واتساپ مارکتینگ چیست؟ ۷ نکته کلیدی افزایش فروش از واتساپ

[ad_1]


آشنایی با ۷ نکته کلیدی موثر در افزایش فروش کسب‌وکارها
راهنمای مطالعه

آیا می‌دانید واتساپ مارکتینگ تا چه اندازه در ایجاد تجربه خریدی موفق برای مشتریان و افزایش فروش کسب‌وکارها نقش دارد؟ نقش واتساپ مارکتینگ در اینجا کمک به کسب‌وکارها برای برقراری روابطی عمیق با مشتریان است. در واقع واتساپ مارکتینگ نوعی بازاریابی پیام رسان بوده که به معنای تبلیغ یک برند و همچنین برقراری رابطه موثر از طریق واتساپ است. این کانال به برندها یا کسبوکارها کمک می کند تا به مخاطبان هدف بسیاری دست پیدا کرده و روابط قوی با مشتریان خود ایجاد کنند که نتیجه آن افزایش فروش خواهد بود. در این مقاله، ۷ نکته کلیدی افزایش فروش از واتساپ را معرفی خواهیم کرد تا بازاریابان و صاحبان کسب‌وکارها، با رویکردی مدرن تجربه فوق‌العاده‌ای از خرید به مشتریان ارائه دهند.

۱- ارائه خدمات پشتیبانی کارآمد از طریق پروفایل تجاری کامل واتساپ

دسترسی کسب‌وکارها به ابزاری قدرتمند به‌منظور ارائه کارآمدترین خدمات پشتیبانی، نقش مهمی در ایجاد تجربه فوق‌العاده برای مشتریان هنگام خرید و افزایش فروش برای کسب‌وکار ایفا می‌کند. پروفایل تجاری واتساپ همان ابزار قدرتمندی است که با داشتن قابلیت‌های زیر به بسیاری از کسب‌وکارها در دستیابی به چنین هدفی کمک می‌کند:

  • نمایش اطلاعات کلی کسب‌وکار
  • ارسال پیام خودکار
  • برقراری ارتباط با مشتریان در بستری امن
  • ارائه خدمات پشتیبانی کارآمد
  • امکان اجرای کمپین‌های بازاریابی

اگر کسب‌وکارها از طریق پروفایل تجاری واتساپ اطلاعات کلی فعالیت خود را به مشتریان نمایش دهند، به‌راحتی قادر به جلب اعتماد مشتریان و افزایش اعتبار برند خواهند بود؛ زیرا دیدن اطلاعات این حس را به مشتریان منتقل می‌کند که پروفایل متعلق به کسب‌وکاری واقعی است. همچنین اگر از ابزارهای ارسال پیام مانند پنل پیام کوتاه استفاده می‌کنید، قابلیت ارائه خدمات پشتیبانی کارآمد و ارسال پیام خودکار و همچنین رسیدگی به امور مشتریان در سریع‌ترین زمان ممکن را خواهید داشت. این موضوع، به جلب رضایت مشتریان و افزایش فروش منجر می‌شود.

جلب اعتماد مشتریان با ارائه کارآمدترین خدمات پشتیبانی

۲- قابلیت لیست برودکست واتساپ؛ امکان ارسال پیام انبوه به مشتریان

کسب‌وکارهای بسیاری به‌منظور اطلاع‌رسانی یا ارسال پیامی یکسان به انبوهی از مشتریان، با چالش‌های فراوانی مواجه هستند. اما قابلیت لیست برودکست واتساپ، انجام چنین کاری را برای آن‌ها بسیار ساده کرده است. برای مثال کسب‌وکارهایی را تصور کنید که می‌خواهند خبر مربوط به عرضه محصولی جدید را به مشتریان اطلاع دهند. از طریق قابلیت لیست برودکست واتساپ، کسب‌وکارها قادر به انتخاب مشتریان موردنظر و ارسال پیام حاوی خبر معرفی یا عرضه محصول جدید به آن‌ها خواهند بود. البته لیست برودکست واتساپ مزایای دیگری برای کسب‌وکارها دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برقراری ارتباطی مستقیم و شخصی‌سازی شده با مشتریان
  2. دریافت بیشترین نرخ تعامل از سمت مشتریان
  3. ارسال پیام در قالب‌های محتوایی متنوع
  4. اطلاع‌رسانی سریع برای رویدادها و اخبارهای حساس به زمان
  5. ارسال پیام به مشتریانی با پتانسیل بالای تبدیل شدن به مشتری

البته ریسک مسدود (Ban) شدن پروفایل‌های تجاری کسب‌وکارها به دلیل استفاده بیش‌ازحد مجاز از قابلیت لیست برودکست واتساپ بسیار بالا است؛ بنابراین علاوه‌بر ارسال پیام انبوه از طریق این قابلیت واتساپ، خرید پنل پیامکی ارزان را توصیه می‌کنیم تا با دسترسی به امکاناتی فراوان، هزینه کم‌تری نیز بابت تعرفه ارسال پیام به مشتریان پرداخت کنید.

۳- با قابلیت پیام خودکار واتساپ به سوال مشتریان سریع پاسخ دهید

یکی از موارد مهم در واتساپ مارکتینگ، پاسخگویی و رسیدگی سریع به امور مشتریان است. با این کار، کسب‌وکارها قادر به پاسخ دادن به سوالات یا برطرف کردن مشکل مشتریان در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند. همچنین این قابلیت زمان‌هایی که شما درحال استراحت هستید، به رایج‌ترین سوالات مشتریان پاسخ می‌دهد.

اگر به دنبال راهکار موثرتری برای پاسخ سریع به سوال مشتریان و جلب رضایت آن‌ها هستید، استفاده از نرم افزار بیزینس سندر را توصیه می‌کنیم؛ این نرم‌افزار مشابه بات‌های تلگرامی، از هوش مصنوعی و پاسخگوی هوشمند بهره می‌برند و کار رسیدگی و پاسخ به سوالات مشتریان را برای کسب‌وکارها ساده‌تر می‌کنند.

۴- لیبل‌گذاری؛ به‌منظور سازماندهی مکالمات و ارتباطات با مشتریان

قابلیت لیبل‌گذاری واتساپ، امکان سازماندهی مکالمات با مشتریان را برای بسیاری از کسب‌وکارها در واتساپ مارکتینگ فراهم می‌کند. به‌علاوه، لیبل‌گذاری حس ارزشمند بودن به مشتریان منتقل می‌کند و سبب شکل‌گیری رابطه‌ای عمیق میان آن‌ها با کسب‌وکارها می‌شود. این اتفاق نیز فرصت‌های مناسبی پیش‌روی کسب‌وکارها به‌منظور افزایش فروش قرار می‌دهد.

برای مثال برقراری رابطه‌ای عمیق با مشتریان در بسیاری از کسب‌وکارها مانند مشاور املاک برای افزایش فروش و ترغیب مشتریان نقش مهمی ایفا می‌کند؛ زیرا این مدل کسب‌وکارها بسیار به مکالمه یک به یک نیاز دارند تا مشتریان را به دریافت خدمات ترغیب کنند. همچنین مالکان کسب‌وکارهای مشاور املاک اگر هنگام ارسال پیام به مشتریان، پیام تبلیغاتی را با استفاده از متن زیبا تبلیغ مشاور املاک بنویسند، شانس بیشتری برای برقراری رابطه عمیق با آن‌ها خواهند داشت.

سازماندهی مکالمات مشتریان از طریق واتساپ با قابلیت لیبل‌گذاری

۵- پیام‌های تبلیغاتی همراه با المان‌های گرافیکی جذاب با واتساپ ارسال کنید

در واتساپ مارکتینگ، اگر پیام‌های تبلیغاتی همراه با المان‌ها و تصاویر گرافیکی جذاب ارسال شوند، مشتریان بسیاری را به خرید محصول ترغیب می‌کنند. همچنین اگر روزانه براساس اطلاعات تماسی ثبت شده در دستگاه شماره گیر مشتری باید به انبوهی از مشتریان پیام ارسال کنید، استفاده از قابلیت‌های واتساپ برای ارسال پیام‌هایی جذاب همراه با المان‌های گرافیکی بسیار مفید خواهد بود. باتوجه‌به نرخ بازدید بالای این مدل پیام‌های تبلیغاتی، کسب‌وکارها شانس بیشتری برای افزایش فروش خواهند داشت.

۶- ارتباط با مشتریان در بستری امن به‌منظور حفظ حریم خصوصی آن‌ها

افراد بسیاری هنگام ارسال اطلاعات هویتی خود به کسب‌وکارها، دغدغه دسترسی برخی افراد سودجو به این اطلاعات، به دلیل امنیت پایین برخی پیام‌رسان‌ها را دارند. اما از طریق واتساپ، هرگز شخصی خارج از فضای گفتگو (چت) اجازه دسترسی به آن را ندارد. با این ویژگی، مشتریان نگرانی کم‌تری بابت افشای اطلاعات خود دارند و با خیالی آسوده اطلاعات هویتی یا حتی اطلاعات مربوط به فعالیت خود را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهند.

برای مثال، کسب‌وکاری را تصور کنید که برای برگزاری همایش به اطلاعات هویتی برخی از مشتریان خود نیاز دارد؛ بنابراین اگر این کسب‌وکار برای دریافت چنین اطلاعاتی از بستر امن واتساپ اقدام کند، راحت‌تر می‌تواند اطلاعات هویتی موردنظر را از مشتریان دریافت کند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر متن پیامک تبلیغاتی همایش کمی حالت صمیمانه داشته باشد، شما شانس بیشتری برای ترغیب مشتریان به‌منظور شرکت در این همایش خواهید داشت.

گفتگو با مشتریان در بستر امن فضای چت واتساپ

۷- دریافت بازخوردهای مشتریان برای بهبود محصولات و خدمات

دریافت بازخوردها و دیدگاه‌های مشتریان در مورد محصول یا خدماتی خاص، برگ برنده‌ بسیاری از کسب‌وکارها خواهد بود. با این کار، کسب‌وکارها دید مناسبی نسبت به نیاز و خواسته واقعی مشتریان پیدا می‌کنند و متناسب با آن‌ها، محصولات یا خدمات خود را تغییر می‌دهند تا موفق به جلب رضایت آن‌ها شوند. برای مثال، دریافت بازخورد مشتریان برای کسب‌وکارهایی که در زمینه فروش محصولاتی مانند صنایع چوبی فعالیت می‌کنند، بسیار مفید خواهد بود؛ چون این موضوع، به ارائه محصولاتی متناسب با نیاز مشتریان منجر می‌شود.

دریافت بازخورد به این کسب‌وکارها کمک می‌کند تا هنگام نوشتن متن تبلیغات صنایع چوبی به‌منظور تبلیغ محصولات خود، نکاتی را برجسته‌تر کنند که مشتریان بیشتر به آن‌ها اهمیت می‌دهند. همچنین این کسب‌وکارها با تبلیغ محصولاتی که نقش مهمی در رفع بسیاری از مشکلات مشتریان دارند، افزایش چشمگیری در میزان فروش آن مشاهده خواهند کرد.

اهمیت بازخورد گرفتن از مشتریان برای ارتقا کیفیت محصولات و خدمات

در واتساپ مارکتینگ استفاده از نرم‌افزارهای ارسال پیام انبوه را درنظر داشته باشید

در این مقاله به برخی از قابلیت‌های واتساپ نظیر ارائه خدمات پشتیبانی کارآمد، ارسال پیام انبوه و لیبل‌گذاری اشاره کردیم که کسب‌وکارهای بسیاری هنگام استفاده از آن‌ها به مشکلاتی دچار شوند. برای مثال، از جمله رایج‌ترین چالش‌های پیش‌روی کسب‌وکارها حین استفاده از قابلیت لیست برودکست واتساپ، مسدود شدن پروفایل ناشی از ارسال بیش‌از‌حد مجاز پیام است؛ بنابراین استفاده از نرم‌افزارهای ارسال پیام انبوه شرکت فراز را به‌عنوان روشی جایگزین توصیه می‌کنیم تا با پرداخت هزینه اندک برای تعرفه پیامک، به امکاناتی برای پشتیبانی و رسیدگی به امور مشتریان نیز دسترسی داشته باشید.

[ad_2]

منبع:https://farazsms.com/whatsapp-marketing/

,

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها