوره رایگان با کارشناسان ملی پیامک به شماره ۶۳۴۰۴-۰۲۱ زنگ بزنید.

مطلب را با دوستان‌تان که صاحب کسب‌وکار هستند به اشتراک بگذارید تا بتوانند برای پیشرفت‌شان تبلیغات هدفمند انجام دهند.

روش‌های مختلف ارسال پیامک به مشتریان

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.

ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه



منبع:https://www.melipayamak.com/blog/posts/send-message-from-panel/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید، نمایندگی استار اس ام اس می‌تواند پیشنهاد جذابی برای شما باشد.

آخرین دیدگاه‌ها