آموزش استعلام چک با پیامک – پنل اس ام اس – سامانه پیامکی




آشنایی با نحوه استعلام چک با پیامک

بسیاری از معاملات بزرگ در دنیای امروز به وسیله چک‌ها انجام می‌شوند. به‌این‌ترتیب روند سرعت معاملات بیشتر خواهد شد؛ اما استفاده از چک بدون ریسک نیست. بسیاری از افراد چک‌های برگشتی یا اعتبار پرداخت‌نشده دارند. این موضوع باعث می‌شود که یک معامله برای شما ضررده و پر‌ریسک باشد. از طریق استعلام چک با پیامک می‌توانید از وضعیت اعتبار دارنده چک مطلع شوید. در این مقاله شما را با نحوه استعلام چک با پیامک و نکات مهمی که در زمان استعلام باید به آن توجه کنید، آشنا می‌کنیم. بدون شک بعد از مطالعه این متن معاملات خود را با خیال آسوده‌تری انجام خواهید داد.

مراحل استعلام چک با پیامک از طریق سامانه صیاد

بانک مرکزی با راه‌اندازی سامانه صیاد و با کمک پنل اس ام اس، امکان استعلام وضعیت چک را برای کاربران فراهم کرده است. برای استعلام چک صیادی با پیامک، ابتدا باید وارد سامانه چک صیادی شوید. در مرحله بعد فقط کافی است که شماره 16 رقمی نوشته شده روی چک را از طریق پیامک به شماره 701701 ارسال کنید. با این چند مرحله ساده، کار استعلام چک صیادی از طریق پیامک انجام می‌شود. اطلاعاتی که افراد بعد از استعلام چک با پیامک دریافت می‌کنند شامل مواردی همچون عدم مفقودی یا سرقتی بودن چک، اعتبار چک، برگشت خوردن چک و خوش حساب بودن دارنده چک است. توجه داشته باشید که استعلام چک قدیمی با پیامک از طریق این کد امکان‌پذیر نیست. چون چک‌های قدیمی، فاقد شناسه صیاد و کد 16 رقمی هستند. 

امکان استعلام چک صیاد با پیامک از طریق سامانه صیاد

آشنایی با نحوه کار سامانه پیامکی برای استعلام چک 

در سامانه پیامکی، استعلام وضعیت چک‌ براساس رنگ‌های تعریف‌شده طبقه‌بندی می‌شود. هر‌کدام از این رنگ‌ها نشان‌دهنده اعتبار چک هستند. انی رنگ‌ها شامل رنگ سفید، زرد، نارنجی، قهوه‌ای و قرمز می‌شود. اگر رنگ چک در این سامانه سفید باشد یعنی بیشترین اعتبار را دارد. ولی هرچه رنگ‌ چک به سمت قرمز پیش برود، از اعتبار چک هم کاسته می‌شود. در ادامه معنای هریک از این رنگ‌ها را بررسی خواهیم کرد. سازمان‌ها نیز می‌توانند با خرید پنل پیامکی و استفاده از امکانات آن به روند بررسی امور و پاسخگویی به مشتریان سرعت ببخشند. 

وضعیت سفید؛ چک کاملا معتبر است

رنگ سفید در استعلام چک بر اساس اقلام اطلاعاتی یعنی چک کاملا معتبر است و در حساب بانکی دارنده آن به اندازه کافی اعتبار برای نقد کردن چک وجود دارد. همچنین صاحب این چک هیچ‌گونه سوءپیشینه‌ای در خصوص برگشت چک ندارد.

افراد علاوه‌بر استعلام وضعیت چک، می‌توانند نسبت به دریافت خلافی یا دریافت قبض برق از طریق پیامک نیز اقدام کنند. 

وضعیت زرد؛ حداقل یک بار برگشت چک

روبه‌رو شدن با رنگ زرد در استعلام چک با پیامک دو معنا دارد. در این حالت یا دارنده چک حداقل در سابقه خود یک چک برگشتی دارد یا به‌اندازه 50 میلیون ریال (5 میلیون تومان) تعهد برگشت‌خورده داشته است. 

وضعیت نارنجی؛ تعداد برگشت چک بین 2 تا 4 بار

وضعیت نارنجی به‌معنای تعداد چک‌های برگشتی بیشتر است. اگر نتیجه استعلام رنگ نارنجی باشد، یعنی دارنده چک بین 2 تا 4 چک برگشتی دارد یا اینکه اعتبار برگشت خورده او به اندازه 200 میلیون ریال (20 میلیون تومان) است. 

