تیکت پشتیبانی چیست؟ توضیح کامل آموزش ارسال

[ad_1]

ارسال تیکت پشتیبانی

شاید شما هم بخواهید بدانید تیکت پشتیبانی چیست؟ یا نحوه ارسال تیکت پشتیبانی چگونه است؟ در این مقاله قصد داریم چگونگی ارسال تیکت به پشتیبانی را بررسی نماییم. اما قبل از هر چیز لازم است با تیکت پشتیبانی و مزایایی آن بیشتر آشنا شوید.

گاهی اوقات ممکن است فردی محصولی را خریداری کند و به خدمات پشتیبانی آن نیاز پیدا کند. در این صورت احتمال دارد هنگام تماس با واحد پشتیبانی، گفته شود از طریق ارسال تیکت اقدام کنید. حال اینجاست که فرد با خود می‌گوید تیکت پشتیبانی چیست؟ جهت پاسخ به این سؤال و نحوه ارسال تیکت پشتیبانی پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

تیکت پشتیبانی چیست؟

تیکت یک اصطلاح کلی و بین‌المللی جهت پرسیدن سؤالات کتبی از واحد پشتیبانی است که در قالب یک نامه رسمی فرستاده می‌شود. در واقع مشتری، درخواست یا پیشنهاد خود را به صورت تیکت برای پشتیبانی شرکت می‌فرستد. کارشناسان حاضر در واحد پشتیبانی نیز درخواست مورد نظر را بررسی کرده و بعد از پاسخ به آن، کاربر را از طریق ارسال پیامک مطلع می‌کنند.

این روزها شرکت‌های خدماتی و تولیدی بسیاری جهت تداوم فعالیت‌های خود و کسب رضایتمندی مشتریان از ایده پشتیبانی بهره می‌برند. شرکت ایده پردازان نیز از زمان شروع فعالیت خود و تأسیس سایت (sms.ir)، خدمات پشتیبانی از پنل را ارائه داده است. یکی از راه های ارتباطی با بخش پشتیبانی سامانه پیامک این سازمان، ارسال تیکت است.

کاربرد تیکت پشتیبانی همچنین برای کاربرانی که تازه وب‌سایت راه‌اندازی کرده‌اند و از وردپرس هاست استفاده می‌کنند سودمند خواهد بود. زیرا زمانی که فرد بعد از مدت کوتاهی که از خرید هاست گذشته است، با مشکل مواجه می‌شود می‌تواند جهت رفع مشکل با واحد پشتیبانی شرکت از طریق ارسال تیکت ارتباط برقرار کند.

مزایای استفاده از تیکت پشتیبانیمزایای استفاده از تیکت پشتیبانی

استفاده از تیکت پشتیبانی نه تنها برای ارائه‌دهنده محصول یا خدمات سودمند است، بلکه برای کاربران و مشتریان نیز مزایایی خواهد داشت. به عنوان مثال ممکن است در برخی موارد مانند برنامه‌نویسی و وب‌سرویس، پشتیبانی نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد که در آن واحد، امکان پاسخگویی فراهم نباشد. همچنین در مواردی که جهت ارسال پیامک، نیاز به پیگیری اپراتور باشد، از طریق تیکت امکان اطلاع به شما وجود دارد. از مهم‌ترین مزیت‌های دیگر آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عدم از بین رفتن سابقه درخواست‌ها
  • نیاز نداشتن به تکرار مداوم درخواست‌ها از طرف مشتری
  • قابلیت ردیابی درخواست‌ها، به دلیل مکتوب بودن آن‌ها
  • امکان برقراری مکاتبه و بحث و جدل در رابطه با مشکل تا زمان برطرف شدن آن
  • استفاده از همفکری تیمی همکاران پشتیبانی جهت برطرف شدن مشکل

برتری تیکت پشتیبانی نسبت به راه‌های ارتباطی دیگر

با ارسال تیکت پشتیبانی از طرف شما، تیم پشتیبانی پنل مربوطه، موظف است نسبت به بررسی تیکت‌های مشتریان اقدام کند. سؤالات کاربران را پاسخ دهد و مشکلات را برطرف کند. تیکت‌ها نسبت به راه های ارتباطی دیگر مانند تلفن، ایمیل و چت آنلاین در الویت بالاتری قرار دارند. بنابراین پاسخگویی به آن‌ها با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

در واقع زمانی که مشتری، تیکت را ارسال می‌کند، درخواست او به سرعت به بخش پشتیبانی مورد نظر ارجاع داده می‌شود تا با همفکری گروهی از کارشناسان، مشکل کاربر به طور کامل حل شود. در روش ارسال تیکت، تا درخواست یا مشکل مشتری به طور کامل برطرف نشود، تیکت در حال فعال باقی می‌ماند.

ارسال تیکت پشتیبانی

قبل از آشنایی با نحوه ارسال تیکت پشتیبانی، بهتر است دو نکته مهم را در رابطه با ارسال تیکت در نظر بگیرید. نکته اول این که در صورت وجود هرگونه مشکل یا سؤال، تنها کافی است یک تیکت پشتیبانی ارسال کنید و منتظر پاسخ درخواست خود باشید.

نکته دیگر این که در دریافت پاسخ تیکت خود صبور باشید. عدم پاسخگویی به تیکت شما در مدت زمان مناسب، به این معنی است که درخواست شما توسط کارشناسان در حال بررسی است. بنابراین به جای ارسال مجدد تیکت، تماس با شرکت یا تنظیم یک تیکت جدید، بهتر است منتظر دریافت پاسخ درخواست خود باشید.

نحوه ارسال تیکت پشتیبانی

در ادامه این مقاله از سایت ایده پردازان قصد داریم به آموزش ارسال تیکت پشتیبانی بپردازیم. اولین قدم جهت ارسال، با استفاده از لینک مورد نظر، ایجاد حساب کاربری در پنل (sms.ir) است.

شما می‌توانید با خرید ماژول ارسال سریع، ارسال تیکت برای همه افراد را با یک خط خدماتی عمومی انجام دهید. بعد از خرید ماژول به قسمت کلید وب سرویس بروید که در منوی برنامه نویسان وجود دارد. در این قسمت یک کد امنیتی متشکل از حروف و اعداد وارد کنید سپس با انتخاب گزینه ایجاد کلید، کلید وب سرویس را دریافت کنید.نحوه ارسال تیکت پشتیبانی

در ادامه به قالب‌های ماژول ارسال سریع رفته و یک قالب پیامکی ایجاد کنید. در مرحله بعد وارد قسمت تیکت شوید و با انتخاب افزونه تیکت پشتیبانی پیشرفته، تنظیماتی از قبیل سرویس دهنده پیامک، کلید شماره موبایل، شماره ارسال کننده پیامک، نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.

سرویس دهنده پیامک که همان (sms.ir) است، رمز عبور و نام کاربری نیز همان اطلاعاتی است که در پنل پیامک ایجاد کرده‌اید.چگونگی ارسال تیکت پشتیبانی

با درج نام کاربری و رمز عبور، می‌توانید به حساب کاربری خود وارد شوید. جهت ارسال تیکت وارد بخش تیکت شوید و از آنجا گزینه ارسال تیکت را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده، موضوع درخواست خود را بنویسید. در قدم بعدی، واحد مربوطه جهت پاسخگویی به سؤال خود را انتخاب کنید. در قسمت بعدی متن سؤال خود را بنویسید. اگر قصد دارید تصویر یا فایلی را به درخواست خود پیوست دهید از طریق گزینه (browse) امکان ضمیمه کردن آن وجود دارد.

نکاتی در خصوص ارسال تیکت پشتیبانی

هنگامی که تیکت ارسال می‌شود، وضعیت پیامک در حال بررسی در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که به تیکت شما پاسخ داده شود، وضعیت پیامک به صورت پاسخ داده شده، نشان داده می‌شود.

اگر هنگام ارسال تیکت، گزینه اطلاع‌رسانی از طریق پیامک را انتخاب کرده باشید، در صورت پاسخگویی کارشناسان به تیکت، پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع داده می‌شود.

دقت داشته باشید هنگام پیگیری یک موضوع با کارشناس مربوطه، همه سؤال و جواب‌ها در یک تیکت پیگیری می‌شود. بنابراین جهت ارسال پاسخ، نیاز به باز کردن تیکت جدید نیست.

جهت نوشتن پیام به صورت تیکت، بهتر است از حروف و زبان فارسی به تنهایی استفاده شود. امکان بسته شدن تیکت‌های انگلیسی یا فینگلیش به طور خودکار وجود دارد.

جمع‌بندی

  • تیکت پشتیبانی نوعی درخواست پشتیبانی است که توسط مشتری برای تیم پشتیبانی شرکت یا سازمان مورد نظر ارسال می‌شود. بنابراین کارشناسان پشتیبانی وظیفه دارند بعد از دریافت تیکت، به حل کردن مشکل و پاسخ درخواست مشتری بپردازند.
  • ارسال تیکت پشتیبانی نوعی روش ارتباطی مانند تلفن، ایمیل و مواردی از این قبیل است که از این طریق راحت‌تر می‌توان درخواست خود را با ارائه دهندگان محصول یا خدمات درمیان گذاشت.
  • از مزایای ارسال تیکت پشتیبانی می‌توان به از بین نرفتن سابقه درخواست‌ها، قابلیت ردیابی درخواست و امکان مکاتبه در رابطه با درخواست مورد نظر اشاره کرد.
  • جهت ارسال تیکت پشتیبانی، ابتدا لازم است در پنل مورد نظر حساب کاربری ایجاد کرد.
  • تیکت پشتیبانی نسبت به راه ‌های ارتباطی دیگر مانند تلفن، ایمیل و چت آنلاین برتری بیشتری دارد.
  • در این مقاله به معرفی تیکت پشتیبانی و آموزش ارسال آن پرداختیم.

امتیاز به این مطلب

[کل: ۰ میانگین: ۰]

[ad_2]

منبع:https://sms.ir/%D8%AA%DB%8C%DA%A9%D8%AA-%D9%BE%D8%B4%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F-%D8%AA%D9%88%D8%B6%DB%8C%D8%AD-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A7/

,

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها