افزایش فروش در 5 قدم؛ از رقبا سبقت بگیرید! – پنل اس ام اس – سامانه پیامکی

[ad_1]

بررسی ۵ گام برای افزایش فروش در بلاگ فراز اس‌ام‌اس
راهنمای مطالعه

افزایش فروش همواره یکی از دغدغه‌های همه کسب‌وکارهای کوچک تا بزرگ به شمار می‌رود؛ رکود میزان فروش لطمه بزرگی به برنامه‌های تولیدی، خدماتی و بازاریابی برند وارد می‌کند؛ بنابراین در نظر داشتن برنامه‌های منظم برای افزایش درآمد و تغییر دادن این برنامه‌ها در بازه‌های زمانی چندماهه برای هر کسب‌وکاری ضروری است. اساس این برنامه‌‌ها با ۵ گام ساده عملی می‌شود؛ نتیجه دلخواه افزایش فروش نیز فقط با اجرای صحیح این مراحل امکان‌پذیر است. بسیاری از صاحبان برندها در مورد نحوه اجرای انواع تحقیقات برای بیشتر کردن فروش اطلاعات کافی ندارند؛ بنابراین این مطلب را آماده کردیم تا با مراحل مختلف تدوین استراتژی و اجرای راهکارهای عملی بیشتر کردن فروش آشنا شوید.

قدم اول؛ هویت دادن به کسب‌وکار با تحقیق در بازار

تحقیق در بازار یعنی با استفاده از روش‌های مختلف درمورد شناخت بخش‌های بازار اطلاعات کسب کنید. به‌طورکلی اطلاعاتی که گردآوری شده در این مرحله، مهم‌ترین بخش تعیین و اجرای استراتژی برای افزایش فروش محسوب می‌شوند. کسب داده‌های صحیح و کارآمد به انتخاب روش‌های بهینه تبلیغات مثل بیلبورد، پنل sms و ایمیل مارکتینگ کمک می‌کند. نمونه سوالات زیر برای جمع‌آوری داده در این مرحله مفید هستند:

  • رقبا چه کسانی هستند؟
  • هر کدام چه سهمی از بازار را در اختیار دارند؟
  • رقبای قابل رقابت با شما چه کسانی هستند؟
  • پتانسیل بازار هدف چیست؟

بعد از جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز برای کسب‌وکار خود هویت تعریف کنید؛ با تعیین شخصیت برند، مسیر شفاف‌تری برای انتخاب استراتژی در اختیار دارید. تعیین هویت کسب‌وکار، شناخت اهداف بازاریابی، رقبای اصلی و گردش مالی مناسب را تسهیل می‌کند. این مرحله زیرساخت مهم و ضروری برای دو مرحله بعدی یعنی شناخت پرسونای مخاطبان و تعیین استراتژی‌های بازاریابی به شمار می‌رود.

قدم اول برای افزایش راندمان فروش؛ انجام تحقیق در بازار

پر کردن خلاء بازار هدف؛ وجه تمایز با رقبا

همان‌طور که رقبا تبلیغ می‌کنند شما هم باید این کار را انجام دهید؛ گاهی اجرای استراتژی‌های بازاریابی برای کسب ارزش افزوده نیست؛ تبلیغ باعث حرکت رو به جلوی برند شما همگام با رقبای دیگر می‌شود. این شیوه به‌خصوص در بازارهایی با رقابت شدید برای یک کسب‌وکار ضروری است. برای تکامل مسیر پیشرفت کسب‌وکار حتما رقبا را زیر نظر بگیرید و استراتژی‌های‌شان را ارزیابی کنید؛ این روش به شناسایی خلاء‌ بازار و پتانسیل آن برای تبلیغات کمک می‌کند.

پس از شناخت نیاز بازار، با ابزار‌های موجود، مانند بازاریابی پیامکی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و مزایای رقابتی کسب‌و‌کارتان را به آن‌ها نشان دهید. ایجاد وجه تمایز با رقبا فقط با بررسی فعالیت‌ها، خدمات و محصولات آن‌ها ممکن است؛ بنابراین همواره راه‌هایی برای بررسی رقبا در نظر داشته باشید.

قدم دوم؛ سرمایه‌گذاری درست در هزینه و زمان با شناخت پرسونا

پرسونای کسب‌وکار را به‌درستی تعیین کنید تا سرمایه و زمان شما برای اجرای استراتژی‌های بازاریابی هدر نرود. پرسونا به پروفایل مخاطبان یک برند با ویژگی‌های رفتاری، علاقه‌مندی‌‌ها و نیازهای یکسان گفته می‌شود. در هر کسب‌وکار قبل از هرگونه فعالیتی باید پرسونا را تعیین کنید. گسترش برند، تولید محصول و تعیین استراتژی با مشخص کردن مخاطبان راحت‌تر انجام می‌شوند.

معمولا و به‌طور میانگین ۴ دسته پرسونای کلی برای هر بیزینسی تعیین می‌شود. برای تعیین پرسونا این سوالات راهنمای مناسبی به شمار می‌روند:

  • مشتریان من چند ساله هستند؟
  • آیا جنسیت خاصی را شامل می‌شوند؟
  • درآمد این افراد چقدر است؟
  • در کدام شبکه اجتماعی و چند دقیقه در روز فعالیت می‌کنند؟
  • در کدام استان و منطقه ساکن هستند؟
  • علاقه‌مندی و تفریحات مخاطبان برند من چیست؟
  • چه وسایل یا خدماتی کیفیت زندگی آن‌ها را بهبود می‌بخشد؟

برای جمع‌آوری اطلاعات هر پرسونا از شبکه‌های اجتماعی یا پرسش‌نامه‌های پیامکی کمک بگیرید. تعیین پرسونا برای اجرای روش‌های تبلیغات و بازاریابی ضروری است؛ چراکه نیازها و الگوی رفتاری افراد از طریق آن مشخص می‌شود. در ابتدای قیف فروش هر کسب‌وکار تعداد بیشماری از مخاطبان با پرسونای مختلف در اختیار دارید که بعضی از آن‌ها به مشتری تبدیل می‌شوند. دسته‌بندی پرسونا کمک می‌کند تا هدف‌گذاری بهتری برای تبدیل مخاطبان به مشتری بالفعل داشته باشید.

شناخت چهار گروه اصلی پرسونا؛ دومین قدم برای افزایش فروش

قدم سوم؛ تعیین استراتژی بازاریابی و افزایش آگاهی از برند

آگاهی از برند به معنای تصویرسازی کامل از کسب‌وکار در ذهن مخاطب است؛ روش‌ها و ابزارهایی که در این استراتژی استفاده می‌شوند به حفظ تعامل با مشتری کمک می‌کنند. اگر دو مرحله تحقیق در بازار و تعیین پرسونای مخاطب را درست انجام داده باشید، کار سختی برای تعیین استراتژی در پیش نخواهید داشت. موفقیت در جدال با برندهای مطرح و حتی کسب‌وکارهای کوچک یک حوزه، نیاز به تدابیری دارد که در غالب استراتژی برند اجرا می‌شوند. استراتژی به‌طور‌کلی باید هویت بیزینس، ارزش‌های آن، مخاطبان، ویژگی‌های محصول و وجه تمایز کسب‌وکار را به‌خوبی نشان دهد.

استراتژی برای فروش بیشتر نیازمند توجه عمیق به پرسونای مخاطبان و آنالیز قیف فروش در بازاریابی است. مخاطبان در قیف فروش طی فرآیندهای آگاهی، علاقه‌مند شدن و احساس نیاز به مشتری بالفعل تبدیل می‌شوند. استراتژی در مراحل مختلف یک بیزینس تعریف شده و در هر مرحله پیش‌نیازهای خاص و منابع مالی متفاوتی را نیاز دارد.

تعیین استراتژی بازاریابی و افزایش آگاهی از برند در قدم سوم بیشتر کردن فروش

قدم چهارم؛ ایجاد حس نیاز یا علاقه برای خرید محصول

گاهی محصول یا خدمت کسب‌وکار شما یک وسیله یا سرویس ضروری برای زندگی افراد نیست؛ بااین‌حال در تدوین استراتژی تبلیغات گسترده باید حس نیاز ایجاد کنید. ویژگی‌های محصول یا خدمات را طوری شرح دهید که افراد تصور کنند با آن زندگی راحت‌تری خواهند داشت.

مشخص کردن پرسونا در مراحل اولیه تحقیق برند به ایجاد حس نیاز کمک می‌کند. شاید یک وسیله برای گروهی از مخاطبان مفید نباشد، اما برای گروه دیگر یک وسیله ضروری به شمار برود. ارائه محصول متناسب با علاقه‌مندی مخاطبان و رعایت نکات ریز در کارکرد محصول از دیگر اقدامات مهم و تاثیرگذار برای افزایش فروش بیشتر است.

محدود کردن انتخاب‌ها؛ یکی از راهکارهای عملی افزایش فروش

تنوع محصول گاهی افراد را از خرید آن منصرف می‌کند. یک راه رفع این سردرگمی ایجاد دسته‌بندی‌های متنوع و قرار دادن این محصولات در دسته‌های مشابه به شمار می‌رود. با این روش مخاطب به‌راحتی و برحسب نیاز به یک دسته‌بندی مشخص مراجعه کرده و به‌سرعت خرید خود را انجام می‌دهد.

قدم پنجم؛ مدیریت زمان فروش برای افزایش درآمد

مدیریت زمان فروش با تاکید بر تکنیک «فروشندگی» و براساس پرسونای کسب‌وکار مشخص می‌شود. در چند سال گذشته این تکنیک جایگزین تکنیک منسوخ «فروش» شده است. در تکنیک فروشندگی به‌جای نزدیک بودن به مشتری و تاکید بسیار بر خرید محصول، او را در خرید کالای مورد‌نیاز راهنمایی می‌کنیم. داشتن صداقت و راهنمایی درست منجر به ایجاد حس اعتماد و درنتیجه فروش بیشتر می‌شود.

با بیانی آسان‌تر، نیازهای مشتری را در اولویت قرار دهید تا فروشتان بیشتر شود. همیشه افزایش فروش با تاکید بسیار و تبلیغات گسترده انجام نمی‌گیرد؛ گاهی فقط توجه به دغدغه مخاطبان بهترین کمک برای بیشتر کردن فروش یک کسب‌وکار شما خواهد بود.

علاوه‌بر نکات گفته شده، توجه به زمان‌های اوج نیاز به یک کالا و محصول، تاثیر چشمگیری بر افزایش فروش برند می‌گذارد. استخراج بهترین زمان برای حداکثر فروش با آنالیز پرسونا و ویژگی‌های محصول به‌راحتی قابل انجام است. مثلا ابزارهای تهویه هوا در ماه‌های گرم سال مثل تابستان و اواخر بهار بیشترین فروش را دارند؛ بنابراین بهترین زمان برای اجرای استراتژی تبلیغات قبل از شروع گرما است.

قدم پنجم در افزایش فروش؛ استفاده از روش های جذب مشتری

افزایش سرعت فروش؛ با استفاده از روانشناسی قیمت‌گذاری

یکی از رفتارهای پرتکرار مخاطبان بر اثر مشاهدات تجربی، خرید کالا در بازه قیمت متوسط است؛ وقتی افراد به فروشگاهی مراجعه‌ می‌کنند، تمایل بیشتری برای خرید قیمت مناسب دارند. به این معنی که از خرید دو کالای ارزان و گران خودداری کرده و قیمت میانی را بهترین گزینه برای خرید می‌دانند. این مسئله در‌مورد انواع مختلفی از محصولات برای طبقه‌های اجتماعی مختلف مشتریان صدق می‌کند؛ بنابراین به هنگام قیمت‌گذاری محصولات و افزایش فروش سایت حتما سه بازه ارزان، متوسط و گران را در نظر بگیرید.

افزایش فروش با سامانه ارسال پیام کوتاه فراز اس‌ام‌اس

در این مقاله به ۵ گام ساده، درعین حال مهم برای افزایش فروش پرداختیم؛ تحقیق در بازار، شناخت پرسونا، تعیین استراتژی، ایجاد حس نیاز و مدیریت زمان فروش، ۵ قدم برای بیشتر کردن درآمد برند به شمار می‌روند. در اجرای این مراحل باید همواره نکاتی مثل داشتن وجه تمایز، قیمت‌گذاری روانشناسانه، محدود کردن انتخاب‌ها و زیر نظر گرفتن رقبا را بررسی کنید. همچنین روش‌هایی برای اجرای استراتژی در نظر بگیرید که هزینه مناسبی داشته و کارآمدیشان اثبات شده باشد.

یکی از کانال‌های اجرای استراتژی‌های بازاریابی پنل SMS محسوب می‌شود؛ این روش ارزان و قابل اجرا برای اکثر پرسونای کسب‌وکارها است. امروزه اکثر افراد در هر سنی به تلفن همراه دسترسی دارند؛ بنابراین استفاده از راه‌های معطوف به این وسیله الکترونیک راهکاری هوشمندانه به شمار می‌رود. امروزه تعامل با مشتریان، ارسال لینک‌های خرید و پیشنهادات ویژه از طریق سامانه‌های ارسال پیامک انجام می‌شوند؛ بنابراین برای افزایش فروش اینترنتی و آفلاین از این ابزارها کمک بگیرید.

[ad_2]

منبع:https://farazsms.com/increased-sales-in-5-steps/

,

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها