افزونه پیامک المنتور – پنل اس ام اس – سامانه پیامکی


آشنایی با افزونه پیامک المنتور

اگر در زمینه طراحی سایت با وردپرس فعالیت کرده باشید، به احتمال زیاد می‌دانید که المنتور بهترین افزونه صفحه ساز در وردپرس است و میلیون‌ها نصب فعال دارد. افزونه المنتور به صورت رسمی در دو نسخه رایگان و پرو ارائه شده است؛ البته با توجه به اینکه المنتور محبوبیت بسیار زیادی در میان وبمسترها دارد، ادان‌های زیادی نیز توسط شرکت‌های مختلف برای آن ساخته شده است.

المنتور یک صفحه ساز زنده است و به همین دلیل می‌توانید طراحی‌های خود را در همان لحظه مشاهده و ویرایش کنید. این یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود که بسیاری از صفحه‌سازهای دیگر مثل ویژوال کامپوسر نیز چنین قابلیتی را ندارند. با کمک المنتور بدون یک خط کد نویسی می‌توانید زیباترین و جذاب‌ترین سایت‌ها را طراحی کنید. واقعا طراحی سایت با کمک افزونه‌های قدرتمندی مثل المنتور، به راحتی آب خوردن است. 🙂

در حال حاضر مشکل افزونه المنتور این است که قابلیت ارسال پیامک را ندارد. یعنی نمی‌توانید در فرم‌های ساخته شده با کمک افزونه المنتور، فرایند احراز هویت کاربران را انجام دهید؛ یا اینکه امکان اطلاع رسانی پیامکی را بعد از ارسال فرم ندارید. البته اگر از گرویتی فرم استفاده کنید می توانید با استفاده از افزونه پیامک گرویتی فرم تمامی این کارها را انجام دهید زیرا افزونه پیامک گرویتی فرم یک افزونه بسیار حرفه‌ای و قدرتمند برای ارسال پیامک است اما اگر نخواهید افزونه جدید و مجزا برای سایتتان نصب کنید می توانید افزونه فرم ساز المنتور استفاده کنید و ان را به سامانه پیامک خدماتی فراز اس ام اس متصل کنید.

معرفی نحوه استفاده از افزونه پیامک المنتور

حالا برای اینکه بتوانید قابلیت ارسال پیامک (اس ام اس) را به افزونه المنتور اضافه کنید، کافی است که افزونه رایگان پیامک المنتور فراز اس ام اس را بر روی وب‌سایت خود نصب و فعالسازی کنید. افزونه اس ام اس المنتور  که توسط سامانه پیامک فراز اس ام اس توسعه داده شده است به صورت کاملا اختصاصی برنامه نویسی شده و رایگان در اختیار شما کاربران عزیز قرار گرفته است. بعد از نصب و فعالسازی افزونه پیامک المنتور، به راحتی می‌توانید فرایند احراز هویت کاربران را در فرم‌های ساخته شده با افزونه المنتور انجام دهید؛ همچنین می‌توانید بعد از ارسال فرم، یک پیامک اطلاع رسانی برای کاربر و یا مدیر سایت ارسال نمایید.

به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از افزونه پیامک المنتور فراز اس ام اس، باید از نسخه المنتور پرو استفاده کنید. چرا که اِلمان “فرم” فقط در نسخه پرو وجود دارد و نسخه رایگان افزونه المنتور، قابلیت ساخت فرم را ندارد. به همین دلیل در نسخه رایگان افزونه المنتور نمی‌توانید از قابلیت اطلاع رسانی پیامکی استفاده کنید.

پیشنهاد ما این است که برای دسترسی به ابزارهای بیشتر در افزونه المنتور، نسخه پرو را از سایت‌های معتبر فارسی مثل ژاکت یا راستچین تهیه کرده و بر روی سایت خود نصب کنید.

 

اطلاع رسانی پیامکی نیز یک قابلیت فوق‌العاده دیگر است که افزونه اس ام اس المنتور فراز اس ام اس در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع با کمک این ویژگی می‌توانید مشخص کنید که بعد از تکمیل و ارسال فرم، یک پیامک اطلاع رسانی برای کاربر و یا مدیر سایت ارسال شود. با انجام این کار می‌توانید مدیر سایت را بلافاصله مطلع کنید که فرمی توسط کاربر ارسال شده است؛ همچنین می‌توانید پیامکی برای کاربر ارسال نمایید و اطلاع دهید که فرم با موفقیت ارسال شده است.

ویژگی های افزونه پیامک المنتور فراز اس ام اس

  • ارسال sms با سرعت بالا و کمتر از 5 ثانیه با استفاده از پترن
  • ذخیره سازی شماره موبایل کاربران در دفترچه تلفن سامانه پیامک
  • ارسال پیامک بدون نیاز به تایید توسط ناظر انسانی
  • قابلیت اطلاع رسانی پیامکی بعد از ارسال فرم (برای کاربر و مدیر سایت)
  • امکان استفاده از وب سرویس url و وب سرویس پترن

برای نصب افزونه اس ام اس المنتور فراز اس ام اس، ابتدا از منو سمت راست این صفحه و افزونه پیامک المنتور را دانلود کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به بخش آزمایشگاه و افزونه ها، لیست افزونه‌های اختصاصی دیگر فراز اس ام اس مانند افزونه پیامک گرویتی فرم یا افزونه پیامک ووکامرس را مشاهده نمایید و در صورت نیاز در سایت خود از آن‌ها استفاده نمایید.

پس از دانلود، اقدام به نصب افزونه از بخش افزونه ها در سایت وردپرسی خود کنید، نکته‌ای که باید توجه داشته باشید، استفاده از این افزونه مخصوص دارندگان پنل پیامکی فراز اس ام اس می‌باشد و قبل از نصب نیز افزونه المنتور پرو باید بر روی وردپرس شما نصب شده باشد.

راهنمای نصب و استفاده از افزونه پیامک المنتور

پس از دانلود و نصب افزونه گزینه‌ای با نام فراز اس ام اس در ابتدای منو داشبورد وردپرس شما ظاهر می‌شود که با کلیک بر روی آن وارد بخش مربوط به تنظیمات اولیه افزونه خواهید شد. در بخش تنظیمات عمومی باید اطلاعات کاربری پنل پیامکی که از سایت فراز اس ام اس تهیه کرده‌اید را جهت اتصال افزونه با سامانه پیامکی تکمیل نمایید.

تنظیمات عمومی افزونه پیامک المنتور اصلی

حالا در بخش تنظیمات عمومی باید اطلاعات کاربری پنل پیامکی که از سایت فراز اس ام اس تهیه کرده‌اید را جهت اتصال افزونه به سامانه پیامکی تکمیل کنید.

نام کاربری

در این کادر شما باید نام کاربری پنل پیامکی خودتان را که در هنگام ثبت نام در سایت فراز اس ام اس برای شما به صورت پیامک ارسال شده است را وارد نمایید.

رمز عبور

رمز عبور نیز دقیقا همان رمز عبور شما جهت ورود به سامانه پیامکی فراز اس ام اس می‌باشد که آن هم مانند گزینه نام کاربری در هنگام تهیه پنل پیامکی به شماره موبایل شما پیامک شده است. همچنین می‌توانید با ورود به بخش تنظیمات پنل پیامکی خود و از بخش کلید API جایگزین رمز جهت امنیت بیشتر از کلید API استفاده نمایید.

خط خدماتی اختصاصی

به صورت پیشفرض شماره خط خدماتی را می‌بایست شماره خدماتی 3000505 قرار دهید. البته در صورتی که اینماد یا پروانه کسب یا شرکت حقوقی داشته باشید می توانید خط خدماتی اختصاصی تهیه کنید که پیامک های شما از یک خط مخصوص خودتان با قابلیت دریافت پیامک ارسال شود که امکان ارسال پیامک‌های شما به بلک لیست وجود داشته باشد.

البته توجه داشته باشید که شما از وبسرویس خدماتی می‌توانید جهت ارسال پیامک‌ها به بلک لیست استفاده نمایید و در صورتی که این گزینه را غیرفعال نگه دارید، همچنان امکان استفاده از خطوط اشتراکی خدماتی ما را خواهید داشت و در ادامه نحوه استفاده از آن را خدمت شما به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

تنظیمات لاگ

با فعالسازی این گزینه شما دسترسی به تنظیمات گزارش گیری پیامک‌های ارسالی را خواهید داشت و به راحتی می‌توانید براساس گزینه‌هایی که در این بخش وجود دارد مشخص نمایید گزارش‌های گرفته شده از پیامک‌های ارسالی در چه بازه زمانی نگه داری و بعد حذف شوند. حتی می‌توانید بر اساس شرط مشخص نمایید که کدام بخش از پیامک‌های ارسالی حذف و کدام نگهداری شوند.

تست اتصال

در نهایت با کلیک بر روی دکمه “تست اتصال پنل پیامک” می‌توانید مطمئن شوید که اطلاعات وارد شده صحیح است و اتصال با سامانه گفتینو به خوبی برقرار شده است. اگر هم اطلاعات را نادرست وارد کرده باشید، یک اخطار به شما نمایش داده می‌شود که مجددا موارد وارد شده را باید مورد بررسی قرار دهید و اطلاعات صحیح را وارد نمایید.

 

فعالسازی حالت ارسال پترن

بعد از اینکه گزینه کد تایید را فعال کردید، گزینه دیگری به نام “فعالسازی حالت پترن” نمایش داده می‌شود. با فعالسازی حالت پترن امکان ارسال پیامک‌ها به شماره‌های بلک لیست نیز فراهم خواهد شد و شما دیگر نیازی به خدماتی سازی خطوط اختصاصی خود نخواهید داشت، چون در این روش شما در حال استفاده از خطوط خدماتی اشتراکی فراز اس ام اس هستید.

کد متن ( الگوی پیامکی )
بعد از فعالسازی گزینه حالت پترن، باید الگوی پیامکی احراز هویت را وارد کنید؛ همچنین لازم است متغیری را اضافه نمایید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر و کار با بخش ارسال پترن، کد الگو و افزودن متغیر، مقاله “آموزش استفاده از خطوط خدماتی اشتراکی” را به صورت کامل مطالعه کنید.

تعداد رقم کد تایید
در این بخش می‌توانید تعیین نمایید که کد تایید ارسال شده برای کاربر، چند رقم باشد.

زمان فعالسازی حالت ارسال مجدد کد تایید
در این بخش نیز می‌توانید مشخص کنید که ارسال مجدد پیامک کد تایید، بعد از چند ثانیه باشد.

اطلاع رسانی پیامکی به کاربر
اگر می‌خواهید بعد از ارسال فرم، یک پیامک تایید برای کاربر ارسال شود، تیک این گزینه را باید فعال نمایید.

آیدی فیلد شماره موبایل
بعد از فعالسازی اطلاع رسانی پیامکی به کاربر، یک مورد با عنوان “آیدی فیلد شماره موبایل” اضافه می‌شود که باید شناسه آیتم “شماره موبایل” را در بخش “فیلدهای فرم” کپی کرده و در این بخش، جای‌گذاری (Paste) کنید. برای درک بهتر پیشنهاد می‌کنیم مثل قسمت زیر، مرحله به مرحله جلو بروید.

ابتدا وارد بخش “فیلدهای فرم” شوید و بر روی آیتم “شماره موبایل” که اضافه کردید، کلیک کنید.

وارد قسمت “پیشرفته” شوید و سپس “شناسه” را کپی کنید.

در نهایت شناسه‌ای که کپی کرده‌اید را در “آیدی فیلد شماره موبایل” جای‌گذاری (Paste) کنید.

فعالسازی حالت ارسال پترن و الگوی پیامکی
بعد از فعالسازی حالت ارسال پترن، یک مورد با عنوان “کد متن (الگوی پیامکی)” اضافه می‌شود. در همین مقاله به این موضوع اشاره شد و نیازی به توضیح مجدد نیست.

فقط به یک نکته توجه داشته باشید که بعد از فعالسازی حالت ارسال پترن، یک مورد با عنوان “افزودن الگوی پیامکی کاربر” اضافه می‌شود. اینجا می‌توانید آیتم‌های مختلفی را اضافه کنید. حالا در هر آیتم، کادری با عنوان “متغیر : شناسه فیلد درج شود” وجود دارد.

در واقع منظور از متغیر، همان شناسه فیلد است که در قسمت قبل هم مرحله به مرحله توضیح دادیم که چطور می‌توانید شناسه هر فیلد را کپی کنید. (اگر مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید، ما شناسه فیلد “شماره موبایل” را کپی کردیم و نحوه انجام این کار را به صورت تصویری آموزش دادیم.) بعد از اینکه شناسه فیلد مورد نظر را کپی کردید، کافی است در کادر “متغیر : شناسه فیلد درج شود” جای‌گذاری کنید.

اگر دقت داشته باشید، یک کادر دیگر به نام “شماره متغیر” وجود دارد. در واقع هر فیلدی که اضافه می‌کنید، باید یک متغیر جداگانه داشته باشد و این را باید به صورت دستی اضافه کنید. برای مثال، آیتم اول باید بر روی عدد 0 قرار داده شود؛ آیتم دومی که اضافه می‌کنید باید بر روی عدد 1 باشد؛ همین‌طور با افزایش تعداد آیتم‌ها، این اعداد را نیز باید افزایش دهید.

اطلاع رسانی پیامکی به مدیر
اگر هم تمایل دارید که بعد از تکمیل و ارسال فرم توسط کاربر یک پیامک برای مدیر سایت ارسال شود، کافی است این گزینه را فعال کنید. تمام تنظیمات مربوط به اطلاع رسانی پیامکی، مشابه با اطلاع رسانی کاربر است و نیازی به توضیحات مجدد نیست. فقط بعد از فعالسازی گزینه اطلاع رسانی پیامکی به مدیر، یک گزینه با عنوان “شماره موبایل ادمین” اضافه می‌شود که کافی است شماره موبایل مدیر سایت را وارد نمایید.



منبع:https://farazsms.com/sms-elementor-plugin/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها