ایونت مارکتینگ چیست؟ بهترین استراتژی برای افزایش آگاهی از برند

[ad_1]

بررسی پاسخ «ایونت مارکتینگ چیست» در بلاگ فراز اس‌ام‌اس
راهنمای مطالعه

ایونت مارکتینگ، استراتژی کلیدی برای افزایش آگاهی از برند و ایجاد تصویر مناسب از کسب‌وکار در ذهن مخاطبان است. کسب‌وکارها در شمار کمتری از برگزاری رویدادها به دنبال افزایش فروش هستند. در بیشتر این مراسم‌ها هدف اصلی، افزایش آگاهی از برند، معرفی محصول یا خدمات و ایجاد ارتباط موثر با مخاطبان به شمار می‌رود. تعامل اصولی و ارائه ارزش افزوده مثل محصول رایگان در ایونت‌ها باعث افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری خواهد شد. در سال‌های گذشته استراتژی بازاریابی رویدادی جایگاه ویژه‌ای را در برنامه‌های کسب‌وکار به خود اختصاص داده است. چند دقیقه از وقتتان را به مطالعه این مطلب اختصاص دهید تا اطلاعات کاربردی را از مفهوم «ایونت مارکتینگ چیست» به دست بیاورید.

ایونت مارکتینگ؛ رویدادی استراتژیک برای معرفی کسب‌وکار

بازاریابی رویدادی یا همان event marketing یک استراتژی بسیار ارزشمند است که طیف گسترده‌ای از کسب‌وکارها برای معرفی خود به بازار هدف استفاده می‌کنند. این استراتژی تبلیغاتی برای انواع مشاغل از فناوری و آموزش تا پزشکی کاربرد دارد. رویدادها نه‌تنها برای حامیان این مراسم همراه با منفعت خواهد بود، بلکه برای شرکت‌کنندگان نیز منافعی به‌همراه دارد. معمولا در ایونت مارکتینگ‌ها هدایایی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود. این هدایا ممکن است محصولی جدید یا پرطرفدار از برند باشد. کد تخفیف برای استفاده از خدمات نیز از پیشنهادهای جذاب دیگری است که در ایونت‌ها ارائه می‌شود.

در ایونت مارکتینگ، مخاطب به‌طورکامل با بخشی از محصولات با خدمات برند آشنا خواهد شد. علاوه‌بر این، هدف فعالیت برند و چشم‌انداز کسب‌وکار برای جامعه را می‌شناسد؛ بنابراین هدف از برگزاری ایونت شناساندن برند به مخاطب است تا کمپین‌های تبلیغاتی آینده مثل ارسال پیامک تبلیغاتی، نصب بنر در بزرگراه‌ها و ایمیل مارکتینگ با بازدهی بیشتری انجام شود.

ایونت مارکتینگ چیست؟ رویدادی استراتژیک برای معرفی کسب‌وکار

بازاریابی رویدادی به شکل آنلاین و حضوری انجام می‌شود

اگر به فکر برگزاری ایونت هستید، احتمالا بپرسید که بهترین شکل برگزاری «ایونت مارکتینگ چیست؟» پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد. نحوه برگزاری ایونت، محل اجرای رویداد و محتوای این مراسم بستگی به چشم‌انداز برند و درنهایت بازار هدف دارد. باتوجه‌به بازار هدف، این مراسم ممکن است به صورت حضوری یا آنلاین برگزار شوند. برای مثال اگر بودجه کافی برای برگزاری مراسم در سالن بزرگ ندارید، گزینه آنلاین مناسب‌تر خواهد بود. بیشتر رویدادهای حضوری برای ایجاد تعامل موثر با کاربر انجام می‌شوند. بااین‌حال اگر امکان برگزاری ایونت حضوری را ندارید، از جلسه آنلاین استفاده کنید.

بسیاری از مخاطبان یک کسب‌وکار ممکن است فرصت کافی برای شرکت در ایونت شما را نداشته باشند. ازاین‌رو برگزاری بازاریابی رویدادی به‌صورت فیزیکی نه‌تنها منجر به افزایش آگاهی از برند نخواهد شد، بلکه ممکن است زیان مالی نیز برای کسب‌وکار ایجاد کند. این مسئله را برای اجرای استراتژی‌های هماهنگ با مخاطبانتان در نظر بگیرید. برای مثال خرید تلفن ابری برای بعضی از کسب‌وکارها ایده‌ای است تا کاربران را از مراجعه حضوری به شرکت مورد نظر معاف کند. رعایت این نکات باعث افزایش رضایت کاربر در استفاده از خدمات یا محصولات برندتان می‌شود.

حضوری و آنلاین؛ دو شکل رایج برای برگزاری ایونت

اصول برگزاری ایونت مارکتینگ چیست؟ محدودیتی برای نحوه اجرا وجود ندارد

ایونت مارکتینگ به رویدادهای مختلفی اشاره دارد و فقط به یک شکل از برگزاری مراسم گفته نمی‌شود. یک میز کوچک با ظرفیت ۱۰ نفر تا سالن بزرگ برای میزبانی چند روزه از مخاطبان یک کسب‌وکار، همگی شکل‌های مختلفی از ایونت مارکتینگ هستند.

در برگزاری ایونت مارکتینگ یک رویداد چند روزه را میزبانی کنید که هزاران شرکت کننده، حامی مالی و سخنران را جذب کند. تا زمانی که برای مشتریان بالقوه و برند خود ارزش قائل شوید، اندازه یا شکل برگزاری رویداد اهمیتی نخواهد داشت. در برگزاری رویداد فقط باید از چند نکته مهم پیروی کنید تا بازدهی این مراسم افزایش یابد. برقراری ارتباط و حفظ تعامل با مشتری مهم‌ترین نکته‌ای است که باید در ایونت مارکتینگ در نظر بگیرید. این اصل منجر به ایجاد زمینه برای ارتباط بیشتر با مخاطبان در آینده می‌شود. با خرید پنل پیامکی از این مزیت برای تبلیغات استفاده کنید.

شکل‌های مختلف برگزاری ایونت مارکتینگ؛ راهکاری برای تطبیق‌پذیری این رویداد بازاریابی

انواع بازاریابی رویدادی؛ چند ایده برای ایونت مارکتینگ

برای انتخاب بهترین شکل از برگزاری ایونت که با کسب‌وکار شما متناسب باشد، باید با انواع این رویداد بازاریابی آشنا شوید. توجه داشته باشید که همه این رویدادها به صورت مجازی یا حضوری برگزار می‌شوند. برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان در‌مورد نحوه برگزاری رویداد از راهکارهایی مثل ارسال پیامک استفاده کنید. با خرید سرشماره پیامکی امکان ارسال پیام شناخته شده برای مخاطبین وجود دارد. به‌این‌ترتیب نرخ بازدید از پیامک و اطمینان از صحت پیامک افزایش خواهد یافت.

همایش؛ اولین شکل از برگزاری ایونت مارکتینگ

کنفرانس‌ها رویدادهای بزرگی هستند که معمولا توسط یک شرکت بزرگ سازماندهی و میزبانی می‌شوند. معمولا همایش‌های بزرگ توسط چندین شرکت مطرح اسپانسری می‌شوند. این شکل از برگزاری همایش برای همکاری چند برند مرتبط با یکدیگر نیز مفید خواهد بود. برای مثال همکاری برند لوازم آرایشی، محصولات بهداشتی پوست، مزون لباس عروس و سالن زیبایی یک نمونه از برگزاری همایش با چند اسپانسر به شمار می‌رود.

نمایشگاه؛ شکلی از ایونت برای معرفی محصول یا خدمات به‌طور ویژه

نمایشگاه‌ها رویدادهای بزرگی هستند که حول یک صنعت یا نوع محصول خاص مانند فناوری فروش یا دستگاه‌های پزشکی برگزار می‌شوند. نمایشگاه‌های تجاری به شرکت‌ها فرصتی می‌دهند تا محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند و معمولا بیشترین تعداد نرخ تبدیل مخاطب به مشتری را به ارمغان می‌آورند. شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌ها معمولا مخاطب خاص یک کسب‌وکار به شمار می‌روند؛ این افراد با احتمال بیشتری از برند خرید خواهند کرد.

یکی از فواید برگزاری ایونت به شکل نمایشگاه، امکان برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه است. مخاطبانی که به نمایشگاه می‌آیند، با احتمال بیشتری از برند خرید خواهند کرد. از این فرصت برای افزایش راندمان استراتژی‌های تبلیغاتی در آینده استفاده کنید. یک راهکار ایده‌آل برای نزدیک نگه داشتن مخاطبانی که در رویدادها مشاهده می‌کنید، خرید دستگاه ذخیره شماره موبایل به شمار می‌رود. با استفاده از این دستگاه بانک جامعی از افراد شرکت‌کننده در ایونت مارکتینگ را در اختیار داشته باشید.

برگزاری ایونت نمایشگاهی؛ روشی برای تعامل با مشتریان بالقوه

امکان شرکت در ایونت سمینار برای بسیاری از مخاطبان فراهم می‌شود

سمینارها که در صورت میزبانی آنلاین با نام وبینار نیز شناخته می‌شوند، رویدادهای ارزشمند و آموزش‌محور هستند. در سمینارها معمولا ظرفیت مشخصی پذیرش می‌شود. محدودیت ظرفیت در همایش و نمایشگاه کمتر مورد اهمیت قرار می‌گیرد. سمینار شامل بحث، سخنرانی، و فرصت به اشتراک گذاشتن شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

برگزاری سمینار؛ یکی از شکل‌های بازاریابی رویدادی

برگزاری مهمانی و جشن؛ فرصتی برای ایجاد رابطه دوستانه با مخاطب

برگزاری جشن‌‌ها یکی از شکل‌های برگزاری ایونت مارکتینگ هستند. معمولا جشن‌ها به دو صورت خصوصی و عمومی برگزار می‌شود. در شکل خصوصی این نوع ایونت فقط افراد خاصی با دعوت‌نامه اجازه حضور دارند. معمولا در جشن‌ها پک‌هایی از محصول برند به مهمانان اهدا می‌شود. برخی از شرکت‌ها یک مهمانی سالانه برای میزبانی و پذیرایی از مشتریان برگزار می‌کنند. برای مثال برند پوشاک برای روز مادر رویدادی را تدارک می‌بیند. در طی این رویداد از مادران نیز قدردانی می‌کند. این کار و اقدام‌های مشابه مثل ارسال پیامک روز مادر باعث بهبود جایگاه کسب‌وکار در ذهن مخاطبان خواهد شد.

کارگاه‌های آموزشی؛ یکی از روش‌های اجرای ایونت مارکتینگ

کارگاه‌ها شکلی از ایونت مارکتینگ هستند که شباهت بسیاری به همایش دارند. هدف از برگزاری ایونت کارگاهی، آموزش و ایجاد ارزش افزوده برای مخاطبان است. شرکت در کارگاه‌های آموزشی، برخلاف همایش‌ها معمولا برای عموم افراد آزاد است.  کارگاه‌ها هم به‌صورت مجازی و هم حضوری ارائه می‌شوند.

در حین آموزش در این نوع از ایونت، محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنید. برای مثال اگر آژانس تبلیغاتی دارید و کارگاهی با موضوع افزایش فروش برگزار کرده‌اید، از روش‌های جلب اعتماد مخاطب نیز صحبت کنید. هر چه مخاطب اعتماد بیشتری به کسب‌وکار داشته باشد، با احتمال بیشتری برای خرید اقدام خواهد کرد. در معرفی راهکارهای افزایش اعتماد و رضایت مشتری، استفاده از خدمات پیامکی را نام ببرید. ارسال پیامک پیگیری، رمز یکبار مصرف و ارسال متن پیامک تسویه حساب مشتری از نمونه راهکارهای آموزشی در کارگاه‌ها است. به‌این‌ترتیب هم محصولتان را معرفی کردید و هم ارزش افزوده‌ای برای مخاطب خلق کرده‌اید.

برگزاری ایونت‌های بازاریابی در ۵ مرحله

برگزاری یک ایونت بازاریابی موفق، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و اجرای صحیح مراحل مختلف است. در ادامه به مراحل و اصول برگزاری ایونت مارکتینگ می‌پردازیم.

۱. تعیین اهداف: اولین قدم در برگزاری یک ایونت بازاریابی، تعیین اهداف آن است. اهداف ایونت باید مشخص، قابل اندازه‌گیری، دست‌یافتنی، مرتبط و زمان‌بندی‌شده باشند.

۲. شناسایی مخاطب هدف: شناخت مخاطب هدف، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک ایونت بازاریابی است. برای شناسایی مخاطب هدف، باید نیازها، خواسته‌ها و رفتارهای آن‌ها را درک کنید.

۳. برنامه‌ریزی: پس از تعیین اهداف و شناسایی مخاطبان هدف، باید یک برنامه‌ریزی دقیق برای برگزاری ایونت انجام دهید.نوع رویداد و زمان برگزاری را در این مرحله مشخص کنید.

۴. اجرا: اجرای ایونت، مرحله‌ای حساس و مهم است که موفقیت کل رویداد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این مرحله، باید تمام برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده را به‌خوبی اجرا کنید.

۵. ارزیابی نحوه برگزاری ایونت: پس از برگزاری ایونت، باید میزان موفقیت آن را ارزیابی کنید. این ارزیابی به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف رویداد را شناسایی کرده و برای بهبود آنها در آینده اقدام کنید.

اجرای قدم به قدم برگزاری ایونت به شما در برگزاری هر چه بهتر این رویداد بازاریابی کمک خواهد کرد. بعد از برگزاری ایونت، ارزیابی عملکرد تیم خود را برای تحلیل داده‌ها و راه‌اندازی رویدادهای بعدی از یاد نبرید.

برنامه‌ریزی دقیق و اصولی؛ رمز موفقیت در برگزاری ایونت مارکتینگ

مزایای بازاریابی رویدادی چیست؟

برای سرمایه‌گذاری در اوینت مارکتینگ باید بدانید که با استفاده از این استراتژی دقیقا به چه مزایایی دست پیدا می‌کنید. در این بخش به بررسی مزایایی که از بازاریابی رویدادی به دست می‌آورید، خواهیم پرداخت.

افزایش موقعیت‌های حضور در بازار؛ یک مزیت ایونت مارکتینگ برای کسب درآمد

شرکت‌ها سرمایه‌گذاری در بازاریابی رویدادی را انتخاب می‌کنند زیرا رویدادها ذاتا فرصت‌های کسب‌وکار و درآمد جدیدی ایجاد خواهند کرد. بازاریابان معتقدند که رویدادهای حضوری می‌توانند تأثیر عمده‌ای در دستیابی به اهداف کسب‌وکار اولیه شرکت داشته باشند. فرآیند ثبت‌نام به‌تنهایی فهرستی از افرادی را ایجاد می‌کند که از قبل به محصول، صنعت شما علاقه‌مند هستند یا حداقل در جمعیت هدف شما قرار دارند.

افزایش سهم بازار و درآمد؛ یکی از مزیت‌های برگزاری بازاریابی رویدادی

بازاریابی رویدادی فرصت تعامل یک به یک با مشتری را فراهم می‌کند

هیچ روشی به اندازه روش‌هایی رو در رو برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب کارآمد نخواهند بود. بسیاری از کسب‌و‌کارهای آنلاین و تجارت الکترونیک امروزی هرگز نمی‌توانند به صورت حضوری با مشتریان خود ملاقات کنند.  دقیقا در همین زمان است که بازاریابی رویداد سودمند واقع می‌شود.

درگیر کردن مشتریان بالقوه در رویدادها آغازگر تعاملات شخصی است. این تعاملات شخصی و انفرادی باعث ایجاد وفاداری به برند می‌شود. رویدادها همچنین از حواس‌پرتی‌های کار روزانه خلاص می‌شوند؛ به این معنی که می‌توانید توجه مشتری را بهتر از تماس تلفنی یا صحبت در دفتر جلب کنید.

مهم‌ترین مزیت ایونت مارکتینگ چیست؟ افزایش آگاهی از برند

میزبانی یا شرکت در رویدادها یک راه کلیدی برای شرکت‌ها به‌منظور رشد برند خود است. دلیل اصلی میزبانی رویدادها توسط کسب‌وکارها آگاهی از برند برای شرکت یا محصولاتشان است. بازاریابی رویداد به شما این امکان را می دهد که هویت فیزیکی و زیبایی شناسی را با یک برند دیجیتالی مرتبط کنید. مانند فروشگاه‌های پاپ‌آپ، رویدادها تجربه‌ای واقعاً همه‌جانبه را ارائه می‌کنند که در آن مصرف‌کنندگان و مشتریان می‌توانند احساس واقعی برند شما و ظاهر آن را شخصاً دریافت کنند.

بهترین بخش استفاده از رویدادها برای ایجاد آگاهی از برند است. مصرف‌کنندگان، مشتریان، رسانه‌ها، تماشاگران و تأثیرگذاران در مورد رویدادها به صورت حضوری، در رسانه‌های اجتماعی، در مطبوعات صحبت می‌کنند.

ایونت مارکتینگ؛ سکوی پرتاب کسب‌وکار شما در بازار هدف

در این مقاله به بررسی مفهوم بازاریابی رویدادی پرداختیم تا بدانیم «ایونت مارکتینگ چیست». ایونت مارکتینگ یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش آگاهی از برند و معرفی کسب‌وکار به شمار می‌رود. بسیاری از کسب‌وکارها از ایونت مارکتینگ برای معرفی محصول جدید و ایجاد تصویر ذهنی مناسب در ذهن مخاطب استفاده می‌کنند. این نوع استراتژی بازاریابی در شکل‌های متنوعی مثل همایش، جشن، سمینار و نمایشگاه برگزار می‌شود.

برای برگزاری هر چه بهتر ایونت مارکتینگ از مراحل اصولی استفاده کنید. ابتدا باید هدف از اجرای این برنامه را تعیین و در مرحله بعدی برای اجرا اقدام کنید. یکی از مراحل مهم در برگزاری رویداد بازاریابی، اطلاع‌رسانی اصولی به شمار می‌رود. برای اطلاع‌رسانی به بهترین شکل از بانک جامع شماره تلفن در سایت‌های عرضه‌کننده پنل پیامکی استفاده کنید. ارسال پیامک راهکاری ساده و ارزان برای دعوت شمار بسیاری از مخاطبین به شمار می‌رود. اگر سوال یا تجربه‌ای از برگزاری ایونت مارکتینگ دارید، با ما و سایر کاربران در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

منبع:https://farazsms.com/what-is-event-marketing/

,

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها