معرفی افزونه پیامک کراسنو برای وردپرس و ووکامرس


اگر شما مدیر یک وب‌سایت وردپرسی هستید، بهترین روش برای احراز هویت کاربران و مشتریان وب‌سایت‌تان، ثبت‌‌نام و ورود با شماره موبایل است. زیرا همانطوری که می‌دانید بخاطر سپردن رمز عبورهای متفاوت و ورود با ایمیل، فرآیند ثبت‌نام و عضویت در سایت‌تان را دشوار می‌کند.  در CMS وردپرس با افزونه‌ها و پلاگین‌های متنوعی می‌توان این کار را انجام داد که یکی از بهترین آن‌ها، افزونه کراسنو است.

همچنین اگر قصد دارید که در وضعیت‌های مختلف سفارش، به کاربر و مدیر پیامک بفرستید و آن‌ها را مطلع سازید، می‌توانید از این افزونه استفاده کنید. افزونه کراسنو از این نظر جامع و یکپارچه است.

در این مقاله به معرفی افزونه کراسنو می‌پردازیم و نحوه اتصال پلاگین کراسنو به پنل اس ام اس ملی پیامک را به شما آموزش می‌دهیم. پیشنهاد می‌کنم قبل از هرچیز ویدئوی افزونه کراسنو – ثبت نام و ورود با شماره موبایل در وردپرس را در کانال آپارات ملی پیامک مشاهده کنید.

چطور افزونه کراسنو را تهیه کنیم؟

همانطور که در مقدمه مطلب به آن اشاره کردیم، اگر قصد فعالسازی فرآیند ثبت‌نام و ورود به سایت خود با شماره موبایل را دارید، یکی از افزونه‌های کاربردی که امکانات زیادی را نیز دربرمی‌گیرد، افزونه ورود با شماره موبایل کراسنو است. اگر هنوز افزونه‌ای برای تایید شماره موبایل را ندارید، برای خرید افزونه پیامک کراسنو اینجا را کلیک کنید.

کد تخفیف اختصاصی خرید افزونه کراسنو:
melipayamak

امکانات افزونه کراسنو

افزونه پیامک کراسنو، دارای کلی امکان مختلف و جذاب است که برای بخش ورود و ثبت‌نام با شماره موبایل و بخش ووکامرس تعریف کرده است. در ادامه برخی از آن‌ها را لیست کرده‌ایم.

امکانات افزونه پیامک کراسنو برای ورود و ثبت‌نام با شماره موبایل

  • امکان ثبت‌نام و ورود با شماره موبایل و رمز عبور
  • ارسال پیامک نام کاربری و رمز عبور به کاربران وردپرس
  • امکان بازیابی رمز با موبایل
  • سیستم دانلود به‌ازای شماره موبایل
  • ادغام شماره موبایل کاربران
  • انتقال شماره موبایل‌ها از سایر افزونه‌ها
  • دارای یک فرم برای ثبت‌نام و ورود
  • امکان تغییر شماره موبایل توسط کاربران
  • ایجاد کاربر در سفارشات ووکامرس
  • درگاه پیامک پشتیبان

امکانات پلاگین کراسنو برای ووکامرس

  • ارسال پیامک به مشتری در هنگام ثبت و تغییر وضعیت سفارش
  • ارسال پیامک به مدیر در هنگام ثبت و تغییر وضعیت سفارش
  • ارسال کوپن تخفیف به مشتری در هنگام تکمیل سفارش از خط اختصاصی
  • انتقال شماره موبایل‌ها از سایر افزونه‌ها
  • خروجی فایل CSV از لیست سفارشات
  • سیستم ارسال پیامک در هر موقعیتی (اکشن)
  • درگاه پیامک پشتیبان
  • و بسیاری امکانات متنوع دیگر….

چرا باید از پلاگین کراسنو استفاده کنیم؟

توسعه‌دهنده این افزونه امکانات متنوعی را به پلاگین کراسنو اضافه کرده است. یکی از ویژگی‌های بارز افزونه کراسنو، جامع و کامل بودن آن است. زیرا علاوه‌بر اینکه امکان ثبت‌نام و ورود با شماره موبایل را فراهم می‌کند، به شما امکان ارسال پیامک در هر موقعیتی(اکشن)، ارسال پیامک‌های وضعیت سفارش(ووکامرسی) و همچنین خروجی CSV از لیست سفارشات را نیز ارائه می‌دهد. در حالیکه اگر بخواهید از سایر افزونه‌ها استفاده کنید، لازم است که برای هر کدام، یک افزونه جداگانه نصب کنید. به‌عنوان مثال برای فرآیند ثبت‌نام و ورود با شماره موبایل افزونه دیجیتس؛ برای پیامک وضعیت سفارش افزونه پیامک ووکامرس و برای خروجی از لیست سفارش‌ها افزونه store exporter یا افزونه woo order export lite نیاز خواهد شد.

همین ویژگی جامع و یکپارچه بودن افزونه، پلاگین کراسنو را نسبت به سایر افزونه‌های وردپرس و ووکامرس متمایز ساخته است. برخی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این افزونه را برای‌تان شرح دادیم.

یکپارچه بودن فرم ثبت‌نام و ورود

چنانچه می‌خواهید فرم ثبت‌نام و عضویت سایت شما همانند وب‌سایت‌های مطرحی همچون دیجی کالا، فلایتیو، آنتن، ورزش 3، باسلام، ترب، تلوبیون و… تنها دارای یک فرم با امکان ثبت‌نام یا ورود باشد، به‌راحتی می‌توانید با افزونه کراسنو، فرم ثبت‌نام و ورود وب‌سایت خود را یکپارچه کنید. به این صورت است که اگر کاربر قبلاً در سایت شما ثبت‌نام کرده باشد، به محض وارد کردن کد احراز هویت، مستقیماً وارد حساب کاربری خودش در وب‌سایت وردپرسی شما می‌شود. در غیر اینصورت اگر ثبت‌نام نکرده باشد، بلافاصه پس از تایید شماره موبایل کاربر، آن را ثبت‌نام و سپس بلافاصله به حساب کاربریش هدایت می‌کند.

پشتیبانی از کاربران قدیمی که با ایمیل ثبت‌نام کرده‌اند.

این پلاگین، قابلیتی را فراهم کرده است تا بتوانید شماره موبایل مشتریان و کاربران قدیمی وب‌سایت وردپرسی خود را احراز هویت کنید. کاربرانی که با ایمیل ثبت‌نام کردند و یا به‌صورت مهمان وارد سایت شما می‌شدند. با انجام این کار، علاوه‌بر اینکه شماره موبایل مشتریان قدیمی خود را با ارسال پیامک رمز عبور یکبار مصرف، احراز هویت می‌کنید، بلکه با جمع‌آوری این شماره موبایل‌ها می‌توانید از بازاریابی پیامکی و روش Retargeting کمک بگیرید، تخفیف‌ها و جشنواره‌های سایت را با پیامک به آن‌ها اطلاع دهید و باعث رشد و افزایش درآمد خود شوید.

انتقال کاربران قدیمی از افزونه دیجیتس به  کراسنو با یک کلیک

قابلیت دیگری که افزونه پیامک کراسنو می‌دهد، انتقال سریع کاربران قدیمی که قبلاً با افزونه دیجیتس ثبت‌نام کرده و وارد سایت می‌شدند، می‌باشد. این ویژگی برای زمانی است که شما قبلاً از افزونه دیجیتس جهت احراز هویت و تایید شماره موبایل کاربران خودتان استفاده می‌کردید و اکنون قصد دارید که روند ثبت‌نام و ورود در وردپرس‌تان را با افزونه پیامک کراسنو انجام دهید. همچنین می‌خواهید مشتریان و کاربران قدیمی شما نیز مشکلی در ورودشان نداشته باشند.

قابلیت اتصال همزمان به دو سامانه پیامکی

از جمله امکاناتی باعث تمایز این پلاگین با سایر پلاگین‌های تایید شماره موبایل و ثبت‌‌نام و ورود با شماره موبایل شده است، قابلیت پشتیبانی از درگاه پشتیبان است. در دل کد‌نویسی و برنامه‌نویسی این افزونه به‌گونه‌ای طراحی شده است که اگر بنا به هر دلیلی، پیامک حاوی کد OTP یا همان One Time Password شما از درگاه اصلی افزونه، ارسال نشده باشد، سریعاً درخواست ارسال پیامک به درگاه دوم ارجاع داده می‌شود تا دیگر نگران اختلال‌های لحظه‌ای در روند عضویت و ورود کاربران‌تان نباشید. در مقایسه با افزونه دیجیتس، این قابلیت، یک مزیت بزرگ و مهم محسوب می‌گردد.

چرا باید از درگاه پیامکی ملی پیامک استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانید با ارسال یک پیامک حاوی رمز یکبار مصرف، شماره موبایل مشتریان و کاربران قدیمی و جدید خودتان را احراز هویت و تایید کنید و وضعیت سفارش را به آن‌ها از طریق پیامک اطلاع‌رسانی کنید، یا در هر موقعیتی(اکشن) که می‌خواهید به آن‌ها پیامک بفرستید، طبیعتاً نیاز به یک پنل پیامکی دارید.

ملی پیامک یکی از قدیمی‌ترین، جامع‌ترین و قدرتمندترین سامانه ارسال پیام کوتاه در زمینه Web Service است. این سامانه با ارائه وب‌سرویس خدماتی یا همان خدمات ارسال پیامک مبتنی بر پترن و الگو کاری کرده است تا بتوانید با خط خدماتی-اشتراکی، پیامک‌های اطلاع‌رسانی را به کاربران و مشتریان خود (حتی بلک لیست) ارسال نمائید. دسترسی به وب سرویس و API بر روی پنل‌های اقتصادی، شرکتی و تجاری ملی پیامک امکان‌پذیر است.

آموزش ارسال پیامک از طریق پترن و الگو در ملی پیامک

قبل از هر چیزی پیشنهاد می‌کنم ویدئوی آموزش ارسال پیامک از طریق پترن (الگو) با وبسرویس خدماتی ملی پیامک را مشاهده کنید و سپس به مطالعه ادامه مطلب بپردازید.

آموزش اتصال افزونه کراسنو به سامانه ملی پیامک

پس از اینکه پنل اس ام اس خودتان را از ملی پیامک تهیه نمودید و افزونه را در CMS وردپرس و ووکامرسی خودتان نصب نموده‌اید، فقط کافی است قدم به قدم مراحل زیر را انجام دهید تا پلاگین کراسنو به سامانه پیامکی شما در ملی پیامک متصل گردد.

از آنجایی که با این پلاگین دو فرآیند را می‌توانید انجام دهید، پس برای مشاهده آموزش هر یک بر روی نام آن کلیک کنید.

راهنمای فعالسازی ارسال پیامک کد تایید در کراسنو

برای این کار، کافی است تنظیمات درگاه پیامکی خود را ایجاد کنید و سپس برگه ثبت‌نام کراسنو و یا فرم مودال این افزونه را به منوی سایت خود اضافه کنید. البته مشاهده ویدئوی نمایش فرم ورود و ثبت نام به صورت پاپ آپ POPUP به شما در زمینه ایجاد برگه ثبت‌نام و یا مودال کراسنو کمک خواهد کرد.

تب عمومی – تنظیمات درگاه اصلی و پشتیبان

در این بخش، همانطوری که در شکل شماره 1 مشاهده می‌گردد، نام کاربری، کلمه عبور، شماره ارسال کننده و کد پترن (Pattern) را باید تکمیل نمائید.

نکات این بخش)
1- نام کاربری همان آیدی یا شناسه حساب کاربری شما در ملی پیامک است.
2- پیشنهاد می‌کنم به‌جای مقدار کلمه عبور، از مقدار “APIKey” استفاده کنید.
3- شماره ارسال کننده را می‌توانید در پنل پیامکی‌تان و از قسمت {تنظیمات –» شماره‌ها} مشاهده بفرمائید.
4- برای کد پترن (Pattern)، مطابق آموزشی که کمی قبل‌تر ارائه کردیم، اقدام کنید و یا برای مشاهده مجدد آموزش درج پترن در وبسرویس خدماتی اینجا را کلیک کنید.
تنظیمات عمومی کراسنو

شکل 1 – تنظیمات عمومی کراسنو

در شکل 2 شما می‌توانید برخی از موارد، همچون امکان تغییر شماره موبایل توسط کاربران و تایید شماره موبایل اجباری و… را فعال کنید.

تایید شماره موبایل اجباری

شکل 2 – تایید شماره موبایل اجباری

در شکل 3 نیز می‌توانید کاربران را به صفحه تایید شماره موبایل اجباری هدایت کنید و یا فرم‌های ورود و ثبت‌نام پیشفرض وردپرس را با فرم ورود افزونه پیامک کراسنو، ادغام کنید.

هدایت کاربران در افزونه

شکل 3 – هدایت کاربران در افزونه

تب عمومی – تنظیمات فیلدهای سفارشی

همانطور که قبلاً اشاره شد، در صورتیکه قبل از استفاده از افزونه کراسنو، از پلاگین‌های دیگری مانند دیجیتس یا افزونه ووکامرس استفاده می‌کردید، حتماً باید در این بخش مقدار user_meta هر یک را قرار دهید تا از بروز خلل و دوگانگی اطلاعات کاربران جلوگیری گردد. با انجام این کار شماره موبایل کاربران شما تطبیق داده می‌شوند. (شکل 4)

 

فیلدهای سفارشی دیجیتس و ووکامرس

شکل 4 – فیلدهای سفارشی دیجیتس و ووکامرس

تب عمومی – ثبت‌نام

در این قسمت، امکان تغییر تعداد ارقام رمز یکبار مصرف، متن قبل و بعد از کد تایید و مدت زمان انتظار جهت ارسال کد تایید مجدد قابل ویرایش است. (شکل 5)

نکته) متون پیامکی که قبل و بعد از ارسال کد OTP ثبت می‌شود، تنها در حالت ارسال از خط اختصاصی شما کاربرد دارد. اگر ارسال پیامک کد احراز هویت شماره موبایل را بر اساس پترن و الگو تنظیم کرده‌اید، این دو فیلد غیرفعال خواهند بود.

تنظیمات کد تایید در افزونه کراسنو

شکل 5 – تنظیمات کد تایید در افزونه کراسنو

تب عمومی – دانلودها

در صورتیکه شما در وب‌سایت فروشگاهی‌تان محصولاتی برای دانلود مانند فایل صوتی، ویدئوی آموزشی، فایل‌های نوشتاری، نرم‌افزار و… دارید، در این بخش می‌توانید به‌ازای هر دانلود یک کد تایید شماره موبایل ارسال کنید. (شکل 6)

تنظیمات دانلودها در kerasno

شکل 6 – تنظیمات دانلودها در kerasno

تب پیامک‌ها – خوش‌آمدگویی پس از ثبت‌نام

در این بخش قابلیت ارسال پیامک در یکی از شرایط زیر برای سایت شما فراهم است که می‌توانید هر یک را جداگانه فعال نمائید. هنگامی که بر روی هر یک از موارد زیر کلیک کنید، پارامترهای مجاز هر کدام برای‌تان نمایش داده می‌شود که می‌توانید از آن‌ها در محتوای متن پیامک استفاده کنید. (شکل 7)

1- وردپرس – گیرنده کاربر – ارسال پیامک خوش آمد گویی پس از ثبت نام

2- وردپرس – گیرنده مدیر – دریافت اعلان ثبت نام کاربر جدید

3- وردپرس – گیرنده کاربر – ارسال نام کاربری و یک رمز عبور عددی تصادفی

نکته) چنانچه از پترن برای ارسال اس ام اس استفاده می‌کنید، فقط کافی است بر روی هر یک از متغیرها کلیک کنید تا به‌ترتیب اضافه شوند، در غیر این صورت، متغیرها را می‌بایست در متن پیامک عادی (ارسال از خط اختصاصی) قرار دهید.

پیامک خوش آمدگویی و نام کاربری و رمز عبور در کراسنو

شکل 7 – پیامک خوش آمدگویی و نام کاربری و رمز عبور در کراسنو

راهنمای فعالسازی ارسال پیامک ثبت سفارش در کراسنو (وضعیت ووکامرس)

برای این کار، کافی است ابتدا از تب ابزارها در این پلاگین، در تب یکپارچگی کراسنو، شماره موبایل‌های صورت حساب ووکامرسی در فروشگاه اینترنتی خود را با افزونه پیامک کراسنو یکپارچه کنید.

تب یکپارچگی – ووکامرس – عمومی

در این بخش، برخی از تنظیمات عمومی برای پیکربندی بخش ووکامرس در افزونه کراسنو وجود دارد. شما می‌توانید نسبت به فعال‌سازی هر کدام اقدام نمائید. مواردی همچون “تایید شماره موبایل در برگه checkout ووکامرس“، “ایجاد کاربر پس از خریدهای مهمان“، “فعال‌سازی ارسال پیامک توسط مدیریت در قسمت ویرایش سفارش“، “هدایت برخی برگه‌ها” و… در این قسمت قابل انتخاب هستند. (شکل 8)

تنظیمات عمومی ووکامرس پلاگین کراسنو

شکل 8 – تنظیمات عمومی ووکامرس پلاگین کراسنو

تب یکپارچگی – ووکامرس – پیامک مشتری

ارسال پیامک به مشتری در مراحل مختلف سفارش، یکی از موارد پرکاربرد بوده و خواهان زیادی نیز دارد. این قابلیت برای کاربران اینترنت محبوب است، چرا که باعث افزایش اطمینان خاطر و اعتمادسازی می‌گردد. پس شما می‌توانید تنظیمات ارسال پیامک به مشتری در مراحل مختلف سفارش را تنظیم نمائید.

امکان مدیریت ارسال پیامک با هر دو روش خط اختصاصی و پترن نیز در این بخش وجود دارد. تفاوتی که این قسمت دارد، شما می‌توانید بر روی نام‌های فارسی shortcodeها در پترن و یا ارسال از خط اختصاصی استفاده کنید. (شکل 9)

پیامک مشتری در ووکامرس کراسنو

شکل 9 – پیامک مشتری در ووکامرس کراسنو

تب یکپارچگی – ووکامرس – پیامک مدیر

تنظیمات بخش ارسال پیامک به مدیر نیز همانند تنظیمات پیامک مشتری است با این تفاوت که شماره موبایل مدیر یا مدیران را باید اضافه کنید. (شکل 10)

پیامک مدیر در ووکامرس کراسنو

شکل 10 – پیامک مدیر در ووکامرس کراسنو

کلام آخر

اگر با مطالعه این مقاله توانستید که فروشگاه اینترنتی خود را به افزونه پیامک کراسنو مجهز کنید و پیامک‌هایی مانند تایید شماره موبایل، ارسال نام کاربری و رمز عبور، بازیابی رمز عبور با شماره موبایل، ثبت و تغییر وضعیت سفارش و… را به‌خوبی راه‌اندازی کنید؛ حتماً نظرتان را در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر و یا ارتباط با کارشناسان فنی ملی پیامک، می‌توانید با شماره 02163404 داخلی 1 و سپس داخلی 3 تماس بگیرید. ضمناً با درج تیکت در سامانه پیامکی خود، درخواست شما به بخش فنی ملی پیامک ارجاع شده و به‌زودی پاسخ برای‌تان ارسال خواهد شد.



منبع:https://www.melipayamak.com/blog/posts/kerasno-plugin/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها