باشگاه مشتریان چیست؟ استراتژی طلایی برای ایجاد مشتریان وفادار

[ad_1]

بررسی پاسخ سوال «باشگاه مشتریان چیست» در بلاگ فراز اس‌ام‌اس
راهنمای مطالعه

باشگاه مشتریان بهترین استراتژی برای تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار است. راه‌اندازی این باشگاه فرصت‌های عالی برای شناخت عادت‌های خرید و نیازهای مشتریان را فراهم می‌کند. باشگاه مشتریان امکان ایجاد ارتباط خودکار و زمانبندی شده را راحت‌تر می‌کند تا طبق تقویم، بازاریابی کمپین‌های تبلیغاتی انجام شود. باشگاه مشتریان باید نشان‌دهنده برند و ارزش‌های شرکت شما باشد. با کمک مکانیسم‌ها و محتوای مناسب، روابط قوی‌تری با مشتری ایجاد می‌کنید و سهم بیشتری از بازار را دریافت خواهید کرد. در این مقاله به بررسی این رویکرد نوین برای ایجاد مشتریان وفادار می‌پردازیم. مطالعه این مقاله از فراز اس‌ام‌اس را از دست ندهید تا اطلاعات بیشتری از «باشگاه مشتريان چيست» به دست بیاورید.

باشگاه مشتریان؛ فرصتی برای تبدیل مخاطبان به مشتریان وفادار

باشگاه مشتریان رویکردی است برای تقویت رابطه میان شرکت و مشتریان؛ وفادار کردن مشتریان از مهم‌ترین مزایای این باشگاه به شمار می‌رود. در باشگاه مشتریان، تعدادی از مخاطبانی که حداقل یک‌بار به کسب‌وکار شما مراجعه کرده باشند، مورد‌هدف قرار می‌گیرد. با ارائه خدمات ویژه مثل محصولات اشانتیون، کد تخفیف و امکان شرکت در جشنوراه‌های ویژه در باشگاه مشتریان در نظر گرفته می‌شود.

برای ایجاد باشگاه مشتریان راهکارهای مختلفی وجود دارد؛ اگر کسب‌وکار آنلاین داشته باشید از افزونه‌های ذخیره شماره تلفن مشتری برای ثبت شماره تماس استفاده می‌کنید. برخی از فروشگاه‌ها به صورت حضوری و در هنگام مراجعه مشتری برای خرید نسبت به دریافت شماره تماس اقدام می‌کنند. یک راهکار ساده دیگر برای ساخت باشگاه مشتریان و استفاده از مزایای تشکیل این جمع، استفاده از ذخیره شماره تماس است. با یک بار پرداخت قیمت دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتریان دیگر نیازی به نگرانی در‌مورد نحوه اطلاع‌رسانی به باشگاه مشتریان و ارسال پیامک انبوه نخواهید داشت.

باشگاه مشتریان؛ فرصتی برای حفظ تعامل با مشتری

اهمیت ایجاد باشگاه مشتریان؛ فرصت تعامل همراه با درآمد را از دست ندهید

بسیاری از کسب‌وکارها اهمیت سرمایه‌گذاری روی وفاداری مشتریان را نادیده می‌گیرند. باید در نظر داشته باشید که بخش مهمی از درآمد یک برند وابسته به خرید مجدد مشتریان است؛ علاوه‌بر این، حفظ مشتری برای اطمینان از مراجعه مجدد به کسب‌وکار یک راهکار تبلیغاتی بدون هزینه است. به این صورت که مشتریان صدای کسب‌وکار شما در بازار هستند. صحبت این افراد در جمع‌های خانوادگی و دوستانه یکی از بهترین روش‌های آگاهی از برند و معرفی محصول است.

سرمایه‌گذاری در نحوه ارتباط شما با مشتریان فعلی شما در کوتاه مدت و بلند مدت سود بیشتری خواهد داشت. در حفظ تعامل با مشتریان قدیمی حتما این نکته را در نظر بگیرید که اعتماد مخاطبان نباید خدشه‌دار شود. مشتریان قدیمی که عضوی از باشگاه مشتریان شده‌اند، باید مطمئن شوند که اطلاعاتشان نزد کسب‌وکار شما محفوظ باقی خواهد ماند. همچنین استفاده از کانال‌های تبلیغاتی معتبر باعث بهبود تصویر‌سازی از جایگاه برند کسب‌وکار شما خواهد شد. برای این کار همیشه با یک نام و نشان شناخته‌شده برای تبلیغات استفاده کنید. برای مثال اگر از ارسال پیامک استفاده می‌کنید، خرید شماره اختصاصی باعث جلب اعتماد مخاطبان خواهد شد.

افزایش رضایت مشتری و کسب درآمد؛ هدف اصلی از ایجاد باشگاه مشتریان

مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان؛ اعضا را در ۳ مرحله جذب کنید

سرمایه‌گذاری هوشمندانه برای راه‌اندازی باشگاه مشتریان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و شفاف است. بدون برنامه‌ریزی یا انتخاب کانال‌های نامناسب برای جذب مشتریان، احتمالا نتیجه دلخواه را کسب نخواهید کرد. در این بخش به معرفی مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان می‌پردازیم تا قبل از هر اقدامی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید.

۱. تعیین هدف؛ اولین مرحله برای ایجاد باشگاه مشتریان

وجه اشتراک همه باشگاه‌های مشتریان، کمک به اهداف تجاری کسب‌وکار به شمار می‌رود. اهداف تجاری شامل طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها مثل کسب درآمد، افزایش آگاهی از برند، تبدیل شدن به مرجع معتبر و افزایش سهم بازار است. کوتاه کردن مدت‌زمان نرخ بازگشت سرمایه نیز از اهداف دیگری است که می‌توان برای باشگاه مشتریان در نظر گرفت.

به‌طورکلی اساس کار باشگاه مشتریان، شناسایی بیشتر مشتریان و رفتارهای آنها برای ایجاد یک رابطه بلند‌مدت است. با رسیدن به این هدف اصلی، کمپین‌های تبلیغاتی آینده کسب‌وکار با راندمان بیشتری انجام خواهد شد. در اینصورت هزینه کمپین‌های تبلیغاتی و انرژی برای اجرای این برنامه‌ها صرف نتیجه نامطلوب نمی‌شود. برای مثال اگر کمپین ارسال پیامک دارید، ارسال پیامک با لینک تخفیف به مشتریان قدیمی که از خدماتتان راضی بوده‌اند، با راندمان بیشتری دیده می‌شود. در اینصورت پرداخت قیمت پنل پیامکی برای کسب‌وکار شما سودمند خواهد بود.

اولین مرحله برای راه اندازی باشگاه مشتریان چیست؟ تعیین هدف

۲. دومین مرحله برای راه اندازی باشگاه مشتريان چيست؟ شناسایی مشتریان

شناخت مخاطبان همیشه اساسی برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های بازاریابی و فروش است. برای این کار باید بدانید مشتریان شما که هستند و چه وسایلی خریداری می‌کنند. اگر شما کسب‌وکار ارائه‌دهنده خدمات هستید، کدام یک از خدمات شما مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است؟ با پاسخ به این سوال‌ها و تجزیه و تحلیل عادت‌های خرید مشتریان، مسیر راحت تری برای راه‌اندازی باشگاه مشتریان دارید.

شاید بپرسید که چرا شناخت مشتریان برای راه‌اندازی باشگاه اهمیت دارد؟ اساس کار باشگاه مشتریان بر افزایش رضایت مشتری و ترغیب برای مراجعه مجدد به کسب‌وکار شما خواهد بود. باید بدانید که مشتریان از چه تخفیف‌هایی روی چه محصولاتی استقبال می‌کنند؛ چه راه‌های‌ ارتباطی را ترجیح می‌دهند. به‌طورکلی شناخت مخاطب پاسخ استراتژی‌های مختلف بازاریابی را برای شما ایجاد خواهد کرد. در اینصورت متوجه می‌شوید که موثرترین شعار انتخاباتی، شعار و راهکار تبلیغاتی و نحوه ارائه تخفیف چیست.

شناسایی مشتریان؛ یکی از مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان

۳. تحلیل داده‌ها؛ اقدامی برای ترسیم سفر مشتری در باشگاه مشتریان

با شناخت نیازها و ترجیحات مشتری، می‌توانیم یک سفر مشتری سفارشی ایجاد کنیم؛ این کار تجربه مشتری را از مراجعه به برند شما بهبود می‌دهد. برای به دست آوردن داده و تحلیل اطلاعات باید چند تحقیق ساده مثل نظرسنجی را انجام دهید. برای مثال لینک نظرسنجی را از طریق پیامک به مخاطبان ارسال کنید. برای دسترسی به امکان ارسال پیامک انبوه از بانک جامع شماره تلفن استفاده کنید.

تحلیل داده‌ها امکان انتخاب بهترین کانال‌های تبلیغاتی را نیز فراهم می‌کند. اگر این کار را درست انجام دهید، آ اعضا باشگاه مشتریان تمایل بیشتری به خرید بیشتر دارند.

استراتژی‌های جذب و حفظ اعضا؛ کلید موفقیت در چگونگی راه اندازی باشگاه مشتریان

انتخاب راهکارهایی برای جذب اعضا یکی از مهم‌ترین مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان به شمار می‌رود. راهکارهای مختلفی مثل تبلیغات شفاهی، بازاریابی آنلاین و آفلاین وجود دارد. در هر یک از روش‌های آفلاین باید از بهترین راهکارها برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان استفاده کنید. برای مثال در روش ارسال پیامک از نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار استفاده کنید. در ادامه به بررسی چند نکته کلیدی برای جذب و حفظ اعضا به منظور استفاده از مزایای باشگاه مشتریان می‌پردازیم.

تعیین استراتژی؛ یکی از پیش‌نیازهای نحوه ایجاد باشگاه مشتریان

فرایند ثبت‌نام و ورود مشتریان با باشگاه را ساده کنید

اولین قدم در افزایش جذب عضویت، ساده کردن ثبت‌نام در باشگاه مشتریان است.  اگر فرآیند درخواست  طولانی یا به اطلاعات شخصی متعددی نیاز داشته باشد، احتمالا اعضای بالقوه را قبل از عضویت از دست خواهید داد. چگونه می‌توان فرایند ثبت‌نام در باشگاه مشتریان را ساده کرد؟ حداقل اطلاعات را از اعضای خود درخواست کنید؛ نام، آدرس، ایمیل و اطلاعات پرداخت کافی است. پس از پیوستن اعضا، برای اطلاعات بیشتر و هدفمندتر تماس بگیرید.

در نظر گرفتن پاداش برای اعضا؛ یکی از نکته‌های مهم در تدوین استراتژی باشگاه مشتریان

یکی از راه‌های افزایش تعداد اعضا در باشگاه مشتریان، ارائه امتیاز و پاداش برای عضویت است. در نظر داشتن امتیاز در همه کمپین‌های بازاریابی از کمپین فروش تا تبلیغ انتخابات اهمیت دارد. برای مثال در هنگام اجرای استراتژی تبلیغ انتخاباتی علاوه‌بر ارسال متن حمایت از کاندیدای مجلس، ارزش افزوده‌ای نیز برای مخاطب در نظر می‌گیرند. در ادامه چند ایده برای نحوه ایجاد باشگاه مشتریان معرفی می‌کنیم:

  • در نظر داشتن تخفیف برای عضویت ماهانه
  • ارائه کالای اشانتیون بر‌اساس نیاز مشتری مثل نوت بوک، جاکلیدی و بطری آب
  • ارائه کوپن‌هایی برای خرید از کسب‌وکار شما

در ارائه خدمات و محصولات اشانتیون زیاده‌روی نکنید؛ فراموش نکنید که هدف نهایی از ایجاد باشگاه مشتریان، افزایش فروش است.

در نظر داشتن امتیاز؛ یکی از نکته‌های مهم برای راه اندازی باشگاه مشتریان

از رسانه‌های اجتماعی برای جذب اعضا در باشگاه مشتریان استفاده کنید

رسانه‌های اجتماعی یکی از قدرتمندترین ابزارهایی هستند که برای افزایش تعداد اعضا در اختیار دارید. اطمینان حاصل کنید که سازمان شما در همه پلتفرم‌های اصلی حضور قوی دارد و از این حضور برای ارتباط با اعضای بالقوه استفاده کنید.

  • فیس بوک: پلتفرمی برای اطلاع‌رسانی در‌مورد رویدادها و برنامه‌های بازاریابی
  • توییتر: در توییتر با مسائل پرطرفدار در صنعت خود یا مرتبط با هدف خود درگیر می‌شوید.
  • اینستاگرام: امکان انتشار انواع محتوای تصویری در این پلتفرم وجود دارد.
  • TikTok: کاربران همیشه به دنبال سرگرمی هستند؛ در این شبکه اجتماعی ترند‌هایی برای جذب اعضا راه بیندازید.

برای استفاده کارآمد از شبکه‌های اجتماعی، از ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. نرم‌افزار مناسب به شما کمک می‌کند مکالمات مربوط به سازمان خود را پیدا کنید؛ به‌طور سیستماتیک محتوا را برای تعامل با مخاطبان خود پست و موفقیت استراتژی رسانه‌های اجتماعی را اندازه گیری کنید.

شبکه‌های اجتماعی؛ یکی از کانال‌های جذب اعضا در باشگاه مشتریان

برگزاری ایونت؛ بازاریابی رویدادی را برای جذب مخاطب فراموش نکنید

میزبانی رویدادها یک راه عالی برای افزایش جذب و حفظ اعضا در باشگاه مشتریان است. ایونت مارکتینگ یک استراتژی مناسب برای معرفی کامل برند به جامعه هدف به شمار می‌رود. رویدادها همچنین به اعضای فعلی فرصتی برای معاشرت و تعامل با یکدیگر می‌دهند، که می‌تواند به دریافت حس قوی‌تری از جامعه کمک کند.

علاوه‌بر ایونت‌های حضوری، از برگزاری ایونت‌های آنلاین نیز غافل نشوید. برای مثال اگر موسسه آموزشی دارید، یک وبینار آموزشی راهی مناسب برای جذب اعضا است. مخاطبان با شرکت در وبینار با سطح دانش استادهای موسسه شما، نحوه آموزش و نوع کلاس‌ها آشنا می‌شوند. به‌این‌ترتیب امکان عضویت در باشگاه مشتریان افزایش می‌یابد.

استفاده از راهکارهای پیامکی؛ بهترین روش برای راه‌اندازی و حفظ باشگاه مشتریان

در این مقاله به بررسی مفهوم جذب و حفظ مشتریان قدیمی یک کسب‌وکار پرداختیم تا بدانیم «باشگاه مشتريان چيست». تشکیل باشگاه مشتریان یکی از جدیدترین استراتژی‌های بازار برای حفظ فروش و افزایش درآمد است. باشگاه مشتریان به مجموعه‌ای از مخاطبان یک کسب‌وکار گفته می‌شود که حداقل یکبار به این برند مراجعه کرده‌اند. همچنین اعضا این باشگاه و صاحب برند تعامل مداوم با یکدیگر دارند.

برای آشنایی بیشتر با چگونگی راه‌اندازی باشگاه مشتریان در این مقاله به بررسی ایده‌هایی مثل راه‌اندازی ایونت پرداختیم. برنامه‌ریزی یکی از مهم‌ترین بخش‌های ایجاد باشگاه مشتریان برای تعامل سودده و هدفمند است. ارسال پیام کوتاه راهکاری ساده، ارزان و در دسترس برای حفظ تعامل با مشتریان کسب‌وکار به شمار می‌رود. اگر سوالی در مورد باشگاه مشتریان دارید، از ما در قسمت کامنت ها بپرسید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگویتان باشیم.

[ad_2]

منبع:https://farazsms.com/what-is-a-customer-club/

,

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها