چگونه یک اپلیکیشن را تبلیغ کنیم؟ (معرفی بهترین روش ها)


بهترین روش‌ تبلیغ اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن و ساخت آن، یکی از کارهای سخت و پر هزینه است که هر کسی از پس انجام آن برنمی‌آید. این کار به دقت و تخصص بالایی در این زمینه نیاز دارد، چرا که از اهمیت بالایی برخوردار است. البته معرفی و تبلیغ اپلیکیشن نیز به اندازه طراحی آن مهم است. بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن، روشی است که بتوان با استفاده از آن، هرچه سریع‌تر تعداد مخاطبان اپلیکیشن را افزایش داد.

در واقع می‌توان گفت بعد از تولید اپلیکیشن، مهم‌ترین کار شناخت بهترین روش تبلیغ و افزایش نصب اپلیکیشن است. بر این اساس در این مطلب از ایده پردازان همراه ما باشید تا شما را با مجموعه‌ای از بهترین تبلیغات برای اپلیکیشن آشنا کنیم.

معرفی بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن

برای معرفی یک اپلیکیشن روش های تبلیغ متنوعی وجود دارد که بر اساس نوع اپلیکیشن و نوع مخاطبان می‌توان بهترین روش را انتخاب کرد. در واقع شما باید بتوانید از نظر میزان تأثیرگذاری و به صرفه بودن، بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن را انتخاب کنید.

تبلیغات در گوگل پلی و اپ استور از طریق (Google ads)

یکی از روش‌های تأثیرگذار تبلیغ، بعد از ساخت اپلیکیشن، قرار دادن آن در مارکت‌های بزرگ است. به عنوان مثال جهت قرارگیری آن در دو مارکت بزرگ گوگل پلی و اپ استور، استفاده از گوگل ادز است.

گوگل ادز این امکان را فراهم می‌آورد تا تبلیغات مربوط به اپلیکیشن شما برای افرادی که اپ مشابه نصب کرده‌اند یا به دنبال نصب اپلیکیشن مشابه هستند، نمایش داده شود. گوگل پلی و اپ استور بالاترین طیف وسیع مخاطبان را به خود اختصاص داده‌اند. جهت تبلیغ به کمک این دو، ابتدا لازم است اپلیکیشن را در آن‌ها ثبت کرد سپس در قدم بعدی برای تبلیغ اپلیکیشن اقدام کرد.

تبلیغات در این دو اپ نسبت به همه پلتفرم‌های موجود دیگر، از کیفیت نصب بالایی برخوردار است. چرا که همه افرادی که از این دو پلتفرم استفاده می‌کنند به دنبال اپلیکیشن‌های دیگر هستند.

تبلیغات درون اپلیکیشنتبلیغات درون اپلیکیشن

احتمالاً برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام استفاده از یک اپلیکیشن با نمایش تبلیغات اپلیکیشن دیگر مواجه شده باشید. حتی ممکن است مشاهده بعضی از آن‌ها برای شما خوشایند نباشد. با این حال خوب است بدانید، این روش، جزء کارآمدترین و بهترین روش‌ تبلیغ اپلیکیشن است که بازدهی بالایی در افزایش تعداد نصب دارد.

از قابلیت‌های جذاب این روش، تنوع نوع تبلیغات است. به عنوان مثال تبلیغات ویدئویی، پاپ آپ و بنری انواع مختلفی از این تبلیغات هستند. در تبلیغات ویدئویی، هرچه ویدئو جذاب‌تر باشد، امکان جذب مخاطب بیشتر است. در واقع ویدئو شما باید آن‌قدر جذاب و گیرا باشد که در همان چند ثانیه اول تأثیر خود را بگذارد و مخاطب را تحریک به نصب اپلیکیشن کند.

تبلیغات پاپ آپ نیز به گونه‌ای است که در همان لحظه نمایش، امکان بستن آن وجود ندارد و به صورت یک تصویر ثابت یا متحرک برای مخاطب نمایش داده می‌شود. در تبلیغات بنری هم به صورت یک بنر در بخشی از صفحه نمایش داده می‌شود و کل صفحه را اشغال نمی‌کند.

تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی در جایگاه خود به عنوان یکی از بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن در نظر گرفته می‌شود. در تبلیغات ویدئویی شما می‌توانید یک ویدئو جذاب و کوتاه در رابطه با اپلیکیشن خود بسازید. به طوری که نحوه کار و اهداف اپلیکیشن به طور مختصر بیان شده باشد. با نمایش این ویدئو در آپارات، یوتیوب و اپلیکیشن‌های دیگر امکان تبلیغ برای شما فراهم می‌شود. این نوع تبلیغات به سه دسته تبلیغات ویدئویی همسان، تبلیغات ویدئویی به همراه پاداش و ویدئویی ساده تقسیم‌بندی می‌شوند.

تبلیغ در سایت و شبکه های اجتماعی

یکی از راه‌های دیگر برای این که بتوانید در معرفی اپلیکیشن خود موفق عمل کنید، داشتن سایت یا شبکه های اجتماعی است. در واقع حتی بهتر است قبل از ساخت اپلیکیشن نسبت به طراحی سایت و جذب مخاطبین اقدام کنید. در این صورت به راحتی می‌توان در سایت یا شبکه اجتماعی موردنظر، لینک مربوط به اپلیکیشن خود را قرار داد تا در صورت لزوم مخاطب به راحتی به اپلیکیشن دسترسی داشته باشد.

برای تأثیرگذاری بیشتر بهتر است در صفحه خود مسابقه یا نظرسنجی بگذارید و برای آن جایزه هم در نظر بگیرید. نمایش ویدئو‌های معرفی و آپدیت در مورد اپلیکیشن، داخل سایت و شبکه اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

تبلیغ در نتایج جستجوی اپلیکیشن‌هاتبلیغ در نتایج جستجوی اپلیکیشن‌ها

تبلیغ در نتایج جستجوی اپلیکیشن، جزء مؤثرترین و بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن است. با استفاده از این روش به راحتی، بدون صرف هزینه اضافی و در کوتاه‌ترین زمان، می‌توان میزان نصب باکیفیت اپلیکیشن را افزایش داد.

به عنوان مثال اگر اپلیکیشن شما، خدمات مربوط به گوشی را ارائه می‌دهد، در صورتی که کاربر، کلمه موبایل را جستجو کند، اپلیکیشن شما در بالای اپلیکیشن موبایل نمایش داده می‌شود. در این تبلیغ اپلیکیشن موبایل اگر مخاطب نسبت به اپلیکیشن شما کنجکاو شود، نه تنها توانسته‌اید اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید بلکه مخاطب اپلیکیشن رقیب را هم جذب کرده‌اید.

تبلیغ اپلیکیشن در سایت‌های نقد و بررسی

در صورتی که بتوانید در طراحی بدون عیب و نقص اپلیکیشن، تولید محتوای باکیفیت و لودینگ سریع برنامه موفق عمل کنید، توجه سایت‌های نقد و بررسی جلب می‌شود. در نتیجه تعداد نصب بیشتری برای اپلیکیشن فراهم می‌شود. سایت‌های زیادی مانند (appreview) می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند‌.

ارسال پیامک تبلیغاتی

همان‌طور که می‌دانید نرخ باز شدن پیامک‌های تبلیغاتی بسیار بالاست. بر این اساس تبلیغ اپلیکیشن از طریق سامانه پیامکی یک روش مؤثر و کارآمد است. چرا که به راحتی می‌توان از طریق ارسال لینک اپلیکیشن برای افراد مختلف تبلیغات گسترده‌ای را برای اپلیکیشن انجام داد. ارسال لینک اپلیکیشن از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی جزء روش‌های مقرون به صرفه‌ است.

شما همچنین می‌توانید ابتدا با ارسال یک پیامک، فعالیت خود را برای مخاطبان معرفی کنید. سپس از آن‌ها دعوت کنید جهت نصب اپلیکیشن و دریافت اطلاعات بیشتر عدد ۱ را ارسال کنند. در نهایت لینک دریافت اپلیکیشن به طور خودکار از طریق منشی پیامکی برای مخاطب ارسال شود.

استفاده از بلاگرها و اینفلوئنسرها

این روزها بلاگرها و اینفلوئنسرها نقش مؤثری در رونق بازاریابی داشته‌اند. بر این اساس در زمینه تبلیغ اپلیکیشن نیز می‌توان از بلاگرها استفاده کرد. به این صورت که بلاگر مربوط به حوزه اپلیکیشن خود را پیدا کنید و از او بخواهید در جهت معرفی و نقد اپلیکیشن شما اقدام کند.

شبکه‌های مربوط به تبلیغات نصب اپلیکیشنشبکه‌های مربوط به تبلیغات نصب اپلیکیشن

بعد از معرفی بهترین روش‌ تبلیغ اپلیکیشن، نوبت به استفاده از شبکه‌هایی است که با کمک آن‌ها بتوان کمپین های تبلیغاتی اپلیکیشن را راه‌اندازی کرد. کافه بازار و سیبچه دو مورد از بهترین شبکه‌های تبلیغات خارجی هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. از معروف‌ترین شبکه‌های تبلیغاتی خارجی هم می‌توان به گوگل ادز اشاره کرد.

تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل (UAC)

تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل (UAC) از بزرگ‌ترین روش‌های نصب اپلیکیشن است که امکانات و قابلیت‌های بی‌نظیری دارد. گوگل با فراهم آوردن یک بخش جهت ایجاد کمپین های تبلیغاتی اپلیکیشن در گوگل ادز باعث جذب طرفداران بسیاری شده است.

همان‌طور که می‌دانید گوگل صاحب پلتفرم گوگل پلی است که به عنوان فروشگاه رسمی اپلیکیشن‌های مربوط به سیستم‌عامل‌های اندروید شناخته شده است. بنابراین از طریق تبلیغ اپلیکیشن در گوگل ادز با موج وسیعی از مخاطبان روبرو خواهید شد که هیچ پلتفرم دیگری توان رقابت با آن را نخواهد داشت.

از قابلیت‌های تبلیغات اپلیکیشن گوگل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تنظیم هزینه کمپین و بهینه سازی آن از نظر هزینه
  • ایجاد کمپین مطابق با هدف اپلیکیشن و نصب با کیفیت
  • جلوگیری از هدر رفتن هزینه جهت نصب‌های هرز
  • نمایش هوشمند تبلیغات اپلیکیشن در بهترین و مناسب‌ترین جایگاه‌ها

هزینه تبلیغات اپلیکیشن

روش‌های پرداخت هزینه تبلیغات اپلیکیشن به سه روش مختلف قابل انجام است. در هرکدام از این روش‌ها میزان مصرف شارژ با توجه به متفاوت بودن استراتژی نمایش متفاوت است.

پرداخت به ازای اقدام کاربر (CPA)

در روش پرداخت به ازای اقدام کاربر که به اختصار (CPA) گفته می‌شود، در ازای انجام هر عمل توسط کاربر، میزان هزینه از قبل تعیین شده، از حساب شما کسر می‌شود.

پرداخت به ازای هر نصب (CPI)پرداخت به ازای نصب

این نوع پرداخت جزء روش‌های متداول برای تبلیغات اپلیکیشن است، زیرا بیشتر تولیدکنندگان و ناشران اپلیکیشن به دنبال افزایش تعداد نصب هستند. نحوه پرداخت به این صورت است که به ازای هر نصب، مقدار هزینه‌ای از شارژ شما کم می‌شود. بنابراین می‌توان گفت هزینه مصرفی متناسب با تعداد نصب تعیین خواهد شد.

پرداخت به ازای کلیک (CPC)

در این روش نیز همان‌طور که مشخص است به ازای هر کلیک کاربر روی تبلیغ، هزینه کم می‌شود.

جمع‌بندی

  • طراحی و ساخت اپلیکیشن از اموری است که نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد.
  • با توجه به اهمیت طراحی و تولید اپلیکیشن، تبلیغ آن نیز به مراتب از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.
  • روش‌های تبلیغاتی متنوعی جهت معرفی اپلیکیشن به مخاطبان وجود دارد.
  • در این مقاله به معرفی لیستی از بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن پرداختیم.
  • با توجه به مطالب گفته شده، هر فرد متناسب با هدف و استراتژی خود از تبلیغ، می‌تواند بهترین روش تبلیغ را پیدا کند.

امتیاز به این مطلب

[کل: ۰ میانگین: ۰]



منبع:https://sms.ir/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%9F-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-2/

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها