معرفی بهترین کوتاه کننده های لینک برای پیامک | (SMS)


کوتاه کننده لینک برای اس ام اس

کوتاه کننده لینک برای اس ‌ام ‌اس ابزاری است که این‌ روزها بسیاری از افراد در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از آن استفاده می‌کنند. کاربرد لینک در پیامک‌های تبلیغاتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نقش مؤثری در افزایش فروش و میزان درآمد خواهد داشت. در واقع به کمک لینک می‌توان تنها با یک کلیک ساده، امکان مراجعه به سایت اصلی فروش، صفحه اینستاگرام، صفحه فروش محصولات یا ارائه خدمات را برای کاربر آسان کرد.

البته استفاده از لینک در پیامک‌های تبلیغاتی، قواعد خاص خود را دارد. کوتاه کردن لینک از اولین اقداماتی است که لازم است قبل از استفاده لینک در پیامک انجام داد. در این مطلب از ایده پردازان همراه ما باشید تا علاوه بر معرفی کوتاه کننده لینک، چند مورد از بهترین کوتاه کننده‌های لینک برای پیامک تبلیغاتی را معرفی کنیم.

ضرورت استفاده از لینک در پیامک

هنگام برگزاری یک جشنواره فروش مسلماً مهم‌ترین اقدام بعد از مواردی همچون تعداد محصولات ارائه شده در جشنواره، نحوه ارسال کالا، ایجاد کانال‌های بازاریابی و بسیاری از موارد دیگر، پیدا کردن راهی جهت گسترش اطلاع‌رسانی به مردم است.

بنابراین ممکن است به دنبال روش‌هایی همچون ایجاد کانال‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی و ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی باشید. در چنین شرایطی مطمئناً جهت رونق بخشیدن به فروش آنلاین، نیاز به لینکی جهت ایجاد دسترسی به سایت برای مشتریان دارید.

از طرفی لازم است این لینک را در تمام شبکه‌های تبلیغاتی قرار دهید تا مشتری در صورت نیاز بتواند از شما خرید کند. یکی از این اقدامات ارسال پیامک است که باید دقت کنید ارسال لینک در پیامک را فراموش نکنید.

از مهم‌ترین مزیت‌های ارسال لینک در پیامک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • صرفه‌جویی در زمان مشتری
  • افزایش قابل ملاحظه ترافیک سایت
  • امکان فروش و درآمدزایی بالا

لینک کوتاه

به کوتاه شدن لینک اصلی سایت مورد نظر که کاربران و مشتریان را به آن هدایت می‌کند، لینک کوتاه می‌گویند. به عنوان مثال لینک مربوط به مقاله چگونگی کال تو اکشن در پیامک است. در این مقاله همچنین به اهمیت کوتاه بودن لینک در پیامک هم پرداخته شده است.

در واقع به کمک کوتاه کننده لینک علاوه بر این که به طور قابل ملاحظه‌ای تعداد کلمات کاهش پیدا می‌کند، میزان بازخورد نسبت به کمپین‌های بازاریابی افزایش پیدا می‌یابد.

کوتاه کننده لینک چیست؟کوتاه کننده لینک

همان‌طور که می‌دانید لینک‌ها، آدرس‌های اینترنتی هستند که از طریق آن‌ها می‌توان صفحات مورد نظر خود را پیدا کرد. به عبارت دیگر هر صفحه اینترنتی یک آدرس یا لینک دارد که از طریق آن می‌توان به صفحه یا پیج دلخواه خود مراجعه کرد.

بیشتر مواقع این آدرس‌ها به صورت اعداد و ارقام عجیب و غریب و طولانی ظاهر می‌شوند که برای یک کاربر بی‌معنا به نظر می‌رسند. هرچند که مرورگر از طریق آن می‌تواند صفحه را پیدا کند.

کوتاه کننده لینک ابزاری است که به کمک آن می‌توان لینک‌های بلند و بدون معنا را به آدرسی ساده‌تر و کوتاه‌تر تبدیل کرد. بدون آن که تغییری در مقصد ایجاد شود. اهمیت ابزار کوتاه کننده لینک، هنگام خرید پنل پیامک بیشتر مشخص می‌شود.

چرا باید از کوتاه کننده لینک جهت ارسال لینک در پیامک استفاده کنیم؟

اگر نگاهی به لیست پیامک‌های تبلیغاتی خود بیندازید، خواهید دید که اکثر آن‌ها دارای لینک هستند. با کمی دقت متوجه خواهید شد که لینک‌های به کار رفته، همگی به صورت کوتاه شده و ساده هستند. همان‌طور که گفته شد این کار با کمک کوتاه کننده لینک اتفاق می‌افتد.

جهت درک بهتر این موضوع، در زیر به چند مورد از مزایای استفاده از کوتاه کننده لینک اشاره می‌کنیم.

مزایای استفاده از کوتاه کننده لینکمزایای استفاده از کوتاه کننده لینک

همان‌طور که گفته شد، استفاده از لینک در پیامک نقش مؤثری در رونق بخشیدن به بازاریابی پیامکی دارد. اما لازم به ذکر است چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد، به کار بردن لینک درست و مناسب است. از این رو اگر می‌خواهیم در ارسال پیامک تبلیغاتی به هدف خود برسیم، لازم است از لینک کوتاه و ساده استفاده کنیم.

کوتاه کننده لینک برای اس ام اس ابزاری است که به کمک آن می‌توان لینک‌های بلند و درهم را کوتاه کرد. این ابزار مزایای بسیاری دارد که در زیر به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کاهش تعداد کاراکتر‌های استفاده شده در پیامک

اگر دقت کرده باشید، تعداد کاراکتر‌های استفاده شده در هر پیامک محدود است. در واقع هر ۷۰ کاراکتر یک پیامک فارسی و ۱۲۰ کاراکتر یک پیامک انگلیسی به حساب می‌آید. بر این اساس برای این که بتوانید تبلیغات مؤثری داشته باشید، باید از پیامک‌های کوتاه استفاده کنید.

می‌توان گفت هر چقدر بتوانید پیام و مفهوم خود را به طور کامل در تعداد کاراکترهای کمتری انتقال دهید، موفق‌تر عمل کرده‌اید. بنابراین استفاده از لینک‌های بلند و غیرقابل فهم از نظر اقتصادی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. در نتیجه با کمک سرویس های کوتاه کننده لینک، می‌توان تا حد ممکن اندازه لینک را کوچک کرد.

افزایش نرخ کلیک

لینک‌های بلند و شلوغ در پیامک، شانس افزایش بازدید صفحه و به دنبال آن فروش بالا را از بین می‌برند. بنابراین اگر به دنبال افزایش نرخ کلیک هستید، باید از لینک‌های کوتاه که دارای ظاهر تمیز و مرتب هستند، استفاده کنید.

بررسی نتایج بازاریابی پیامکی

یکی دیگر از مزایای کوتاه کننده لینک، مشاهده نتایج کمپین بازاریابی پیامکی در پروفایل لینک است. شاید بگویید بازاریابی پیامکی چیست؟ در واقع هدف از بازاریابی پیامکی، ایجاد تجربه فروش فوق‌العاده برای یک کسب‌وکار است. به کمک این ابزار می‌توان مشاهده کرد که چند نفر روی لینک شما کلیک کرده‌اند.

معایب استفاده از کوتاه کنند‌کننده‌های لینکمعایب استفاده از کوتاه کنند‌کننده‌های لینک

در مقابل مزیت‌های بیشماری که وب‌سایت‌های کوتاه کننده لینک دارند، ممکن است معایبی هم داشته باشند. در واقع هنگام استفاده از وب‌سایت‌های عمومی جهت کوتاه کردن لینک، احتمال کاهش اعتماد افراد جهت کلیک روی لینک وجود دارد. زیرا درصورتی که کاربری در گذشته، از وب‌سایت کوتاه کننده لینک تجربه خوبی نداشته باشد، ممکن است از کنار لینک کوتاه شده شما توسط همان وب‌سایت نیز بی‌تفاوت عبور کند.

البته برای حل این مشکل راهکارهایی وجود دارد. داشتن یک دامنه اختصاصی جهت کوتاه کردن لینک، اعتماد مشتری را برای کلیک روی لینک مورد نظر جذب خواهد کرد. به عنوان مثال در وب‌سایت (Yon) امکان ثبت دامنه اختصاصی برای شما وجود دارد.

بهترین سرویس های کوتاه سازی لینک

بعد از آشنایی با کوتاه کننده لینک و مزایای آن، حال نوبت به انتخاب بهترین کوتاه کننده لینک برای اس ام اس است. سرویس‌ها و وب‌سایت‌های معتبری وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توان در کوتاه‌ترین زمان، آدرس کوتاه شده را دریافت کرد. در این مطلب نیز به معرفی چند مورد از بهترین کوتاه کننده‌های لینک می‌پردازیم.

وب‌سایت (bitly.com)

یکی از بهترین کوتاه کننده‌های لینک خارجی، وب‌سایت (bit.ly) است. این سایت جزء بهترین و قدیمی‌ترین کوتاه کننده‌های لینک خارجی است که در سراسر دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد.

باتوجه به امکاناتی که در این وب‌سایت وجود دارد، امکان آنالیز دقیق روی لینک‌های کوتاه شده فراهم می‌شود. البته با توجه به محدودیت‌های موجود در کشور، جهت استفاده از این سایت، نیاز به تغییر ای‌پی از سمت سرویس دریافت کننده پیامک است. بنابراین پیشنهاد می‌شود از سرویس ایرانی دیگری جهت کوتاه کردن لینک استفاده کنید.

وب‌سایت (b2n.ir)

سایت (b2n) جزء کوتاه کننده‌های لینک ایرانی است که بسیاری از مزایای آن به وب‌سایت کوتاه کننده لینک برای اس ام اس (Yon) شباهت دارد. با استفاده از این وب‌سایت امکان کوتاه کردن لینک به صورت دائم و رایگان و همچنین انتخاب آدرس به صورت دلخواه فراهم می‌شود.

علاوه بر قابلیت‌های فوق، با استفاده از این نوع کوتاه کننده لینک می‌توان آمار کلیک‌های انجام شده روی لینک و میزان موفقیت کمپین بازاریابی پیامکی را مشاهده کرد.

وب‌سایت (yun.ir)

وب‌سایت (yun.ir) جزء بهترین و پرکاربردترین کوتاه کننده‌های لینک است که از امکانات بی‌نظیری تشکیل شده است. در وب‌سایت (Yon)، شما لینک موردنظر خود را وارد می‌کنید و در مقابل یک لینک کوتاه شده مرتب را دریافت می‌کنید. لینک‌های کوتاه شده توسط این سایت تاریخ انقضا ندارند و به صورت رایگان می‌توان از این قابلیت استفاده کرد.

همچنین روی لینک‌های داده شده، هیچ‌‌گونه تبلیغی قرار داده نمی‌شود. لازم به ذکر است در صورت اشغال نبودن لینک پیشنهادی توسط فرد دیگر، شما می‌توانید لینک دلخواه خود را وارد کنید.

وب‌سایت(tinyurl)

یکی دیگر از سایت‌های معتبر و پرطرفدار که به عنوان کوتاه کننده لینک برای اس ام اس شناخته شده است، سایت (tinyurl) است. امکان آنالیز کلیک‌های شبکه مجازی از مهم‌ترین مزیت‌های این وب‌سایت به شمار می‌آید.

جمع‌بندی

  • استفاده از لینک در پیامک و ارسال پیامک های تبلیغاتی که شامل لینک صفحات اصلی سایت یا آدرس کانال‌ در شبکه‌های تبلیغاتی است، نقش مؤثری در افزایش بازدید و بالا بردن فروش دارد.
  • البته انجام این کار جهت تأثیرگذاری بیشتر با رعایت اصول خاصی همراه است.
  • کوتاه کردن لینک برای پیامک یکی از اقداماتی است که قبل از ارسال پیام کوتاه باید انجام داد.
  • وب‌سایت‌های معتبر و شناخته شده‌ای به عنوان کوتاه کننده لینک برای اس ام اس وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توان آدرس سایت موردنظر خود را کوتاه کرد.
  • در این مقاله به معرفی کوتاه کننده لینک و بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک پرداختیم‌. امیدواریم مورد توجه شما واقع شده باشد.

امتیاز به این مطلب

[کل: ۰ میانگین: ۰]



منبع:https://sms.ir/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%A9-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها