فشن مارکتینگ چیست؟ – پنل اس ام اس – سامانه پیامکی

[ad_1]


آشنایی با فشن مارکتینگ و تاثیر آن در افزایش فروش
راهنمای مطالعه

علاقه شدید افراد جامعه، از مردم عادی تا سلبریتی‌ها به تهیه لباس، کیف و کفش و اکسسوری‌ها باعث شکل‌گیری شاخه‌ای جدیدی از بازاریابی به‌نام فشن مارکتینگ شده است. این شاخه از مارکتینگ با هدف جذب و جلب مشتریان علاقه‌مند به خرید و استفاده از محصولات مد شکل گرفت. طراحان و کمپانی‌ها با نمایش طرح و قرار دادن آن در معرض دید مشتریان توانستند میزان فروش خود را افزایش دهند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که فشن مارکتینگ چیست و چگونه این بازاریابی بر طرح اثر می‌گذارد. اگر به‌دنبال استراتژی‌های موثر و کارآمد برای افزایش فروشتان با استفاده از فشن مارکتینگ هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تعریف مفهوم فشن مارکتینگ؛ تبلیغات صنعت مد به مصرف‌کنندگان

فشن مارکتینگ یا بازاریابی مد، یک شاخه از بازاریابی است که در آن تبلیغات لباس و اکسسوری‌ها با هدف موفقیت و تسلط بر یک بازار خاص صورت می‌گیرد. فشن مارکتینگ شامل تبلیغات در روزنامه‌ها، مجلات، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات تلویزیونی و همچنین استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی می‌شود. هدف از فشن مارکتینگ تبلیغ و معرفی برندها و محصولات صنعت مد به مصرف­‌کنندگان است. یکی از بهترین روش‌هایی که کسب‌وکارها برای پیاده‌سازی فشن مارکتینگ از آن استفاده کنند، تهیه سامانه ارسال پیامک است. ارسال پیامک تبلیغاتی هزینه کمتری نسبت‌به سایر روش‌های تبلیغاتی دارد. همچنین در زمان کمی می‌توانید ذهن مخاطبان بسیاری را درگیر نام برند و محصولاتتان کنید.

تعریف فشن مارکتینگ و بازاریابی مد

اهمیت ایجاد وبلاگ برای اجرای فشن مارکتینگ

یک موضوع مهم در فشن مارکتینگ آماده‌سازی بستری مناسب برای نمایش محصولات به مشتریان است. شاید این آمار برایتان جالب باشد؛ حدود 85 درصد مشتریان قبل از خرید جستجو می‌کنند. در این بین 60 درصد از افراد جستجوی خود را در سایت‌هایی که متعلق به برندها هستند ادامه می‌دهند؛ بنابراین اگر می‌خواهید مشتریان بیشتری را به سمت محصولاتتان جذب کنید، طراحی و ساخت یک وبلاگ تخصصی میزان موفقیت شما را به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد.

در این سایت می‌توانید در خصوص محصولاتتان و دنیای مد و فشن اطلاعات تخصصی و جذابی در اختیار مخاطبان قرار دهید. همچنین می‌توانید یک بخش فروشگاهی برای فروش محصولاتتان داشته باشید. با استفاده از پنل اس ام اس رایگان نیز می‌توانید مشتریان را از جشنواره‌ها و فروش‌های فوق‌العاده‌تان آگاه کنید. به‌این‌ترتیب ترافیک سایت و میزان فروش افزایش خواهد یافت.

اهمیت وبلاگ و سایت در بازاریابی مد و افزایش فروش

نقش شبکه‌های اجتماعی برای پیاده‌سازی فشن مارکتینگ

برندها با کمک از شبکه‌های اجتماعی امکان این را خواهند داشت تا جایگاه خود را در حوزه پوشاک ارتقا دهند. با به‌کار گرفتن قابلیت‌های این پلتفرم‌ها می‌توان خدمات بهتری به مشتریان عرضه کرد. همچنین ترافیک وب‌سایت و در نهایت میزان فروش افزایش می‌یابد. اینستاگرام در شاخه فشن مارکتینگ و تبلیغات لباس و پوشاک، در صدر شبکه‌های اجتماعی قرار دارد. لینکدین، پینترست، فیسبوک و توییتر در رده‌های بعدی به عنوان بهترین شبکه‌های اجتماعی برای اجرای فشن مارکتینگ معرفی می‌شوند.

صرف قرارگیری سایت یا محصول در شبکه‌های اجتماعی افزایش فروش اتفاق نمی‌افتد. شما باید بدانید که کدام استراتژی و رسانه برای شما مناسب‌تر است. با مطالعه مقاله «تعریف بازاریابی به زبان ساده» می‌توانید به نحو بهتری برای کسب‌وکارتان استراتژی فروش انتخاب کنید. در ادامه شما را با چند استراتژی مفید فشن مارکتینگ با استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فروش آشنا خواهیم کرد.

استفاده از استوری‌های اینستاگرام برای افزایش فروش با فشن مارکتینگ

یک استراتژی تبلیغات در فشن مارکتینگ که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و نتیجه مطلوبی دارد، استفاده از استوری‌های اینستاگرام است. با استفاده از این قابلیت اینستاگرام امکان برقراری ارتباط سریع بصری با کاربران را خواهید داشت. همچنین در استوری می‌توانید با قرار دادن لینک، مشتریان را به سمت سایت و بازدید محصولاتتان هدایت کنید.

بررسی نقش و اهمیت شبکه‌های اجتماعی در فشن مارکتینگ

تاثیر استفاده از ویدیو‌های فیسبوک در فشن مارکتینگ برای جلب توجه مشتریان

استفاده از ویدیوهای فیسبوک در فشن مارکتینگ تاثیر قابل‌توجهی در جلب نظر مشتریان دارد. ویدیوها ابزاری قدرتمند هستند؛ آن‌ها به شما این امکان را می‌دهند که داستان برند را تعریف کنید. همچنین با استفاده از ویدیو می‌توانید طرح‌های مد را به‌طور جذاب و کارآمد به نمایش بگذارید. به‌طورکلی مهم‌ترین امتیازهای استفاده از ویدیوهای فیسبوک در فشن مارکتینگ ایجاد جذابیت بصری، نمایش بهتر محصولات، اشتراک‌پذیری بالا و امکان برقراری ارتباط عاطفی با مخاطبان است.

ویدیوها قابلیت بالایی برای وایرال شدن و به‌اشتراک گذاشتن از طریق کاربران دارند. در اینجا بازاریابی ویروسی با فشن مارکتینگ ادغام می‌شود. اگر علاقه دارید برای افزایش فروش از این ترکیب این دو تکنیک بازاریابی استفاده کنید، مطالعه مقاله «بازاریابی ویروسی چیست؟» مفید خواهد بود.

مهارت‌های مورد‌نیاز برای اجرای فشن مارکتینگ

برخی از مهارت‌های کلیدی برای ورود به حوزه فشن مارکتینگ و اجرای آن شامل افزایش آگاهی از محصولات، تبلیغ محصولات و جذب مشتریان است. مهارت‌های دیگری که باید در اختیار داشته باشید، توانایی تحقیق درباره رفتار مصرفی مشتریان است. به‌این‌ترتیب می‌توانید محصولاتی تولید کنید که بیشترین میزان تطابق را با سلیقه و نیازهای مشتریان داشته باشد.

همچنین توانایی طراحی کمپین‌های هدفمند، تاثیر بسزایی در افزایش فروش و افزایش درآمد دارد. علاوه‌بر مهارت‌های کلیدی، برخورداری از برخی مهارت‌های کیفیتی مانند علاقه به مد، ذهن خلاق، برخورداری از هوش هیجانی و توانایی درک و تمیز بین انواع پارچه و سبک‌ها در فشن مارکتینگ منجر‌به برقراری ارتباط بهتر با مشتری و موفقیت کمپین تبلیغاتی شما می‌شود. در ادامه به چند استراتژی برتر بازاریابی مد برای افزایش نرخ تبدیل اشاره خواهیم کرد.

شخصی‌سازی تجربه مشتریان؛ استراتژی کاربردی در فشن مارکتینگ

برای پیاده کردن استراتژی شخصی‌سازی تجربه مشتریان می‌توانید از دو فاکتور تجربه خرید و تبلیغات ریتارگتینگ استفاده کنید. به‌عنوان مثال سایت آمازون از اطلاعات خریدهای قبلی شما برای پیشنهاد خریدهای بعدی استفاده می‌کند. همچنین هنگامی‌که برای مشاهده یک محصول وارد سایت می‌شوید، لیستی از خریدهای مشتریان دیگر نیز به نمایش می‌گذارد. در تکنیک تبلیغات ریتارگتینگ نیز محصولاتی ‌که قبلا مشتری مشاهده کرده و به آن‌ها علاقه نشان داده مجددا برای وی نمایش داده می‌شوند.

اهمیت شناخت دقیق از مخاطب هدف در فشن مارکتینگ

بسیاری از کسب‌وکارها در حوزه مد و فشن معتقدند که مشتریان خود را به‌خوبی می‌شناسند؛ اما در واقعیت فقط تصورات ذهنی از علایق و رفتار آن‌ها دارند. همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از برندهای معروف نیز مجبور به تغییر در کارشان بعد از چند سال فعالیت شوند؛ بنابراین برای ایجاد ثبات و موفقیت در کسب‌وکارتان، شناخت دقیق از مخاطبان، نیازها، سلایق و واکنش‌های آن‌ها اهمیت بسیار بالایی در اجرای استراتژی فشن مارکتینگ دارد.

با شناخت دقیق از مخاطب هدف به‌طور عمیق‌تری با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنید. قادر به درک نیازها و ترجیحات آن‌ها خواهید بود و به‌صورت دقیق و موثرتری می‌توانید به آن‌ها پاسخ دهید. این موضوع منجر‌به ایجاد ارتباط اثربخش‌تر با مشتریان، افزایش رضایت، افزایش وفاداری و توصیه برند به دیگران می‌شود.

افزایش فروش در فشن مارکتینگ با شناخت دقیق مشتریان

فشن مارکتینگ؛ راهی موثر برای تحقق ایده‌ها و دیدگاه‌های طراحان

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که فشن مارکتینگ چیست و با چه استراتژی‌هایی می‌توان میزان فروش کسب‌وکارها در حوزه مد و فشن را افزایش داد. استفاده از فشن مارکتینگ در صنعت مد باعث می‌شود تا ایده‌ها و دیدگاه‌های طراحان به واقعیت بپیوندد. محصولاتی که توسط طراحان در سراسر دنیا به‌وجود آمده‌اند، از طریق بازاریابی مد جمع‌آوری و به خریداران عمده و مصرف‌کنندگان معرفی می‌شوند؛ بنابراین فشن مارکتینگ منجربه برقراری ارتباط موثر و کارآمد میان طراحان و خریداران خواهد شد.

در‌صورتی‌که از فشن مارکتینگ به‌درستی استفاده شود، پیام طراح، مفهوم و ارزش‌های شرکت به‌خوبی درک می‌شوند. این موضوع نقش موثری در ایجاد تصویر و ترند برای طراحان دارد. همچنین استفاده از این تکنیک بازاریابی موجب بهبود تصویر شرکت و تبدیل افراد به مشتریان وفادار می‌شود. در کنار گسترش سایت و تمرکز روی شبکه‌های اجتماعی فراموش نکنید که با استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی می‌توانید در ذهن مشتریان ماندگار شوید. همچنین پیامک‌ها نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و ورود مشتریان به سایت یا مراجعه حضوری به فروشگاهتان خواهند داشت. با تهیه پنل اس ام اس فراز می‌توانید بر‌اساس جنسیت، منطقه جغرافیایی و شغل برای مخاطبان پیام دلخواهتان را به‌صورت انبوه یا هدفمند ارسال کنید.

[ad_2]

منبع:https://farazsms.com/what-is-fashion-marketing/

,

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها