وب سرویس پیامکی چیست؟ + کاربردهای API پیامکی کدامند؟

[ad_1]

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که وقتی در یک سایت ثبت‌نام می‌کنید، چگونه یک کد تایید یکتا برایتان ارسال می‌شود؟ یا اصلا بانک‌ها و مراکز مالی چگونه حساب و کتاب تمام مشتری‌ها را دارند و به محض سررسید قسط برایشان پیامک می‌فرستند؟ تمام این کارها و کارهای بسیار زیاد دیگر، با استفاده از وب سرویس پیامکی انجام می‌شود. اما اصلا این وب سرویس پیامکی چیست یا همان وب سرویس پیام کوتاه چیست و چه کاربردهایی دارد؟ در این مقاله قرار است این قابلیت را زیر ذره‌بین بگذاریم و ببینیم چه کاربردهایی برای کسب‌وکارها دارد.

فردی که ترجیح می‌دهد به جای پر کردن فرم از وب سرویس پیامکی یک پیام کوتاه برای احراز هویت برایش ارسال کنند.

وب سرویس پیامکی چیست؟

به زبان ساده وب سرویس پیامکی یک نوع API است که سایت یا نرم‌افزارها را به سامانه‌های ارسال پیامک متصل می‌کند. مثلا در هنگام ثبت‌نام، وقتی شماره موبایل خود را در سایت وارد می‌کنید و سپس یک کد تایید یا کد فعالسازی پیامکی برای ورود به سایت برایتان اس ام اس می‌شود، درواقع این وب سرویس پیامک است که رابط بین سایت و پنل پیامکی شده است.

برای ارسال پیامک از طریق وب سرویس ارسال کوتاه در سامانه ملی پیامک هم می‌توانید از ارسال پیامک با پترن استفاده کنید و هم از خطوط اختصاصی خود برای ارسال پیامک از طریق API استفاده کنید. اما مزیت روش اول آن است که پیامک اطلاع‌رسانی شما حتی به لیست سیاه مخابرات نیز ارسال خواهد شد. همچنین اگر از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، ووکامرس و جوملا استفاده می‌کنید هم می‌توانید با استفاده از انواع افزونه‌های پیامکی به وب سرویس ملی پیامک متصل شوید.

کاربردهای وب سرویس ارسال پیامک برای کسب‌وکارها

در دنیای دیجیتال امروزی، کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ می‌توانند از این قابلیت استفاده‌های گسترده‌ای کنند و به صورت کارآمدتری با مشتریان خود در ارتباط و تعامل باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا ببنیم  کاربردهای وب سرویس پیامکی چیست؟

کاربردهای اصلی وب سرویس پیامکی عبارتند از:

  • ارسال OTP، کد تایید و رمز یکبار مصرف ورود به سایت
  • ثبت و تغییر وضعیت سفارش
  • ارسال کد رهگیری مرسوله
  • اطلاع‌رسانی به مدیر سایت
  • ارسال پیامک نظرسنجی
  • ارسال پیامک خوش‌آمدگویی
  • ارسال پیامک تبریک
  • ارسال پیامک تخفیف
  • ارتباط با مشتریان و اطلاع‌رسانی به کاربران

ارسال OTP، کد تایید و رمز یکبار مصرف ورود به سایت

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای وب سرویس پیامکی، ارسال کد تایید و کد احراز هویت به افراد است. این نوع از پیامک‌ها نه تنها ورود و ثبت‌نام کاربر در سایت را کامل می‌کنند، بلکه از بروز تخلفات هم جلوگیری می‌کنند. در حال حاضر اغلب وب‌سایت‌‎های بزرگ ایرانی و خارجی، فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و اپلیکیشن‌ها ورود و ثبت نام سیستم خود را با استفاده از وبسرویس پیامکی به sms متصل نموده‌اند.

کد تأیید شما:
738114

flightio.com
لغو11

ثبت و تغییر وضعیت سفارش

سایت‌های فروشگاهی پس از ثبت سفارش کاربران بهتر است یک پیامک ثبت سفارش برای آنان ارسال کنند. همچنین برای اطمینان خاطر مشتریان، هر گونه تغییر در وضعیت سفارش را هم به صورت پیامک به او اطلاع دهند. مثلا اگر سفارش آن‌ها به پست تحویل داده شده و با استفاده از وب سرویس پیامکی آنان را مطلع کنید، اعتمادشان به شما افزایش پیدا می‌کند.

احسان عزیز،
سفارش شما از اسنپ‌مارکت با موفقیت ثبت شد.
تاریخ تحویل سفارش شما روز 1402/۰۶/۰۱ ساعت 12:00 تا 15:00 می‌باشد.
سفارش شما با پیک اسنپ باکس به دستتان خواهد رسید.
پشتیبانی اسنپ‌مارکت: ۰۲۱۹۶۶۱۲۶۰۰
تخفیف ويژه و شانس‌ برنده شدن ” آیفون 12 ” با معرفی دوستان خود:
https://iff.gg/HElFqAN6
لغو۱۱

ارسال کد رهگیری مرسوله

از دیگر کاربردهای وب سرویس ارسال پیامک، ارسال کد رهگیری مرسوله در یک پیامک است. با ارسال یک پیامک، دیگر کاربران مجبور نیستند برای دریافت کد رهگیری با شما تماس بگیرند و همین موضوع باعث صرفه‌جویی در وقت مشتریان و البته پرسنل شما می‌شود.

سارا عزیز
غرفه‌ آرایشی بهداشتی حور، سفارش شما به شماره 27507558 رو پست کرد.
رهگیری:
bslm.ir/yyzuce
لغو۱۱

اطلاع‌رسانی به مدیر سایت

با استفاده از وب سرویس ارسال پیام کوتاه، می‌توان به مدیر اطلاع‌رسانی کرد. این اطلاع‌رسانی‌ها ممکن است برای ثبت سفارش جدید، لغو سفارش، تکمیل فرم، ثبت نام کاربر جدید و ثبت تیکت باشد. به این صورت مدیران سایت می‌توانند خیلی سریع از تغییرات با خبر شوند و به کارهای خود سروسامان دهند.

مدیر گرامی
یک سفارش جدید توسط کاربر به شماره 09121234567 ثبت شده است.
لغو11

افزونه پیامک contact form 7حتما بخوانید: افزونه پیامک contact form 7

ارسال پیامک نظرسنجی

پس از اینکه سفارش به دست مشتری برسد، می‌توان با ارسال یک پیامک نظرسنجی از آنان خواست تا نظر خود را درباره سفارش برایتان ثبت کنند. در این پیامک می‌توانید لینک صغحه‌ای که باید در آن کامنت گذاشته شود یا به آن امتیاز داده شود را قرار دهید.

کاربر عزیز
با شرکت در نظرسنجی زیر، هم به ما برای ارائه‌ی خدمات بهتر کمک می‌کنی، هم وارد قرعه‌کشی اعتبار ۵۰۰ هزار تومنی اسنپ می‌شی.
https://snappsurveys.questionpro.eu/SFMCSV1
لغو۱۱

ارسال پیامک خوش‌آمدگویی

از دیگر کاربردهای وب سرویس پیامکی، ارسال یک پیامک خوش‌آمد گویی به کاربران پس از ثبت نام است. این نوع از پیامک‌ها شاید از نظر شما چندان جذاب نباشند، اما نشان‌دهنده اهمیت کاربر برای شماست. دقت کنید که هر چه به کاربر اهمیت بیشتری بدهید، او به مشتری وفادارتری تبدیل خواهد شد.

حسام کریمی عزیز؛
به ملی پیامک خوش آمدید؛
نام کاربری و رمز عبور برای استفاده از سامانه و ارسال پیامک، پس از پرداخت هزینه پنل برای شما ارسال می گردد.
اگر سوالی دارید همین حالا با پشتیبانی تماس بگیرید:
02163404 (حتی روزهای تعطیل)
www.melipayamak.com
لغو۱۱

ارسال پیامک تبریک تولد و مناسبت‌ها

شاید برای شما هم در روز تولدتان یک پیامک تبریک از طرف برندها و بانک‌ها آمده باشد. این نوع از پیامک‌ها را هم می‌توان با استفاده از وب سرویس برای مشتریان قدیمی و کاربران ارسال کرد. پیامک‌های تبریک و مناسبت نه تنها برای تبریک تولد، بلکه برای هر مناسبتی که فکرش را بکنید مانند سالگرد ازدواج و غیره هم قابل اجرا است. حتی شما می‌توانید تولد کسب‌وکارتان را با شروع یک کمپین تبلیغاتی و ارائه پیشنهاد یا تخفیف جذاب در کنار مشتریان خود جشن بگیرید.

نیلوفر بیگی عزیز؛
زادروزتان خجسته باد
ملی پیامک در روز تولد شما، 500 پیامک هدیه برای شما درنظر گرفته است.
برای دریافت با پشتیبانی تماس بگیرید:
02163404
melipayamak.com
لغو۱۱

سلام، هستی بریم تولد؟
تولد 8 سالگی ژاکته هدیه‌ت رو از اینجا بگیر:👇
b2n.ir/mlizh
لغو۱۱

ارسال پیامک تخفیف

یکی از کارهایی که کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک بسیار از آن بهره می‌برند، ارسال پیامک تخفیف با استفاده از وب سرویس پیامکی است. حتما دیده‌اید که برندهای بزرگ هر از چند گاهی با یک پیامک و یک میزان اعتبار یا تخفیف، به شما پیشنهاد می‌دهند دوباره از خدمات اپلیکیشن استفاده کنید. کسب‌وکارهای کوچک هم می‌توانند با استفاده از افزونه‌هایی مانند افزونه صبا در دوره‌های زمانی متفاوت و با توجه به خریدهای قبلی مشتریان، به آنان تخفیف دهند و تشویقشان کنند دوباره خرید خود را تکرار کنند.

ارتباط با مشتریان و اطلاع‌رسانی به کاربران

به یقین می‌توان گفت مهم‌ترین کاربرد وب سرویس ارسال پیامک، برقراری یک ارتباط بهتر با مشتریان و کاربران است. نکته مهم این‌که شما برای ایجاد این تعامل لازم نیست وقت و هزینه زیادی صرف کنید. یعنی با یک سری تنظیمات اولیه، این پیامک‌ها به صورت خودکار برای افراد ارسال می‌شود.

تصور کنید یک فروشگاه آنلاین دارید و می‌خواهید کاربران ارتباط بهتری با شما داشته باشند و در نهایت فروش خود را بالا ببرید. برای این کار می‌توانید فرآیند سفارش، از تایید سفارش، تحویل بسته به پست و غیره را با استفاده از وب سرویس به آن‌ها اطلاع دهید. از طرف دیگر فرض کنید کالایی در سایت شما ناموجود است. می‌توانید با استفاده از یک تکه کد کوتاه یا افزونه، به مشتریان این امکان را دهید که از شما درخواست کنند زمانی که کالا موجود شد برایشان یک پیامک ارسال شود.

اما این تمام ماجرا نیست. نوبت‌دهی به مشتریان در کسب‌وکارهایی مانند آرایشگاه و مراکز درمانی، پیامک‌های رمز یک‌بار مصرف، یادآوری جلسات و چیزهایی از این دست همگی به ارتباط بهتر شما با مشتریان کمک می‌کنند.

ارتباط با مشتریان مهم‌ترین ویژگی وب سرویس پیامکی

انواع وب سرویس پیامکی چیست؟

شما به دو صورت می‌توانید به وب سرویس ملی پیامک متصل شوید. وب سرویس rest و وب سرویس soap.

وب سرویس soap

soap یا Simple Object Access Protocol یک روش اتصال به وبسرویس است. این وب سرویس به برنامه‌هایی که روی یک سیستم درحال اجرا هستند اجازه تعامل با یکدیگر را می‌دهد. این قابلیت امنیت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل همواره مورد توجه برنامه‌نویسان است. یکی دیگر از قابلیت‌های اصلی این وبسرویس، هم خوانی با بیشتر زبان‌های برنامه‌نویسی است.

وب سرویس rest

rest مخفف Representational State Transfer است و دیگر روش اتصال به وبسرویس پیامکی است. برای انتقال اطلاعات مختلف از این وب سرویس بین کلاینت و سرور از HTTP استفاده می‌کند. نحوه کار با rest بسیار ساده و راحت‌تر از وبسرویس‌هایی مانند soap است. به همین دلیل بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی وب سرویس Rest، قابلیت استفاده از فرمت‌های مختلف مانند XML، متون ساده، HTML و … است. با این قابلیت برنامه‌نویسان به راحتی می‌توانند از وبسرویس استفاده نمایند.

روش‌های استفاده از وب سرویس اس ام اسی چیست؟

حالا شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه باید از این همه مزایا استفاده کرد؟ در ادامه روش‌های استفاده از وب سرویس پیامکی را بررسی می‌کنیم. این روش‌ها در نهایت نتیجه یکسانی دارند اما شما می‌توانید از میان آن‌ها، روشی که با آن راحت‌تر هستید را انتخاب کنید. پروژه موردنظر شما یا به کمک برنامه‌نویسی طراحی شده است و یا یک سایت وردپرسی است. با توجه به این موضوع شما می‌توانید از وبسرویس پیامکی استفاده کنید.

لیست خطاهای وبسرویس ملی پیامکحتما بخوانید: لیست خطاهای وبسرویس ملی پیامک

سایت‌های وردپرسی و وبسرویس پیامکی

برای اینکه سایت‌های وردپرسی بتوانند به انواع وبسرویس‌های پیامکی متصل شوند، افزونه‌ها و پلاگین های مختلفی طراحی شده است. از آن جمله می‌توان به دیجیتس، میهن پنل پرو، پیامک ووکامرس، پیامک گرویتی فرم و… اشاره کرد. برای مشاهده افزونه‌های پیامکی، به صفحه افزونه ها و پلاگین های پیامکی مراجعه کنید.

استفاده از وبسرویس برای سایت‌های برنامه‌نویسی شده

اگر شما سایت خود را به کمک برنامه‌نویسی ساخته‌اید، می‌توانید با روش‌های زیر به وب سرویس ملی پیامک دسترسی داشته باشید:

  • مستندات وب سرویس و api: مستندات وب سرویس ملی پیامک به همراه نمونه کد از 14 زبان برنامه‌نویسی یکی از روش‌های اتصال به وب سرویس پیامکی است.
  • کنسول ملی پیامک: در کنسول ملی پیامک به نمونه کدهای آماده به چند زبان برنامه نویسی رایج دسترسی دارید.
  • گیت هاب: روش دیگر برای اتصال به وب سرویس ملی پیامک، استفاده از گیت هاب است.

کسب‌وکارهایی که می‌توانند از وب سرویس ارسال پیامک استفاده کنند

اگر بخواهیم با شما رو راست باشیم می‌توان گفت تمام کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. اما برخی از کسب‌وکارهایی که بیشتر می‌توانند از این امکان بهره ببرند را به شما معرفی می‌کنیم.

کاربرد وب سرویس پیامکی برای صندوق‌های مالی و موسسات بانکی

یکی از استفاده‌های مهم وب سرویس برای موسسات مالی و بانک‌ها، احراز هویت و تایید کاربر است. علاوه‌بر تایید هویت، موسسات بانکی می‌توانند برای ارسال کد یک بار مصرف، اعلام ورود کاربران به برنامه، اعلام مانده حساب، سررسید اقساط و برداشت و واریز به حساب از وب سرویس ارسال پیام کوتاه استفاده کنند.

موسسات مالی و بانک‌ها از مشتریان پر و پاقرص وب سرویس ارسال پیامک هستند.

پیامک وب سرویس برای کافه و رستوران

تَکرار می‌کنم!
۶۸ هزار تومان تخفیف خرید از شیلا تا ۱۴ اسفند، با کد: SHSNPK6F
خرید از: order.shilafood.net
لغو=۱۱

ارسال اس ام اس فروشگاه‌های آنلاین از طریق وب سرویس

مونا عزیز،
سفارش شما از اسنپ مارکت با موفقیت ثبت شد.
شماره پیگیری: ۲۹۳۴۹۶۰۳
تحویل: روز ۱۴۰۳/۰۱/۱۶ ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۳:۰۰.
پشتیبانی اسنپ مارکت: ۰۲۱۹۶۶۲۱۴۲۵
لغو11

کاربرد وب سرویس پیامکی برای مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها

با تشکر از خرید شما،
علی عزیز بهت تبریک میگم😍
دوره پایتون Vip رو هدیه گرفتی
دوره همین الان داخل پنلت قرار گرفت و میتونی پرقدرت یادگیری شروع کنی
از آخرین تخفیف ۶۰ درصدی سبزلرن با کلی هدیه جذاب نهایت استفاده رو ببر که دیگه تکرار نمیشه
sabzlearn.ir
لغو11

بیمه‌ها

بیمه دات کام
بیمه گذار گرامی تاریخ اتمام بیمه نامه شما در ماه جاری می باشد با کد تخفیف tamdid400 تا 250 هزار تومان از سایت بیمه دات کام جهت تمدید بیمه نامه خود تخفیف بگیرید.
bimeh.com
لغو11

مشتری مداری با وب سرویس پیامکی

حتما تا اینجای مطلب متوجه شده‌اید که وب سرویس پیامکی چیست؟ و استفاده از وب سرویس پیامکی چگونه می‌تواند به ایجاد یک ارتباط سازنده و قوی بین شما و مشتریانتان کمک کند. بر همین اساس، رفته رفته این ارتباط تبدیل به اعتماد و در نتیجه فروش بیشتری می‌شود. امیدوارم با خواندن این مقاله متوجه شده باشید که وب سرویس ارسال پیام کوتاه چیست و چه کاربردهایی برای کسب‌وکارها دارد.

چنانچه دوست دارید از وب سرویس ملی پیامک استفاده کنید باید ابتدا یک پنل اقتصادی یا بالاتر را خریداری کنید. برای دیدن قیمت پنل اس ام اس هم می‌توانید به صفحه تعرفه‌ها مراجعه کنید و قیمت و امکانات پنل‌ها را با هم مقایسه کنید. اگر هنگام استفاده از وب سرویس یا تنظیمات انواع افزونه‌ها نیز به مشکلی برخوردید، می‌توانید با شماره 02163404 تماس بگیرید تا کارشناسان ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند.

در نهایت اگر تجربه‌ای از ارسال پیامک با وب سرویس داشته‌اید، برایمان در کامنت‌ها بنویسید تا ما و سایر کاربران بتوانیم از تجربیات شما استفاده کنیم.

[ad_2]

منبع:https://www.melipayamak.com/blog/posts/what-is-sms-webservice/

,

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها