راهکارهای فروش در شرایط رکود برای خروج از شرایط بحرانی

[ad_1]


بررسی راهکارهای فروش در شرایط رکود در بلاگ فراز اس‌ام‌اس
راهنمای مطالعه

رکود همیشه در کمین کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک قرار دارد. شرایط کاهش فروش در رکود در برخی موارد به‌قدری بحرانی است که منجر به خسارت دیدن کسب‌وکار خواهد شد. کسب‌وکارها باید همیشه با تعیین استراتژی فروش برای این شرایط آماده باشید. شاید سوالی در ذهنتان به وجود بیاید که بهترین راهکارهای نجات کسب‌وکار در دوران چالشی رکورد چیست؟ در این مقاله به بررسی سیاست های فروش و بازاریابی برای تدوین استراتژی نجات‌دهنده کسب‌وکار می‌پردازیم. مطالعه این مطلب کوتاه و کاربردی، راهنمای استفاده از راهکارهای فروش در شرایط رکود را می‌شناسید.

از مشتریان فعلی برای حفظ میزان فروش در شرایط فروش استفاده کنید

زمانی که کسب‌وکاری در شرایط رکود قرار می‌گیرد، تهدیدهای بسیاری برای کاهش درآمد به وجود می‌آید. برای جلوگیری از اثرگذاری این تهدیدها بر کاهش شدید درآمد باید از مطمئن‌ترین روش های کسب درآمد استفاده کنید. مطمئن‌ترین راه درآمد کسب‌وکارها چیست؟ استفاده از مشتریان وفادار؛ مشتریان وفادار برند شما را می‌شناسند و نسبت به کیفیت محصولات یا خدماتتان اطمینان دارند. این اطمینان باعث می‌شود تا جذب درآمد افزایش یابد.

استفاده از مشتریان فعلی برای جذب مشتریان جدید نیز درآمد خواهد بود. هر چه مشتریان وفادار را به کسب‌وکارتان نزدیک‌تر نگه دارید، حفظ رضایت این افراد کار ساده‌تری خواهد بود. این افراد می‌توانند صدای کسب‌وکار شما باشند؛ بنابراین با استفاده از اعتماد مشتریان وفادار، بدون هزینه تبلیغات انجام می‌شود. برای افزایش تعداد مشتریان وفادار و استفاده از صدای این افراد به‌عنوان تبلیغات، از سامانه ارسال پیامک انبوه استفاده کنید. برای مثال در شرایط رکود، جشنواره‌ای ویژه برای ارائه خدمات و عرضه محصولات در نظر بگیرید. ارسال پیامک انبوه اطلاع‌رسانی هزینه‌ای بالایی نخواهد داشت؛ علاوه‌بر این، نرخ بازدید قابل توجهی نیز دارد.

فروش به مشتریان قدیمی؛ یکی از روش‌های فروش در رکود بازار

حفظ تعامل با مشتری؛ بهترین راه از دست ندادن مشتریان وفادار

اگر نگران از دست دادن مشتریان وفادار در شرایط بحرانی هستید، یک راهکار ساده پیش رویتان قرار می‌دهیم. معمولا مخاطبان دوست دارند در روزهای خاص یاد شوند. برای مثال در کمتر از دو هفته، شب یلدا را در پیش خواهیم داشت؛ با ارسال پیامک شب یلدا به مخاطبانی که حداقل یک بار به کسب‌وکارتان مراجعه کرده‌اند، شانس داشتن مشتریان وفادار را از دست ندهید. ارسال پیامک، راهکاری ارزان، ساده و در دسترس برای همه مخاطبان است.

در شرایط رکود چه کنیم؟ حفظ تعامل با مشتری برای افزایش فروش

قیف فروش؛ تکنیک بازاریابی که نباید در شرایط رکود فراموش نکنید

اولویت‌بندی مشتریان بالقوه را برای افزایش فروش در شرایط رکود از یاد نبرید. مشتریان بالقوه در واقع همان مخاطبانی از کسب‌وکار شما هستند که با احتمال بیشتری از برند شما خرید خواهند کرد. بیشترین هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی در بحران را باید به جذب مشتریان بالقوه اختصاص دهید. برای این کار باید به‌طور عمیق‌تری نسبت به قیف فروش فکر کنید.

قیف فروش یکی از مفاهیم مهم بازاریابی است که مسیر آشنایی مخاطب تا خرید از برند را مورد بررسی قرار می‌دهد. با بررسی دقیق قیف فروش و فاکتورهای موثر برای جذب مشتری، به محتمل‌ترین مشتریان آینده کسب‌وکارتان دسترسی خواهید داشت. البته گلچین کردن مخاطبان برای رسیدن به مشتریان احتمالی فقط بخشی از فرایند رسیدن به فروش در شرایط رکود است. برای اطمینان از رسیدن مخاطب به نقطه خرید محصول یا استفاده از خدمات شما از متن پیامک تبلیغاتی برای کمپین‌های بازاریابی استفاده کنید.

مرور مدل‌های قیمت‌گذاری؛ یکی از راهکارهای افزایش فروش در شرایط رکود

در شرایط رکود، بودجه خریداران برای استفاده از خدمات و محصولات کاهش می‌یابد. در این شرایط ممکن است محصولی که قبلا قیمت مناسبی داشته، دیگر برای خریداران انتخابی مقرون‌به‌صرفه نداشته باشد. این نکته بدون در نظر داشتن مزایا و ویژگی‌های محصولات است. شرایط رکود دقیقا بهترین زمان برای ایجاد تغییرات ساختاری درقیمت‌گذاری به شمار می‌رود. البته باید همچنان نکته‌ رقابتی بودن قیمت را برای حضور در بازار در نظر بگیرید.

حتی اگر نمی‌توانید قیمت‌های خود را به‌طور اساسی تغییر دهید، ایجاد ارزش برای مشتری راهکار ایده‌ال برای افزایش فروش در شرایط رکود به شمار می‌رود. برای مثال خدمات مختلفی مثل ارسال پیامک پیگیری سفارش را برای جلب رضایت مشتریان ارائه دهید. برای این کار فقط کافی است افزونه پیامک ووکامرس را روی سایت خود نصب کنید. ارسال رمز دوم یکبار مصرف و اس‌ام‌اس پیگیری سفارش باعث افزایش رضایت مشتری در هنگام خرید از شما خواهد شد.

ایجاد تغییر در ساختار قیمت‌گذاری؛ راهکاری برای نجات کسب‌وکار در شرایط فروش

از داده‌های آماری برای تصمیم‌گیری دقیق در شرایط رکود استفاده  کنید

وضعیت اقتصادی در شرایط رکود در لایه‌های درونی سازمان و بازار تغییر می‌کند،  ازاین رو بهتر است هر تصمیمی باید با داده‌ها پشتیبانی شود. تکیه کردن بر حدس، گمان و تجربه در این شرایط ممکن است که کسب‌وکار شما را با چالش‌های جدی روبه‌رو کند. برای این کار ابزارهای مختلفی مثل گوگل آنالیتیکس وجود دارد. گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای کاربردی برای بررسی آمار مربوط به سایت‌های فروشگاهی به شمار می‌رود.

در کنار اندازه‌گیری میزان فروش از سایت، از میزان رضایت مشتریان نیز مطلع شوید. برای این کار فقط کافی است خرید شماره پیامکی را انجام دهید. با خرید شماره پیامک اختصاصی امکان ارسال اس‌ام‌اس انبوه و تبلیغاتی برای مشتریان وجود دارد. با استفاده از این پنل پیامکی نیازی به پرداخت هزینه بالا برای سایر ابزارهای تبلیغاتی نیست.

تجزیه و تحلیل داده‌ها؛ یکی از راهکارهای فروش در شرایط رکود

افزایش فعالیت آنلاین؛ یکی از راهکارهای افزایش فروش در شرایط رکود

میانگین استفاده از فضای مجازی در گروه‌های سنی مختلف برابر با ۸ ساعت در شبانه‌روز است. این زمان نشان‌دهنده اهمیت حضور در شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها است. بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا و تبلیغات کلیکی از مهم‌ترین روش‌های افزایش فعالیت در فضای آنلاین به شمار می‌روند. با استفاده از این راهکارها دسترسی نامحدودی به فرصت‌های تعامل آنلاین با مشتری و فروش محصولات خواهید داشت.

برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان که شما در شبکه‌های اجتماعی نیز عضو هستید، از پنل اس ام اس ارزان استفاده کنید. با ارسال پیامک انبوه به بانک جامعی از مخاطبان، فعالیت خود را در شبکه‌های آنلاین اعلام خواهید کرد. ارسال لینک اینستاگرام، تلگرام و سایر رسانه‌های جمعی نیز در قالب پیامک امکان‌پذیر است. فراموش نکنید که بیش از ۵۰٪ از مشتریان سفر خود را از طریق قیف فروش در جست‌وجوی Google آغاز می‌کنند؛ بنابراین ایجاد کانال‌های رسیدن به لینک خرید محصولات به‌عنوان راهکارای فروش در شرایط رکود تاثیرگذار است.

حضور در شبکه‌ای اجتماعی برای تبلیغات؛ یکی از راهکارهای افزایش فروش در رکود

تدوین استراتژی‌های بازاریابی را برای افزایش فروش در بحران، جدی بگیرید

«تبلیغات نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود»؛ باتوجه‌به این جمله، نگران هزینه‌های پرداختی برای اجرای کمپین‌های بازاریابی نباشید. اجرای درست و اصولی استراتژی‌های تبلیغات باعث افزایش نرخ بازگشت سرمایه خواهند شد. این نکته در شرایط رکود از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است. با بازاریابی آنلاین و آفلاین، حضور کسب‌وکار خود در بازار را به مخاطبان اطلاع‌رسانی خواهید کرد. سرمایه‌گذاری نکردن در بازاریابی در شرایط رکود باعث می‌شود رقبا بر شما مسلط شوند؛ درنهایت سهم بازار کسب‌وکار شما کم و کمتر خواهد شد.

اگر نگران هزینه‌های بازاریابی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از راهکارهای ارزان با نرخ بازدید بالا استفاده کنید. برای مثال ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال است که کاربران بسیاری را از کمپین تبلیغاتی کسب‌وکار مطلع خواهد کرد. درحالی‌که بسیاری از راهکارهای بازاریابی به فضای دیجیتال روی آورده‌اند، همچنان روش‌های تبلیغاتی آفلاین مثل ارسال پیامک جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. رعایت چند نکته ساده مثل انتخاب نمونه متن پیامک اطلاع رسانی با قوانین کپی رایتینگ یا ارسال متن ترغیب‌کننده برای خرید باعث افزایش بازده این راهکار تبلیغاتی خواهند شد.

تدوین استراتژی‌های بازاریابی؛ راهکاری برای مدیریت بحران در فروش

استفاده از روش های بازاریابی ارزان؛ عملکردی هوشمندانه برای رد شدن از شرایط رکود

ورود به شرایط رکود برای همه کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک اتفاق می‌افتد. برای مدیریت این شرایط باید با چند ترفند و استراتژی خلاقانه و کاربردی آشنایی داشته باشید. در این مقاله به بررسی برخی از مهم‌ترین راهکارهای فروش در شرایط رکود پرداختیم. تمرکز بر فروش محصول به مشتریان وفادار، فعالیت مستمر و تبلیغاتی در شبکه‌های دیجیتال، برگزاری جشنواره تخفیف و اطلاع‌رسانی از طریق پیامک و تغییر ساختار قیمت‌گذاری از مهم‌ترین راهکارهای افزایش فروش در شرایط رکود به شمار می‌روند.

علاوه‌بر روش‌های گفته شده، به مفاهیم مهم بازاریابی مثل قیف فروش برای رسیدن به مشتریان بالقوه توجه کنید. اگر شما نیز تجربه‌ای در زمینه بازاریابی در شرایط بحران دارید، با ما و سایر کاربران در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

منبع:https://farazsms.com/sales-solutions-in-recession/

,

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها