هک رشد چیست؟ معرفی بهترین تکنیک‌های آن




معرفی بهترین تکنیک‌های هک رشد

مهم‌ترین فاکتور پیروزی در بازار جهانی اینترنت، به‌روز بودن و پیشرفت مداوم است. با پیشرفت دنیای تجارت و توجه بیشتر به موفقیت کسب‌وکارها، مفاهیم جدیدی در حال شکل‌گیری هستند. هک رشد یکی از این مفاهیم محسوب می‌شود که از معرفی آن زمان زیادی نگذشته، اما اهمیت آن برای کسب‌وکارها قابل توجه بوده است. مفهوم Growth Hacking در‌واقع کلیه مزیت‌هایی که شامل سرعت بخشیدن به موفقیت و تحلیل دقیق نتایج می‌شود را برای صاحبان کسب و کار فراهم می‌کند. هدف ما در این مقاله آموزش تکنیک‌های هک رشد است؛ قطعا با خواندن این محتوا می‌توانید تحولی عظیم در کسب‌وکار خود ایجاد کنید.

هک رشد چیست؟ مفهومی نسبتا جدید و کشف شده توسط کسب‌وکارهای نوپا

هک رشد (Growth Hacking) یا خلق رشد، به فرآیند آزمایش و پیاده‌سازی قسمتی از استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی گفته می‌شود. این فرآیند‌ها بر رشد سریع و پربازده کسب‌وکار متمرکز هستند. با Growth Hacking به دنبال این هستیم که با هزینه‌ای کم و در مدت زمان کوتاه به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم. در واقع هک رشد نوعی نگرش و مدل ذهنی است که طرز برداشت شما در مورد تغییرات را بیان می‌کند.

در تعریفی دیگر، هک رشد را می‌توان فرآیندی دانست که طی آن با گرفتن بازخورد از فعالیت‌های بازاریابی متفاوت، بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین روش را بر اساس آمار و ارقام کسب شده به کار می‌بریم. در فرآیند هک رشد، مهارت‌های نرم در کنار سرعت عمل، سعی و خطا در جهت توسعه کسب و کار آنلاین به کار گرفته می‌شوند. به‌عنوان مثال یک کسب‌وکار می‌تواند با روش‌های خلاقانه در استفاده از سامانه پیامکی و اجرای ایده‌هایی نو، به بهترین دستاوردها در حوزه کاری خود برسد.

هک رشد؛ مفهومی نسبتا جدید و کشف شده توسط کسب‌وکارهای نوپا

4 تکنیک مهم هک رشد و خلق ایده در کسب‌کارها

برای داشتن نگرش هک رشد باید استراتژی‌هایی را به کار گیرید تا بتوانید رشدی تصاعدی در کسب‌وکار خود را تجربه کنید. در ادامه تکنیک‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که استفاده از آن‌ها در کسب‌وکارهای مختلف بسیار مفید است:

1. استفاده از خلاقیت؛ معجزه‌ای در همه کسب‌وکارها

خلاقیت پایه و اساس هک رشد است. برای استفاده از هک رشد و داشتن خلاقیت نباید هر کاری که دیگران انجام می‌هند را انجام دهید. این ویژگی در کسب‌وکار باعث می‌شود هر لحظه به دنبال امتحان کردن راهکارهای جدید باشید. هم‌چنین باید بتوانید ایده‌های خود را به اجرا درآورده و شجاعت انجام کارهای تازه را نیز داشته باشید. در اجرای ایده ساختارشکن باشید، به‌عنوان مثال شما می‌توانید در ارسال پیامک انبوه با ارسال متن‌های تبلیغاتی خلاقانه و استفاده از نوع بیان متفاوت، کاربران را به خرید محصولات خود و هم‌چنین استفاده از خدماتتان ترغیب کنید.

استفاده از خلاقیت؛ معجزه‌ای در همه کسب‌وکارها

2. برای تبلیغ کسب‌وکار خود از صفحات مجازی غافل نشوید

امروزه شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین کانال‌های جذب و ارتباط با مشتریان محسوب می‌شوند. هرچه از کانال‌های مجازی بیشتری در هک رشد استفاده کنید، به نفع خودتان است. فعال‌بودن در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، لینکدین و توییتر یکی از موثرترین روش‌‌ها برای افزایش آگاهی از برند و جذب ترافیک بیشتر در همان مراحل ابتدایی قیف هک رشد است. با تبلیغ نویسی حرفه ای در این شبکه‌ها فعال باشید، نقاط ضعف رقبای خود را شناسایی کرده و آن‌ها را در صفحات خود رفع کنید.

استفاده از صحیح سوشال مدیا؛ بهترین راه برای خلق رشد کسب‌وکار

3. گیمیفیکیشن؛ اجرای ایده‌هایی منحصربه‌فرد مختص کسب‌وکار خود

برای استفاده از گیمیفیکیشن (Gamification) باید سازوکار بازی را به کسب‌وکار خود اضافه کنید. شاید در ابتدا کمی تعجب‌بر‌انگیز باشد، اما باید گفت در اینجا قواعد حاکم بر بازی به کمک کسب‌وکار می‌آیند تا در رسیدن به هدف نهایی که همان فروش محصول است به شما کمک کنند.

نکته مهمی که در این تکنیک وجود دارد این است که نمی‌توان قواعد یک بازی خاص را برای هر کسب‌وکاری به کار برد. با استفاده از قواعد متناسب با کسب‌وکار، تعامل بیشتری بین مشتری و حوزه کاری شما ایجاد خواهد شد که همین تعامل باعث جذب لید نیز می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه لید چیست و جذب آن چه تاثیری در کسب‌وکار دارد، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از فراز اس ام را مطالعه کنید تا در پیشرفت کسب‌وکار خود موفق‌تر باشید.

گیمیفیکیشن؛ اجرای ایده‌هایی منحصربه‌فرد مختص کسب‌وکار خود

4. قدرت محتوای ویدئویی را در رشد کسب‌وکار دست کم نگیرید

۹۰ درصد کاربران معتقدند که ویدئوها در تصمیم‌گیری برای خرید، به آن‌ها کمک می‌کند. ساخت ویدئو یا ویدئو مارکتینگ، به‌راحتی با کمک موسیقی، کلام، ویدئو و جذابیت‌های بصری، در ذهن مخاطب جایگاه ویژه‌ای باز می‌کند. شما در هک رشد، با کمک محتوای ویدئویی می‌توانید برندسازی کرده، هدفتان را مشخص کنید و مخاطب را به سمت‌وسوی هدفتان سوق دهید.

اگر طرفدار رشد و پیشرفت در حوزه کسب‌وکار باشید، باید نقش ویدیوها را در تولید محتوا جدی بگیرید. مشخص کردن موضوعات ترند برای تولید محتوای ویدئویی به شما اجازه می‌دهد تا روند پیشرفت شما در بازاریابی بسیار سریع‌تر باشد. بازاریابی در هر حوزه‌ای از کسب‌وکار راه و روش‌ها و اصول خاصی دارد. برای آشنایی با تعریف بازاریابی به زبان ساده پیشنهاد می‌کنیم، حتما مقاله فراز اس ام اس را مطالعه کنید.

ساخت ویدئو یا ویدئو مارکتینگ؛ یکی از بهترین تکنیک ها در هک رشد

چگونه هک رشد را انجام دهیم؟

هک رشد به معنای کشف یک هدف خاص و سپس برآورده کردن آن است. روند هک رشد بسته به هدف شما متفاوت خواهد بود. درست است که بیشتر افراد، رشد را مهم‌ترین معیار در کسب‌وکار ارزیابی می‌کنند، اما باید بدانید که رشد برای شما چه معنایی دارد و سپس برای تعیین هدف اقدام کنید.

برخی از هکرهای رشد از استراتژی‌های کلاه سیاه استفاده می‌کنند که ممکن است منافع کوتاه‌مدت داشته باشد. با این حال، هنگامی که مخاطبان متوجه این فریب‌ها شوند، به‌سرعت کسب‌و‌کار را تحریم می‌کنند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای انجام هک رشد، در گام اول زیروبم کسب‌وکار خود را بررسی کرده و سپس برای انجام آن روش‌های مختلف را آزمون و خطا کنید تا به یک نتیجه مطلوب برسید.

همین حالا در کسب و کارتان هک رشد را به‌ کار بگیرید

‌در این مطلب از مجله فراز اس ام اس به‌طورکامل هک رشد را توضیح دادیم و چند نمونه از استراتژی‌ها و تکنیک‌های کاربردی آن را معرفی کردیم. حال که می‌دانید هک رشد چیست و چگونه باید هک رشد را انجام دهید، به‌راحتی می‌توانید برای رشد کسب‌وکار خود از یک متخصص کمک بخواهید یا خودتان به سراغ کسب مهارت‌های لازم بروید.

روش هک رشد به شما کمک می‌کند تا با حداقل زمان و هزینه، بیشترین بازده را برای کسب‌و‌کار خود دریافت کنید. فراز اس ام اس امکاناتی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به رشد کسب‌وکار خود کمک کنید. برای استفاده و آشنایی با این امکانات با کارشناسان و مشاوران ما از طریق شماره 02171333036 تماس بگیرید.



منبع:https://farazsms.com/growth-hacking-guide/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید، نمایندگی استار اس ام اس می‌تواند پیشنهاد جذابی برای شما باشد.

آخرین دیدگاه‌ها