سیستم فروش چیست؟ معرفی انواع سیستم فروش برای کسب و کارها – پنل اس ام اس – سامانه پیامکی



سیستم فروشسیستم فروش
راهنمای مطالعه

سیستم فروش سامانه یا پلتفرمی است که به سازماندهی فرآیندهای فروش محصول یا خدمات کسب‌وکارها کمک می‌کند. این سیستم‌ها با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، باعث بهبود عملکرد فروش کسب‌وکارها می‌شوند. سیستم‌های مدیریت فروش انواع مختلفی دارند که شامل سیستم‌های سفارشی، مبتنی بر قالب، سایت سازها و سامانه‌های فروش آنلاین می‌شود. اگر به دنبال سیستم فروش متناسب با بیزینس خود می‌گردید خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سیستم فروش؛ نرم‌افزارهایی برای کنترل و مدیریت فرآیندهای فروش

سیستم فروش برای بالا بردن کارایی و بهبود عملکرد فروش استفاده می‌شود. این سیستم با مجموعه‌ای از  ابزارها و ویژگی‌ها، به تیم فروش سازمان کمک می‌کند تا فرآیندهای فروش، مانند مدیریت مشتریان، پیگیری سفارش‌ها، تحلیل داده‌ها و مدیریت انبار را بهبود دهند. درواقع با داشتن یک سایت با سیستم فروش، می‌توان اطلاعات مشتریان را دسته‌بندی و گزارش‌های فروش را تحلیل کرد؛ نتیجه این کار کاهش هزینه‌های جانبی و افزایش فروش سازمان است. 

استفاده از سیستم‌های فروش در انواع بازاریابی‌ مانند ایمیل مارکتینگ و بازاریابی پیامکی کاربرد بسیاری دارد. به‌عنوان مثال با تهیه بهترین پنل پیامک و با استفاده از شماره تماس‌های ذخیره شده در سیستم فروش می‌توان بازاریابی پیامکی را با هزینه کمتر و بازدهی بیشتری انجام داد. نتیجه استفاده از سیستم فروش در بازاریابی پیامکی دسترسی به گزارش‌ تحلیل رفتار مشتری است.

بررسی ویژگی‌های سیستم فروش موفق 

سیستم فروش موفق باید ابزارهای کارآمدی داشته باشد و به شما کمک کند که علاوه‌بر صرفه‌جویی در زمان، میزان فروش بیزینس خود را افزایش دهید. در ادامه ویژگی‌های سیستم فروش موفق را به شما معرفی می‌کنیم:

  • داشبوردهای به‌روز
  • گزارش پروفایل مشتری
  • گزارش تجزیه و تحلیل فروش
  • کنترل موجودی
  • سوابق تماس
  • مدیریت سفارش
  • تحلیل رفتار مشتری
  • ذخیره داده‌ها
  • به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی
  • تقویم یکپارچه
  • مدیریت سفارش
  • ارزیابی عملکرد کارکنان
  • کنترل کیفیت

با استفاده از سیستم فروش می‌توان رفتار مشتری را تحلیل کرد. به‌عنوان مثال از روش‎‌های مختلفی برای نوشتن پیام تبلیغاتی خود استفاده کنید، سپس با استفاده از سیستم فروش نتیجه‌های به دست آمده را تجزیه و تحلیل کنید. با به‌کارگیری این روش متوجه می‌شوید چه مدل پیام‌های تبلیغاتی تاثیر بیشتری برای افزایش مشتریان دارد. به‌عنوان مثال برای جذب مشتری در بیزینس طلافروشی، چندمدل متن تبلیغاتی برای طلا فروشی را طی فاصله‌های زمانی مختلف برای مخاطبان ارسال کنید؛ سپس تحلیل کنید کدام متن تبلیغاتی برای مغازه شما مشتریان بیشتری آورده است.

استفاده از سیستم فروش و بازاریابی برای گزارش تجزیه و تحلیلاستفاده از سیستم فروش و بازاریابی برای گزارش تجزیه و تحلیل

انواع سیستم فروش کدام است؟

سیستم فروش در دنیای کسب‌وکارهای امروزی باعث کاهش هزینه‌های جانبی سازمان و افزایش چشم‌گیر فروش محصول و خدمات می‌شود؛ زیرا می‌توان از سیستم‌های فروش برای روش‌های تبلیغاتی مانند ایمیل مارکتینگ و بازاریابی پیامکی استفاده کرد. به‌عنوان مثال می‌توان شماره‌های ذخیره شده در سیستم فروش را برای ارسال انبوه پیامک به‌کار برد. همچنین با داشتن نرم افزار ارسال پیام انبوه در واتس اپ می‌توانید پیام‌های تبلیغاتی را به شماره‌های واتس اپ مشتریان ارسال کنید. نوع سیستم مدیریت فروش سازمان را باید براساس اندازه سازمان، نحوه فروش و استراتژی کسب‌وکارتان انتخاب کنید. در ادامه به بررسی انواع سیستم فروش می‌پردازیم.

انتخاب سیستم مدیریت فروش اینترنتی براساس استراتژی کسب‌وکارانتخاب سیستم مدیریت فروش اینترنتی براساس استراتژی کسب‌وکار

سیستم‌های سفارشی (Custom System)؛ طراحی شده توسط برنامه‌نوسان

سیستم‌های سفارشی فروش، توسط برنامه نویسان داخل یا خارج سازمان طراحی و اجرا می‌شوند. در این نوع سیستم، برنامه‌نویسان براساس نوع سازمان و نیازهای کسب‌وکار شما، اقدام به طراحی و ساخت سیستم سفارشی می‌کنند. مزیت custom system این است که برخلاف پلتفرم‌های سازمانی آماده، ویژگی‎‌های آن کاملا براساس نیازهای سازمان طراحی می‌شود و می‌توان طراحی آن را با رشد یا تغییر سازمان گسترش داد. به‌عنوان مثال به برنامه نویس‌ها درخواست دهید برای تحلیل گزارش‌های فروش سیستم‌های سفارشی سازمانتان، هوش مصنوعی متناسبی طراحی کنند؛ زیرا استفاده از هوش مصنوعی در فروش باعث تجزیه و تحلیل بهتر داده و افزایش نرخ بازگشت سرمایه می‌شود.

طراحی سیستم فروش سفارشی توسط برنامه‌نویسانطراحی سیستم فروش سفارشی توسط برنامه‌نویسان

سیستم‌های مبتنی بر قالب؛ به‌کارگیری فرم‌های نیمه آماده 

برای طراحی سیستم‌های مبتنی‌بر قالب، از قالب‌های آماده‌سازی شده و مشخصی برای طراحی و اجرای سیستم فروش استفاده می‌شود. این قالب‌های آماده معمولا به‌صورت پیش‌فرض طراحی شده‌اند و امکان ایجاد تغییرات جزئی در این قالب‌ها وجود دارد؛ به‌عبارتی این قالب‌ها نیمه آماده هستند و کسب‌وکارهای مختلفی قبل از شما از آن استفاده کردند.

مزیت سیستم‌های مبتنی‌بر قالب، هزینه پایین ساخت آن است. ایراد این نوع سیستم فروش، غیراختصاصی بودن آن است اما سیستم‌های مبتنی‌بر قالب مانند همه سیستم‌های فروش امکاناتی مانند ذخیره داده‌های مشتری را دارند؛ بنابراین با استفاده از این سیستم‌ها و با در اختیار داشتن سامانه اس ام اس می‌توان به‌راحتی، بازاریابی پیامکی هدفمندی با بازدهی بالا داشته باشید.

سیستم‎‌های مدیریت فروش با سایت‌سازها؛ طراحی قالب با کمک رابط کاربری گرافیک

بعضی از آژانس‌های طراحی و توسعه سایت، ابزارهایی به‌نام سایت ساز دارند. این آژانس‌ها با کمک سایت‌سازها، قالب‌های کسب‌وکارها را براساس نیاز آن‌ها طراحی و اجرا می‌کنند. ساخت این قالب‌ها با کمک رابط کاربری گرافیک صورت می‌گیرد و در بازه زمانی یک روزه، سیستم فروش شما آماده می‌شود. برای استفاده بهینه کارکنان از این سیستم فروش به آژانس‌های توسعه سایت درخواست دهید، ابزارهای مختلف سیستم فروش را به شیوه‌ای کاربردی طراحی کنند. به‌عنوان مثال در قسمت ذخیره داده‌های مشتری، گزینه‌ای برای ذخیره شماره تماس آن‌ها در نظر بگیرند تا  با خرید پیامک یا همان پنل پیامکی، شماره مشتریان را برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی داشته باشید. 

سیستم‌های فروشگاهی آنلاین؛ استفاده از پلتفرم‌های آماده

این سیستم‌های مدیریت فروش شامل پلتفرم‌های مانند Shopify، Wix، Square، WhoCommerce و سایر پلتفرم‌های مشابه می‌شود. درواقع این پلتفرم‌ها ابزارهای مختلفی دارند که ویژگی‌های متنوعی برای سیستم مدیریت فروشگاه‌های آنلاین ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال یکی از قابلیت‌های این پلتفرم‌ها، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با کمک برنامه‌های اس ام اس مارکتینگ برای مخاطبان هدف است. 

برای بازاریابی پیامکی سیستم‌های فروشگاهی آنلاین ابتدا باید شماره‌های مشتریان را در اختیار داشته باشید که این امکان با تهیه دستگاه ذخیره شمار قابل انجام است. سپس می‌توانید برای حفظ ارتباط و تعامل با مشتریان در مناسبت‌های خاصی مانند محرم، متن تسلیت ایام محرم را برای آن‌ها ارسال کنید.

استفاده از پلتفرم Shopify برای سیستم فروش آنلایناستفاده از پلتفرم Shopify برای سیستم فروش آنلاین

با کمک سیستم‌های فروش، فرآیندهای جذب مشتری را سازماندهی کنید

سیستم‌های فروش نرم‌افزارها یا پلتفرم‌هایی هستند که وظیفه کنترل و مدیریت فرآیندهای فروش را برعهده دارند؛ این سیستم‌ها با نظارت بر فرآیندها، به افزایش فروش و صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کنند. سیستم‌ها فروش انواع مختلفی دارند که شامل سیستم‌های سفارشی، مبتنی بر قالب، سایت سازها و سیستم‌های فروشگاهی آنلاین می‌شوند. شما باید براساس استراتژی بیزینس و اندازه سازمانتان سیستم مدیریت فروش متناسب با کسب‌وکار خود را انتخاب کنید. اگر تجربه‌ای در زمینه استفاده از سیستم‌های فروش برای بیزینس خود را دارید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.



منبع:https://farazsms.com/sales-system/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید، نمایندگی استار اس ام اس می‌تواند پیشنهاد جذابی برای شما باشد.

آخرین دیدگاه‌ها