وضعیت قهوه‌ای و قرمز؛ چک‌های برگشتی بیشتر از 5 مورد

در صورت وضعیت استعلام چک رنگ قهوه‌ای را نشان دهد، یعنی صاحب چک بین 5 تا 10 چک برگشتی دارد یا به اندازه 500 میلیون ریال (50 میلیون تومان) تعهد پرداخت نشده در سابقه او دیده می‌شود. درصورتی‌که نتیجه استعلام رنگ قرمز باشد، یعنی تعداد برگشت چک بیشتر از 10 بار و تعهد پرداخت نشده بیشتر از 500 میلیون ریال است. برای پرداخت تعهدات باید نسبت به دریافت رمز پویا از طریق پیامک اقدام کنید.

با بررسی نتیجه استعلام می‌توان متوجه شد که دارنده چک اعتبار لازم را دارد یا خیر! با اطلاع از این موضوع، افراد درباره خوش‌حساب بودن دارنده چک مطمئن می‌شوند و با خیال راحت‌تری با او معامله خواهند کرد. 

اطلاع از اعتبار دارنده چک با استعلام چک

نکات مهمی که باید درباره استعلام چک صیادی از طریق پیامک بدانید

هر سامانه‌ خدمت‌رسانی یا افزونه‌ای مثل افزونه بوکلی، ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی دارد که افراد در زمان استفاده باید از آن‌ها آگاه باشند. برای دریافت نتیجه مورد‌نظر در هنگام ارسال درخواست حتما باید به این نکات دقت کنید.

  1. در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که استعلام چک رایگان نیست. افراد برای هر استعلامی که از طریق پیامک انجام می‌دهند، مبلغ 3500 ریال به‌عنوان کارمزد به بانک مرکزی پرداخت می‌کنند. این هزینه فقط شامل پیامک ارسالی است و کاربران مبلغی برای پیام‌های دریافتی پرداخت نخواهند کرد. 
  2. توجه داشته باشید که متنی که برای استعلام چک از طریق پیامک ارسال می‌کنید فقط باید شامل کد 16 رقمی درج شده روی چک صیاد باشد. از نوشتن عبارات اضافه یا استفاده علامت و خط تیره هنگام ارسال پیام خودداری کنید.
  3. نکته دیگر این است که هر خط تلفن در روز فقط 4 بار مجاز است که نسبت به استعلام چک اقدام کند. برای درخواست‌های اضافی پاسخی ارسال نخواهد شد و فقط نتیجه آخرین درخواست برای او فرستاده می‌شود.
  4. همچنین اگر اشخاص حقیقی شناسه ملی نداشته باشند، قادر به استفاده از سامانه صیاد نخواهند بود.

آخرین نکته‌ای که هنگام استعلام چک با پیامک باید به آن توجه داشته باشید، در مورد استعلام‌های مربوط به حساب مشترک افراد حقیقی است. نتیجه استعلام در مورد این حساب‌ها مربوط به حساب فردی خواهد بود که بیشترین تعداد چک برگشتی یا تعهد پرداخت نشده را در بین شرکا دارد. 

استعلام سریع چک با پیامک با ورود صحیح کد 16 رقمی

استفاده از سامانه پیامکی؛ آسان‌ترین روش استعلام چک صیادی

در این مقاله به نحوه استعلام چک با پیامک و نکات مهمی که برای استعلام چک باید به آن توجه کنید، اشاره کردیم. در این روش گیرنده چک باید فقط کد 16 رقمی درج شده روی چک صیاد را باید به سر‌شماره 701701 ارسال کند. بعد از ارسال این کد نتیجه استعلام و وضعیت دارنده حساب از طریق پیامک به شما اعلام می‌شود. از طریق نتیجه اعلام شده راحت‌تر و با‌ اطمینان بیشتری می‌توانید برای معامله با افراد تصمیم بگیرید.

کلیه سازمان‌ها و نهادهای دولتی می‌توانند برای نظم‌دهی و سرعت بخشیدن به امور درون و برون سازمانی خود، نسبت به خرید پنل پیامکی از فراز اس ام اس اقدام کنند. برای اطلاعات بیشتر با شماره‌ 02174853 تماس بگیرید. اگر سؤال یا تجربه‌ای در رابطه با پیگیری وضعیت چک صیادی از طریق پیامک دارید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.



منبع:https://farazsms.com/cheque-inquiry-by-sms/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید، نمایندگی استار اس ام اس می‌تواند پیشنهاد جذابی برای شما باشد.

آخرین دیدگاه‌ها