درآمد غیرفعال چیست؟ بهترین راه کسب درآمد غیرفعال

[ad_1]

بررسی درآمد غیرفعال در بلاگ فراز اس‌ام‌اس
راهنمای مطالعه

گاهی اوقات حقوق شغل کارمندی برای تامین هزینه‌های زندگی کافی نیست؛ همچنین برای حفظ تعادل میان کار و زندگی نمی‌توان زمان دیگری برای شغل دوم در نظر گرفت. در این مواقع چه راهکاری پیش روی شما قرار می‌گیرد؟ درآمد غیرفعال پاسخی است که به دنبال آن می‌گردید. با درآمد غیرفعال نیازی به صرف زمان طولانی برای شغل دوم و کسب درآمد بیشتر نیست. اگر روش مناسبی برای این کار انتخاب کنید، حتی در زمان استراحت نیز درآمد کسب خواهید کرد. در این مقاله به بررسی راهنمای جامع برای آشنایی با ایده درآمد غیر فعال، مفهوم این نوع درآمد‌زایی و انواع درآمد غیرفعال می‌پردازیم. اگر شما نیز امید به کسب درآمد بالا بدون صرف زمان طولانی و زحمت طاقت‌فرسا دارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. 

درآمد غیرفعال؛ راهی برای کسب درآمد با تلاش ناچیز

درآمد غیر‌فعال یا منفعل درآمدی است که برای به دست آوردن آن تلاش نا‌چیزی نیاز است. این نوع روش سرمایه‌گذاری در بتدا به منابع، زمان و تلاش شما نیاز خواهد داشت؛ بااین‌حال در ادامه نیازی به صرف طولانی برای تلاش در کسب درآمد غیرفعال خواهد بود. راه‌های کسب این نوع درآمد شامل استفاده از شرایط اجاره املاک، ارسال لینک فروش محصول به‌عنوان لید از طریق خرید پنل پیامک، مشارکت‌های محدود و انواع پروژه‌هایی است که شما در ادامه تولید درآمد شرکت ندارید.

درآمد غیرفعال درآمد حاصل از سود پس‌انداز، دریافت پول نقد یا پاداش در کارت اعتباری و اجاره یک فضا است. مالیات دهندگان در مقابل درآمد حاصل از فعالیت‌های غیرفعال، خسارت غیرفعالی را مطالبه می‌کنند. چگونه از درآمد غیرفعال درآمد کسب کنیم. درآمد غیرفعال می‌تواند راهی عالی برای ایجاد مقداری جریان نقدی اضافی و تکمیل درآمدهای منظم از شغل شما باشد. 

درآمد غیر فعال چیست؟ راهکاری برای کسب درآمد بدون نیاز به تلاش مداوم

انواع مختلف درآمد غیرفعال چیست؟

به‌طورکلی دو نوع درآمد غیرفعال وجود دارد؛ یک نوع مربوط به راه‌‌هایی است که از خلاقیت فرد برای ایجاد درآمد استفاده می‌شود؛ مثل فروش NFT در صرافی‌های ارز دیجیتال. در نوع دوم ایجاد درآمد غیرفعال نیازی به خلاقیت و ارائه ایده نیست. شما یک سری وسایل، ملک و مستغلات را می‌خرید و سپس اجاره خواهید داد یا می‌فروشید. در ادامه به بررسی زیرمجموعه این دو نوع درآمد غیر‌فعال می‌پردازیم. 

  • املاک اجاره‌ای: اجاره دادن ملک و مستغلات
  • اموال فیزیکی: شامل مواردی مثل اجاره دادن ابزارها می‌شود. 
  • سرمایه‌گذاری‌ها: شامل فعالیت در بورس، اوراق بهادار و صرافی‌های ارز دیجیتال می‌شود. 
  • کتاب‌ها و محصولات دیجیتالی: منابع آنلاین که به صورت فیزیکی در دسترس نیستند مثل کتاب‌های صوتی در این دسته قرار می‌گیرند. 
  • اموال فکری و حقوق تکنولوژی: مالکیت معنوی و ثبت اختراع مربوط به این دسته می‌شود. 
  • دریافت کمیسیون از کسب‌وکارها: دریافت سود بر اثر سهیم شدن در فروش کسب‌وکارها یک ایده درآمد غیر فعال به شمار می رود. 

انتخاب بهترین راه برای کسب درآمد غیر‌فعال به مهارت‌ها و ترجیحات شخصی فرد بستگی دارد. برای مثال اگر فردی متخصص در زمینه کپی رایتینگ باشد، ایجاد بلاگی برای نوشتن متن تبلیغ لباس فروشی، تبلیغ کافی شاپ و موسسه‌های آموزشی از بهترین درآمد غیرفعال خواهد بود. این کار برای کمک به فروش کسب‌وکار و ایجاد لینک‌های لید برای دریافت حق کمیسیون نیز موثر خواهد بود. 

دسترسی به روش‌های متنوع؛ راهکاری برای کسب درآمد غی‌فعال

بهترین ایده های درآمد غیر فعال؛ چه راهکارهایی برای کسب درآمد منفعل وجود دارد؟

برای کسب درآمد منفعل یا غیر‌فعال ایده‌هایی وجود دارد؛ انتخاب هر یک از روش‌های درآمدزایی به شرایط و مهارت‌های نرم فرد بستگی خواهد داشت. برای مثال فردی با مهارت‌های کپی رایتینگ شعارهای تبلیغاتی، درآمد مطلوبی را از نوشتن متن تبلیغ کافه، رستوران، مراکز تفریحی و محصولات جدید برندهای بزرگ به دست خواهد آورد. قبل از اقدام برای سرمایه‌گذاری در یکی از ایده های درآمد غیرفعال، حتما تحقیق کنید. در ادامه این بخش به بررسی این ایده‌ها می‌پردازیم. 

در نظر داشتن مهارت‌های فرد؛ یکی از عوامل موثر در انتخاب روش کسب درآمد

اجاره ملک؛ روشی ساده و بی‌دردسر برای کسب درآمد غیرفعال

یکی از ساده‌ترین راه‌های کسب درآمد غیرفعال اجاره دادن ملک است. این روش بدون نیاز به تلاش، برای شما سود به همراه خواهد داشت. البته یکی از مشکلات اجاره دادن خانه برای درآمد فعال، نیاز داشتن به سرمایه اولیه است. 

اگر امکان خرید و اجاره ملک و مستغلات را ندارید، راه‌اندازی سایت برای ایجاد بستر خرید، فروش و اجاره ملک نیز راهکار مطلوبی است. یک سایت طراحی می‌کنید تا واسطه‌ای میان متقاضیان اجاره خانه و صاحبین ملک باشید. به‌این‌ترتیب بدون نیاز به تلاش مداوم و سرمایه اولیه بالا از این روش کسب درآمد پربازده استفاده کنید. برای پربازدیدتر کردن سایت از روش‌های مختلفی مثل ایجاد لایه‌های امنیتی با ارسال رمز یکبار مصرف و ارسال پیام تشکر از خرید مشتری استفاده کنید. 

اجاره ابزارآلات؛ یکی از راه‌های کسب درآمد منفعل

افراد بسیاری به دنبال اجاره وسایل به جای صرف سرمایه بالا و خرید آن‌ها هستند. شاید تصور کنید که برای خرید بعضی از ابزارها نیاز به سرمایه بالا دارید؛ بااین‌حال یک مزیت این روش نداشتن محدودیت در انتخاب ابزار برای اجاره دادن به شمار می‌رود. به‌این‌ترتیب از وسایل کمپینگ تا ابزارهای حفاری را می‌توانید و برای کسب درآمد غیرفعال بخرید و اجاره دهید. به این فکر کنید که در شهر و منطقه شما به چه ابزارهایی نیاز است. پاسخ این سوال شما را به یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد غیرفعال می‌رساند. 

وسیله نقلیه خود را برای کسب درآمد غیر‌فعال اجاره دهید

اگر خودرویی دارید که در طول روز در یک نقطه پارک است و استفاده‌ای نمی‌کنید، فرصتی برای کسب درآمد پیدا کرده‌اید. تفاوتی ندارد که خودرو سواری شما چه مدلی باشد، همیشه افرادی به دنبال اجاره خودرو برای کسب درآمد به واسطه رانندگی یا تفریح هستند. 

به دلیل تعدد بنگاه‌های اجاره ماشین، رقابت در عرصه اجاره ماشین و کسب درآمد کمی چالش برانگیز خواهد بود. برای ایجاد وجه تمایز با دیگران و دریافت سهمی از بازار از روش‌های مختلفی برای جلب اعتماد استفاده کنید. در قدم اول سعی کنید از منابع شناخته‌شده برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ خدماتتان استفاده کنید. برای مثال ارسال اس‌ام‌اس تبلیغاتی با خرید شماره اختصاصی راهی برای شناخته شدن و افزایش اعتماد کاربران به شمار می‌رود. 

قرار دادن محتوا در YouTube؛ ایده‌ای برای کسب درآمد با سرگرمی

تولید محتوا برای رسانه‌های اجتماعی مثل یوتیوب یکی از روش‌های کسب درآمد به شمار می‌رود. البته تولید محتوا برای یوتیوب بدون تلاش و صرف زمان نیست؛ بااین‌حال یک بار زمان برای تولید ویدیو صرف می‌کنید و تا مدت‌ها از بازدید این فیلم درآمد کسب خواهید کرد. یک مزیت کسب درآمد از یوتیوب این است که شما باعث ایجاد سرگرمی برای خود و دیگران خواهید شد. 

برای افزایش بازدید از کانال یوتیوب و افزایش ایجاد درآمد غیر‌فعال از روش‌های تبلیغاتی استفاده کنید. روش‌های تبلیغاتی شانس دیده شدن محتوای تولید شده را افزایش می‌دهد. برای اینکه کسب درآمد از یوتیوب به سرمایه بالایی نیاز نداشته باشد، از روش‌های اطلاع‌رسانی ارزان مثل ایمیل مارکتینگ و سرویس پیامکی استفاده کنید. 

تولید محتوا در یوتیوب؛ یکی از راه‌های ایجاد درآمد غیر‌فعال

یک روش برای کسب درآمد غیر فعال چیست؟ ضبط و فروش دوره آنلاین 

تخصص خود را با طراحی و فروش دوره‌هایی در زمینه دانش خود به اشتراک بگذارید. برای کسب درآمد از این راه باید در نظر بگیرید که چه مهارت‌های پرطرفداری دارید. سفالگری، ورزش، خطاطی، نقاشی کردن، مکرومه بافی، آشپزی، شیرینی‌پزی، طراحی سایت، تعیین استراتژی برای رشد کسب‌وکار و تدریس زبان از دوره‌هایی هستند که متقاضیان بسیاری برای یادگیری خواهند داشت. با صرف زمان، انرژی و سرمایه برای ضبط ویدیو تا مدت‌ها می‌توانید از فروش این فیلم‌ها درآمد غیرفعال داشته باشید. 

خرید املاک و مستغلات؛ روشی برای کسب درآمد غیرفعال

خرید املاک شاید قدیمی‌ترین راه برای کسب درآمد غیرفعال باشد. سرمایه‌گذاری در ملک برای اجاره یا فروش با سود همراه خواهد بود. تحقیق در بازارها و انواع ملک را برای یافتن بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در برنامه خود قرار دهید.

فروش NFT در صرافی‌های ارز دیجیتال را برای کسب درآمد غیر‌فعال در نظر بگیرید

طرح‌های منحصر‌به‌فرد محصول را به صورت آنلاین ایجاد و بفروشید. فعالیت در صرافی‌های ارز دیجیتال یکی از بهترین درآمد غیرفعال شناخته می‌شود. بخش‌های تخصصی‌تری نیز در بازار ارز دیجیتال مثل  فروش NFT وجود دارد. این راهکار به‌ویژه برای گرافیست‌ها، نقاش‌ها و طراحان سایت ایده مناسبی است. 

فروش NFT در بازار ارز دیجیتال؛ یکی از روش‌های کسب درآمد غیر‌فعال

توسعه بازاریابی وابسته؛ راهی برای دریافت کمیسیون

با تبلیغ محصولات شرکت‌های دیگر در پلتفرم خود، کمیسیون دریافت کنید. معمولا سایت‌های فروشگاهی بزرگ، از چند منبع مختلف برای فروش استفاده می‌کنند. برای مثال دیجی کالا یکی از فروشگاه‌های اینترنتی است که حق کمیسیون به سایت‌های لید‌دهنده می‌دهد. منظور از سایت‌های لید‌دهنده، سایت‌هایی است که لینک خرید محصولات دیجی کالا را در صفحه خود قرار داده‌اند. البته این کار بدون نیاز به صرف زمان نیست؛ برای بهبود سئو سایت باید تولید محتوای مداوم و کارهای تکنیکال انجام دهد. البته این کارها زمان چندانی را باتوجه‌به درآمد مناسب به خود اختصاص نمی‌دهند.

۳ مزیت درآمد غیرفعال چیست؟

برای استفاده از روش درآمد غیر‌فعال باید با مزایای این روش آشنا شوید. آگاهی از مزایای درآمد منفعل به شما کمک خواهد کرد تا بهترین راهکار را انتخاب کنید. برای مثال استفاده از ارسال اس ام اس تبلیغاتی چگونه باعث افزایش درآمد خواهد شد؟ برای پاسخ به این سوال ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

۱. کار از خانه؛ اولین مزیت کسب درآمد غیر‌فعال

زمانی که از انواع راه‌های منفعل برای کسب درآمد استفاده کنید، زندگی و کار از هر جایی امکان‌پذیر خواهد بود. این نوع روش کسب درآمد به شرایط زندگی شما انعطاف‌پذیری ویژه‌ای خواهد داد؛ این ویژگی به شما کمک می‌کند تا زندگی و کار خود را آنطور که ترجیح می‌دهید، برنامه‌ریزی کنید. با روش‌های غیرفعال کسب درآمد، کار کردن از هر جایی امکان‌پذیر است. در عین حال استاندارد زندگی خود را حفظ خواهید کرد؛ به این معنی که فرصت کافی برای سفر یا کارهای دیگر را خواهید داشت.

۲. کاهش استرس و اضطراب؛ مزیت مهم برای کسب درآمد به روش غیرفعال

درآمدهای غیرفعال از این لحاظ که نگرانی شما را نسبت به پرداخت قبوض و تامین هزینه‌های زندگی کاهش می‌دهند، انتخاب مناسبی هستند. با درآمد غیرفعال، می‌توانید صورتحساب‌های خود را بدون نگرانی از نداشتن پول کافی پرداخت کنید. 

۳. با درآمد غیر‌فعال به آزادی مالی بیشتری می‌رسید

درآمد غیرفعال فراتر از کسب درآمد اضافی است. با بیش از یک جریان درآمد، می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را بدون نیاز به متکی بودن به کارفرما تامین کنید. این ویژگی باعث افزایش آزادی مالی خواهد شد. آزادی مالی به شما امکان گستردگی فعالیت در کسب‌وکارهای دیگر را فراهم می‌کند. 

رسیدن به آزادی مالی؛ یکی از مزیت‌های درآمد غیر‌فعال

چند نکته برای ایجاد درآمد غیرفعال؛ انتخاب بهترین روش به چه عواملی بستگی دارد؟

برای انتخاب بهترین روش کسب درآمد به روش‌های غیر‌فعال باید نکته‌هایی مثل توانایی و مهارت‌های خود را در نظر بگیرید. برای مثال اگر در زمینه بازاریابی و فروش مهارت ندارید، احتمالا اجاره ملک و مستغلات گزینه مناسبی برای شما نباشد. زمان و انرژی آزاد خود را در نظر بگیرید؛ برخی از کارهای غیرفعال مثل ترید در صرافی ارز دیجیتال نیاز به فکر، تحلیل بازار و ارزیابی لحظه‌ای بازار ارز است.

علاوه‌بر موارد گفته شده، سرمایه ای که نیاز دارید را در نظر بگیرید. برای مثال اجاره دادن ابزار و ملک نیاز به سرمایه اولیه بالایی دارد؛ درحالی‌که کسب درآمد از تولید‌محتوا به سرمایه اولیه خاصی نیاز نخواهد داشت. توجه داشته باشید که دریافت مشاوره و راهنمایی از افراد متخصص در این زمینه به شما در انتخاب بهترین روش کسب درآمد غیر‌فعال کمک خواهد کرد. 

توجه به سرمایه اولیه؛ نکته‌ای مهم در آغاز مسیر کسب درآمد غیر‌فعال

کسب درآمد غیرفعال؛ راهکاری برای ایجاد آزادی مالی در عین داشتن استانداردهای زندگی

در این مقاله به بررسی مفهوم ایجاد درآمد به روش‌های منفعل پرداختیم تا بدانیم که «درآمد غیرفعال چیست». به پولی که با صرف زمان و انرژی ناچیز به دست بیاید، درآمد غیر‌فعال گفته می‌شود. این نوع روش کسب درآمد مزیت‌های متعددی مثل امکان ایجاد تعادل بین زندگی کار، رسیدن به آزادی مالی و کاهش استرس را به همراه خواهد داشت. 

برای انتخاب بهترین روش کسب درآمد باید نکات مختلفی مثل توانایی خود، سرمایه مورد‌نیاز و زمانی که صرف می‌کنید را در نظر داشته باشید. به‌این‌ترتیب به‌راحتی از میان انواع درآمد غیرفعال بهترین روش متناسب با شرایطتان را انتخاب خواهید کرد. اگر سوالی در‌مورد این روش کسب درآمد دارید، از ما در قسمت کامنت‌ها بپرسید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگویتان باشیم. 

[ad_2]

منبع:https://farazsms.com/passive-income/

,

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها