پوش نوتیفیکیشن؛ راهکاری کلیدی برای رشد کسب‌وکار

[ad_1]


بررسی جامع پوش نوتیفیکیشن در بلاگ فراز اس‌ام‌اس
راهنمای مطالعه

بسیاری از افراد جامعه روزانه بین چند دقیقه تا چند ساعت را در فضای دیجیتال می‌گذارنند. باتوجه‌به این نکته استفاده از تکنیک‌های کاربردی در فضای دیجیتال از کارآمدترین راهکارهای افزایش نرخ بازدید از تبلیغات شناخته می‌شنود. پوش نوتیفیکیشن یکی از روش‌های ارسال اعلان تبلیغاتی است که در سیستم‌‌های عامل مختلف قابل اجرا است. اگر پوش نوتیفیکیشن متناسب با پرسونای مخاطب اجرا شود، به‌طرز شگفت‌انگیزی باعث دیده شدن تبلیغات و رسیدن به اهداف کسب‌وکار خواهد شد. در این مقاله از فراز اس‌ام‌اس به بررسی کامل ارسال اعلان آنلاین تبلیغاتی می‌پردازیم. چند دقیقه از وقتتان را به مطالعه این مطلب اختصاص دهید تا بدانید «پوش نوتیفیکیشن چیست».

پوش نوتیفیکیشن چیست؟ اعلانی تبلیغاتی در فضای دیجیتال

پوش نوتیفیکیشن یا همان push notification یک هشدار سریع است که از طریق برنامه یا وبسایت برای کاربر ارسال می‌شود. این اعلان‌ها در زمان‌های مختلفی از روز برای کاربران فعال در سایت یا اپلیکیشن ارسال می‌شوند. اکثر پوش نوتیفیکیشن‌ها محتوای تبلیغاتی دارند؛ البته خلق ارزش افزوده و ارسال محتوای آموزشی نیز با پوش نوتیفیکیشن امکان‌پذیر است.

ارسال اعلان سریع یک پیشنهاد تبلیغاتی از سمت کسب‌وکار با هدف افزایش آگاهی از برند، افزایش تعداد مشتریان جدید و وفادار کردن مشتریان قدیمی انجام می‌شود. انواعی از این اعلان‌ها در سایت‌های مشابه برای جذب مخاطبان بیشتر و دیده شدن نام و خدمات برند کاربرد دارند. برای مثال اگر کاربری روی سایت خرید موبایل فعال باشد، با ارسال متن دعوت به همایش تحلیل فناوری‌های جدید در موبایل، می‌توان کاربر را به سایت خود هدایت کرد. کسب‌وکارها از نوتیفیکیشن تبلیغاتی برای حفظ ارتباط مستقیم با مخاطبان خود استفاده می‌کنند. علاوه‌بر تبلیغات، از پوش نوتیفیکیشن می‌توان برای ارسال هشدارهای امنیتی در حین فعالیت کاربر روی سایت استفاده کرد؛ این مدل از اعلان باعث ایجاد ارزش افزوده و در نهایت بهبود تجربه کاربری خواهد شد.

پوش نوتیفیکیشن چیست؟ اعلانی برای ترغیب کاربران آنلاین به کلیک

پوش نوتیفیکیشن‌ها چگونه کار می‌کنند؟

هنگامی که یک اعلان جدید ارسال می‌شود، سرور موبایل یا کامپیوتر پیامی را به کانال ارسال می‌کند؛ بعد از پردازش، پیام به دستگاه تحویل داده می‌شود. ارسال پوش نوتیفیکیشن در همه سیستم‌های عامل اندروید،  iOS و ویندوز امکان‌پذیر است. علاوه‌بر تنوع سیستم عامل، مرورگرهای مختلفی مثل سافاری و کروم نیز اعلان‌های دیجیتالی را نشان می‌دهند. این پیام به‌عنوان یک پاپ آپ در دسکتاپ کاربر یا صفحه اصلی تلفن همراه نمایش داده می‌شود.

تنوع سیستم‌های عامل برای اجرای استراتژی تبلیغات از کانال‌های مختلف، اهمیت دارد. برای مثال استفاده از نوتیفیکیشن تبلیغاتی، سرویس ارسال پیامک و ایمیل مارکتینگ در همه کامپیوترها و ورژن‌های مختلف گوشی‌‌های اندروید و iOS قابل اجرا هستند. به‌این‌ترتیب شانس دیده شدن پیام تبلیغاتی افزایش می‌یابد.

ظاهر شدن روی صفحه موبایل و دسکتاپ؛ طرز کار نوتیفیکیشن تبلیغاتی

اعلان روی وب سایت و اپلیکیشن؛ دو نوع ارسال پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن به دو روش کلی روی سایت و درون اپلیکیشن ارسال می‌شود. نوتیفیکیشن‌های مبتنی بر وب در نسخه‌های مختلف اندروید، iOS و ویندوز کاربرد دارند. این پیام‌ها بسته به مرورگر یا سیستم عامل کاربر در قسمت‌های مختلف صفحه موبایل یا دسکتاپ نمایش داده می‌شوند. اعلان‌های تبلیغاتی سایت روشی عالی برای اطلاع‌رسانی از تخفیف‌های فعال و محصولات موجود در سایت است.

برای دریافت پوش نوتیفیکیشنی که از طریق برنامه موبایل ارسال می‌شود، ابتدا کاربر باید اپلیکیشن مورد نظر را نصب کند. برای ترغیب کاربر به نصب اپلیکیشن و استفاده از مزایای نوتیفیکیشن تبلیغاتی از راهکارهای مختلفی استفاده کنید. با سامانه پیامکی لینک دانلود نرم‌افزار را برای کاربران بفرستید؛ توجه داشته باشید که متن ارسالی باید مناسب باشد تا منجر به ترغیب مخاطب شود.

مزایای استفاده از پوش نوتیفیکیشن چیست؟

ایجاد برتری نسبت به رقبا از معیارهایی است که باعث افزایش سهم بازار کسب‌کار شما خواهد شد. برای دستیابی به این ویژگی باید راهکارهای مختلفی را برای اجرای استراتژی در نظر بگیرید. یکی از این راهکارها استفاده از نوتیفیکیشن تبلیغاتی است. در ادامه به بررسی مزایای این روش و نحوه ایجاد وجه تمایز با رقبا می‌پردازیم.

رشد کسب‌وکار؛ یکی از مزیت‌های تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

دسترسی آسان کاربر؛ اولین مزیت تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن‌ها بدون دخالت کاربر ارسال می‌شوند؛ ازاین‌رو دریافت اعلان هزینه و انرژی از کاربر نمی‌گیرد. ارتباط گرفتن کاربر با پوش نوتیفیکیشن‌ها در کمتر از چند ثانیه انجام می‌شود؛ بنابراین پیامی که روی صفحه گوشی یا دسکتاپ ظاهر خواهد شد، باید طبق قوانین کپی رایتینگ نوشته شود. این قوانین باعث انتقال پیام در کمترین زمان ممکن با تاثیرگذاری بالا می‌شوند. قوانین کپی رایتینگ برای تولید محتوا در متن‌های پیامکی مثل متن تبلیغ فروشگاه اینترنتی، نصب بنر و پوش نوتیفیکیشن اهمیت دارند.

امکان انتخاب زمان برای ارسال پوش نوتیفیکیشن وجود دارد

در ارسال پوش نوتیفیکیشن می‌توانید زمان دلخواه را انتخاب کنید؛ به‌این‌ترتیب اثرگذاری این نوع روش تبلیغاتی را افزایش خواهید دارد. این نکته در‌مورد برخی از پیام‌های ارسال شده بر مبنای جغرافیای کاربر اهمیت خواهد داشت. نرخ بازدید از نوتیفیکیشن تبلیغاتی با در نظر داشتن زمان مشخص، افزایش می‌یابد.

انتخاب زمان با در نظر داشتن پرسونا به‌راحتی انجام می‌شود. گاهی انتخاب زمان نادرست باعث از بین رفتن بودجه‌ای که برای تبلیغات کرده‌اید خواهد شد. برای مثال ارسال تخفیف شب یلدا در روزهای پایانی سال برای کاربر بی‌معنی خواهد بود و جایگاه برند شما را در ذهن مخاطب مخدوش می‌کند.

افزایش تعامل با مخاطب؛ یکی از مزیت‌های تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن معمولا از نظر نرخ باز عملکرد بسیار بالایی دارد؛ با استفاده از این روش تعامل بالایی با مخاطبان خواهید داشت. در نظر داشته باشید که از اعلان‌های تکرای و بسیار دیده شده در فضای وب استفاده نکنید؛ هر چه پیام شخصی‌سازی‌تر باشد، اثربخشی بیشتری نیز خواهد داشت. این نکته برای ارسال پیام از طریق هر پلتفرمی صدق می‌کند؛ برای مثال در انتخاب نمونه متن افتتاحیه فروشگاه حتما سعی کنید نام برند و ویژگی‌های خود را در کنار قوانین کپی رایتینگ در محتوا جای بدهید.

بازگشت مجدد مخاطبان به سایت؛ فرصتی برای وفادار کردن مشتریان با پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن نرخ بازگشت مشتری به سایت را افزایش می‌دهد. مخاطبانی که فقط یک بار به کسب‌‌وکار شما مراجعه کرده باشند، امکان دریافت نوتیفیکیشن تبلیغاتی را دارند. به‌این‌ترتیب و با مراجعه چند باره کاربر به سایت شما، تعداد مشتریان وفادار افزایش می‌یابد.

به‌طورکلی ارائه خدماتی مثل پوش نوتیفیکیشن دسترسی به سایت و محصولات را ساده‌تر می‌کند؛ بنابراین تجربه کاربر در زمان استفاده از محصولات برند شما بهبود می‌یابد. بهبود تجربه مشتری باعث افزایش وفاداری مشتریان به شما خواهد شد. در کنار این راهکار از روش‌های دیگری مثل ارسال رمز یکبار مصرف از طریق پیامک، ارسال فاکتور پیگیری و امکان دریافت کد پستی از طریق پیامک برای بهبود تجربه مشتری استفاده کنید.

موارد استفاده از تبلیغات پوش نوتیفیکیشن؛ روشی چند‌منظوره برای بهبود سفر مشتری

استفاده از پوش نوتیفیکیشن فقط برای تبلیغات و ترغیب مشتری به خرید محصولات نیست. با استفاده از این راهکار امکان بهبود تجربه مشتری در استفاده از کسب‌و‌کار شما وجود دارد. در ادامه به بررسی موارد استفاده از نوتیفیکیشن  می‌پردازیم.

  • اعلان سبد خرید رها شده: گاهی اوقات کاربر خرید خود را فراموش و سبد خرید را بدون پرداخت رها می‌کند. با این پیام به او یادآوری کنید تا برای پرداخت اقدام کند.
  • اعلان اطلاع‌رسانی: نوتیفیکیشن اطلاع‌رسانی تنوع بالایی دارد و برای موارد مختلف مثل محصولات جدید، پیشنهادهای ویژه، هشدارهای حساب و پرداخت‌های انجام شده ارسال می‌شود.
  • اعلان وضعیت اشتراک: برای مثال «کاربر گرامی فقط سه روز از اشتراک شما باقی‌مانده است، در صورت تمایل به تمدید اشتراک روی لینک کلیک کنید.»

فراموش نکنید که ارسال نوتیفیکیشن به‌تنهایی باعث افزایش آگاهی از برند یا بیشتر شدن فروش نخواهد شد. برای اثرگذاری این روش باید یک سری نکات را در نظر بگیرید. محتوای نمایشی در پوش نوتیفیکیشن باید تا جای ممکن کوتاه، اما کاربردی باشد. در همان چند کلمه کوتاه نیز باید پیام را به مخاطب منتقل کنید. افزودن تصویر به نوتیفیکیشن تبلیغاتی باعث تسریع انتقال پیام می‌شود. علاوه‌بر این رعایت این نکات، از ارسال اعلان‌های مکرر و ایجاد مزاحمت خودداری کنید.

ارسال پیام هشدار؛ یکی از کاربردهای پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن؛ راهکاری کلیدی برای وفادار کردن کاربران فضای دیجیتال

پوش نوتیفیکیشن یکی از جدیدترین روش‌های ارسال اعلان‌های تبلیغاتی در فضای دیجیتال است. نوتیفیکیشن تبلیغاتی با استفاده از قوانین کپی رایتینگ و اصول طراحی ساخته و برای کاربر ارسال می‌شود. زمانی که کاربر در فضای دیجیتال مثل سایت یا اپلیکیشن کار می‌کند، امکان دریافت اعلان تبلیغاتی را دارد. استفاده از این روش مزایایی مثل افزایش فروش، وفادار کردن مشتریان و آگاهی از برند را به همراه خواهد داشت. اگر سوالی در مورد تبلیغات پوش نوتیفیکیشن دارید، از ما در قسمت کامنت‌ها بپرسید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگویتان باشیم.

[ad_2]

منبع:https://farazsms.com/push-notification/

,

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها